Urwana świeca

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Urwana świeca

Post autor: Mayones » ndz maja 19, 2013

Oto co mnie dziś spotkało przy przednim garze
Obrazek i popołudniowe przewietrzenie poszło się.... :mad:
Chciałem obejrzeć swieczkę po wczorajszym porządnym wygrzaniu silnika(350 km na sporych obrotach) wykręciłem patrzę jest OK, wkręcam ledwo poczułem opór na kluczu BACH wyciągam klucz i resztką świeczki normalnie zbladłem, już widziałem pół rozebranego silnika oczyma wyobraźni :razz:
Poradziłem sobie przy pomocy obrobionego pod świecę pręta, magnesa w koszulce termokurczliwej i kleju typu kropelka, olera chyba 3 godziny ale się udało...
W międzyczasie zajrzałem do neta na szybko doczytałem że to się zdarza świeczkom NGK(a ich ponoć sporo prawie oryginalnych krąży na rynku).
Uprzedzając pytanie typu " może za mocno dokręciłeś" otóż nie, ani wcześniej ani podczas urwania no nie wiem co mogło być tego przyczyną, drugą świeczkę też odkręciłem i dokręciłem nieco lżej niż zaleca serwisówka.

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » ndz maja 19, 2013

Współczuję i nie zazdroszczę ale ważne że udało Ci się wykręcić "ogryzka" :thumbup:
Sprawdzałeś czy miałeś oryginalne NGK ??
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz maja 19, 2013

Te świeczki kupiłem zanim doczytałem w necie( przy okazji Motula), że NGK w Polsce to w większości podróbki...

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » ndz maja 19, 2013

Zależy gdzie kupowałeś, ale pod tym linkiem znajdziesz jak rozróżnić oryginał od podróbki http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/te ... index.html
Obrazek
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn maja 20, 2013

Dzięki Radio w takim razie urwana wygląda na oryginalną...

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » pn maja 20, 2013

Mayones, gdzieś Ty tak przegrzał to moto, przeciez te wieksze pojemności nawet "spokojnie" jechały :D

Tu masz podróbę NGK :p

Obrazek
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » pn maja 20, 2013

Radio pisze:rozróżnić oryginał od podróbki
Chinole się nie p :cenzura: ą i jadą z biznesem, a europejscy obrońcy prawnych zasad biznesu mogą im skoczyć. :shoot:
Dziwi mnie to, że coś takiego zdarzyło się w oryginale, dla mnie nowość. Cóż, pewnie oryginały już nie te co "przed wojną", księgowi rządzą. Nauka przez całe życie.

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn maja 20, 2013

Obrazek allegro , na mój gust PODRÓBA ale "made in japan"
Obrazek ta powinna być oryginalna ( to akurat sprzedaje mój mechanior :D )

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » pn maja 20, 2013

mirad pisze:Dziwi mnie to, że coś takiego zdarzyło się w oryginale, dla mnie nowość. Cóż, pewnie oryginały już nie te co "przed wojną", księgowi rządzą. Nauka przez całe życie.
Dlatego ja za radą mojego znajomego używam świec Denso, podobno mniej popularne i nie opłaca się podrabiać, NGK wszyscy kupują i jest biznes na podróbkach.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » pn maja 20, 2013

Jak nie wywaliłem pudełka ze starymi świecami to zrobię porównanie i podeślę fotki coby można było to ocenić, o ile znajdzie się oryginał i podróbka :mrgreen:
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » pn maja 20, 2013

Mayones, kurcze aż zbladłem jak zobaczyłem zdjęcie, dobrze że obyło się bez grzebania w silniku od :dupa: strony,
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Schwartzu
Posty: 31
Rejestracja: pn maja 28, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 1600 Nomad / XV 535 Virago
VROC: 0

Post autor: Schwartzu » pn maja 20, 2013

Dobrze, że skończyło się tylko tak i do cylindrów nic nie wpadło.

Przy okazji mam pytanie, czy jest jakaś istotna zasada, która mówiłaby, że świece należy wykręcać tylko przy chłodnym silniku? (metal rozszerza się pod wpływem ciepła).

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn maja 20, 2013

No ja też zbladłem Shepherd i chyba mi serce zwolniło :D i taka myśl " ja pie.... Vulcaneria za pasem a tu trzeba będzie wyjmować silnik :wall: . No ale 3 godziny na kolanach dało radę, bo już na dziś na 6tą rano miałem w planach zdejmować zbiornik w razie potrzeby.
Patrzyłem na świecę po zlozeniu jej do kupy nie brakuje żadnego kawałka więc nic nie powinno wpaść choć co chwila wsadzałem tam magnes żeby wszelkie opiłki "wyssać" z gniazda. odpalałem wczoraj wieczorem jeszcze koło 22 z uchem przy garze czy nic nie zgrzyta ale poza standarowym cyk cyk nic niepokojacego.
Wieczorem jadę po świece Denso (dzięki za podpowiedź Piotr) już mi gość przez telefon mówił że DENSO to MADE IN JAPAN bo z NGK to różnie bywa...

Na gorąco wyjmować świecę to chyba lipa raz że sie oparzysz ;) dwa to jak metal się rozszerza to gwinty mogę być bardziej "ciasne" tak to widzę...

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » pn maja 20, 2013

Hehe, ja miałem analogiczny przypadek gdzieś w 1994 roku, tylko w samochodzie (Nissan Sunny), zresztą nie w moim, bo pracowałem wtedy w serwisie Nissana. Tylko ja nie poczułem, że ukręcam świecę (a robiłem to kluczem dynamometrycznym)... Po odpaleniu było BUM i zrobił się fajny garb na masce (gdyby nie długa gumowa fajka, to chyba dziurę by wybiło). To był stres, bo na maskę do takiego samochodu musiałbym wtedy niemało pracować. Na szczęście firma była ubezpieczona na wypadek takich zdarzeń i gwint świecy udało się łatwo wykręcić od góry.
Tamta świeca to była również NGK i nie sądzę, że wtedy już były podróbki...
Inny ciekawy przypadek, to pęknięcie obudowy skrzyni biegów podczas ODKRĘCANIA korka spustu oleju.

Trufel

Post autor: Trufel » pn maja 20, 2013

a po jaka cholerę to wykręcałeś he ?? działa ?? pali ?? gada ?? jeździ ?? więc po co, pytam he ?? mało masz problemów ?? może rozwal silnik i popatrz na skrzynie biegów czy trybybiki się kręcą w dobrą stronę :D . Naprawdę nie rozumiem takiego postępowania :obraza:

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn maja 20, 2013

Trufel pisze:a po jaka cholerę to wykręcałeś he ?? działa ?? pali ?? gada ?? jeździ ?? więc po co, pytam he ?? mało masz problemów ?? może rozwal silnik i popatrz na skrzynie biegów czy trybybiki się kręcą w dobrą stronę :D . Naprawdę nie rozumiem takiego postępowania :obraza:
Trufel, a kto bogatemu zabroni, co nie :ok:

Trufel

Post autor: Trufel » wt maja 21, 2013

:D :butelka:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 41 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 41 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą