co to jest takiego ?

BogdanLasota
Posty: 81
Rejestracja: sob lis 03, 2018
Miejscowość: Biłgoraj
Motocykl: Vn800
VROC: 0

Post autor: BogdanLasota » śr sty 16, 2019

To u mnie wkładka wygląda tak

https://m.fotosik.pl/zdjecie/3e2a0717d51e264c

Widocznie ktoś ją wymienił kiedyś.

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » śr sty 16, 2019

Hmmm, dziwne, jakieś różnice muszę więc być.
Albo rocznik, albo model, albo typ
Ja miałem VN800A (Custom) z rynku europejskiego, rocznik 1995
Jak wcześniej pisałem, miałem dwa kluczyki
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

BogdanLasota
Posty: 81
Rejestracja: sob lis 03, 2018
Miejscowość: Biłgoraj
Motocykl: Vn800
VROC: 0

Post autor: BogdanLasota » śr sty 16, 2019

No i ja też mam vn800A custom... Sciagnietego z Niemiec...
No trudno, kluczyka nie mam, a u mnie nikt takiego klucza nie jest w stanie dorobić.
Poszukam jeszcze w domu, może znajde coś co otworzy ten zamek. A jak nie to będę wiercił.

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » śr sty 16, 2019

BogdanLasota pisze:nikt takiego klucza nie jest w stanie dorobić.
Nową wkładkę z kluczem można bez problemu kupić.
Pamiętam, że Larsson miał w przystępnej cenie, ale na allegro też pewnie coś znajdziesz
Oczywiście wcześniejsze rozwiercenie to jedyna opcja
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

BogdanLasota
Posty: 81
Rejestracja: sob lis 03, 2018
Miejscowość: Biłgoraj
Motocykl: Vn800
VROC: 0

Post autor: BogdanLasota » śr sty 16, 2019

No tak, wkładkę z kluczem już znalazłem na allegro. 70 zł.
Tylko po rozwierceniu muszę sprawdzić czy na pewno tak samo wyglądają.

Awatar użytkownika
Wydminianin
Posty: 541
Rejestracja: ndz mar 06, 2016
Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
VROC: 0

Post autor: Wydminianin » śr sty 16, 2019

ciecio pisze:
BogdanLasota pisze:A czy jakiś użytkownik vn 800 może sprawdzić jak jest u niego? Byłbym wdzięczny.
Byłem użytkownikiem VN800 i miałem dwa kluczyki
Na liście części zamiennych są wymienione dwa kluczyki.

W instrukcji PL do VN 800 jest mowa o dwóch kluczykach.
Instrukcja obsługi pisze:Ten motocykl jest wyposażony w dwa kluczyki. Jeden służy do obsługi stacyjki zapłonowej oraz do otwierania korka zbiornika paliwa, schowka na narzędzia, prawej osłony bocznej i zaczepu na kask. Drugi z kluczyków służy do obsługi blokady kierownicy.
Jeśli będziesz potrzebował dodatkowych kluczyków do Twojego motocykla, zamów je u autoryzowanego sprzedawcy Kawasaki, który dorobi je na podstawie oryginalnego kluczyka
Z jednej strony w instrukcji mowa o dwóch kluczykach, lecz po dokładnym przeczytaniu wychodzi mi że jest jeden do wszystkiego. W instrukcji obsługi pkt-y odnośnie schowka,schowka na narzędzia, zaczepu do kasku, wlewu paliwa, blokady kierownicy mowa jest o kluczyku zapłonowym, tak więc do czego ten drugi?
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » czw sty 17, 2019

Wydminianin pisze: tak więc do czego ten drugi?
"Drugi z kluczyków służy do obsługi blokady kierownicy. "

Wydminianin pisze:lecz po dokładnym przeczytaniu
Gdzie masz napisane, że jest jeden kluczyk do wszystkiego ?
Ostatnio zmieniony czw sty 17, 2019 przez ciecio, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw sty 17, 2019


Awatar użytkownika
Wydminianin
Posty: 541
Rejestracja: ndz mar 06, 2016
Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
VROC: 0

Post autor: Wydminianin » pt sty 18, 2019

ciecio pisze:
Wydminianin pisze: tak więc do czego ten drugi?
"Drugi z kluczyków służy do obsługi blokady kierownicy. "

Wydminianin pisze:lecz po dokładnym przeczytaniu
Gdzie masz napisane, że jest jeden kluczyk do wszystkiego ?
A w instrukcji w punktach odnośnie blokady itp. bodajże strona 18 polskiej instrukcji. INFORMACJE OGÓLNE i dalej opis poszczególnych podzespołów. Wszędzie jest mowa o kluczyku zapłonowym. W wersji oryginalnej strona 27.
Ostatnio zmieniony pt sty 18, 2019 przez Wydminianin, łącznie zmieniany 1 raz.
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » sob sty 19, 2019

Wydminianin pisze:bodajże strona 18 polskiej instrukcji
Podaj konkret, to pogadamy.
Ja wypowiadam się o moich doświadczeniach.
Miałem VN800A i miałem dwa kluczyki, dokładnie tak jak mówi instrukcja.
Nie wykluczam , że w innych rocznikach niż mój było inaczej, ale "bodajże" mnie nie przekonuje.
Ostatnio zmieniony sob sty 19, 2019 przez ciecio, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Wydminianin
Posty: 541
Rejestracja: ndz mar 06, 2016
Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
VROC: 0

Post autor: Wydminianin » ndz sty 20, 2019

ciecio pisze:
Wydminianin pisze:bodajże strona 18 polskiej instrukcji
Podaj konkret, to pogadamy.
Ja wypowiadam się o moich doświadczeniach.
Miałem VN800A i miałem dwa kluczyki, dokładnie tak jak mówi instrukcja.
Nie wykluczam , że w innych rocznikach niż mój było inaczej, ale "bodajże" mnie nie przekonuje.
Napisałem "bodajże" w kontekście strony w instrukcji ze względu na brak oryginalnej, a posiadanie elektronicznej, gdzie nie widać numerów stron. A w tej elektronicznej wszędzie jest mowa o kluczyku zapłonowym. W angielskiej również, co jednak nie znaczy, że w każdym przypadku tak być musi.
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » ndz sty 20, 2019

Wydminianin pisze:wszędzie jest mowa o kluczyku zapłonowym
To prawda, ale w instrukcji obsługi w języku angielskim już nie.
Widać, że w polskiej instrukcji jest po prostu błąd w tłumaczeniu.

W oryginale na stronie 27 masz napisane:
"Insert the steering lock key"

A wcześniej na stronie 14 też jest mowa o dwóch kluczykach:
"There are two keys provided. One is for the ignition switch, fuel tank cap, tool kit container and other for the steering lock."
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Wydminianin
Posty: 541
Rejestracja: ndz mar 06, 2016
Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
VROC: 0

Post autor: Wydminianin » ndz sty 20, 2019

Strona 26 angielskiej instrukcji" To lock the steering:3.Insert the ignition switch key. Tłumaczenie jest dobre. A dlaczego mowa o dwóch teoretycznie różnych kluczykach-nie wiem. U mnie są dwa, ale czy się różnią-nie wiem. Nie próbowałem blokować kierownicy, a na razie mam moto na stojaku bez kół, więc nawet nie mogę sprawdzić. Podsumowując- dwa zapisy w instrukcji wzajemnie są sprzeczne, choć czytając wpisy nie u każdego. Tak więc możliwe, że w zależności od lat produkcji były różne konfiguracje kluczyków.
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » ndz sty 20, 2019

Wydminianin pisze:Strona 26 angielskiej instrukcji" To lock the steering:3.Insert the ignition switch key.
Hmm, to ciekawe.
Widocznie istnieją różne wersje tej samej instrukcji, bo w tej którą ja mam jest zupełnie inaczej.

Obrazek
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Wydminianin
Posty: 541
Rejestracja: ndz mar 06, 2016
Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
VROC: 0

Post autor: Wydminianin » wt sty 22, 2019

Czyli obaj nie mylimy się :D . A tak poważnie, to pewnie masz rację- różne instrukcje do różnych roczników. No i w tej "mojej" angielskiej jest mowa o jednym kluczyku-teraz doczytałem. Tak więc zdaje się, że w różnych latach pewnie były inne warianty kluczyków-1 lub 2.
Ostatnio zmieniony wt sty 22, 2019 przez Wydminianin, łącznie zmieniany 1 raz.
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » wt sty 22, 2019

Wydminianin pisze:Tak więc zdaje się, że w różnych latach pewnie były inne warianty kluczyków-1 lub 2.
Ale ja już nie mam siły i ochoty rozkminiać co i jak :D
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1166
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Post autor: artix » wt sty 22, 2019

Ciecio nie wymiękaj, miałeś dwa kluczyki, ale gdybyś miał tylko... jeden? :p Ciekawy temat, co moto to inna opcja, przynajmniej jest o czym pisać. Mamy szczęście, że nie nasze wiekowe maszynki, nie mają trzech kluczyków, w tym jeden klucz-matka, tak jak w nóweczkach, bo byłoby ciężko lub bardzo ciężko :D

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » śr sty 23, 2019

artix pisze:ale gdybyś miał tylko... jeden?
Obecnie mam VN900 i jeden kluczyk, bez względu na rocznik :D
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

BogdanLasota
Posty: 81
Rejestracja: sob lis 03, 2018
Miejscowość: Biłgoraj
Motocykl: Vn800
VROC: 0

Post autor: BogdanLasota » czw sty 24, 2019

W dniu dzisiejszym rozwierciłem tą wkładkę i wyjąłem. Zamówiłem też nową.
Znalazłem również opis w internecie na jakimś forum niemieckim że 2 kluczyki dodawane były na rynek niemiecki. A bodajże francuski i jeszcze coś to był jeden kluczyk.

Awatar użytkownika
Painkiller
Posty: 504
Rejestracja: czw sie 18, 2011
Miejscowość: wRock...
Motocykl: Kawa VN800 A
VROC: 34211

Post autor: Painkiller » pn lut 25, 2019

Mogę potwierdzić, że u mnie w VN800A jednym kluczykiem obsługuje się stacyjkę, wlew, schowki (mały po lewej i większy w prawym boczku)oraz blokadę kiery i uchwyt na kask.

Z tym że na początku myślałem, że do blokady kiery i uchwytu kaski potrzebny jest osobny kluczyk bo ten co miałem nie działał a ostatecznie okazało się, że zamki były brudne bo pewnie nie używane od dekad i WD40 pomogło.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 30 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 30 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą