Możliwe że gmole i sprzęta na raz. A co , poprzeżywać wcześniej nie wolno?Kuba pisze:To najpierw kupisz gmole a potem motocykl?
Gmole. Czy warto?
- Koleśzesłużewca
- Posty: 54
- Rejestracja: sob lis 05, 2011
- Miejscowość: Służewiec
- Motocykl: Kawasaki W800
- VROC: 0
- Koleśzesłużewca
- Posty: 54
- Rejestracja: sob lis 05, 2011
- Miejscowość: Służewiec
- Motocykl: Kawasaki W800
- VROC: 0
I to qrna jest to! Gruba rura Mogę spytać jak dopuszczenie do ruchu i jaki kowal to wykuł?Wróbelek pisze:Przed chwilą dodałem zdjęcie na forum mojego vn-a 800 z gmolami typu pazurki więc możesz sobie zobaczyć jak to wygląda. Osobiście nie podobają mi się gmole pazurki z cienkich rurek ani zaokrąglonych na końcach. Moje są z rur Fi 5cm, są tak dopasowane że podczas jazdy mogę nogi położyć na najniższym pazurku i pozycja jak podczas jazdy ze spacerówkami. Pozdr
Czy daleko wystaje na boki ? W tym ujęciu nie widać.
-
- Posty: 401
- Rejestracja: ndz lip 25, 2010
- Miejscowość: Słupca
- Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
- VROC: 0
http://www.orurowanie.waw.pl/kontakt.html W tym zakładzie robiłem gmole (na forum dostałem adres:D), koszt 600zł z wysyłką. Dopuszczenia do ruchu nie wiem.. ale chyba nie ma przepisów na gmole. Jak siedzę i patrzę na gmole to są tak 4cm szersze niż podnóżki. Pan który mi robił te gmole to według mnie mistrz Podałem mu wymiary itp grubość rur jakie chce, jak mają być ścięte i 4 pazurki. Jaco podjechał motorem do niego facet dzwoni że on to widzi tak że 3 pazurki ale grubsze i dolny zrobiony tak żeby do nogi pasował jako spacerówki:) Po pospawaniu gmoli Jaco podjechał jeszcze raz na przymiarkę. No a później podziwiałem je na swoim Vulcanie:) Na zdjęciu może dobrze nie widać ale pazury nie są proste tylko lekko wygięte( takie lekkie łuki jak się patrzy od góry) :)Wykonane ze stali nierdzewnej polerowanej.
- Koleśzesłużewca
- Posty: 54
- Rejestracja: sob lis 05, 2011
- Miejscowość: Służewiec
- Motocykl: Kawasaki W800
- VROC: 0
-
- Posty: 543
- Rejestracja: czw paź 21, 2010
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
- VROC: 0
przepraszam czy ja zaczołem?
a co do tematu, gleby nigdy nie miałem (odpukać). w tym sezonie przy 120-130km/h walnołem w bociana ktury akurad wylądował na szosie w poszukiwaniu zabłąkanej żaby a spodkał się z moim gmolem... udezenie było tak silne ze spcerówkę na srubie 12 całą mi wygieło do tyłu jak bym gmola nie miał noge by mi połamał. A tak przetarłem gmol z resztki krwi i piór i dalej w drogę (akurat jechałem się przewietrzyć do Czech)
a co do tematu, gleby nigdy nie miałem (odpukać). w tym sezonie przy 120-130km/h walnołem w bociana ktury akurad wylądował na szosie w poszukiwaniu zabłąkanej żaby a spodkał się z moim gmolem... udezenie było tak silne ze spcerówkę na srubie 12 całą mi wygieło do tyłu jak bym gmola nie miał noge by mi połamał. A tak przetarłem gmol z resztki krwi i piór i dalej w drogę (akurat jechałem się przewietrzyć do Czech)
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king
JESTEM ZA!!!! ot,... szkoda nas i szkoda naszych motocykliBadger pisze: a co do tematu: gmole muszą być
I'm Member Queens of Roads !!!! http://www.queensofroads.pl/
- Abrams
- Posty: 6171
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN2000 Limited '05
- VROC: 29561
Zwykłe gmole po szlifie lub większym wypadku zostają zazwyczaj całe i możemy je zobaczyć w wielu ogłoszeniach, osobiście nie widziałem jeszcze moto rozbitego z gmolami typu pazur i do końca nikt nie wie jak one szlifują ;
Siłą rzeczy są one mniej odporne na zginanie lub złamanie w czasie upadku niż profil zamknięty
Z jednej strony gdy moto leci na nogę to wolałbym rurę pełnego gmola niż szpic pazura.
A czy potrzebny czy nie zobaczysz po pierwszym szlifie bo albo nogi wyciągniesz spod motocykla bo gmol zostawi ci przestrzeń albo będziesz leżał dopóki cię z pod niego nie wyciągną.
Wolałbym sam wyjść spod moto.
A na koniec kolegi przypadek parkingowy, stał pod domem zawrotkę drobną robił czyli prędkość żadna i na głupim wgłębieniu w trawie poleciał na bok tak nieszczęśliwie że moto przygniotło mu kolano i od dwóch lat rehabilituje nogę.
Gdyby miał gmola pewnie by moto na gmolu się zatrzymało i całą nogę by wysunął spod moto...
Siłą rzeczy są one mniej odporne na zginanie lub złamanie w czasie upadku niż profil zamknięty
Z jednej strony gdy moto leci na nogę to wolałbym rurę pełnego gmola niż szpic pazura.
A czy potrzebny czy nie zobaczysz po pierwszym szlifie bo albo nogi wyciągniesz spod motocykla bo gmol zostawi ci przestrzeń albo będziesz leżał dopóki cię z pod niego nie wyciągną.
Wolałbym sam wyjść spod moto.
A na koniec kolegi przypadek parkingowy, stał pod domem zawrotkę drobną robił czyli prędkość żadna i na głupim wgłębieniu w trawie poleciał na bok tak nieszczęśliwie że moto przygniotło mu kolano i od dwóch lat rehabilituje nogę.
Gdyby miał gmola pewnie by moto na gmolu się zatrzymało i całą nogę by wysunął spod moto...
-
- Posty: 317
- Rejestracja: śr paź 27, 2010
- Miejscowość: KOSZALIN
- Motocykl: moto vacante...
- VROC: 0
coś mi się obiło o uszy że gmole a'la pazur są zabronione za granica, gdyż stwarzają możliwość uszkodzenia kierowcy bądź innych uczestników wypadku i chyba rzeczywiście wolałbym żeby mi się taki pazur w nogę nie wbił. Moje moto przewróciło się przy 5 na godzinę wskutek uślizgu przedniego koła przy hamowaniu i rzeczywiście dzięki gmolowi nic się moto nie stało
- Pantani
- Posty: 263
- Rejestracja: pt mar 25, 2011
- Miejscowość: Ożarów Maz
- Motocykl: f650gs twin
- VROC: 0
Masz rację AbramsAbrams pisze: A na koniec kolegi przypadek parkingowy, stał pod domem zawrotkę drobną robił czyli prędkość żadna i na głupim wgłębieniu w trawie poleciał na bok tak nieszczęśliwie że moto przygniotło mu kolano i od dwóch lat rehabilituje nogę.
Gdyby miał gmola pewnie by moto na gmolu się zatrzymało i całą nogę by wysunął spod moto...
Wyjeżdżam sobie rano do pracy, przed garażem mam żwirek i miejscami trawa go porasta. Wystarczylo trochę rosy i chwila nieuwagi i leżę
Mogę sie teraz z tego pośmiać właśnie dzięki gmolowi. Straty to.... 5min opóżnienia, musilem sie wrocić po klucz i ustawić lusterko.
Pamietam ze jak szukałem moto (a jestem początkujący), to gmol był obowiązkowym wyposażeniem. Już dwa razy uratował mi moto i być może zdrowie, a nie wiem co jest cenniejsze, części strasznie drogie
Gmole "pazury" sa fajne, gorzej jak o coś zaczepisz albo trafisz przechodnia. Wiem ze np. orurowanie do samochodów terenowych nie może miec ostrych krawędzi (gmole mają jakąś homologację?)
- Badger
- Posty: 6396
- Rejestracja: pn kwie 05, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Blue Lady + Osiołek
- VROC: 29218
fajne pazurki ma Tomek z Boruta MC - jego gmole są zrobione z rury o średnicy chyba 10cm - pancerne - to się nie zegnie.
Mnie tylko ciągle zastanawia czy czy pazurki nie mają tendencji do "czepiania się"
Mnie tylko ciągle zastanawia czy czy pazurki nie mają tendencji do "czepiania się"
pie.....lę, nie myję
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
z gmolami nie mam żadnego doświadczenia, ale widziałem jak kumpel zawracał motorem i mu kierownica za mocno się "złamała" to moto oparło sie na gmolach i tyle. Nie chce myślec co by było jakby gmoli nie było. Wydaje mi się ze rady doświadczonych motocyklistów powinny cię przekonac. Mnie przekonały mimo ze zawsze uwazałem ze powinny byc. Pozdrawiam....
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Co ja Ci będę pisał. Spotkamy się przy Lechu bezkalko to Ci opowiem, po co są gmole. Szczególnie podczas Motoserca
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Kto jest online
Jest 104 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 104 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości