Nieregularna praca tylnego cylindra w VN 800
Nieregularna praca tylnego cylindra w VN 800
Witam,
Mam następujący problem z moim VN 800 Classic z 1998 r. - tylny cylinder na wolnych obrotach pracuje nieregularnie - mam wrażenie, że odgłos spalania słychać dwukrotnie rzadziej niż w pierwszym. W trakcie jazdy jest wszystko ok - obydwa gary grają równomiernie. Uciążliwe jest to o tyle, że czasem mam problem przy uruchomieniu na zimno ze ssaniem - tylny gar nie załapuje. Po wykręceniu świecy jest ona zalana - po jej wygrzaniu cylinder odpala, ale dalej chodzi nieregularnie na wolnych obrotach.
Co zrobiłem żeby wyeliminować wszystko co mogłoby powodować wyżej opisany problem:
Wymieniłem świece (i to nawet dwukrotnie o różnej ciepłocie)
Wyregulowałem gaźnik (po tym po dłuższej jeździe przednia świeca jak należy brązowa, tylna delikatnie przyczerniona)
Wymieniłem przewód WN do tylnego cylindra
Zamieniłem fajki miejscami
Zamieniłem cewki miejscami (przy okazji pomierzyłem opory na uzwojeniach - na obydwu cewkach są identyczne)
Spalanie jest w normie: jazda mieszana ok. 6 l/100 km, na trasie 5,3 l/100 km (w trakcie jazdy moto pracuje na oba gary miarowo).
Może ktoś już miał taki problem i wie jak go rozwiązać, bo skończyły mi się pomysły
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi
Mam następujący problem z moim VN 800 Classic z 1998 r. - tylny cylinder na wolnych obrotach pracuje nieregularnie - mam wrażenie, że odgłos spalania słychać dwukrotnie rzadziej niż w pierwszym. W trakcie jazdy jest wszystko ok - obydwa gary grają równomiernie. Uciążliwe jest to o tyle, że czasem mam problem przy uruchomieniu na zimno ze ssaniem - tylny gar nie załapuje. Po wykręceniu świecy jest ona zalana - po jej wygrzaniu cylinder odpala, ale dalej chodzi nieregularnie na wolnych obrotach.
Co zrobiłem żeby wyeliminować wszystko co mogłoby powodować wyżej opisany problem:
Wymieniłem świece (i to nawet dwukrotnie o różnej ciepłocie)
Wyregulowałem gaźnik (po tym po dłuższej jeździe przednia świeca jak należy brązowa, tylna delikatnie przyczerniona)
Wymieniłem przewód WN do tylnego cylindra
Zamieniłem fajki miejscami
Zamieniłem cewki miejscami (przy okazji pomierzyłem opory na uzwojeniach - na obydwu cewkach są identyczne)
Spalanie jest w normie: jazda mieszana ok. 6 l/100 km, na trasie 5,3 l/100 km (w trakcie jazdy moto pracuje na oba gary miarowo).
Może ktoś już miał taki problem i wie jak go rozwiązać, bo skończyły mi się pomysły
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi
O'Lee
A u mnie tak nie ma, zawsze łapie na dwa gary czy zima czy lato. I obie świece wyglądają tak samo. Proponuję sprawdzić połączenie króćca dolotowego z 1 i 2 głowica. Może na którymś masz nieszczelność i dzięki temu ustawiona mieszanka dla jednego gara jest lux a dla drugiego zbyt bogata. Tak strzelam
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Silnik V800 ma taką specyficzna cechę ,wypadania zapłonu drugiego cylindra .Jeśli jednak będzie ci sprawiał problemy to w pierwszej kolejności sprawdź w świetle UV stan łącznika gardzieli ssących i gaźnika .Kolejnym etapem poszukiwań jest sprawdzenie ciśnienia sprężania ,zdarzają się problemy związane z kiepskim stanem pierścieni tłokowych .Modułu zapłonu nie dotykaj na razie .
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Stan łącznika gardzieli ssących i gaźnika oglądałem już jakiś czas temu (tyle że w zwykłym świetle) i wydawało się być wszystko ok (choć wiem, że poprzedni właściciel coś w tym zakresie poprawiał). A co mogę zobaczyć w świetle UV?jurekawasaki pisze:Silnik V800 ma taką specyficzna cechę ,wypadania zapłonu drugiego cylindra .Jeśli jednak będzie ci sprawiał problemy to w pierwszej kolejności sprawdź w świetle UV stan łącznika gardzieli ssących i gaźnika .Kolejnym etapem poszukiwań jest sprawdzenie ciśnienia sprężania ,zdarzają się problemy związane z kiepskim stanem pierścieni tłokowych .Modułu zapłonu nie dotykaj na razie .
Ciśnienie sprężania raczej wykluczam - mój VN ma dopiero 20kkm przebiegu.
Moduł zostawiam na koniec - raczej go nie podejrzewam.
Domyślam się, że może być że ten typ tak ma - ale trochę denerwujące to jest
O'Lee
I ja się podpisuję pod tym co napisał Jan Rozebrałbym cały układ zasilania, pomył dokładnie i tak samo dokładnie pooglądał. U mnie za jakieś 150 km wskoczy 40 tys. a tak jak pisałem nigdy mi się to nie zdarzyło. Być może to kwestia regulacji gaźnika, ssania nieszczelności. Miłej zabawy
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750
Kto jest online
Jest 35 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 35 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości