szarpiacy 1 bieg

RobSz
Posty: 2
Rejestracja: sob kwie 21, 2012
Miejscowość: Mława
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1500
VROC: 0

Post autor: RobSz » ndz mar 03, 2013

Odświeżę temat bo mam to samo. Może kolega miniak napisze czy sobie z tym problemem poradził?

januszek

Post autor: januszek » ndz mar 03, 2013

Kolego , te objawy to na 100% koło 1-go biegu . Miałem te same objawy w 1500 i dwa sezony kombinowałem . dyfer - wymiana , tarcze sprzęgła wymiana 2 razy , siłownik sprzęgła - wymiana . Dopiero silnik na stół i koło jedynki ma takie kły na boku do zazębienia z innym trybem - te kły są właśnie przyczyną - podrobione i jak przychodzi duże obciążenie (manetka opór) wyskakują , a popuścisz gaz - wchodzą i stąd szarpanie . Ja wymieniłem obydwa koła i spoko , zrobiłem jeszcze około 9tyś. i moto sprzedałem . Szukając tych zębatek , kupiłem dwa komplety i ten drugi zapasowy mam do dzisiaj - nawet kiedyś ogłaszałem na Forum sprzedaż , jak poszukasz w moich postach to znajdziesz w dziale "sprzedam".
Masz z Mławy 25km - zapraszam - tel.601277707.

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » wt mar 05, 2013

Też stawiam na skrzynie, powodem wyszczerbienia zębatki może również być ułamana łapa wodzika, bardo niebezpieczna sprawa. Silnik na stół i do dzieła.

Erebos
Posty: 23
Rejestracja: ndz maja 27, 2012
Miejscowość: Augustow
Motocykl: Kawasaki vn 1500
VROC: 0

Post autor: Erebos » ndz mar 10, 2013

Witam.Ja w swoim vulcanie miałem ten sam problem.Właśnie skończyłem przekladanie silnika z drugiego motocykla bo nie chciało mi się rozpolawiac

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pn mar 11, 2013

Też sposób, ale 1500 ma stosunkowo prosty silnik i po dwóch rozbiórkach muszę powiedzieć że fajna zabaw ponieważ trudno się pomylić, niestety o 750 nie mogę tego powiedzieć bo można wrzodów na żołądku dostać :D

Erebos
Posty: 23
Rejestracja: ndz maja 27, 2012
Miejscowość: Augustow
Motocykl: Kawasaki vn 1500
VROC: 0

Post autor: Erebos » pn mar 11, 2013

Zastanawiam się właśnie czy nie pogrzebać w starym silniku ale to dodatkowe koszta wymiany zużytych czesci no i uszczelek

Irek1985
Posty: 27
Rejestracja: sob wrz 20, 2014
Miejscowość: włoszczowa
Motocykl: vulcan 93'
VROC: 0

Post autor: Irek1985 » sob wrz 20, 2014

januszek pisze:Kolego , te objawy to na 100% koło 1-go biegu . Miałem te same objawy w 1500 i dwa sezony kombinowałem . dyfer - wymiana , tarcze sprzęgła wymiana 2 razy , siłownik sprzęgła - wymiana . Dopiero silnik na stół i koło jedynki ma takie kły na boku do zazębienia z innym trybem - te kły są właśnie przyczyną - podrobione i jak przychodzi duże obciążenie (manetka opór) wyskakują , a popuścisz gaz - wchodzą i stąd szarpanie . Ja wymieniłem obydwa koła i spoko , zrobiłem jeszcze około 9tyś. i moto sprzedałem . Szukając tych zębatek , kupiłem dwa komplety i ten drugi zapasowy mam do dzisiaj - nawet kiedyś ogłaszałem na Forum sprzedaż , jak poszukasz w moich postach to znajdziesz w dziale "sprzedam".
Masz z Mławy 25km - zapraszam - tel.601277707.
podepne sie pod temat. mam te same objawy. Czy moze to byc kwestia regulacji ciegna zmiany biegow ? zauwazylem ze przy wrzucaniu jedynki dzwignia zapiera sie na ramie motocykla. Moze to jest powodem ze niedokladnie wrzuca ta jedynke i ona wyskakuje ? Bo u mnie objaw jest taki ze jak by wyskakiwala i wskakiwala sama

dondahaka
Posty: 1
Rejestracja: wt lut 24, 2015
Miejscowość: Toruń
Motocykl: vulcan vn15
VROC: 0

Post autor: dondahaka » wt lut 24, 2015

Witam was wszystkich,

I ja również padłem zmorą pierwszego biegu. Dziś zabrałem się za niego, aby przygotować się na sezon. Silnik na stole, zostało tylko odkręcić parę śrub i rozpaławiać. Mam pytanie do obeznanych, gdyż przygodę z vulcanem rozpocząłem w tamtym roku. Gdzie najlepiej (najtaniej) szukać do tego części?

Oczywiście chodzi o komplet wszystkich uszczelek, trybów związanych z pierwszym biegiem. Dodatkowo ciągnie sporo oleju (widać na tłoku świecach) a więc wymienię przy okazji pierścienie, uszczelniacze, sprawdzę łańcuch. Co ewentualnie sprawdzić jeszcze przy tym silniku, gdy już prawie wszystko w pyle?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sebbb
Posty: 83
Rejestracja: czw sie 21, 2014
Miejscowość: Dęblin
Motocykl: Kawa vn 1500
VROC: 36859

Post autor: sebbb » wt lut 24, 2015

Smutne jest to, że jak większość jest już po pierwszych przejażdżkach to ty musisz wywalać silnik na stół. Możesz pogadać z Zeusem lub skorzystać z katalogu tego sklepu Jeżeli myślisz o generalce, to z doświadczenia wiem, że to koszt 2000 - 3000 bez robocizny. Drogie te nasze Kaśki w utrzymaniu. Na początek poszukaj skrzyni (najlepiej (czytaj najtaniej) z silnika w którym padły panewki) Powodzenia.katalog z cenami w pl

wueskowicz
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 22, 2016
Miejscowość: wojsławice lubelskie
Motocykl: vn-15
VROC: 0

Post autor: wueskowicz » wt lis 22, 2016

na początku witam wszystkich :) od niedawna mam vn-15 i pojawił się problem z pierwszym biegiem, na szczęście zima teraz to można na spokojnie coś zadziałać.
Mam takie pytanie czy do skrzyni uzyskam dostęp bez ściągania cylindrów i wyciągania silnika z ramy? czy trzeba wszystko na stół i po kolei od góry go rozbierać?

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » wt lis 22, 2016

Wyciągnąć z ramy i rozbierać od góry. Nie ma innej możliwości.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

wueskowicz
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 22, 2016
Miejscowość: wojsławice lubelskie
Motocykl: vn-15
VROC: 0

Post autor: wueskowicz » śr lis 23, 2016

A trzeba do tej rozbiórki jakichs magicznych kluczy po drodze? Czy zwykły ślusarz tokarz może sobie z tym poradzić?

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » śr lis 23, 2016

Nie są potrzebne specjalistyczne narzędzia. To jest prosty silnik. Kup sobie instrukcję serwisową to będzie Ci o wiele łatwiej. Np taką:
http://allegro.pl/kawasaki-vulcan-vn-15 ... 88858.html
Przy okazji wymienisz sobie plastikowe trybo napędu pompy oleju na metalowe (jeśli nie było wymieniane). Warto też wymienić łożysko pompy wody i wirnik pompy wraz z uszczelniaczami. Jak rozbierałem silnik to nie wymieniłem tego łożyska i kilka tysięcy km później musiałem się nieźle napocić by je wymienić bez rozpoławiania silnika.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

wueskowicz
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 22, 2016
Miejscowość: wojsławice lubelskie
Motocykl: vn-15
VROC: 0

Post autor: wueskowicz » czw lis 24, 2016

no jednak się nad tym poważnie zastanowię, trochę mnie straszy samo wyjęcie silnika z ramy, nie cierpię tego braku dostępu wszędzie , ale dziękuję za podpowiedzi :pada:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą