Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Witam. Po wymianie kilku zdań z jednym kolegą z naszego forum, muszę zmienić mapę w moim voyager.
Są zmienione tłumiki, choć oryginalne mam w gratisie.
Podczas jazdy, przy puszczaniu gazu, po zejściu na 2 tyś obr zaczyna strzelać/bełkotać w tłumikach.
Czy pomoże ktoś zmienić mapy ?
Jestem z wielkopolskiego, okolice Piła/Poznań. Pozdrawiam
Są zmienione tłumiki, choć oryginalne mam w gratisie.
Podczas jazdy, przy puszczaniu gazu, po zejściu na 2 tyś obr zaczyna strzelać/bełkotać w tłumikach.
Czy pomoże ktoś zmienić mapy ?
Jestem z wielkopolskiego, okolice Piła/Poznań. Pozdrawiam
Re: Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Nie zauważyłem. W którym miejscu może się znajdować, jeśli by był zamontowany?
Poprzedni właściciel mówił że zmienił tylko tłumiki, i oryginalne mi dorzucił.
Może nadużyłem słowa pisząc strzelanie. Jest to bulgot poniżej 2 tyś obr podczas hamowania silnikiem.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Bez Power Commanderʼa V (model 5) nie zmienisz mapy zapłonu w ECU.
Wpinając PC V dedykowany do danego modelu motocykla i najlepiej odpowiadający dodatkowo rocznikowo, wgrywa się mapę zapłonu właśnie do PC V stosowną do układu wydechowego i filtra powietrza jeżeli były zmieniane te elementy. Wgrana mapa w PV V zastępuje mapę w ECU. Demontując PC V powrócisz do oryginalnej mapy. Wpinając PC V nie tnie się instalacji elektrycznej, wszystko jest na złączkach/kostkach i w każdej chwili można go wypiąć i powrócić do wersji fabrycznej.
PC V najczęściej umiejscawiany jest pod siedzeniem kierowcy.
Jak wygląda i gdzie jest montowany widać na załączonym zdjęciu.
To przykładowy PC V firmy DynoJet do VN-ów 1700 z roczników 2009-2014, jego numer referencyjny to 10200884 / 17-006.
Prawdopodobnie poprzedni właściciel zmienił same tłumiki na OEM-wskie dedykowane do VN 1700, więc żadnego PC nie ma zamontował bo takiej potrzeby nie było, a samym „bulgotaniem” o ile nie jest to „strzelanie” nie ma się co przejmować bo silniki w układzie „V” tak mają przy płynnym schodzeniu i to jest ich urok.
Wpinając PC V dedykowany do danego modelu motocykla i najlepiej odpowiadający dodatkowo rocznikowo, wgrywa się mapę zapłonu właśnie do PC V stosowną do układu wydechowego i filtra powietrza jeżeli były zmieniane te elementy. Wgrana mapa w PV V zastępuje mapę w ECU. Demontując PC V powrócisz do oryginalnej mapy. Wpinając PC V nie tnie się instalacji elektrycznej, wszystko jest na złączkach/kostkach i w każdej chwili można go wypiąć i powrócić do wersji fabrycznej.
PC V najczęściej umiejscawiany jest pod siedzeniem kierowcy.
Jak wygląda i gdzie jest montowany widać na załączonym zdjęciu.
To przykładowy PC V firmy DynoJet do VN-ów 1700 z roczników 2009-2014, jego numer referencyjny to 10200884 / 17-006.
Prawdopodobnie poprzedni właściciel zmienił same tłumiki na OEM-wskie dedykowane do VN 1700, więc żadnego PC nie ma zamontował bo takiej potrzeby nie było, a samym „bulgotaniem” o ile nie jest to „strzelanie” nie ma się co przejmować bo silniki w układzie „V” tak mają przy płynnym schodzeniu i to jest ich urok.
Tex66
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Tex, pierwszy raz muszę się z Tobą nie zgodzić.
Nie potrzeba Power Commandera aby zmodyfikować mapę zapłonu w Vulcanie 1700. Znany już nawet tu na forum, niejaki Ivan z Greenville w Południowej Karolinie, od lat robi modyfikacje w fabrycznych ECU Vulcanów (również V2K), a ja w swoim egzemplarzu mam również zmodyfikowane w fabrycznym ECU i to tu, w Warszawie - serwis MotoTune (https://mototune.com.pl/) również znalazł sposób na flashowanie fabrycznych ECU. Nie znam niestety żadnego serwisu bliżej Piły.
Wracając do PC V: miałem taki w swoim motocyklu (zanim oddałem go do profesjonalnego strojenia) i eksperymentowałem z różnymi mapami (nie tylko tymi gotowcami ściągniętymi z internetu) i moje doświadczenia były mizerne. Przyrostów mocy praktycznie nie było, a strzelanie z wydechu pozostało. Dlatego uważam, że samo posiadanie PC nie pomoże - trzeba znaleźć gościa, który postawi motocykl na hamowni i stosownie do badań dostosuje mapy bez względu na to czy za pomocą PC czy to w fabrycznym ECU.
Nie potrzeba Power Commandera aby zmodyfikować mapę zapłonu w Vulcanie 1700. Znany już nawet tu na forum, niejaki Ivan z Greenville w Południowej Karolinie, od lat robi modyfikacje w fabrycznych ECU Vulcanów (również V2K), a ja w swoim egzemplarzu mam również zmodyfikowane w fabrycznym ECU i to tu, w Warszawie - serwis MotoTune (https://mototune.com.pl/) również znalazł sposób na flashowanie fabrycznych ECU. Nie znam niestety żadnego serwisu bliżej Piły.
Jeśli chodzi o strzelanie/bełkotanie w Vulcanach 1700 to jest to zjawisko zupełnie normalne (nie twierdzę, że pożądane) kiedy tylko otworzy się w jakikolwiek sposób wydech. W swoim motocyklu miałem 4 różne zestawy wydechowe i tylko na fabrycznym nie było strzelania. Podobne doświadczenia mają wszyscy znani mi posiadacze VN 1700. Muszę powiedzieć, że mi się ten efekt nawet podoba. Ale czy jest to zdrowe dla elementów silnika - tu mam wrażenie, że Tex ma lepsze informacje i doświadczenie.jaskoo91 pisze: ↑ndz wrz 03, 2023Witam. Po wymianie kilku zdań z jednym kolegą z naszego forum, muszę zmienić mapę w moim voyager.
Są zmienione tłumiki, choć oryginalne mam w gratisie.
Podczas jazdy, przy puszczaniu gazu, po zejściu na 2 tyś obr zaczyna strzelać/bełkotać w tłumikach.
Czy pomoże ktoś zmienić mapy ?
Jestem z wielkopolskiego, okolice Piła/Poznań. Pozdrawiam
Wracając do PC V: miałem taki w swoim motocyklu (zanim oddałem go do profesjonalnego strojenia) i eksperymentowałem z różnymi mapami (nie tylko tymi gotowcami ściągniętymi z internetu) i moje doświadczenia były mizerne. Przyrostów mocy praktycznie nie było, a strzelanie z wydechu pozostało. Dlatego uważam, że samo posiadanie PC nie pomoże - trzeba znaleźć gościa, który postawi motocykl na hamowni i stosownie do badań dostosuje mapy bez względu na to czy za pomocą PC czy to w fabrycznym ECU.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Co do mapowania, w okolicach Poznania jest kolega CERBOL, który jest notorycznie zajęty, na ten rok nie ma terminów, chyba że ktoś wypadnie z kolejki, cena hamowni z mapowaniem ECU u niego, to jedyne 2500zł... także osobiście nie zdurniałem, wyślę kompa do Grecji, tak jak to zrobił nasz forumowicz. Przedstawiciel Ivan'a na Europę viewtopic.php?f=53&t=15416
Re: Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Dzięki wam wszystkim za odpowiedzi. Trochę poczytałem różnych głupot w necie, ale po waszych odpowiedziach, nie będę nic ruszać z mapami.
Jeśli uważacie ze bulgotanie jest normalne przy tych motocyklach, to niech tak zostanie. Jest to fajny dźwięk, nie ukrywam. Ale mówię, dzieje się dopiero poniżej 2 tyś obr.
Jeszcze raz dziękuję wam. Widzę że te forum zawiera naprawdę sympatycznych ludzi chcących pomóc. Oby inne fora się uczyły od was !
Jeśli uważacie ze bulgotanie jest normalne przy tych motocyklach, to niech tak zostanie. Jest to fajny dźwięk, nie ukrywam. Ale mówię, dzieje się dopiero poniżej 2 tyś obr.
Jeszcze raz dziękuję wam. Widzę że te forum zawiera naprawdę sympatycznych ludzi chcących pomóc. Oby inne fora się uczyły od was !
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Scrobel,
Nie pierwszy raz się ze mną nie zgadzasz (ale to taki urok Forum, nie musimy się wszyscy ze wszystkim zgadzać), mam w razie czego kilka postów (zrzuty stron) gdzie mieliśmy odmienne zdanie a w których w „stylu angielskim” kończyłeś udział w dyskusji. Zawsze lubię mieć coś w zanadrzu jak z kimś podejmuję polemikę.
Tak się składa, że temat Ivanʼs Re-flashing ECU jest mi znany a o samo zachwalaniu się przez MotoTune też czytałem zważywszy, że wielkiej konkurencji w Polsce nie mają.
Wracając do głównego tematu ………….
Jeżeli masz zmodyfikowane/przeprogramowane ECU przeprowadzone w MotoTune jak napisałeś, to mówisz jedynie o zamianie mapy zapłonu, trzymajmy się głównego tematu?
- Otóż na pewno nie tylko zamieniona/przeprogramowana została sama mapa zapłonu.
- Co da zmiana/przeprogramowanie samej mapy zapłonu bez przeprogramowania/modyfikacji głównego i podrzędnego czujnika przepustnicy nie wspominając o TRE - Timing Retard Eliminator (Eliminator Opóźnienia Rozrządu), czy modyfikacji mapy paliwa w ramach Flash-u ECU?
- A czym jest Flash ECU?
- Jest to przeprogramowanie całego ECU.
Przeprowadzając Flash ECU zmieniasz ± około 14 wartości w ECU zależnych i powiązanych ze sobą, na pewno nie wszystkie są konieczne.
- A co napisał, o co spytał Kolega Jaskoo?.
- Że chce/musi zmienić mapę zapłonu w swoim VN 1700 Voyager.
Kolega Jaskoo chce zmienić samą mapę zapłonu a nie przeprowadzić Flashing ECU i do tego się odniosłem.
Darujmy sobie przypuszczenie, że prawdopodobnie Kolega Jaskoo na razie nie wie, czy zmiana samej mapy zapłonu to to samo co Flashing ECU, dopiero się uczy.
Chciałeś „złapać mnie na wykroku” ale nie wyszło, pisząc komentarz wiem do czego się odnoszę, dlatego napiąłem o najprostszym sposobie związanym z samą zmianą mapy zapłonu a nie o przeprogramowaniu mapy zapłonu czy też o przeprogramowaniu całego ECU.
P.S.
Na pewno samo wgranie dedykowanej mapy na wpięty PC nie wiele da, musi być jej wystrojenie na hamowni przez kogoś kto ma pojęcie a efekty też niestety mogą być niezadawalające dla właściciela VN-a.
Nie pierwszy raz się ze mną nie zgadzasz (ale to taki urok Forum, nie musimy się wszyscy ze wszystkim zgadzać), mam w razie czego kilka postów (zrzuty stron) gdzie mieliśmy odmienne zdanie a w których w „stylu angielskim” kończyłeś udział w dyskusji. Zawsze lubię mieć coś w zanadrzu jak z kimś podejmuję polemikę.
Tak się składa, że temat Ivanʼs Re-flashing ECU jest mi znany a o samo zachwalaniu się przez MotoTune też czytałem zważywszy, że wielkiej konkurencji w Polsce nie mają.
Wracając do głównego tematu ………….
Jeżeli masz zmodyfikowane/przeprogramowane ECU przeprowadzone w MotoTune jak napisałeś, to mówisz jedynie o zamianie mapy zapłonu, trzymajmy się głównego tematu?
- Otóż na pewno nie tylko zamieniona/przeprogramowana została sama mapa zapłonu.
- Co da zmiana/przeprogramowanie samej mapy zapłonu bez przeprogramowania/modyfikacji głównego i podrzędnego czujnika przepustnicy nie wspominając o TRE - Timing Retard Eliminator (Eliminator Opóźnienia Rozrządu), czy modyfikacji mapy paliwa w ramach Flash-u ECU?
- A czym jest Flash ECU?
- Jest to przeprogramowanie całego ECU.
Przeprowadzając Flash ECU zmieniasz ± około 14 wartości w ECU zależnych i powiązanych ze sobą, na pewno nie wszystkie są konieczne.
- A co napisał, o co spytał Kolega Jaskoo?.
- Że chce/musi zmienić mapę zapłonu w swoim VN 1700 Voyager.
Kolega Jaskoo chce zmienić samą mapę zapłonu a nie przeprowadzić Flashing ECU i do tego się odniosłem.
Darujmy sobie przypuszczenie, że prawdopodobnie Kolega Jaskoo na razie nie wie, czy zmiana samej mapy zapłonu to to samo co Flashing ECU, dopiero się uczy.
Chciałeś „złapać mnie na wykroku” ale nie wyszło, pisząc komentarz wiem do czego się odnoszę, dlatego napiąłem o najprostszym sposobie związanym z samą zmianą mapy zapłonu a nie o przeprogramowaniu mapy zapłonu czy też o przeprogramowaniu całego ECU.
P.S.
Na pewno samo wgranie dedykowanej mapy na wpięty PC nie wiele da, musi być jej wystrojenie na hamowni przez kogoś kto ma pojęcie a efekty też niestety mogą być niezadawalające dla właściciela VN-a.
Tex66
Re: Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Owszem, dopiero się uczę tego motocykla, jak i tego, czy "bulgotanie" w tłumikach nie jest czasami czymś groźnym dla silnika. W necie są naprawdę skrajne opisy. Ktoś nawet pisał że zawory dostają po d...Tex66 pisze: ↑pn wrz 04, 2023Scrobel,
Nie pierwszy raz się ze mną nie zgadzasz (ale to taki urok Forum, nie musimy się wszyscy ze wszystkim zgadzać), mam w razie czego kilka postów (zrzuty stron) gdzie mieliśmy odmienne zdanie a w których w „stylu angielskim” kończyłeś udział w dyskusji. Zawsze lubię mieć coś w zanadrzu jak z kimś podejmuję polemikę.
Tak się składa, że temat Ivanʼs Re-flashing ECU jest mi znany a o samo zachwalaniu się przez MotoTune też czytałem zważywszy, że wielkiej konkurencji w Polsce nie mają.
Wracając do głównego tematu ………….
Jeżeli masz zmodyfikowane/przeprogramowane ECU przeprowadzone w MotoTune jak napisałeś, to mówisz jedynie o zamianie mapy zapłonu, trzymajmy się głównego tematu?
- Otóż na pewno nie tylko zamieniona/przeprogramowana została sama mapa zapłonu.
- Co da zmiana/przeprogramowanie samej mapy zapłonu bez przeprogramowania/modyfikacji głównego i podrzędnego czujnika przepustnicy nie wspominając o TRE - Timing Retard Eliminator (Eliminator Opóźnienia Rozrządu), czy modyfikacji mapy paliwa w ramach Flash-u ECU?
- A czym jest Flash ECU?
- Jest to przeprogramowanie całego ECU.
Przeprowadzając Flash ECU zmieniasz ± około 14 wartości w ECU zależnych i powiązanych ze sobą, na pewno nie wszystkie są konieczne.
- A co napisał, o co spytał Kolega Jaskoo?.
- Że chce/musi zmienić mapę zapłonu w swoim VN 1700 Voyager.
Kolega Jaskoo chce zmienić samą mapę zapłonu a nie przeprowadzić Flashing ECU i do tego się odniosłem.
Darujmy sobie przypuszczenie, że prawdopodobnie Kolega Jaskoo na razie nie wie, czy zmiana samej mapy zapłonu to to samo co Flashing ECU, dopiero się uczy.
Chciałeś „złapać mnie na wykroku” ale nie wyszło, pisząc komentarz wiem do czego się odnoszę, dlatego napiąłem o najprostszym sposobie związanym z samą zmianą mapy zapłonu a nie o przeprogramowaniu mapy zapłonu czy też o przeprogramowaniu całego ECU.
P.S.
Na pewno samo wgranie dedykowanej mapy na wpięty PC nie wiele da, musi być jej wystrojenie na hamowni przez kogoś kto ma pojęcie a efekty też niestety mogą być niezadawalające dla właściciela VN-a.
Choć to chyba dotyczyło strzelania, nie bulgotania.
Mapa zaplonu czy flashowanie ECU, to jeśli gra nie warta świeczki i bulgotanie nie jest szkodliwe, to nie będę nic kombinowac.
Pod siedzeniem nie widać niczego, co by mogło być podłączone.
A u Was też takie bulgotanie występuje tylko poniżej 2 tyś obr ?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Jaskoo,
Skoro nic nie widać, w takim razie brak PC V i nie zmieniona została mapa zapłonu, masz tylko zmienione tłumiki końcowe, na pewno i filtr powietrza również tylko OEM-ski.
Skoro posiadasz zdemontowane OEM-skie tłumiki, załóż je na próbę, przejedź się i posłuchaj.
Jeżeli całe to „bulgotanie” będzie wyraźnie cichsze, znaczyło to będzie że to taki urok konstrukcyjny akcesoryjnych tłumików (ich przegród).
To co napisał Kolega Skrobel, najlepiej sprawdzają się OEM-skie tłumiki, zarówno pod względem nie występowania zjawiska „strzelania” w wydech czy też cichszego „bulgotania” w tłumikach końcowych, które to zawsze, głośniejsze czy cichsze będzie ale zawsze będzie, taki urok „V” o dużej pojemności.
- Pytasz czy u mnie występuje to „bulgotanie”.
- Mam PC, Hypercharger Kuryakyn z filtrem K&N, wydechy Vance&Hines, wgraną dedykowana mapę zapłonu do takiego zestawu i wszystko wystrojone na hamowni.
„Bulgotania” brak, ale to jest VN2k, ale VN 1700 też jest fajny i ładny, taki „zacny”.
Nie gniewaj się, musiałem trochę zażartować a samym bulgotaniem się bardzo nie przejmuj.
Skoro nic nie widać, w takim razie brak PC V i nie zmieniona została mapa zapłonu, masz tylko zmienione tłumiki końcowe, na pewno i filtr powietrza również tylko OEM-ski.
Skoro posiadasz zdemontowane OEM-skie tłumiki, załóż je na próbę, przejedź się i posłuchaj.
Jeżeli całe to „bulgotanie” będzie wyraźnie cichsze, znaczyło to będzie że to taki urok konstrukcyjny akcesoryjnych tłumików (ich przegród).
To co napisał Kolega Skrobel, najlepiej sprawdzają się OEM-skie tłumiki, zarówno pod względem nie występowania zjawiska „strzelania” w wydech czy też cichszego „bulgotania” w tłumikach końcowych, które to zawsze, głośniejsze czy cichsze będzie ale zawsze będzie, taki urok „V” o dużej pojemności.
- Pytasz czy u mnie występuje to „bulgotanie”.
- Mam PC, Hypercharger Kuryakyn z filtrem K&N, wydechy Vance&Hines, wgraną dedykowana mapę zapłonu do takiego zestawu i wszystko wystrojone na hamowni.
„Bulgotania” brak, ale to jest VN2k, ale VN 1700 też jest fajny i ładny, taki „zacny”.
Nie gniewaj się, musiałem trochę zażartować a samym bulgotaniem się bardzo nie przejmuj.
Tex66
Re: Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Gniewania z mojej strony nie ma i nie będzie dzięki za wszystkie informacje
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Tex, dzięki za wkład! Nie wiem czemu przypuszczasz, że chciałem Cię na czymkolwiek złapać czy zdyskredytować. Nigdy w moich wypowiedziach nie miałem zamiaru nikogo ośmieszać ani obrażać. Nie wiem dlaczego każdą wypowiedź, w której ktokolwiek nie zgadza się z Tobą traktujesz jako osobisty atak. Przeciwnie, uważam, że wiedzę szczegółową masz z całą pewnością większą ode mnie i fajnie, że masz czas i chęci się nią dzielić. Nie lubię tylko Twoich złośliwostek, ale to już mój problem. Nie zbieram też żadnego materiału, w którym miałbym komukolwiek udowadniać, że kiedyś już z nim polemizowałem i miałem czy nie miałem racji.Tex66 pisze: ↑pn wrz 04, 2023Chciałeś „złapać mnie na wykroku” ale nie wyszło, pisząc komentarz wiem do czego się odnoszę, dlatego napiąłem o najprostszym sposobie związanym z samą zmianą mapy zapłonu a nie o przeprogramowaniu mapy zapłonu czy też o przeprogramowaniu całego ECU.
P.S.
Na pewno samo wgranie dedykowanej mapy na wpięty PC nie wiele da, musi być jej wystrojenie na hamowni przez kogoś kto ma pojęcie a efekty też niestety mogą być niezadawalające dla właściciela VN-a.
A wracając do tematu: moim zdaniem programowanie ECU w naszych motocyklach to zdecydowanie nie jest gra nie warta świeczki. Przeciwnie - mój motocykl odżył, nabrał oddechu, elastyczności, poprawiła się reakcja przy odpuszczaniu manetki (nie ma takich gwałtownych szarpnięć), poprawił się moment obrotowy zwłaszcza przy niższych obrotach. Czy wysłałbym ECU do Grecji? Raczej nie. Po pierwsze razem z wysyłką w obie strony nie jest to wcale aż tak wyraźnie tańsze niż cena podana powyżej, po drugie wstawiając moto na hamownię masz pewność, że uzyskana mapa jest dopasowana do Twojego silnika, Twojego wydechu i w dodatku Twojego stylu jazdy (w większości serwisów tuningowych, z którymi rozmawiałem klient dostaje gwarancję i po kilku tygodniach możesz przyjechać i zmodyfikować mapę, bo np. nie podoba Ci się zachowanie przy niższych lub wyższych obrotach itp.).
Trzeba tylko pamiętać, że aby "wystrojenie" motocykla miało sens, to oprócz odpowiedniego wydechu motocykl musi dostać jeszcze odpowiednią ilość powietrza, stąd pomysły akcesoryjnych filtrów powietrza. Ale - jak dowodzi serwis, z którego ja skorzystałem - w naszych motocyklach to często wciąż nie daje zadowalającego wyniku z uwagi na wąski tunel pomędzy obudową filtra powietrza (po lewej stronie), a obudową przepustnicy (po prawej). Dopiero przeróbka albo zakup całego dolotu z prawej strony daje zadowalający przyrost i fajny efekt pod d***. Dlatego ja mam nieco przerobioną obudowę, ale wciąż szukam lepszego rozwiązania.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
Re: Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Zmieniłem tlumiki, i przed chwilą się przejechałem. Bełkotanie prawie wcale nie występuje.
Motocykl dostal ducha, szczególnie na wyższych obrotach.
W tych głośniejszych tłumikach, jest dziwnie małej średnicy otwór wejściowy. Zrobiłem zdjęcie. Do tego mocowane były jedną śrubą przez jakąś blachę wygięta w 90 stopni. Nie jest nic na nich napisane.
https://m.fotosik.pl/zdjecie/ecd6ac8026ec640f
Motocykl dostal ducha, szczególnie na wyższych obrotach.
W tych głośniejszych tłumikach, jest dziwnie małej średnicy otwór wejściowy. Zrobiłem zdjęcie. Do tego mocowane były jedną śrubą przez jakąś blachę wygięta w 90 stopni. Nie jest nic na nich napisane.
https://m.fotosik.pl/zdjecie/ecd6ac8026ec640f
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Ciekawe, nigdy nie widziałem podobnego rozwiązania. Możesz zrobić więcej fotek? Z zewnątrz? Może kształt cygarka naprowadzi kogoś na producenta. Może się oczywiście okazać, że to wydech robiony na zlecenie.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
Re: Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Tu mam tylko takie zdjęcie w telefonie. To może jutro pod wieczór porobię więcej zdjęć
https://m.fotosik.pl/zdjecie/69d221e79655fa67
https://m.fotosik.pl/zdjecie/69d221e79655fa67
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Jaskoo,
Na to wygląda, że chyba miałem rację ze zmianą tłumików końcowych.
Całe to „bulgotanie” to przez konstrukcje akcesoryjnych tłumików końcowych i był to jak widać po dużo mniejszych otworach w tłumikach nie przemyślany do końca projekt lub też celowy.
Nie przemyślany zważywszy głównie „duszenie” się silnika gdzie efektem ubocznym i bardziej słyszalnym było całe to „bulgotanie”. Chyba że głównym celem było uzyskanie tego „bulgotania”.
Mogę się tylko domyśleć producenta, niektórzy nad prawidłowo skonstruowany wydech przekładają przysłowiowy „gang” tłumików końcowych a później zdziwienie, że motocykl jakiś słabszy stał się ale najważniejsze że przynajmniej teraz ładniej brzmi wydech. Można i tak.
To przez akcesoryjne tłumiki silnik bardziej się „dusił” i stąd jego mniejsza zrywność, zostań przy OEM-skich końcowych tłumikach, na pewno będzie to lepsze dla silnika i właśnie chodzi o jego „nowego ducha” którego sam zauważyłeś.
Możesz też stopniowo rozwiercać otwory w obu tłumikach akcesoryjnych aż silnik będzie miał „podobnego ducha” jak przy tłumikach OEM-skich i „bulgotanie” też będzie porównywalne.
Scrobel,
Nikt z nikim we wszystkim nie musi się zgadzać, napisałem to wcześniej: „ale to taki urok Forum, nie musimy się wszyscy ze wszystkim zgadzać”.
Ja w swoich komentarzach zawsze bardzo się staram trzymać głównego tematu, a w tym przypadku była to jedynie „zamiana/zmiana” mapy zapłonu.
Zgodnie z tym, najprostszym sposobem „zamiany/zmiany” mapy zapłonu jest wpięcie PC i wgranie dedykowanej mapy zapłonu, najlepiej stosownie do układu zasilania powietrzem i układu wydechowego jeżeli te elementy również zostały zmieniane.
I to była główna idea mojej wypowiedzi, zamiana mapy zapłonu (Jaskoo chciał zmienić mapę a nie ją zmodyfikować/przeprogramować).
- Ty natomiast napisałeś, że się ze mną nie zgadzasz, bo mapę zapłonu można również „zmodyfikować w ECU”.
- Oczywiście, że można ale czym jest „modyfikacja” mapy zapłonu w ECU?
- Jest przeprogramowaniem istniejącej mapy w ECU a nie zamianą.
- Czy koledzy w MotoTune odinstalowali Ci istniejąca mapę w ECU i zainstalowali inną?
Wtedy mówilibyśmy o zamianie/zmianie.
- Nie, Twoja mapa nie została odinstalowana (czytaj) zamieniona a została zmodyfikowana/przeprogramowana.
Sam wiesz, że oddając swoje ECU do MotoTune nie „zmodyfikowali” Ci samej mapy zapłonu ale przeprowadzili przeprogramowanie całego ECU, może 10, może 12 a może tylko 6 lub 8 wartości.
Sam napisałeś: „A wracając do tematu: moim zdaniem programowanie ECU w naszych motocyklach to zdecydowanie nie jest gra nie warta świeczki”.
I zachwalasz dalej w swoim komentarzu przeprogramowanie ECU, a mieliśmy trzymać się jedynie „zamiany/zmiany” samej mapy zapłonu.
Nie zaprzeczam i nie twierdzę, że flashing ECU nie przynosi pozytywnych efektów, ale to przeprogramowanie ECU wraz z „modyfikacją mapy” zapłonu w ECU jako składową flashing-u ECU a nie jedynie „zamiana/zmiana” mapy.
I tu jest istota, ja piszę o jednym (zamiana/zmiana), Ty Scrobel o drugim (modyfikacja/przeprogramowanie).
To nie jest tak, że każdy brak zgody ze mną na jakiś temat odbieram jako atak na moją osobę, jednak każdy kto twierdzi że napisałem nieprawdę powinien to uzasadnić merytorycznie a nie interpretować dowolnie mój komentarz. Jeżeli ktoś dowolne interpretuje mój komentarz to tak wygląda, że koniec końców, komuś moje komentarze się nie podobają i ich nie lubi bo są złośliwe, fakt, nie twierdzę że czasami nie są.
P.S.
Mówisz, że „nie zbierasz też żadnego materiału, ………….”, a ja właśnie pewnych rzeczy nauczyłem się tu na Forum. Osobom którym najwięcej pomogłem i wysłałem coś czego nie powinienem i jeszcze dużo więcej, później przy nadarzającej się okazji bez powodu w sposób wulgarny odnosili się do mnie i moich komentarzy co łatwo znaleźć na Forum.
- Potrafisz to wyjaśnić i zrozumieć?
Podobnie było z niektórymi którzy przez PW prosili o coś, czego zgodnie z prawem nie chciałem już rozpowszechniać. Więc jeżeli grzecznie odmówiłem, osoby te prawdopodobnie dając upust swojej złości również wulgarnie komentowali cokolwiek bym nie napisał. Obecnie sporadycznie logują się na Forum i raczej nie mają nic do dodania w postach.
I takie zrzuty stron z PW od tych osób gdzieś tam zostawiłem, w sumie kilkanaście loginów.
Zaczekam gdyby komuś z tych osób się pogorszyło i potrzeba było coś komuś przypomnieć.
Na to wygląda, że chyba miałem rację ze zmianą tłumików końcowych.
Całe to „bulgotanie” to przez konstrukcje akcesoryjnych tłumików końcowych i był to jak widać po dużo mniejszych otworach w tłumikach nie przemyślany do końca projekt lub też celowy.
Nie przemyślany zważywszy głównie „duszenie” się silnika gdzie efektem ubocznym i bardziej słyszalnym było całe to „bulgotanie”. Chyba że głównym celem było uzyskanie tego „bulgotania”.
Mogę się tylko domyśleć producenta, niektórzy nad prawidłowo skonstruowany wydech przekładają przysłowiowy „gang” tłumików końcowych a później zdziwienie, że motocykl jakiś słabszy stał się ale najważniejsze że przynajmniej teraz ładniej brzmi wydech. Można i tak.
To przez akcesoryjne tłumiki silnik bardziej się „dusił” i stąd jego mniejsza zrywność, zostań przy OEM-skich końcowych tłumikach, na pewno będzie to lepsze dla silnika i właśnie chodzi o jego „nowego ducha” którego sam zauważyłeś.
Możesz też stopniowo rozwiercać otwory w obu tłumikach akcesoryjnych aż silnik będzie miał „podobnego ducha” jak przy tłumikach OEM-skich i „bulgotanie” też będzie porównywalne.
Scrobel,
Nikt z nikim we wszystkim nie musi się zgadzać, napisałem to wcześniej: „ale to taki urok Forum, nie musimy się wszyscy ze wszystkim zgadzać”.
Ja w swoich komentarzach zawsze bardzo się staram trzymać głównego tematu, a w tym przypadku była to jedynie „zamiana/zmiana” mapy zapłonu.
Zgodnie z tym, najprostszym sposobem „zamiany/zmiany” mapy zapłonu jest wpięcie PC i wgranie dedykowanej mapy zapłonu, najlepiej stosownie do układu zasilania powietrzem i układu wydechowego jeżeli te elementy również zostały zmieniane.
I to była główna idea mojej wypowiedzi, zamiana mapy zapłonu (Jaskoo chciał zmienić mapę a nie ją zmodyfikować/przeprogramować).
- Ty natomiast napisałeś, że się ze mną nie zgadzasz, bo mapę zapłonu można również „zmodyfikować w ECU”.
- Oczywiście, że można ale czym jest „modyfikacja” mapy zapłonu w ECU?
- Jest przeprogramowaniem istniejącej mapy w ECU a nie zamianą.
- Czy koledzy w MotoTune odinstalowali Ci istniejąca mapę w ECU i zainstalowali inną?
Wtedy mówilibyśmy o zamianie/zmianie.
- Nie, Twoja mapa nie została odinstalowana (czytaj) zamieniona a została zmodyfikowana/przeprogramowana.
Sam wiesz, że oddając swoje ECU do MotoTune nie „zmodyfikowali” Ci samej mapy zapłonu ale przeprowadzili przeprogramowanie całego ECU, może 10, może 12 a może tylko 6 lub 8 wartości.
Sam napisałeś: „A wracając do tematu: moim zdaniem programowanie ECU w naszych motocyklach to zdecydowanie nie jest gra nie warta świeczki”.
I zachwalasz dalej w swoim komentarzu przeprogramowanie ECU, a mieliśmy trzymać się jedynie „zamiany/zmiany” samej mapy zapłonu.
Nie zaprzeczam i nie twierdzę, że flashing ECU nie przynosi pozytywnych efektów, ale to przeprogramowanie ECU wraz z „modyfikacją mapy” zapłonu w ECU jako składową flashing-u ECU a nie jedynie „zamiana/zmiana” mapy.
I tu jest istota, ja piszę o jednym (zamiana/zmiana), Ty Scrobel o drugim (modyfikacja/przeprogramowanie).
To nie jest tak, że każdy brak zgody ze mną na jakiś temat odbieram jako atak na moją osobę, jednak każdy kto twierdzi że napisałem nieprawdę powinien to uzasadnić merytorycznie a nie interpretować dowolnie mój komentarz. Jeżeli ktoś dowolne interpretuje mój komentarz to tak wygląda, że koniec końców, komuś moje komentarze się nie podobają i ich nie lubi bo są złośliwe, fakt, nie twierdzę że czasami nie są.
P.S.
Mówisz, że „nie zbierasz też żadnego materiału, ………….”, a ja właśnie pewnych rzeczy nauczyłem się tu na Forum. Osobom którym najwięcej pomogłem i wysłałem coś czego nie powinienem i jeszcze dużo więcej, później przy nadarzającej się okazji bez powodu w sposób wulgarny odnosili się do mnie i moich komentarzy co łatwo znaleźć na Forum.
- Potrafisz to wyjaśnić i zrozumieć?
Podobnie było z niektórymi którzy przez PW prosili o coś, czego zgodnie z prawem nie chciałem już rozpowszechniać. Więc jeżeli grzecznie odmówiłem, osoby te prawdopodobnie dając upust swojej złości również wulgarnie komentowali cokolwiek bym nie napisał. Obecnie sporadycznie logują się na Forum i raczej nie mają nic do dodania w postach.
I takie zrzuty stron z PW od tych osób gdzieś tam zostawiłem, w sumie kilkanaście loginów.
Zaczekam gdyby komuś z tych osób się pogorszyło i potrzeba było coś komuś przypomnieć.
Tex66
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Potwierdzam jedynie to, co powiedziałem wcześniej. Nie widziałem nigdy takiego wydechu w VN 1700. A widziałem już w życiu naprawdę sporo egzemplarzy z różnymi rozwiązaniami. Czy to tylko zdjęcie, czy kolor samego cygarka różni się nieco od osłony wydechu widocznej po prawej stronie przy pasie? Jeśli tak, to prawdopodobnie jest wydech robiony na zamówienie z nierdzewnej blachy (stąd nieco żółtawy odcień w porównaniu do czystego chromu oryginału).jaskoo91 pisze: ↑wt wrz 05, 2023Tu mam tylko takie zdjęcie w telefonie. To może jutro pod wieczór porobię więcej zdjęć
https://m.fotosik.pl/zdjecie/69d221e79655fa67
Jaskoo, najważniejsze, żebyś miał frajdę z jazdy. Jeśli pasuje Ci dźwięk tego akcesoryjnego wydechu i to bulgotanie Ci nie przeszkadza (mi np. w moim egzemplarzu w ogóle nie przeszkadzało), to moim zdaniem możesz z tym jeździć bez strachu o uszkodzenie silnika czy zaworów. Tex, popraw mnie jeśli się mylę. Natomiast jeśli bardziej odpowiada Ci poprawa właściwości motocykla po zmianie na fabryczne, to jeszcze lepiej.
Tex, Idealne podsumowanie. Nie mam do nikogo pretensji jeśli merytorycznie uzasadni, że się mylę. Człowiek uczy się całe życie. Przyznaję, Ty potraktowałeś pytanie Jaskoo precyzyjnie, ja natomiast bardziej ogólnikowo.Tex66 pisze: ↑wt wrz 05, 2023
Scrobel,
Nikt z nikim we wszystkim nie musi się zgadzać, napisałem to wcześniej: „ale to taki urok Forum, nie musimy się wszyscy ze wszystkim zgadzać”.
Ja w swoich komentarzach zawsze bardzo się staram trzymać głównego tematu, a w tym przypadku była to jedynie „zamiana/zmiana” mapy zapłonu.
Zgodnie z tym, najprostszym sposobem „zamiany/zmiany” mapy zapłonu jest wpięcie PC i wgranie dedykowanej mapy zapłonu, najlepiej stosownie do układu zasilania powietrzem i układu wydechowego jeżeli te elementy również zostały zmieniane.
I to była główna idea mojej wypowiedzi, zamiana mapy zapłonu (Jaskoo chciał zmienić mapę a nie ją zmodyfikować/przeprogramować).
Znacznie ważniejsze dla mnie jest okazanie szacunku i po prostu pomoc innemu koledze, który w dodatku jeździ podobnym motocyklem do mojego i jakieś tam swoje zdanie na ten temat mogę mieć po łącznie ponad 50.000 przejechanych nim kilometrów.
Przyznaję Ci też rację, wszędzie zdarzają się zwyczajne "buraki", które zamiast docenić pomoc, wulgarnie lub złośliwie odnoszą się do pomagającego. Ja w tych przypadkach staram się nie "karmić" tych trolli, a pomagam nie dla pochwał i docenienia, tylko ze zwykłej chęci pomocy. Mało się odzywam i staram się pisać wtedy, kiedy mam coś konkretnego do napisania.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
Re: Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Najważniejsze zdrowie silnika niech mu będzie dobrze. Ogólnie widać po tłumikach że to jakaś ręczna robota. Przeszłości nie znam. Dziś wrócę późno do domu, ale jutro zrobię więcej zdjęć.Skrobel pisze: ↑śr wrz 06, 2023Potwierdzam jedynie to, co powiedziałem wcześniej. Nie widziałem nigdy takiego wydechu w VN 1700. A widziałem już w życiu naprawdę sporo egzemplarzy z różnymi rozwiązaniami. Czy to tylko zdjęcie, czy kolor samego cygarka różni się nieco od osłony wydechu widocznej po prawej stronie przy pasie? Jeśli tak, to prawdopodobnie jest wydech robiony na zamówienie z nierdzewnej blachy (stąd nieco żółtawy odcień w porównaniu do czystego chromu oryginału).jaskoo91 pisze: ↑wt wrz 05, 2023Tu mam tylko takie zdjęcie w telefonie. To może jutro pod wieczór porobię więcej zdjęć
https://m.fotosik.pl/zdjecie/69d221e79655fa67
Jaskoo, najważniejsze, żebyś miał frajdę z jazdy. Jeśli pasuje Ci dźwięk tego akcesoryjnego wydechu i to bulgotanie Ci nie przeszkadza (mi np. w moim egzemplarzu w ogóle nie przeszkadzało), to moim zdaniem możesz z tym jeździć bez strachu o uszkodzenie silnika czy zaworów. Tex, popraw mnie jeśli się mylę. Natomiast jeśli bardziej odpowiada Ci poprawa właściwości motocykla po zmianie na fabryczne, to jeszcze lepiej.
Re: Zmiana mapy. Wielkopolskie okolice Piła, ktoś pomoże?
Witajcie! Zrobiłem kilka zdjęć jednego z tych poprzednich tłumików.
https://m.fotosik.pl/zdjecie/498821eecb6e6d80
https://m.fotosik.pl/zdjecie/ab4454ed55159651
https://m.fotosik.pl/zdjecie/be98dd8060b6de39
https://m.fotosik.pl/zdjecie/34f69e577c4b6a29
https://m.fotosik.pl/zdjecie/498821eecb6e6d80
https://m.fotosik.pl/zdjecie/ab4454ed55159651
https://m.fotosik.pl/zdjecie/be98dd8060b6de39
https://m.fotosik.pl/zdjecie/34f69e577c4b6a29
Kto jest online
Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości