Wibracje oraz strzelanie

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pn lip 04, 2011

Garbriel

Jak tak opisujesz, co było grzebane przy wydechu (wiercony, skracany), to sobie myślę, że i przyczyn wibracji bym na początek szukał tutaj. Jak ktoś skrócił wydech bez zastanawiania się nad konsekwencjami i grzebnięcia w silniku, to mógł wywołać masę "nieproszonych" objawów. Nawet "puste" wydechy renomowanych firm są strojone pod konkretne silniki. A i do nich warto dopasować pracę układów dolotowych (tyle mówi teoria)...

(
Poczytaj o roli wydechu)

Ja bym spróbował od założenia innego wydechu jednak... Coś mi mówi, że może pomóc.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pn lip 04, 2011

Mnie tylko dziwi, że tak jest po rozgrzaniu maszyny pierwsze 20-30km jest super.
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Anazar
Posty: 51
Rejestracja: śr maja 18, 2011
Miejscowość: Świebodzin
Motocykl: VN700
VROC: 15090

Post autor: Anazar » pn lip 04, 2011

Gabriel pisze:Mnie tylko dziwi, że tak jest po rozgrzaniu maszyny pierwsze 20-30km jest super.
Czyli to raczej sprawa regulacyjna lub np.: problem ze szczelnością zaworów na jednym z cylindrów. Trzeba pomierzyć ciśnienia na cylindrach na zimno i na gorąco... i zobaczyć czy występują różnice między cylindrami.

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pn lip 04, 2011

Więc po wizycie u mechanika padlo, że trzeba wyregulować/zsynchronizować gaznik. Co do wibracji to podejrzenie pada na sprzęglo któraś sprężynka lub krzywy kosz.
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » sob lip 09, 2011

Piotr_Classic pisze:To co możesz sam zrobić to sprawdź stan świec zapłonowych, filtra powietrza. Następnie przy tych objawach zrobiłbym czyszczenie i regulację gaźnika. Czy płynnie wchodzi i schodzi Ci z obrotów silnik? Może zbyt bogata mieszanka? Te baaaardzo głośne strzały to tak jak pisał Tiszo.... membrana AIR w gaźnikach do wymiany. Z tego co wiem to tylko w serwisie KAWASAKI do kupienia.
Odpala bez problemu na ciepłym i na zimnym silniku ? coś nie tak z cięgnem ssania ?
takie luźne pomysły
Na Allegro 75 zł

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » sob lip 09, 2011

Gabriel pisze:Właśnie wczoraj zobaczyłem dwie małe dziurki wywiercone z tyłu jakby wiertarką.

Może ma ktoś pomysł na wibracje?
Jak to jest u was, posiadaczy takiej maszyny? Może ktoś ma taki lub podobny model i się wypowie bo może to normalne zjawisko.

Czytałam coś o jakimś wałku wyrównoważajacym czy coś takiego, zerwany klin itp. jakie są tego objawy?

Czy olej w dyferencjale może mieć znaczenie, wpływ na wibracje?
Właśnie, nie wiem czy taki masz ale pewno na pewno pompimo ze to 15-ka ładna zresztą.
Powodem mogą być wybite lub brak gum wałka balansującego to może być też powodem.
Ale napewno wzioł bym się za gazniki taki ogień to tylko zepsuty Air powoduje :mrgreen:

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » sob lip 09, 2011

Ogień z rury (bo tylko jedna strzela) + 10 do lansu :antlers: . Dziś się czyszczą i regulują gaźniczki i ogólny przegląd. Po południu wymiana oleju w silniku.

P.S. Tarcza hamulcowa przestałą bić :mrgreen: wystarczyło rozkręcić i skręcić.

Może tek się też stanie cud po wizycie u mechanika.
Motorek jaki mam VN-15SE

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » wt lip 12, 2011

Po wizycie i regulacji gaźnika. Membrany ponoć w kondycji bardzo dobry +, więc strzały z jakiegoś innego powodu bo po regulacji gaźnika nic się w tej kwestii nie zmieniło. Silnik pracuje równiej i jakby ciszej oraz ładniej. Wibracje mniejsze, ale w większym zakresie obrotów. Może jednak regulacja nie była przeprowadzona prawidłowo? Mam wrażenie, że troszkę mniej dymi oraz nie ma tak intensywnego zapachu benzyny przy odpalaniu (wcześniej chmura o zapachu paliwa). Muszę moje moto porównać z innym takim jak mój inaczej zawsze się będę czepiał czegoś co może jest prawidłowe.
Motorek jaki mam VN-15SE

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pt sie 12, 2011

Problem wibracji rozwiązany.

Przyczyną wibracji były tłumiki, a raczej ich drożność. Ktoś kiedyś rozwiercił jeden tłumik o drugim zapomniał. Po rozwierceniu drugiego wibracje ustały całkowicie.
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » ndz sie 14, 2011

No qwa, ale jaja tego bym się nie spodziewał :mrgreen: :mrgreen:

januszek

Post autor: januszek » ndz sie 14, 2011

Co do strzelania - to miałem podobny problem - po przejechaniu 20 - 30 km (VN 1500) strzelał na przemian w gażnik i w rurę - okazało się , że po rozgrzaniu rozszczelniał się filtr powietrza (między chromowaną puszką , a plastikową podstawą) wyginał się plastik i dostawał obce powietrze - objaw był , jak za ubogiej mieszanki . Można to sprawdzić - wystarczy z samochodowej dętki uciąć dwa paski szer. na około 4cm i naciągnąć na miejsce styku puszki z plastikiem - na obie puszki . Przejechać się i jak strzały umilkną szukać dopiero tutaj uszczelnienia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą