reflektor

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
SZOP
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 21, 2015
Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
Motocykl: VN1700 Nomad
VROC: 0

reflektor

Post autor: SZOP » czw paź 27, 2016

Witam. Chciałbym spytać o szkło reflektora przód do VN1700. Chodzi o to, że u mnie jest element optyczny w wersji amerykańskiej tzn. plama światła jest symetryczna na krótkich . Czy można dokupić samo szkło w wersji europejskiej- asymetryczne, czy trzeba szukać całego elementu z odbłyśnikem? Dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
naziro
Posty: 459
Rejestracja: śr lip 01, 2015
Miejscowość: wlkp
Motocykl: triumph 900
VROC: 37411

Post autor: naziro » czw paź 27, 2016

Raczej cały wkład. Szukałem do Triumpha i nie było szkła, bo jest wklejane. W Kawasaki również wklejone i trudno samemu to wymienić.
SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)

SZOP
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 21, 2015
Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
Motocykl: VN1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: SZOP » czw paź 27, 2016

Da się kolego wymienić, to tylko kwestia samozaparcia ;) oby tylko było co wymienić

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » czw paź 27, 2016

Nie ma żadnego powodu, żeby wymieniać. Tym bardziej, że za układ plamy w nowych reflektorach odpowiada odblask, nie szkło, które jest gładkie.
Światła symetryczne są w Polsce dopuszczalne w motocyklach.
Czyli wystarczy wstawić pozycyjne i nikt się nie powinien przyczepić.
Jest o tym mowa w rozporządzeniu jakiegoś tam ministra w sprawie warunków technicznych pojazdów.
W tabelce jest napisane, że światła mijania muszą być asymetryczne, ale jest do tego przypis, w którym stoi, że nie dotyczy to motocykli, które mogą mieć symetryczne (to tak w skrócie). W poprzedniej wersji rozporządzenia dotyczyło to motocykli rejestrowanych po raz pierwszy po 2009 roku, w aktualnej nie ma takiego ograniczenia.
Ciekawe jest to, że wielu diagnostów o tym nie wie... O policjantach nie wspomnę. I zdarzają się przypadki, że czepiają się do motocykli zakupionych w polskich salonach. A np. suzuki dl 650 (od 2012) w wersji na Polskę ma reflektor symetryczny... Nawet nie da się do niego kupić asymetrycznego.

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » czw paź 27, 2016

Żeby nie być gołosłownym:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA
z dnia 6 maja 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

Źródło: http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0160000858

Załącznik nr 2
WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY

§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:

Dot świateł mijania: powinny być asymetryczne i oświetlać drogę po prawej stronie na większą odległość niż po lewej stronie ->> z odnośnikiem do punktu 26 który brzmi:

Stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1976 r. oraz motocykla wyposażonego w światła mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. W motocyklach dopuszcza się stosowanie symetrycznych świateł mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. Dodatkowo, w motocyklach o pojemności skokowej silnika > 125cm3, mogą być zastosowane światła symetryczne wyposażone w wyładowcze źródła światła.

Awatar użytkownika
naziro
Posty: 459
Rejestracja: śr lip 01, 2015
Miejscowość: wlkp
Motocykl: triumph 900
VROC: 37411

Post autor: naziro » pt paź 28, 2016

I wszystko jasne. Nie musisz nic robić z reflektorem :yeee:
SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)

SZOP
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 21, 2015
Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
Motocykl: VN1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: SZOP » pt paź 28, 2016

Jeżeli mówimy o przepisach, to zgadzam się- zostało wyjaśnione. Tyle, że ja chciałbym wymienić na asymetryczne, bo po prostu lepiej się jeździ, lepiej doświetlona jest prawa strona drogi. Byłem we wrześniu w Bieszczadach i trochę mi to przeszkadzało. Poprzedni właściciel po prostu podniósł reflektor do góry i widział więcej, tylko, że oślepiał tym samym innych a na długich to już w ogóle była porażka, całe światło waliło w niebo. Natomiast w lightbarach założył (lub były założone) ledy o mocy ok. 1W i w zasadzie tworzyły tylko jasną plamę światła widoczną z przodu, ale niestety nie pomagało to w jeździe. Przerobiłem na H-3, tylko, że teraz światło jest takie, że nie powinno być włączane z krótkimi. Raczej mogą współpracować ze światłem drogowym. Otrzymałem ofertę na zakup oryginalnego reflektora Kawasaki za ok 400pln,ale rozważam jeszcze taką propozycjęhttp://allegro.pl/harley-led-7-reflektor-lampa-wklad-electra-touring-i6566740527.html?reco_id=921d3c5f-9d2c-11e6-8d37-028561b10925&ars_rule_id=201# co Wy na to?

Franky Furbo
Posty: 47
Rejestracja: wt wrz 13, 2016
Miejscowość: Lubuskie
Motocykl: VN900 Custom '08
VROC: 38038

Post autor: Franky Furbo » pt paź 28, 2016

SZOP, adres z allegro nieczytelny przez brak spacji.

Gasman
Posty: 250
Rejestracja: czw maja 17, 2012
Miejscowość: Brodnica
Motocykl: HD FLHTCUI
VROC: 34836

Post autor: Gasman » pt paź 28, 2016

http://allegro.pl/harley-led-7-reflekto ... ule_id=201#

Fajna sprawa pytanie tylko jak z jakością tego ustrojstwa bo oryginalne od HD są super.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....

SZOP
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 21, 2015
Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
Motocykl: VN1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: SZOP » pt paź 28, 2016


Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1304
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » pt paź 28, 2016

Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

Franky Furbo
Posty: 47
Rejestracja: wt wrz 13, 2016
Miejscowość: Lubuskie
Motocykl: VN900 Custom '08
VROC: 38038

Post autor: Franky Furbo » pt paź 28, 2016

Wątek tych lamp poruszają na forum chińskich Junaków. Jeden z użytkowników wsadził do HD oraz M16 i dał zdjęcia jak świecą, ale trzeba być zalogowanym by zobaczyć. Z tego co piszą, są różne..z postojówkami i bez czy z homologacją lub jej brakiem.

Awatar użytkownika
KAZEK
Posty: 30
Rejestracja: pt wrz 30, 2016
Miejscowość: MIASTKO
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Clasic
VROC: 38041

Post autor: KAZEK » sob paź 29, 2016

Witam. Mam problem, tak myślę. W lightbarze lewym spaliła się żarówka. Wymontowałem i włożyłem nową 12V 25 W i nie świeci. Sprawdziłem niby tą spaloną na aku. w samochodzie i zaskoczony byłem - świeci. Przyglądam się w jaki sposób lightbar jest podłączony i prawdopodobnie do lampy. Jestem nowicjuszem, posiadam Kawasaki VN 900 od Sierpnia br. Rocznik 2016, Proszę o doradzenie.

Zaba
Posty: 9
Rejestracja: czw kwie 16, 2015
Miejscowość: Poznań, Daszewice
Motocykl: Vulcan VN900 Clasic - 2008r.
VROC: 37981

Post autor: Zaba » ndz paź 30, 2016

Witam

do @KAZEK
W VN900 lightbary nie były montowane fabrycznie więc
każdy montuje na własną rękę i nie każdy podłącza u elektryka.
Tak że ciężko powiedzieć jak jest u Ciebie.

Bezpiecznie jest wpiąć się przez przekaźnik i bezpiecznik do zasilania które
jest rozłączane przez stacyjkę żeby nie zapomnieć ich wyłączyć po
zakończonej :szlifierka: .

O ile się nie mylę to w lampie przedniej jest dostępny taki przewód
ale 100% pewności nie mam .

Jeśli u Ciebie nie masz przekaźnika to sprawdzałbym w pierwszej kolejności
włącznik lightbarów , chociaż przejrzenia wymaga cały obwód bo nie wiadomo
jak jest on wykonany.
Jak nie czujesz się na siłach to rozsądniej jest odwiedzić "Pana elektryka"
Była Honda VT750 ACE
Jest Vulcan VN900 Clasic

Awatar użytkownika
KAZEK
Posty: 30
Rejestracja: pt wrz 30, 2016
Miejscowość: MIASTKO
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Clasic
VROC: 38041

Post autor: KAZEK » ndz paź 30, 2016

Witaj. Zaba.
Dzięki za odpowiedź, lightbary włączam przyciskiem na lampie lewej lighbaru. Po włączeniu stacyjki - zapłonu i odpaleniu moto; zapala się lampa-lefrektor. Po zapaleniu lightbarów i zgaszeniu moto; wyłącza się wszystko. Sprawdzę po niedzieli sposób załączenia przewodów. Po wykonaniu przeglądu dam znać, co było przyczyną usterki. Podłączenie całej instalacji było wykonane w serwisie Kawy. Daszewice wiem gdzie, piękna miejscowość i nie taka mała.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
KAZEK
Posty: 30
Rejestracja: pt wrz 30, 2016
Miejscowość: MIASTKO
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Clasic
VROC: 38041

Post autor: KAZEK » wt maja 02, 2017

Witaj Zaba.
Długo trwał ten przegląd podłączenia lightbarów. Dopiero w marcu wykonałem przegląd. I miałeś rację podłączenie zostało wykonane w głównej lampie i jak się okazało przewód został samoczynnie odłączony. Wsuwka rurkowa nie zostało dość mocno zaciśnięta na przewodzie. Po podłączeniu, lightbary świecą. Ostro zabrałem się do pracy i wykonałem: zamontowanie owiewek przednich, orzełka na przednim błotniku, tylnego bagażnika, skóry-frendzli na klamkach kierownicy oraz zamontowałem z tyłu maszty flag. Nawet to fajnie wyszło. Chwaląc się dalej w dniu 29.04.2017r sobota w Miastku mieliśmy Paradę Motocykli obecność dopisała, około 150 Moto. Było fajnie i ciekawie. Dziękuję wszystkim za obecność, jeśli ktoś to przeczyta może był w Miastku. Jesteśmy na Fejsie Miasteckie Stowarzyszenie Motocyklowe GRYF. Pozdrawiam Wszystkich. :goldas:

Jarecki33
Posty: 44
Rejestracja: śr mar 09, 2016
Miejscowość: Trójmiasto
Motocykl: Vulcan 1700 2013r.
VROC: 0

Post autor: Jarecki33 » czw maja 04, 2017

Kazek, podrzuc jakieś info o masztach na flagę (gdzie kupiłeś, montaż itp.) :yeee:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 92 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 92 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą