Owiewka.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: pn kwie 09, 2012
- Miejscowość: Chrzanów
- Motocykl: Suzuki GSX650FA
- VROC: 0
Owiewka.
Jak się jeździ z dużą owiewką mocowaną do kierownicy motocykla np. w motocyklu Kawasaki Classic 1700:
http://www.kawasaki.pl/Accessory/Detail ... 700Classic
Czy trzeba szczególnie mocno trzymać kierownicę podczas jazdy , przy tak dużej powierzchni szyby.
Czy podmuchy powietrza utrudniają stabilność jazdy , zwłaszcza przy większych prędkościach, ze względu na dużą powierzchnię owiewki.
Czy Kawasaki Vojager http://www.kawasaki.pl/VN1700Voyager dużo lepiej się prowadzi , bo owiewka - szyba nie jest w nim bezpośrednio przymocowana do kierownicy.
Czy występuję niekorzystne zawirowanie powietrza przy takim kształcie owiewki.
Czy bardziej ważniejszy jest kształt, wyprofilowanie owiewki czy może wielkość jeśli chodzi o dobrą osłonę przed pędem powietrza.
Dziękuje.
http://www.kawasaki.pl/Accessory/Detail ... 700Classic
Czy trzeba szczególnie mocno trzymać kierownicę podczas jazdy , przy tak dużej powierzchni szyby.
Czy podmuchy powietrza utrudniają stabilność jazdy , zwłaszcza przy większych prędkościach, ze względu na dużą powierzchnię owiewki.
Czy Kawasaki Vojager http://www.kawasaki.pl/VN1700Voyager dużo lepiej się prowadzi , bo owiewka - szyba nie jest w nim bezpośrednio przymocowana do kierownicy.
Czy występuję niekorzystne zawirowanie powietrza przy takim kształcie owiewki.
Czy bardziej ważniejszy jest kształt, wyprofilowanie owiewki czy może wielkość jeśli chodzi o dobrą osłonę przed pędem powietrza.
Dziękuje.
ja mam spora szybę podobna do oryginalnej, mocowana do polki i lag
moze faktycznie przy duzym wietrze potrafi troche utrudnic jazde
ale to pikus
wiecej jest zalet na trasie nawet przy 140 jest ok
wiatr owiewa gore kasku, a na klate nic nie dmucha i owady zostaja na szybie a nie na kurtce
jadac patrze przez szybe i tez jest ok
w nocy przy deszczu dyskomfort ale mysle ze bez szyby bylo by jeszcze gorzej
to moje spostrzezenia
moze faktycznie przy duzym wietrze potrafi troche utrudnic jazde
ale to pikus
wiecej jest zalet na trasie nawet przy 140 jest ok
wiatr owiewa gore kasku, a na klate nic nie dmucha i owady zostaja na szybie a nie na kurtce
jadac patrze przez szybe i tez jest ok
w nocy przy deszczu dyskomfort ale mysle ze bez szyby bylo by jeszcze gorzej
to moje spostrzezenia
- Krasnal
- Posty: 2148
- Rejestracja: sob kwie 24, 2010
- Miejscowość: UK & Piotrków T.
- Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
- VROC: 32105
Jest dość duża różnica między szybą mocowaną do lag ( to ta na pierwszym obrazku), a szybą mocowaną do kierownicy. Ta pierwsza jest dużo bardziej komfortowa, drugi sposób mocowania, czyli do kierownicy lub półki (sa różne rozwiązania) ma kilka minusów. Jednym z podstawowych są drgania które z szyby przenoszą sie na kierownice, nie jest to miłe i na szczęście dotyczy głównie większych prędkości. Obserwowanie drogi prze szybę nie jest dobrym pomysłem, z całą pewnością jest niebezpieczne, ale jak możesz zauważyć powyżej, są różne szkoły...
Ten pierwszy sposób mocowania jest sposobem fabrycznym.
pozdrawiam i zaznaczam, że powyższe opinie to moje opinie(używam obu sposobów mocowania), każdy z kolegów może mieć inne...
Ten pierwszy sposób mocowania jest sposobem fabrycznym.
pozdrawiam i zaznaczam, że powyższe opinie to moje opinie(używam obu sposobów mocowania), każdy z kolegów może mieć inne...
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...
+44 7540233074
+44 7540233074
-
- Posty: 27
- Rejestracja: pn kwie 09, 2012
- Miejscowość: Chrzanów
- Motocykl: Suzuki GSX650FA
- VROC: 0
A jak się sprawdzają dolne owiewki , chodzi np. o te:
http://www.kawasaki.pl/Accessory/Detail ... 700Classic
czy dobrze chronią przed wiatrem oraz deszczem ?
http://www.kawasaki.pl/Accessory/Detail ... 700Classic
czy dobrze chronią przed wiatrem oraz deszczem ?
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Eee... Nie. ja mam i gmole i te owiewki. Nie ma problemów.Badger pisze:sprawdzają się dopóki nie założysz gmoli
Z szybami z doświadczenia mojego jest tak:
Do kierownicy tak - ale mała owiewka, Im większa, tym większe problemy będą ze stabilnością przy dużych prędkościach i powiewach wiatru. Duża szyba - obowiązkowo mocowana do lag.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
-
- Posty: 27
- Rejestracja: pn kwie 09, 2012
- Miejscowość: Chrzanów
- Motocykl: Suzuki GSX650FA
- VROC: 0
Są jeszcze jakieś sposoby na poprawienie osłony nóg , oprócz odzieży i ochraniaczy.
Trochę nie rozumiem zasady osłony poprzez gmole, to jakiś żart ?
Trochę nie rozumiem zasady osłony poprzez gmole, to jakiś żart ?
Ostatnio zmieniony wt kwie 10, 2012 przez Adamspa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zombie
- Posty: 2574
- Rejestracja: pn sty 03, 2011
- Miejscowość: M-a
- Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
- VROC: 34250
Też tak mam i bez problemów spełniają swoje zadanie.MaciekSz pisze:Eee... Nie. ja mam i gmole i te owiewki. Nie ma problemów.
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl
www.steelrosesmcsouthside.pl
- Lecho
- Posty: 4598
- Rejestracja: śr maja 12, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 Classic
- VROC: 32224
Gmole to głównie ochrona nóg (nie mylić z osłoną) w przypadku ślizgu, czy innych przewrotek.Adamspa pisze:Trochę nie rozumiem zasady osłony poprzez gmole, to jakiś żart ?
Motocykl bez gmoli przewracając się przygniata nogę motocyklisty i jest w najlepszym wypadku niemiło, częściej jednak przy masie naszych motocykli kończy się to pogruchotaniem kostki i stawu skokowego
A motocykliści dzielą się na tych co już leżeli, i tych co będą leżeć.
Tak to właśnie metalowa rura, choć nie o silnik chodzi.Adamspa pisze:Czy gmole to rury mocowane w obszarze silnika , w celu zapewnienia jego ochrony (i innych elementów) , w przypadku przewrócenia się na motocyklu.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: pn kwie 09, 2012
- Miejscowość: Chrzanów
- Motocykl: Suzuki GSX650FA
- VROC: 0
Samochód to ja mam. Od 2010 r zacząłem jeździć na jednośladzie. Tak mi się spodobało, że raczej myślę o motocyklu takim bardziej wygodniejszym na dłuższe trasy. Ponieważ mamy klimat umiarkowany to wiem z doświadczenia , że dobra by była również osłona na nogi.
Proszę napiszcie jak to jest z Waszego doświadczenia. Ja jeżdżę na Suzuki GSX650FA. Jechałem np. przy 7-8 stopniach Celcjusza odpowiednio ubrany i po 50 minutach jazdy miałem już dość.
A ilę można wytrzymać na chopperach jadąc w chłoniejsze dni? A jak jest latem, czy przy tak dużych silnikach czuć promieniujące ciepło?
Proszę napiszcie jak to jest z Waszego doświadczenia. Ja jeżdżę na Suzuki GSX650FA. Jechałem np. przy 7-8 stopniach Celcjusza odpowiednio ubrany i po 50 minutach jazdy miałem już dość.
A ilę można wytrzymać na chopperach jadąc w chłoniejsze dni? A jak jest latem, czy przy tak dużych silnikach czuć promieniujące ciepło?
- Badger
- Posty: 6396
- Rejestracja: pn kwie 05, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Blue Lady + Osiołek
- VROC: 29218
to jest własnie paradoks tych motocykli i ich silników, jak jest zimno to nie grzeją, ale w upał to się gotuje wszystko od jajek po czubki palców u nógAdamspa pisze:A jak jest latem, czy przy tak dużych silnikach czuć promieniujące ciepło?
pie.....lę, nie myję
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
- Lecho
- Posty: 4598
- Rejestracja: śr maja 12, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 Classic
- VROC: 32224
to jest własnie paradoks tych motocykli i ich silników, jak jest zimno to nie grzeją, ale w upał to się gotuje wszystko od jajek po czubki palców u nóg
Zwłaszcza na światełkach między dymiącymi puszkami (wszyscy pozamykani bo klimy chłodzą), słońce wali, asfalt się lepi do butów, ..... i w tym momencie załącza się wentylator, i cały oddech z chłodnicy i rozgrzanego silnika przetacza się przez jaja i klatę wdzierając się od spodu pod kask
....Za wszystko inne możesz zapłacić kartą......
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Coś takiego, prawda?ludek pisze:Do osłony nóg przed wiatrem widziałem jeszcze jeden patent. Był to skórzany "pokrowiec" naciągnięty na gmole. Wyglad tego trochę dyskusyjny, ale na pewno pomaga.
Na deszczowe dni może być fajne
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
- Thomas
- Posty: 3124
- Rejestracja: ndz paź 24, 2010
- Miejscowość: Chorzów, Bytom
- Motocykl: VN 2000 Limited
- VROC: 33040
Coś takiego ma Oktogon tylko że z plexiMaciekSz pisze:Coś takiego, prawda?ludek pisze:Do osłony nóg przed wiatrem widziałem jeszcze jeden patent. Był to skórzany "pokrowiec" naciągnięty na gmole. Wyglad tego trochę dyskusyjny, ale na pewno pomaga.
Na deszczowe dni może być fajne
Kto jest online
Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości