tylny amorek vn800A

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

tylny amorek vn800A

Post autor: Iron75 » wt sty 03, 2012

Witam, mam pytanko odnośnie tylnego amortyzatora. Czy jest jakaś możliwość regulacji twardości?? wysokości Pytam bo jak tak się patrze na to moje moto to mam wrażenie że "siedzi" on ciut niżej niż inne, a do tego jak mi plecaczek na nim siądzie to potrafi czasem nieźle dobić.
Czy ktoś mógłby mi to jakos łopatologicznie wytłumaczyć. W wolnej chwili bym może zerkną na to i spróbował cos zrobić włansymi siłami

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » wt sty 03, 2012

Jest, ale z doświadczenie wiem, że wszystkie 800-tki jakie spotkałem mają skręcone na maksa.
Poszukaj na forum, bodajże Abrams pisał jak przy nim majstrować, a Bodzio na co to wymienić jak już dojrzeje do wymiany.
:ok:

Awatar użytkownika
kuko
Posty: 55
Rejestracja: pt kwie 08, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: kuko » wt sty 03, 2012

Tylni amortyzator reguluje się poprzez ustawienie pozycji gwintowanego naciągu. Jest 7 pozycji możliwych do ustawienia. 1 miękko.....7 twardo. Jest tam gwintowana obejma z zapadkami dla każdej możliwej pozycji naciągu.

Dojście do amorka jest dobre zdjęciu siedzenia a następnie tylnego błotnika. W manualu piszą że potrzebne to tego jakiś specjalny klucz, ale sądzę że przy dobrym dojściu da radę bez. U mnie jest chyba na 4 i przy mojej wadze ok 95 kog :oops: zawieszenie chodzi dość komfotrowo, ale i wystarczajaco sztywno. Przy dwóch osobach nic nie dobija, ect.
Obrazek

Jak Ci się wygodnie jeździ to bym nie tykał

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » wt sty 03, 2012

Ja przestawiłem bez rozkręcania motocykla. Zdemontowałem puszkę z prawej strony, następnie odkręciłem ten plastik bodajże 3 śrubki. Kawałek pręta i młotek. Jest takie dojście że akurat na milimetry dojdziesz do amortyzatora. Wystarczy lekko uderzyć młotkiem i przeskoczy na sztywniejszą opcję. Mi zajęło to ok 10min

Awatar użytkownika
kuko
Posty: 55
Rejestracja: pt kwie 08, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: kuko » wt sty 03, 2012

No!
Ja akurat nigdy tego nie tykałem, ale okazuje się że to "bar mleczny" :ok:

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » wt sty 03, 2012

W moim moto jest coś podobnego bo u mnie są dwa amorki i możliwość regulacji w czterech pozycjach ja używam do tego klucza od roweru do odkręcania nakrętki widelca.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » wt sty 03, 2012

Mówimy o 800 tce a w jej przypadku nie używamy klucza od roweru ,najlepiej zdemontować koło następnie odkręcamy plastikową osłonę amorka ,po czym należy go wyjąć .Dalej rozkładamy go na czynniki pierwsze po to aby pod sprężynę podłożyć pierścień np poliamidowy o grubości 10 mm .Po skręceniu napinacz nastawiamy tak mniej więcej na czwarty stopień napięcia i po problemie .Takie czynności to okazja do drobnych konserwacji i sprawdzenia stanu izolacji wiązki przewodów we wnętrzu błotnika.

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » śr sty 04, 2012

Przy metodzie kinetycznego impulsownika o naprowadzaniu trzonkowym warto położyć moto na jakieś opony na gmole lub coś miękkiego aby odciążyć sprężynę w czasie przebijania koronki. Mniejsze ślady zostają jak to się robi bez obciążenia koła.
I wyciągać skrzynkę boczną narzędziową najlepszy dostęp...
Pierwsza pozycja jest dla kierowcy solo 55kg a większość z nas i tak to przekracza solo ;)
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » śr sty 04, 2012

jurekawasaki pisze: rozkładamy go na czynniki pierwsze po to aby pod sprężynę podłożyć pierścień np poliamidowy o grubości 10 mm.
? a w jakim celu ten pierścień?
Potwierdzam że najlepszy dostęp jest po zdjęciu tylnego koła, optymalne ustawienie to max środkowe (nie dobija przy jeżdzie z pasażerką).

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » śr sty 04, 2012

Pantani pisze:
jurekawasaki pisze: rozkładamy go na czynniki pierwsze po to aby pod sprężynę podłożyć pierścień np poliamidowy o grubości 10 mm.
? a w jakim celu ten pierścień?
Potwierdzam że najlepszy dostęp jest po zdjęciu tylnego koła, optymalne ustawienie to max środkowe (nie dobija przy jeżdzie z pasażerką).
Pierścień po to aby napięcie sprężyny zwiększyć .

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » śr sty 04, 2012

oki, dzięki Panowie, spróbuje pogrzebać , moze niczego nie zepsuje :scrach:
a powiedzcie jeszcze , taka regulacja ma też wpływ na wysokość tylnego zawszenia??

i tak z czystej ciekawości, na jakiej zasadzie działa ta regulacja?? zmniejsza się skok sprężyny?? czy co?

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » śr sty 04, 2012

Iron75 pisze:oki, dzięki Panowie, spróbuje pogrzebać , moze niczego nie zepsuje :scrach:
a powiedzcie jeszcze , taka regulacja ma też wpływ na wysokość tylnego zawszenia??

i tak z czystej ciekawości, na jakiej zasadzie działa ta regulacja?? zmniejsza się skok sprężyny?? czy co?
Zwiększa się naprężenie sprężyny, czyli jest bardziej "sciśnięta".
Skok zawieszenia sie nie zmieni, zmniejszy się wstępne ugięcie zawieszenia (sag).
Co oznacza ze jak usiądziesz na moto to mniej się ugnie pod Twoim ciężarem czyli będziesz siedział minimalnie wyżej. Po regulacji zobaczysz niewielką zmiane przy jeżdzie solo. Bedzie troszkę wyżej i chyba minimalnie twardziej. Najlepiej przestawić o trzy ząbki na początek. Fabryczne ustawienie jest optymalne do jazdy solo ale dobija z pasażerem.
Przy używaniu młotka trzeba uważać :D jak zdejmiesz koło można pokombinować i obrócić pierścień jakimś narzędziem.

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » śr sty 04, 2012

Pantani pisze: jak zdejmiesz koło można pokombinować i obrócić pierścień jakimś narzędziem.
Kluczem hakowym, minimum jest na 55kg
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » śr sty 04, 2012

Abrams pisze:Przy metodzie kinetycznego impulsownika o naprowadzaniu trzonkowym

Ale nie obrażasz nikogo? ;)
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » śr sty 04, 2012

mirad pisze:
Abrams pisze:Przy metodzie kinetycznego impulsownika o naprowadzaniu trzonkowym

Ale nie obrażasz nikogo? ;)
Ja pierdziu... Ja chyba z Marsa jestem :D

Mnie dobiło raz jak wiozłem kumpla, więc albo podkręcę, albo mogę sam jeździć...
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » śr sty 04, 2012

mirad pisze:
Abrams pisze:Przy metodzie kinetycznego impulsownika o naprowadzaniu trzonkowym

Ale nie obrażasz nikogo? ;)
Młotkiem :D :D :D :D :D
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » czw sty 05, 2012

Pantani pisze:Zwiększa się naprężenie sprężyny, czyli jest bardziej "sciśnięta".
czyli moto na dzień dobry siedzi niżej? tak?
czyli im twardszy tym niższy ?

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » czw sty 05, 2012

Nie!
"na dzień dobry" jest tak samo, jak usiadziesz jest trochę wyżej.
Musisz chyba zapoznać sie z budową zawieszenia :) bo na forum bedzie ciężko opisać zasadę działania!

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » czw sty 05, 2012

Pantani pisze:Musisz chyba zapoznać sie z budową zawieszenia
chyba tak :p w sumie to nie bardzo wiem tylko na czym polega to "ściskanie" sprężyny
Pantani pisze:bo na forum bedzie ciężko opisać zasadę działania!
coś mi się właśnie też tak wydaje :p

w każdym bądź razie dzięki piękne za tłumaczenia :pada:

Awatar użytkownika
kuko
Posty: 55
Rejestracja: pt kwie 08, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: kuko » pt sty 06, 2012

Iron75 pisze:
Pantani pisze:Musisz chyba zapoznać sie z budową zawieszenia
chyba tak :p w sumie to nie bardzo wiem tylko na czym polega to "ściskanie" sprężyny
Pantani pisze:bo na forum bedzie ciężko opisać zasadę działania!
coś mi się właśnie też tak wydaje :p

w każdym bądź razie dzięki piękne za tłumaczenia :pada:
Zasada jest prosta - jak w życiu.
Jak chcesz być twardzielem to musisz często innym dokręcać śrubę!
Jak chcesz być mięczakiem to odwrotnie (na poz.1) :yeee:

tutaj masz poglądowy obrazek jak to mniej wiecej wygląda. Skręcając nakrętkę regulujesz naturalny skok zawieszenia, tym samy twardość, a czy też wysokość.... chyba trochę też. Miłego studiowaniaObrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą