Konserwacja łańcucha

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » śr sie 31, 2011

Ja staram się przy każdym tankowaniu psiknąć na tylną zębatkę i tyle.
Bo co to znaczy smarować co 300, lub co 600 ??
Może jest jakaś instrukcja ile ml smaru na centymetr łańcucha ??
Ja takiego czegoś nie widziałem.
Pewnie jak ktoś robi kąpiel łańcucha w smarze to i co 1000km będzie dobrze :mrgrin:

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » śr sie 31, 2011

Badger pisze:
Pantani pisze:
Badger pisze:ja tam uważam że nie ma co być mądrzejszym od producenta - mówi że co 300 to 300.
W instrukcji do VN800 mam napisane ze co 600km :mrgreen: :mrgreen: oczywiscie producent zaleca stosowanie oleju przekladniwego a nie jakies spreje :mrgreen: :mrgreen:
na wahaczu masz naklejkę i tam jest wyraźnie napisane, że co 300
No to juz wszystko mamy wyjasnione :mrgreen: raczej powinienem miec naklejke :mrgreen:
cikawie dlaczego sa takie roznice z oficjalnych zrodeł.
ja smaruje co dwa tygodnie to wychodzi ok 300 :mrgreen: :motorynka: a tak na powaznie to czesciejsze smarowanie napewno nie zaszkodzi. Co do czyszczenia to sa bardzo rozne opinie. Ja uzywam oleju przekladniwego i tylko wycieram szmatką. Niedokladne czysczenie moze spowodowac wiecej szkody niz pozytku.
A jak dokladnie wyczyscic lancuch wie kazdy rowerzysta :D !! !! !!
http://sheldonbrown.com/chainclean.html

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » śr sie 31, 2011

Lecho pisze:Ja staram się przy każdym tankowaniu psiknąć na tylną zębatkę i tyle.
Bo co to znaczy smarować co 300, lub co 600 ??
Może jest jakaś instrukcja ile ml smaru na centymetr łańcucha ??
Ja takiego czegoś nie widziałem.
Pewnie jak ktoś robi kąpiel łańcucha w smarze to i co 1000km będzie dobrze :mrgrin:
Na tylna zebatke? Trzeba popsikac lancuch na calej dlugosci! Najwazniejsze jest zeby smar dotarl do wnetrza ogniwek. Na zewnatrz moze byc nawet suchy, wtedy brud sie nie ma do czego przyklejac.

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » śr sie 31, 2011

Smarujecie łańcuch psikając na wewnętrzną stronę cofając moto do tyłu :mrgreen: tak mówi mądra książka :p ;P jak jest smar na łańcuchu to rolki łańcucha są czarne a jak zaczynają się już świecić tzn. że wypadałoby nasmarować łańcuch ponownie. Np. u mnie smarowanie Valvolinem wychodzi co jakieś 350-400km. Dopóki rolki są czarne dopóty jest ok :) i efekty są. Co mniej więcej 1500 km robię kąpiel łańcucha w nafcie, przedmuchuje i smaruje od nowa. Czasochłonne owszem, ale 10 tys. km zrobione bez potrzeby naciągania łańcucha i praktycznie zerowe widoczne gołym okiem zużycie napędu. Jak komuś przyjdzie wywalić 700zł za napęd to zacznie dbać :ok:
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » śr sie 31, 2011

Pantani pisze: Na tylna zebatke? Trzeba popsikac lancuch na calej dlugosci! Najwazniejsze jest zeby smar dotarl do wnetrza ogniwek. Na zewnatrz moze byc nawet suchy, wtedy brud sie nie ma do czego przyklejac.
Jak do wnętrza ogniwek jak są O-ringi? :mrgreen: Posmarowane ma być miejsce tarcia łańcucha o zębatki czyli głownie roli. Boczne powierzchnie łańcucha mogą być suche :)
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » czw wrz 01, 2011

Roy pisze:
Pantani pisze: Na tylna zebatke? Trzeba popsikac lancuch na calej dlugosci! Najwazniejsze jest zeby smar dotarl do wnetrza ogniwek. Na zewnatrz moze byc nawet suchy, wtedy brud sie nie ma do czego przyklejac.
Jak do wnętrza ogniwek jak są O-ringi? :mrgreen: Posmarowane ma być miejsce tarcia łańcucha o zębatki czyli głownie roli. Boczne powierzchnie łańcucha mogą być suche :)
Własnie dlatego smar w spreju w momencie nalozenie jest rzadki (wplywa pod oringi) a pozniej gestnieje . Oringi sa po to zeby smar byl wlasnie pod nimi. Łancuch z zewnatrz moze byc zupelnie suchy nawet na rolkach. Rolki sa "obrotowe" i kreca sie wzgledem sworzni a nie zebatki! Najlepiej rozebrac stary łancuch i zobaczyc co sie zużywa i dlaczego łancuch sie "rozciaga" Poprostu wycieraja sie sworznie i blaszki, tu potrzebne jest smarowanie! Teori smarowania jest wiele i kazda ma swoich zwolennikow. Mozemy jedynie licytowac sie kto przejechal wiecej na jednym napedzie i jak smarowal.

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » czw wrz 01, 2011

Masz racje każdy ma swoją teorię :mrgreen: O-ringi są to gumowe pierścienie samouszczelniające o przekroju okrągłym (są też łańcuchy X-ringowe, Z-ringowe etc.), przy produkcji łańcuchów motocyklowych pomiędzy tulejki a sworznie każdego pojedynczego ogniwa jest wtryskiwany smar a o-ringi uszczelniają tuleje żeby nie dostawał się tam kurz i pył dlatego b. ważne jest aby mazidło do łańcucha nie niszczyło gumowych o-ringów ;D a smar jest rzadki owszem dla lepszej penetracji powierzchni zewnętrznych łańcucha, potem rozpuszczalnik odparowywuje i łańcuch jest nasmarowany :) ale to tak jak pisałeś każdy ma swoją rację :) jak pisałem 10 tys. bez naciągu i bez nawet znacznego wyciągnięcia się łańcucha. Mierze zawsze linijką zwis i mam wartość odniesienia. :ok:
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Broda4
Posty: 14
Rejestracja: śr sie 31, 2011
Miejscowość: Czerwionka_Rybnik
Motocykl: będzie
VROC: 0

Post autor: Broda4 » pt wrz 02, 2011

mierzysz linijką zwis?? :dupa:

sorki :)

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » sob wrz 03, 2011

Mierze i nic nie rośnie :razz:
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Duch

Post autor: Duch » pt wrz 23, 2011

ok a na której czesci łancucha najlepiej sie skupić, smarowanie całości - rolek ?????

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » pn wrz 26, 2011

M T M pisze:ok a na której czesci łancucha najlepiej sie skupić, smarowanie całości - rolek ?????
Jezeli smarujesz olejem, to pomiedzy blaszki (tam gdzie jest uszczelka) i pomiedzy blaszke i rolke. Sprej trzeba kierowac z gory albo od tylu motocykla, celując na rolki

Duch

Post autor: Duch » pn wrz 26, 2011

Dzięki

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 25 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 24 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 24 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą