dodatki do paliwa
Nie wiem może to tylko moja opinia, ale do tych środków nie mam jakoś przekonania, bardziej mi się to kojarzy jak ktoś chce sprzedać moto lub auto to leje te wszystkie "uszlachetniacze" typu motodoktor itd. itp.
Z racji zawodu mam do czynienia z dużymi silnikami z aut ciężarowych i autobusów i powiem wam, że jakiś czas temu kupiliśmy używany silnik na części, który miał przejechane prawie 1mln. km bez poważnych remontów. W silniku używano dobrej jakości oleju i silnik był prawie książkowo eksploatowany i jak rozebrali go mechanicy to byłem w szoku w jakim idealnym stanie on był, stąd przynajmniej ja tak uważam, że bez tego typu wynalazków człowiek da sobie rady
Z racji zawodu mam do czynienia z dużymi silnikami z aut ciężarowych i autobusów i powiem wam, że jakiś czas temu kupiliśmy używany silnik na części, który miał przejechane prawie 1mln. km bez poważnych remontów. W silniku używano dobrej jakości oleju i silnik był prawie książkowo eksploatowany i jak rozebrali go mechanicy to byłem w szoku w jakim idealnym stanie on był, stąd przynajmniej ja tak uważam, że bez tego typu wynalazków człowiek da sobie rady
-
- Posty: 596
- Rejestracja: czw gru 01, 2011
- Miejscowość: Kielce
- Motocykl: Vulcan 1500
- VROC: 34525
Trochę ucieknę od tematu.
Jakiś czas temu znajomy (nie wiem jak go nazwać) elektryk/elektronik samochodowy pojechał kupić z klientem jakiegoś drogiego niemca w "idealnym" stanie bezwypadkowe. Podpiął auto do komputera i wszystko wyszło (na 1 komputerze wyszedł inny przebieg, mase usterek naprawianych chyba chałupniczo - serwis by tego podobno nie puścił a na 2 kompie, że jest z innego auta). Reasumując ani stan nie był idealny i auto było bite skoro wymieniono jeden komputer.
Za cholerę nie pamiętam co to była za marka
Jakiś czas temu znajomy (nie wiem jak go nazwać) elektryk/elektronik samochodowy pojechał kupić z klientem jakiegoś drogiego niemca w "idealnym" stanie bezwypadkowe. Podpiął auto do komputera i wszystko wyszło (na 1 komputerze wyszedł inny przebieg, mase usterek naprawianych chyba chałupniczo - serwis by tego podobno nie puścił a na 2 kompie, że jest z innego auta). Reasumując ani stan nie był idealny i auto było bite skoro wymieniono jeden komputer.
Za cholerę nie pamiętam co to była za marka
VROC 34525
-
- Posty: 228
- Rejestracja: ndz paź 23, 2011
- Miejscowość: Katowice
- Motocykl: Kawasaki VN 1600 Clasic
- VROC: 0
Pozwalam się włączyć do rzeczowej dyskusji.
Jeżeli chodzi o oleje silnikowe to ja stosuję tylko sprawdzonych firm z uwzględnieniem rodzaju silnika / francuzy z FAP-em TOTAL / VW -eje z silnikiem na pompowtryskiwaczach też wymagają specjalnego oleju do tego typy silnika.
W przypadku paliwa nigdy / a użytkuje różne pojazdy prawie 35 lat / nie stosowałem żadnych ulepszaczy i innego dziadostwa. Paliwo tankujemy tylko na wybranych / markowych/ stacjach
Nie spotkałem się nigdy z pozytywną opinią / dobrych mechaników / na temat stosowania różnych dodatków do paliwa i olei silnikowych
Jeżeli chodzi o oleje silnikowe to ja stosuję tylko sprawdzonych firm z uwzględnieniem rodzaju silnika / francuzy z FAP-em TOTAL / VW -eje z silnikiem na pompowtryskiwaczach też wymagają specjalnego oleju do tego typy silnika.
W przypadku paliwa nigdy / a użytkuje różne pojazdy prawie 35 lat / nie stosowałem żadnych ulepszaczy i innego dziadostwa. Paliwo tankujemy tylko na wybranych / markowych/ stacjach
Nie spotkałem się nigdy z pozytywną opinią / dobrych mechaników / na temat stosowania różnych dodatków do paliwa i olei silnikowych
-
- Posty: 83
- Rejestracja: śr sty 04, 2012
- Miejscowość: Mikołów
- Motocykl: VN 900 Custom 2010,
- VROC: 0
ja wlalem do swojego forda focusa 1.8 TDCI xeramic do oleju silnikowego.Nie zauwazylem wzrostu mocy, natomiast silnik pracuje nieco ciszej,latwiej sie zapala, i troszke mniej pali, wyglada na to ze faktycznie tworzy sie jakas powloka ceramiczna ktora obniza tarcie.
Natomiast odradzano mi wszelkie produkty z warstwami teflonowymi, i niszowych tanich producentow, poniewaz te badziewne dodatki sie wypalają i tworza sie jakies wegliki czy inne czasteczki ktore zamiast zmniejszac to zwiekszaja tarcie i zuzycie silnika.czytalem nawet kilka doktoratow na ten temat, na sieci wszystko jest.Jesli ktos chce kupic dodatek to lepiej nie oszczedzac na tym kilkudziesieciu zlotych, tylko kupic sprawdzony,dobrej firmy.
Natomiast odradzano mi wszelkie produkty z warstwami teflonowymi, i niszowych tanich producentow, poniewaz te badziewne dodatki sie wypalają i tworza sie jakies wegliki czy inne czasteczki ktore zamiast zmniejszac to zwiekszaja tarcie i zuzycie silnika.czytalem nawet kilka doktoratow na ten temat, na sieci wszystko jest.Jesli ktos chce kupic dodatek to lepiej nie oszczedzac na tym kilkudziesieciu zlotych, tylko kupic sprawdzony,dobrej firmy.
-
- Posty: 6148
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
- VROC: 31802
O . Coś nowego.MUKA pisze:Jak mogę podpowiedzieć, jak chcecie aby wtryskiwacze długo popracowały (Olej napędowy) to co 10 tankowanie na 60l ON, wlewać syntetyk, lub półsyntetyk do dwusuwów w ilości 1/2l.
A tak korzystając z tematu to czy ktoś może mi sprawdzić jaką benzynę mam lać do Mercedesa W 107 450 SLC rok 1979 . Leję bezołowiową ale nie jestem pewien czy powinienem . W tamtych latach przecież takowej nie było . Co tankowanie to mam wątpliwości czy dobrze robię.?
- mirad
- Posty: 2071
- Rejestracja: pn maja 31, 2010
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: VN 2000 Classic
- VROC: 32433
Niestety trzeba zasięgnąć wiedzy u producenta, na podstawie VIN poda do jakiej numeracji jaka benzyna jest konieczna. Sądzą, że u gwiazdy jest tak samo. Może coś być u Rosjan, oni mają hopla na punkcie tej marki i czasem mają ciekawe info na necie. Kiedyś VIN sprawdzałem na ich stronie i działało.
Ale u sensownego dealera lub bezpośrednio w jakimś biurze na Polskę muszą powiedzieć gdzie zdobyć taką informację.
Ale u sensownego dealera lub bezpośrednio w jakimś biurze na Polskę muszą powiedzieć gdzie zdobyć taką informację.
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !
FUCK FUEL ECONOMY !
jezeli jest to czero-suw to spokojnie lej bezolowiowaAndrew pisze: A tak korzystając z tematu to czy ktoś może mi sprawdzić jaką benzynę mam lać do Mercedesa W 107 450 SLC rok 1979 . Leję bezołowiową ale nie jestem pewien czy powinienem . W tamtych latach przecież takowej nie było . Co tankowanie to mam wątpliwości czy dobrze robię.?
-
- Posty: 4986
- Rejestracja: czw mar 17, 2011
- Miejscowość: Lublin
- Motocykl: VN1700 NOMAD
- VROC: 34019
nie wszystkie silniki czterosuwowe są przystosowane do zasilania benzyna bezołowiowąravw pisze:jezeli jest to czero-suw to spokojnie lej bezolowiowaAndrew pisze: A tak korzystając z tematu to czy ktoś może mi sprawdzić jaką benzynę mam lać do Mercedesa W 107 450 SLC rok 1979 . Leję bezołowiową ale nie jestem pewien czy powinienem . W tamtych latach przecież takowej nie było . Co tankowanie to mam wątpliwości czy dobrze robię.?
Pozdrawiam Konrad
VROC #34019
VROC #34019
-
- Posty: 6148
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
- VROC: 31802
Konrad pisze:nie wszystkie silniki czterosuwowe są przystosowane do zasilania benzyna bezołowiową
Właśnie o tym piszę. Mam na myśli gniazda zaworowe itd. Miałem 25 lat temu Fiestę i była tylko na ołowiową . Jadąc z Belgii lałem przez całe Niemcy bleifrei bo była najtańsza . Nie miałem pojęcia co to jest bezołowiowa . Po powrocie musiałem remontować głowicę . Mechanik powiedział , że to możliwe aby uszkodziła ją sucha benzyna. A był to czas kiedy uszczelkę pod głowicę dorabiało się ręcznie wg wzoru.
- mirad
- Posty: 2071
- Rejestracja: pn maja 31, 2010
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: VN 2000 Classic
- VROC: 32433
U nich to normalka: wojenne przyzwyczajenia.Andrew pisze:lej co masz.
W Mercedesie nie wiedzą? Nie chcą się dowiedzieć! U Niemców takie pytania to normalka i nie ma z tym problemów. Moi znajomi, Niemcy mieli ten sam problem z BMW - gratem i pytanie do producenta i odpowiedź. Nie licz na gamoni w PL, wal do Helmuta bezpośrednio. Na pewno odpowiedzą.
Konrad ma rację, większość silników MUSI mieć właściwe paliwo. To że w jakimś silniku nic się nie dzieje to tylko pozory. Termodynamika, to nie ekonomia - nie ma kreatywności - bilans musi się zgadzać, inaczej wytopienia, stuki i inne atrakcje.
Ludzie cackają się z tym problemem na forum FSO - czyli poldki i fiuty ! To z taką bryką jak W 107 450 SLC rok 1979 nigdy bym nie ryzykował.
Andrew nie skop tego tematu
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !
FUCK FUEL ECONOMY !
-
- Posty: 401
- Rejestracja: ndz lip 25, 2010
- Miejscowość: Słupca
- Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
- VROC: 0
http://sites.google.com/site/mercedesw1 ... c/warsztat tutaj troche manuali jest może tam coś znajdziesz. Wiem że u mnie dużo ludzi do właśnie starszych aut kupują dodatek potasowy do benzyny. Po dodaniu robi się coś takiego jak kiedys była Uniwersalna95(benzyna). Duzo ludzi do zabytków to kupuje które nie maja katalizatora ale czy do mercedesa twojego nie wiem;/ Moze w tych manualach coś będzie. Pozdr
- adamli
- Posty: 1562
- Rejestracja: pn sie 08, 2011
- Miejscowość: zielonka k/w-wy
- Motocykl: VN 1600 Nomad
- VROC: 34189
Andrew moim skromnym zdaniem autko z tego rocznika nie było przystosowane do pracy na bezołowiowej i profilaktycznie dolewałbym "dodatku "do benzyny bezołowiowej.Profilaktyka nie zaszkodzi a może uchronić przed sporymi kosztami naprawy głowicy(wypalą sie gniazda zaworowe ).
Kiedy humor ci się zjebie, wsiądź na motor będziesz w niebie ~~~~
VROC: 34189 tel. 511616633
VROC: 34189 tel. 511616633
Kto jest online
Jest 17 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 17 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości