Sprzęgło

michal73
Posty: 7
Rejestracja: wt cze 21, 2011
Miejscowość: Siemianowice Sl.
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1500
VROC: 0

Sprzęgło

Post autor: michal73 » pn mar 26, 2012

No i znowu problem z vulcanem 1500 rok 1994 ? wymienili mi sprzęgło no i ? działa potem odczucie jest takie jakby się ślizgało aż wreszcie go wcale niema po odkręceniu przy pompce śrubki wszystko wraca do normy ale nie na długo może mi ktoś podpowiedzieć w czym problem ? Vulcan z Siemianowic

Pozdrawiam
michal73

Andrzej SC
Posty: 47
Rejestracja: ndz lut 12, 2012
Miejscowość: Rumia
Motocykl: VN 15 '94
VROC: 0

Post autor: Andrzej SC » pn mar 26, 2012

tez mam VN 15 '94, ale bez zadnych problemow - przeciwnie wszystko dziala perfekt,
nie jestem mechanikiem, wiem tylko ze moto potrzebuje dobrego MINERALNEGO oleju, a syntetic powoduje slizganie sie sprzegla - jaki jest Twoj olej ?

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » wt mar 27, 2012

A może masz pompę zapowietrzoną?
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » wt mar 27, 2012

Zeus pisze:A może masz pompę zapowietrzoną?
Bardzo prawdopodobne.

michal73
Posty: 7
Rejestracja: wt cze 21, 2011
Miejscowość: Siemianowice Sl.
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1500
VROC: 0

Post autor: michal73 » pt mar 30, 2012

Juz też słyszałem opinie ze to wina oleju ? Leję motula 10W40 5100 byłem w warsztacie w Zabrzu Firma Motocykl twierdzi że ma być Castrol 10W40 podobno ma inne właściwości smarownicze . Nie wiem co o tym myśleć no i jeszcze mówił ze powodem tej usterki jest brak ustawienia luzu zerowego na sprzęgle tak jak to on tłumaczył to miało by sens tylko pierwszy raz o czymś takim słyszałem.

Macie racje raczej tylko powietrze odpowietrzyłem dwa razy zrobiłem z 300 km i wszystko ok chyba problem nie wróci
michal73

Awatar użytkownika
man-x
Posty: 1148
Rejestracja: ndz gru 19, 2010
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN 2000 LIMITED - TAMU
VROC: 0

Post autor: man-x » pt mar 30, 2012

No cóż, piszę co wiem.
Oddaję moto do mechaniora (starszy facet, kierownik serwisu - również Kawasaki),
zajmuje się motocyklami dziesiątki lat.
Zauważyłem w książce, że mam wlany właśnie Castrol 10/40.
Pytałem czy jest dobry i czy nie ma lepszych smarowideł.
Nalałem ci najlepszy jaki istnieje - odpowiedział stanowczo.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Hubas
Posty: 2951
Rejestracja: pn kwie 18, 2011
Miejscowość: Dopiewo
Motocykl: VN 2000 CLASSIC
VROC: 33938

Post autor: Hubas » pt mar 30, 2012

man-x pisze:Nalałem ci najlepszy jaki istnieje - odpowiedział stanowczo.
Czyli jaki ?
Kupując Motocykl - Kupujesz Pasję na Całe Życie.

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pt mar 30, 2012

No ciekawe jak mój będzie latał. Zalewam go motulem po wymianie sprzęgła. Po niedzieli będzie wiadomo co i jak.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » pt mar 30, 2012

MUKA pisze:Zalewam go motulem po wymianie sprzęgła.
Robert mój po zalaniu Motulem to nie ten motocykl. Silnik , skrzynia i sprzęgło .
Oczywiście in plus. :D

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pt mar 30, 2012

Oby u mnie też tak było :D
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Morawiec
Posty: 27
Rejestracja: pn mar 12, 2012
Miejscowość: pruszcz gdański
Motocykl: vn 2000
VROC: 0

Post autor: Morawiec » sob mar 31, 2012

A co koledzy powiecie na to?Kiedy rok temu kupowałem moje 2 litry,poprzedni właściciel wręczył mi na odchodne napoczęty,litrowy pojemnik z castrolem 5W40 i oznajmił,że to mam na ewentualne dolewki.Stwierdził wcześniej,że moto jest zalane właśnie tym olejem.Motocykl śmiga jak złoto.Nie zauważyłem żeby sprzęgło się ślizgało,a ubytki oleju są w granicach normy.Czy mam tak zostawić,czy zmienić na 10W40?Pozdrawiam.
morawiec

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » sob mar 31, 2012

Morawiec pisze:A co koledzy powiecie na to?Kiedy rok temu kupowałem moje 2 litry,poprzedni właściciel wręczył mi na odchodne napoczęty,litrowy pojemnik z castrolem 5W40 i oznajmił,że to mam na ewentualne dolewki.Stwierdził wcześniej,że moto jest zalane właśnie tym olejem.Motocykl śmiga jak złoto.Nie zauważyłem żeby sprzęgło się ślizgało,a ubytki oleju są w granicach normy.Czy mam tak zostawić,czy zmienić na 10W40?Pozdrawiam.
W specyfikacji jest 10w40 półsyntetyk , kawasaki preferuje castrola ale ja zmieniłem na motula i jest o niebo lepiej czyli ciszej biegi jak w masło i jedynka z minimalnym pyknięciem bez szarpnięcia , które czasami się zdarzało :ok:
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

Trufel

Post autor: Trufel » sob mar 31, 2012

A widzisz Thomas ja też matulka u siebie i biegi to wcale nie wchodzą jak masło tylko raczej jak przy kombajnie , jedynka jeb dwójka jeb trójka jeb i tak dalej . Nie wiem co było nalane po przednio bo moto jest z USiA

Pozdro

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » sob mar 31, 2012

:) Ja latam na Castrolu 10W40 i jest dobrze z tym że sam wymieniam i kupuje olej wiem co leje. Na lince sprzęgła musi być luz 2-3 mm inaczej będzie ci się ślizgać :ok:

Awatar użytkownika
Długi Lech
Posty: 1000
Rejestracja: ndz lis 14, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: EN 500 C3
VROC: 33639

Post autor: Długi Lech » sob mar 31, 2012

Daromax pisze::) ... . Na lince sprzęgła musi być luz 2-3 mm inaczej będzie ci się ślizgać :ok:
Regulowałem sprzęgło podczas jazdy, najlepsze ustawienie tzn ciche biegi wyszło mi gdy na klamce był luz ok. 2 milimetrów
Pozdrawiam Leszek

VROC #33639

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » sob mar 31, 2012

ogólnie jak moto jest sprawne to czy to będzie castrol czy motull to nie ma większego znaczenia to takie lepsze samopoczucie i przekonanie do marki oleju
ogólnie olejem sinika się nie naprawi a wlewanie coraz gęstrzego też nie ma sensu bo takie oleje (mineralne) po rozgrzaniu robią się żatrze niż syntetyki i mają gorsze smarowanie skoro fabryka przewidziała 10W40 to taki powinien być do końca nie zależnie ile moto ma lat a marka oleju to już kwestia gustu

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 19 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 19 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą