Klakson do VN800A

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » pn gru 12, 2011

:) Może do TIR-a to klakson ?? :ok:

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » pn gru 12, 2011

Pantani pisze:hm... no to mogłeś już tylko pomylić "+" z "-" lub zepsuty klakson masz :(
Jak moto się zagrzeje i odkręcę manetke to buczy, aż miło :)
Muszę kupić multimetr, bo nie mam opisanych kabli ze starego klaksonu i nie wiem, który to +
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » sob mar 10, 2012

Podepnę się pod temat :)
vn 1500 i też chciałem sobie dołożyć porządną tubę ale napotkałem opór :mad: chcę założyć przekaźnik aby było jak potrzeba impuls do sterowania z oryginalnego włącznika i tu jest problem bo na nim jest + cały czas, na oryginalnym klaksonie(titek) to samo po kluczyku na 1 pinie + i na drugim też + o co chodzi jak to działa ??
Pierwszy raz spotakłem się z taką sytuacją aby na dwóch pinach było + więc czym steruje ten włącznik w manetce +czy - bo zgupiałem
jak by ktoś mógł zmierzyć u siebie czy po kluczyku na titkach tez cały czas jest + na obu pinach

http://img28.imageshack.us/img28/9104/s ... aksonu.jpg

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » ndz mar 11, 2012

Kristofer pisze:Podepnę się pod temat :)
vn 1500 i też chciałem sobie dołożyć porządną tubę ale napotkałem opór......
Znaczy chcesz mieć dwa klaksony czy wymienić na mocniejszy?

Awatar użytkownika
Długi Lech
Posty: 1000
Rejestracja: ndz lis 14, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: EN 500 C3
VROC: 33639

Post autor: Długi Lech » ndz mar 11, 2012

Zrobimy konkurs w Fijałkowie na najgłośniejszy i najfajniejszy klakson?
Pozdrawiam Leszek

VROC #33639

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » pn mar 12, 2012

Kristofer pisze: Pierwszy raz spotakłem się z taką sytuacją aby na dwóch pinach było + więc czym steruje ten włącznik w manetce +czy - bo zgupiałem
Włącznik zwiera układ do masy.
Na klaksonie jest cały czas +12v, po wciśnięciu klawisza jeden styk jest zwierany do masy.
Jeżeli chcesz sterować przekaźnik to musisz na jego uzwojenie wyzwalające podać +12v a drugi przewód podłączyć do odpowiedniego zacisku klaksonu. (Jeszcze prościej wykorzystać oba oryginalne przewody klaksonu i do nich dołączyć uzwojenie wyzwalające przekażnika).

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » pn mar 12, 2012

Kristofer pisze:Podepnę się pod temat :)
vn 1500 i też chciałem sobie dołożyć porządną tubę ale napotkałem opór :mad: chcę założyć przekaźnik aby było jak potrzeba impuls do sterowania z oryginalnego włącznika i tu jest problem bo na nim jest + cały czas, na oryginalnym klaksonie(titek) to samo po kluczyku na 1 pinie + i na drugim też + o co chodzi jak to działa ??
Pierwszy raz spotakłem się z taką sytuacją aby na dwóch pinach było + więc czym steruje ten włącznik w manetce +czy - bo zgupiałem
jak by ktoś mógł zmierzyć u siebie czy po kluczyku na titkach tez cały czas jest + na obu pinach

http://img28.imageshack.us/img28/9104/s ... aksonu.jpg
podobny temat http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php? ... c&start=20 - dokładnie opisany przekaźnik :oki:
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » wt mar 13, 2012

Robson pisze:podobny temat http://www.vulcaneria.pl/...er=asc&start=20 - dokładnie opisany przekaźnik :oki:
dziewki juz doszedłem o co biega po prostu trzeba wywalic oryginał i zostać przy samej tubie i przekaźniku bo inaczej sie dzieje tak jak rozrysowałem po prostu młyn :surprise:

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » wt mar 20, 2012

jurekawasaki pisze: Masz rację przekaźnik nie jest potrzebny ponieważ prądy płynące w obwodzie sprężarki są mniejsze aniżeli w obwodzie tradycyjnego klaksonu.
Dzisiaj zrobiłem u siebie porządek bo mi fanfara ze sprężarką działała na pół gwizdka, niby to trąbiło ale nie było pary (problemem było właśnie podłączenie poprzez oryginalne przewody) oraz kiedyś przy testach prawie się stopił włącznik klaksonu, musiałem go reanimować i działa jakoś.
Siedziałem dzisiaj prawie 4 godzinki w garażu spokojnie sobie wyprowadzając instalację i całość schowałem w prawym boczku tzn sprężarka z przekaźnikiem oraz mała plastikowa trąbka, do tego miałem wcześniej metalową dużą fanfarę skierowaną w dół wzdłuż chłodnicy. Teraz mam 2 tonowy sygnał przypominający syrenę lokomotywy, zdrowo daje, rzekłbym wystarczająco żeby kierowca, który zajedzie drogę najpierw spierdzielał a później sprawdzał co to było.
Nagrałem filmik telefonem ale on nie oddaje decybeli, później może wrzucę.

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » wt mar 20, 2012

Napisz coś więcej na temat tego klaksonu, może jakiś link ??
:ok:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą