Problem z z zapłonem na gorącym silniku - VN 750 89'

Sierpek
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 24, 2011
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vulcan 750 '89
VROC: 0

Problem z z zapłonem na gorącym silniku - VN 750 89'

Post autor: Sierpek » ndz sty 22, 2012

Witam
Jestem świeżym posiadaczem VN 750 89' - wersja USA.
Zauważyłem że gdy zgaszę silnik i po chwili chce go ponownie włączyć, zachowuję się tak jakby nie miał siły na rozruch. Po 3-4 razie objawy jak by aku padł. Odczekam 15 minut - pali bez problemu.
Czy to prawda że te silniki mają takie problemy z odpaleniem na gorącym silniku ? Czy ktoś się z tym spotkał ?
Będę wdzięczny za informacje.
PZDR

januszek

Post autor: januszek » ndz sty 22, 2012

Każdy motocykl czyt.- silnik , Jeżeli ma wszystko O-ky , to musi zaskoczyć od "strzału" obojętnie ciepły czy zimny , a z tym problemem , który opisujesz spotkałem się w moim moto (5 lat w stecz) i na sto procent masz o ząbek albo dwa przestawiony któryś wałek rozrządu , albo wszystkie - ktoś przy składaniu zrobił błąd - ja właśnie tak zrobiłem i były takie objawy . Musisz znależć dobrego mechaniora , żeby poprawił - trzeba zdjąć tylko zbiornik , pokrywy zaworów i jest dostęp - dalsza "procedura" już zależy od "lekarza". Może ktoś miał też ten problem i było coś innego , bo słyszałem , że jak kasowatory padną dzieje się podobnie , ale konkretnie w moim , po przestawieniu minimalnym wałków - jak ręką odjoł . Powodzenia.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » ndz sty 22, 2012

Sierpek,
Zanim zaczniesz wyjmować silnik i grzebać w rozrządzie sprawdź elektrykę. Na początek czy masz dobrą masę i czy świeczki są ok. W następnej kolejności wyczyść rozrusznik. W naszych motocyklach często on bywa przyczyną niepalenia na gorącym Więcej na temat rozrusznika tutaj: http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php? ... 39831efed1
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Sierpek
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 24, 2011
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vulcan 750 '89
VROC: 0

Post autor: Sierpek » ndz sty 22, 2012

Dzieki chłopaki.
Przy okazji robótki z ubezpieczeniem rzuciłem temat serwisantowi i powiedział że miał taki przypadek i że te silniki tak mają :) W sensie nie udało mu się zdjagnozować usterki a podobno wymieniał wszystko po kolei.
Bardzo możliwe żę tak mówi bo nie udało mu się naprawić :D
Zbieram teraz wszelkie informacje i jak już będę miał moto spokojnie postaram się posprawdzać parę rzeczy.

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » wt sty 24, 2012

może ssane się przycina lekko i jak jest gorący to się zalewa

Sierpek
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 24, 2011
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vulcan 750 '89
VROC: 0

Post autor: Sierpek » wt sty 24, 2012

Dobre spostrzeżenia ale sprawdzałem dokładnie.... i ssanie było wyłączone.

Isio
Posty: 41
Rejestracja: ndz sty 29, 2012
Miejscowość: Milanówek
Motocykl: VN800 Drifter
VROC: 0

Post autor: Isio » wt sty 31, 2012

... obstawiam rozrusznik

Sierpek
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 24, 2011
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vulcan 750 '89
VROC: 0

Post autor: Sierpek » czw lut 02, 2012

Kurcze... muszę się zgłosić do jakiegoś innego mechanika w krakowie... zobaczymy co powie.
Rozrusznik... a przecież jak jest zimny to odpala bez zająknięcia...

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw lut 02, 2012

Zimny silnik mniejsze opory ;) ;) ;)
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » czw lut 02, 2012

Pył ze szczotek rozrusznika to jakby nie patrzeć węgiel, a dokładnie grafit więc im wyższa temperatura tym większy opór prądu.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » czw lut 02, 2012

Sierpek, zapewne Ci nie pomogę ale poszukaj postów Starszego i Tiszo, oni dokładnie opisali tego typu problemy. Ja osobiście nie jestem pewny tego czynnika jak rozrusznik (choć może mieć wpływ jak pisali koledzy) skłaniałbym się bardziej ku świecom zapłonowym....... a raczej ich konkretnej ciepłocie...... może masz za słabe?

Szczerze dementuję pogląd o tym iż "te silniki tak mają"....... świadczy to o nieudolności mechaników-elektryków......... dlaczego nikt z posiadaczy tych motocykli z lat 2003-2006 nie narzeka na tego typu przypadłość ?

Dodam jeszcze czyszczenie i regulację gaźników, nowe filtry powietrza....... przewody WN + fajki.......

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 656
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » pt lut 03, 2012

Konrad pisze:Zimny silnik mniejsze opory ;) ;) ;)
Przyjmuję, że napisałeś to w ramach żarciku i stąd te emotki.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Pawel
Posty: 16
Rejestracja: ndz paź 02, 2011
Miejscowość: Polska
Motocykl: vn 1500
VROC: 0

Post autor: Pawel » pt lut 03, 2012

Tez stawiam na rozrusznik, moje zdanie jest takie ; wyjechane sa tuleje , po nagrzaniu silnika wirnik zaczyna sie klejic do stojana(mocniejsze pole magnetyczne-wirnik jest pare dziesiatek mm blizej stojana), taka sama przypadlosc mialem z rozruchem w aucie,wymiana tulejek lub rozrusznika i po klopocie

KARUZO8
Posty: 73
Rejestracja: ndz sty 15, 2012
Miejscowość: MIEDZIANA GÓRA
Motocykl: KAWASAKI vulkan vn15
VROC: 0

Post autor: KARUZO8 » sob lut 04, 2012

Witam Paweł ma rację .Zajżyj najpierw do rozrusznika jak za duże luzy i zasyfiony to po rozgrzaniu będzie warjował sprawdż stan szczotek
KARUZO 8

Sierpek
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 24, 2011
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vulcan 750 '89
VROC: 0

Post autor: Sierpek » ndz lut 05, 2012

OK. Zastanawiam się czy jestem w stanie to sam zrobić czy lepiej aby serwis na to popatrzył.... Ja w sumie nie znam się na mechanice. Mam jednak garaż gdzie mógłbym zacząć coś dłubać.... chęci też.... ale jak zacznę rozbierać to nie wiem czy złożę spowrotem :D

Isio
Posty: 41
Rejestracja: ndz sty 29, 2012
Miejscowość: Milanówek
Motocykl: VN800 Drifter
VROC: 0

Post autor: Isio » ndz lut 05, 2012

pamiętaj, że nie każdy będzie chciał składać t co Ty rozbierzesz więc jeżeli nie jesteś pewny swoich umiejętności to się zastanów. Oczywiście wszystko jest do zrobienia.

Dodatkowo tak jak napisał Piotr Classic sprawdż świece, filtr, przewody WN i co najważniejsze kompresję w cylindrach bo to podstawa.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » pn lut 06, 2012

Sierpek, rozrusznik to nic trudnego. Takie troche większe klocki lego :)
Jak byś chciał serwisówkę to pisz na priv. Ja już rozrusznik rozbierałem, składałem i działa więc jakbyś miał jakiś problem to wal śmiało.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
Kaczor
Posty: 176
Rejestracja: ndz lip 31, 2011
Miejscowość: Piaseczno Ostrów Maz
Motocykl: vulcan vn 750
VROC: 0

Post autor: Kaczor » wt lut 07, 2012

Tylko olej spuść, bo jak wyjmiesz rozrusznik o ci wypłynie!!!
tel.605327150

Sierpek
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 24, 2011
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vulcan 750 '89
VROC: 0

Post autor: Sierpek » ndz mar 04, 2012

Wczoraj byłem w serwisie zobaczyć swój moto. Naprawa klosza i wymiana klosza spoko. ale... rozmawiałem z serwisantem i ten uprzedził mnie abym pojeździł jeden sezon i sprzedawał bo wg niego te silniki nie były udane i same z nimi problemy... Nie wiem co o tym sądzić bo z jednej strony koleś widać że jest uprzedzony do VN i nie przyjmują takich na serwis rozrządu bo szkoda im czasu... a z drugiej strony zwrócił mi uwagę na parę rzeczy że aby cokolwiek zrobić trzeba zciągac cały silnik z ramy itp..... Wkurzyłem się tylko bo przyjechałem napalony dobrą pogodą aby zobaczyć moto a ten wyskakuje mi z takimi tekstami....
Oczywiście nie mam zamiaru sprzedawać. To mój pierwszy moto i jestem z niego zadowolony. I mam zamiar się nim cieszyć.
Co wy myślicie o tych uwagach ?

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » ndz mar 04, 2012

Sierpek pisze:Wczoraj byłem w serwisie zobaczyć swój moto. Naprawa klosza i wymiana klosza spoko. ale... rozmawiałem z serwisantem i ten uprzedził mnie abym pojeździł jeden sezon i sprzedawał bo wg niego te silniki nie były udane i same z nimi problemy... Nie wiem co o tym sądzić bo z jednej strony koleś widać że jest uprzedzony do VN i nie przyjmują takich na serwis rozrządu bo szkoda im czasu... a z drugiej strony zwrócił mi uwagę na parę rzeczy że aby cokolwiek zrobić trzeba zciągac cały silnik z ramy itp..... Wkurzyłem się tylko bo przyjechałem napalony dobrą pogodą aby zobaczyć moto a ten wyskakuje mi z takimi tekstami....
Oczywiście nie mam zamiaru sprzedawać. To mój pierwszy moto i jestem z niego zadowolony. I mam zamiar się nim cieszyć.
Co wy myślicie o tych uwagach ?
... na początek zmień mechanika.... szczerze :ok:
tak "nieudanego mechanika" to ze świecą szukać..... pewnie chciałby przyjmować moto do serwisu tylko i wyłącznie na wymianę świec (choć i tu trzebaby było czasami pomyśleć) i pompowanie opon..... szkoda gadać

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą