dodatki do paliwa

Awatar użytkownika
Domel
Posty: 695
Rejestracja: sob lis 20, 2010
Miejscowość: Katowice
Motocykl: XX ;)
VROC: 0

Post autor: Domel » śr sty 25, 2012

Nie wiem może to tylko moja opinia, ale do tych środków nie mam jakoś przekonania, bardziej mi się to kojarzy jak ktoś chce sprzedać moto lub auto to leje te wszystkie "uszlachetniacze" typu motodoktor itd. itp.

Z racji zawodu mam do czynienia z dużymi silnikami z aut ciężarowych i autobusów i powiem wam, że jakiś czas temu kupiliśmy używany silnik na części, który miał przejechane prawie 1mln. km bez poważnych remontów. W silniku używano dobrej jakości oleju i silnik był prawie książkowo eksploatowany i jak rozebrali go mechanicy to byłem w szoku w jakim idealnym stanie on był, stąd przynajmniej ja tak uważam, że bez tego typu wynalazków człowiek da sobie rady :)

Lucas
Posty: 596
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 34525

Post autor: Lucas » śr sty 25, 2012

Domel, niewątpliwie masz rację. Musimy również pamiętać o jeszcze jednym aspekcie, o którym wspomniałeś
silnik był prawie książkowo eksploatowany
- niewiele kierowców tak jeździ, zwłaszcza samochodami służbowymi.
Nie powiem skąd to wiem :D
VROC 34525

Awatar użytkownika
ravw
Posty: 82
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Łódź
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 34587

Post autor: ravw » śr sty 25, 2012

Ja jednak uwazam tak jak kolegapost wyzej ze te dodatki nic nie daja, moze pomagaja ale napewno nie w latwiejszym zapalaniu :) Pomagaja napewno oproznic kieszenie tych co chca to lac :)

Piker

Post autor: Piker » śr sty 25, 2012

jeśli chodzi o dodatek do diesla, ja dolewam na każdy zbiornik 250ml MIKSOLU. Według pradawnych wierzeń czyści wtryski,smaruje i coś tam jeszcze. Ogólnie wycisza silnik. Zrobiłem już tak 140tyś km i ciągle ok.

Lucas
Posty: 596
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 34525

Post autor: Lucas » śr sty 25, 2012

Trochę ucieknę od tematu.
Jakiś czas temu znajomy (nie wiem jak go nazwać) elektryk/elektronik samochodowy pojechał kupić z klientem jakiegoś drogiego niemca w "idealnym" stanie bezwypadkowe. Podpiął auto do komputera i wszystko wyszło (na 1 komputerze wyszedł inny przebieg, mase usterek naprawianych chyba chałupniczo - serwis by tego podobno nie puścił a na 2 kompie, że jest z innego auta). Reasumując ani stan nie był idealny i auto było bite skoro wymieniono jeden komputer.
Za cholerę nie pamiętam co to była za marka :(
VROC 34525

Ando
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 23, 2011
Miejscowość: Katowice
Motocykl: Kawasaki VN 1600 Clasic
VROC: 0

Post autor: Ando » czw sty 26, 2012

Pozwalam się włączyć do rzeczowej dyskusji.
Jeżeli chodzi o oleje silnikowe to ja stosuję tylko sprawdzonych firm z uwzględnieniem rodzaju silnika / francuzy z FAP-em TOTAL / VW -eje z silnikiem na pompowtryskiwaczach też wymagają specjalnego oleju do tego typy silnika.
W przypadku paliwa nigdy / a użytkuje różne pojazdy prawie 35 lat / nie stosowałem żadnych ulepszaczy i innego dziadostwa. Paliwo tankujemy tylko na wybranych / markowych/ stacjach
Nie spotkałem się nigdy z pozytywną opinią / dobrych mechaników / na temat stosowania różnych dodatków do paliwa i olei silnikowych

kalfas
Posty: 83
Rejestracja: śr sty 04, 2012
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: VN 900 Custom 2010,
VROC: 0

Post autor: kalfas » czw sty 26, 2012

ja wlalem do swojego forda focusa 1.8 TDCI xeramic do oleju silnikowego.Nie zauwazylem wzrostu mocy, natomiast silnik pracuje nieco ciszej,latwiej sie zapala, i troszke mniej pali, wyglada na to ze faktycznie tworzy sie jakas powloka ceramiczna ktora obniza tarcie.
Natomiast odradzano mi wszelkie produkty z warstwami teflonowymi, i niszowych tanich producentow, poniewaz te badziewne dodatki sie wypalają i tworza sie jakies wegliki czy inne czasteczki ktore zamiast zmniejszac to zwiekszaja tarcie i zuzycie silnika.czytalem nawet kilka doktoratow na ten temat, na sieci wszystko jest.Jesli ktos chce kupic dodatek to lepiej nie oszczedzac na tym kilkudziesieciu zlotych, tylko kupic sprawdzony,dobrej firmy.

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » czw sty 26, 2012

Jak mogę podpowiedzieć, jak chcecie aby wtryskiwacze długo popracowały (Olej napędowy) to co 10 tankowanie na 60l ON, wlewać syntetyk, lub półsyntetyk do dwusuwów w ilości 1/2l.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » czw sty 26, 2012

MUKA pisze:Jak mogę podpowiedzieć, jak chcecie aby wtryskiwacze długo popracowały (Olej napędowy) to co 10 tankowanie na 60l ON, wlewać syntetyk, lub półsyntetyk do dwusuwów w ilości 1/2l.
O . Coś nowego.

A tak korzystając z tematu to czy ktoś może mi sprawdzić jaką benzynę mam lać do Mercedesa W 107 450 SLC rok 1979 . Leję bezołowiową ale nie jestem pewien czy powinienem . W tamtych latach przecież takowej nie było . Co tankowanie to mam wątpliwości czy dobrze robię.???

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » czw sty 26, 2012

Niestety trzeba zasięgnąć wiedzy u producenta, na podstawie VIN poda do jakiej numeracji jaka benzyna jest konieczna. Sądzą, że u gwiazdy jest tak samo. Może coś być u Rosjan, oni mają hopla na punkcie tej marki i czasem mają ciekawe info na necie. Kiedyś VIN sprawdzałem na ich stronie i działało.
Ale u sensownego dealera lub bezpośrednio w jakimś biurze na Polskę muszą powiedzieć gdzie zdobyć taką informację.
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » czw sty 26, 2012

mirad pisze:Może coś być u Rosjan,
Romuald jestem tam zalogowany. Oni piszą lej co masz. :D
Najlepsze , że w Mercedes Benz obok mnie też nie wiedzą. :ok:
Szukam dalej . Dzięki. :thumbup:

Awatar użytkownika
ravw
Posty: 82
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Łódź
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 34587

Post autor: ravw » czw sty 26, 2012

Andrew pisze: A tak korzystając z tematu to czy ktoś może mi sprawdzić jaką benzynę mam lać do Mercedesa W 107 450 SLC rok 1979 . Leję bezołowiową ale nie jestem pewien czy powinienem . W tamtych latach przecież takowej nie było . Co tankowanie to mam wątpliwości czy dobrze robię.???
jezeli jest to czero-suw to spokojnie lej bezolowiowa

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw sty 26, 2012

ravw pisze:
Andrew pisze: A tak korzystając z tematu to czy ktoś może mi sprawdzić jaką benzynę mam lać do Mercedesa W 107 450 SLC rok 1979 . Leję bezołowiową ale nie jestem pewien czy powinienem . W tamtych latach przecież takowej nie było . Co tankowanie to mam wątpliwości czy dobrze robię.???
jezeli jest to czero-suw to spokojnie lej bezolowiowa
nie wszystkie silniki czterosuwowe są przystosowane do zasilania benzyna bezołowiową
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » czw sty 26, 2012

Konrad pisze:nie wszystkie silniki czterosuwowe są przystosowane do zasilania benzyna bezołowiową

Właśnie o tym piszę. Mam na myśli gniazda zaworowe itd. Miałem 25 lat temu Fiestę i była tylko na ołowiową . Jadąc z Belgii lałem przez całe Niemcy bleifrei bo była najtańsza . Nie miałem pojęcia co to jest bezołowiowa . Po powrocie musiałem remontować głowicę . :wall: Mechanik powiedział , że to możliwe aby uszkodziła ją sucha benzyna. A był to czas kiedy uszczelkę pod głowicę dorabiało się ręcznie wg wzoru. :ok:

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw sty 26, 2012

Andrew musisz chyba podpytać w serwisie mercedesa tam na pewno będą wiedzieli. Podasz nr silnika to Ci wszystko powiedzą.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » czw sty 26, 2012

Andrew pisze:lej co masz.
U nich to normalka: wojenne przyzwyczajenia.

W Mercedesie nie wiedzą? Nie chcą się dowiedzieć! U Niemców takie pytania to normalka i nie ma z tym problemów. Moi znajomi, Niemcy mieli ten sam problem z BMW - gratem i pytanie do producenta i odpowiedź. Nie licz na gamoni w PL, wal do Helmuta bezpośrednio. Na pewno odpowiedzą.

Konrad ma rację, większość silników MUSI mieć właściwe paliwo. To że w jakimś silniku nic się nie dzieje to tylko pozory. Termodynamika, to nie ekonomia - nie ma kreatywności - bilans musi się zgadzać, inaczej wytopienia, stuki i inne atrakcje.

Ludzie cackają się z tym problemem na forum FSO - czyli poldki i fiuty ! To z taką bryką jak W 107 450 SLC rok 1979 nigdy bym nie ryzykował.

Andrew nie skop tego tematu !! :shoot:

:D :D :D :D
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
ravw
Posty: 82
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Łódź
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 34587

Post autor: ravw » czw sty 26, 2012

Troche popytalem i jest tak
Ten moel w107 z 1979 nie moze byc zasilany benzyna bezolowiawa(sama) mozna lac ta benzyne ale trzeba dolewac jakiegos specyfiku. Dopiero w roku 1984(od 1981) byly do mercedesow montowane komputery jak i katalizatory(na zamowienie) i wowczas mozna juz bylo lac bezolowiwa.

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » czw sty 26, 2012

http://sites.google.com/site/mercedesw1 ... c/warsztat tutaj troche manuali jest może tam coś znajdziesz. Wiem że u mnie dużo ludzi do właśnie starszych aut kupują dodatek potasowy do benzyny. Po dodaniu robi się coś takiego jak kiedys była Uniwersalna95(benzyna). Duzo ludzi do zabytków to kupuje które nie maja katalizatora ale czy do mercedesa twojego nie wiem;/ Moze w tych manualach coś będzie. Pozdr

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » czw sty 26, 2012

Dziekuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Jutro jeszcze będę drążył. O wynikach napiszę.

Awatar użytkownika
adamli
Posty: 1562
Rejestracja: pn sie 08, 2011
Miejscowość: zielonka k/w-wy
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 34189

Post autor: adamli » pt sty 27, 2012

Andrew moim skromnym zdaniem autko z tego rocznika nie było przystosowane do pracy na bezołowiowej i profilaktycznie dolewałbym "dodatku "do benzyny bezołowiowej.Profilaktyka nie zaszkodzi a może uchronić przed sporymi kosztami naprawy głowicy(wypalą sie gniazda zaworowe ).
Kiedy humor ci się zjebie, wsiądź na motor będziesz w niebie ;) ~~~~

VROC: 34189 tel. 511616633

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 17 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 17 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą