Urwana świeca
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Urwana świeca
Oto co mnie dziś spotkało przy przednim garze
i popołudniowe przewietrzenie poszło się....
Chciałem obejrzeć swieczkę po wczorajszym porządnym wygrzaniu silnika(350 km na sporych obrotach) wykręciłem patrzę jest OK, wkręcam ledwo poczułem opór na kluczu BACH wyciągam klucz i resztką świeczki normalnie zbladłem, już widziałem pół rozebranego silnika oczyma wyobraźni
Poradziłem sobie przy pomocy obrobionego pod świecę pręta, magnesa w koszulce termokurczliwej i kleju typu kropelka, olera chyba 3 godziny ale się udało...
W międzyczasie zajrzałem do neta na szybko doczytałem że to się zdarza świeczkom NGK(a ich ponoć sporo prawie oryginalnych krąży na rynku).
Uprzedzając pytanie typu " może za mocno dokręciłeś" otóż nie, ani wcześniej ani podczas urwania no nie wiem co mogło być tego przyczyną, drugą świeczkę też odkręciłem i dokręciłem nieco lżej niż zaleca serwisówka.
i popołudniowe przewietrzenie poszło się....
Chciałem obejrzeć swieczkę po wczorajszym porządnym wygrzaniu silnika(350 km na sporych obrotach) wykręciłem patrzę jest OK, wkręcam ledwo poczułem opór na kluczu BACH wyciągam klucz i resztką świeczki normalnie zbladłem, już widziałem pół rozebranego silnika oczyma wyobraźni
Poradziłem sobie przy pomocy obrobionego pod świecę pręta, magnesa w koszulce termokurczliwej i kleju typu kropelka, olera chyba 3 godziny ale się udało...
W międzyczasie zajrzałem do neta na szybko doczytałem że to się zdarza świeczkom NGK(a ich ponoć sporo prawie oryginalnych krąży na rynku).
Uprzedzając pytanie typu " może za mocno dokręciłeś" otóż nie, ani wcześniej ani podczas urwania no nie wiem co mogło być tego przyczyną, drugą świeczkę też odkręciłem i dokręciłem nieco lżej niż zaleca serwisówka.
- Radio
- Posty: 758
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012
- Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 35570
Zależy gdzie kupowałeś, ale pod tym linkiem znajdziesz jak rozróżnić oryginał od podróbki http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/te ... index.html
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
- mirad
- Posty: 2071
- Rejestracja: pn maja 31, 2010
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: VN 2000 Classic
- VROC: 32433
Chinole się nie p ą i jadą z biznesem, a europejscy obrońcy prawnych zasad biznesu mogą im skoczyć.Radio pisze:rozróżnić oryginał od podróbki
Dziwi mnie to, że coś takiego zdarzyło się w oryginale, dla mnie nowość. Cóż, pewnie oryginały już nie te co "przed wojną", księgowi rządzą. Nauka przez całe życie.
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !
FUCK FUEL ECONOMY !
- Piotr
- Posty: 3249
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Warszawa-Wilanów
- Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
- VROC: 25311
Dlatego ja za radą mojego znajomego używam świec Denso, podobno mniej popularne i nie opłaca się podrabiać, NGK wszyscy kupują i jest biznes na podróbkach.mirad pisze:Dziwi mnie to, że coś takiego zdarzyło się w oryginale, dla mnie nowość. Cóż, pewnie oryginały już nie te co "przed wojną", księgowi rządzą. Nauka przez całe życie.
VROC#25311
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
No ja też zbladłem Shepherd i chyba mi serce zwolniło i taka myśl " ja pie.... Vulcaneria za pasem a tu trzeba będzie wyjmować silnik . No ale 3 godziny na kolanach dało radę, bo już na dziś na 6tą rano miałem w planach zdejmować zbiornik w razie potrzeby.
Patrzyłem na świecę po zlozeniu jej do kupy nie brakuje żadnego kawałka więc nic nie powinno wpaść choć co chwila wsadzałem tam magnes żeby wszelkie opiłki "wyssać" z gniazda. odpalałem wczoraj wieczorem jeszcze koło 22 z uchem przy garze czy nic nie zgrzyta ale poza standarowym cyk cyk nic niepokojacego.
Wieczorem jadę po świece Denso (dzięki za podpowiedź Piotr) już mi gość przez telefon mówił że DENSO to MADE IN JAPAN bo z NGK to różnie bywa...
Na gorąco wyjmować świecę to chyba lipa raz że sie oparzysz dwa to jak metal się rozszerza to gwinty mogę być bardziej "ciasne" tak to widzę...
Patrzyłem na świecę po zlozeniu jej do kupy nie brakuje żadnego kawałka więc nic nie powinno wpaść choć co chwila wsadzałem tam magnes żeby wszelkie opiłki "wyssać" z gniazda. odpalałem wczoraj wieczorem jeszcze koło 22 z uchem przy garze czy nic nie zgrzyta ale poza standarowym cyk cyk nic niepokojacego.
Wieczorem jadę po świece Denso (dzięki za podpowiedź Piotr) już mi gość przez telefon mówił że DENSO to MADE IN JAPAN bo z NGK to różnie bywa...
Na gorąco wyjmować świecę to chyba lipa raz że sie oparzysz dwa to jak metal się rozszerza to gwinty mogę być bardziej "ciasne" tak to widzę...
- Krzycho
- Posty: 781
- Rejestracja: sob mar 02, 2013
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
- VROC: 35666
Hehe, ja miałem analogiczny przypadek gdzieś w 1994 roku, tylko w samochodzie (Nissan Sunny), zresztą nie w moim, bo pracowałem wtedy w serwisie Nissana. Tylko ja nie poczułem, że ukręcam świecę (a robiłem to kluczem dynamometrycznym)... Po odpaleniu było BUM i zrobił się fajny garb na masce (gdyby nie długa gumowa fajka, to chyba dziurę by wybiło). To był stres, bo na maskę do takiego samochodu musiałbym wtedy niemało pracować. Na szczęście firma była ubezpieczona na wypadek takich zdarzeń i gwint świecy udało się łatwo wykręcić od góry.
Tamta świeca to była również NGK i nie sądzę, że wtedy już były podróbki...
Inny ciekawy przypadek, to pęknięcie obudowy skrzyni biegów podczas ODKRĘCANIA korka spustu oleju.
Tamta świeca to była również NGK i nie sądzę, że wtedy już były podróbki...
Inny ciekawy przypadek, to pęknięcie obudowy skrzyni biegów podczas ODKRĘCANIA korka spustu oleju.
Kto jest online
Jest 28 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 28 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości