Zamiana zębatek VN 800

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » czw cze 25, 2015

Dzięki :yeee:
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Post autor: Darecki » pn cze 29, 2015

U mnie niestety też zmiana napędu potrzebna :( nierówno się porozciągało. Z tego co tu piszecie 17/39 jest lepszym rozwiązaniem od tego co jest standardowo. Mechanik u którego robię Kawkę trochę się obawia muła przy ruszaniu. Jak to u was jest dokuczliwe czy raczej niezauważalne?

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Post autor: Darecki » czw lip 02, 2015

Od dziś i ja testuje zmodyfikowany napęd 17/39. Z ciekawych rzeczy w mojej Kawce jakiś "mechanik" tak dopie..... dokręcił nakrętkę albo użył kleju, tak czy siak po dobroci nie zeszła :wall: Teraz do środy muszę jeździć na prowizorce 8/

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » czw lip 02, 2015

Ja jeszcze nie miałem czasu na tą modyfikację. Daj znać jak wrażenia z jazdy.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » czw lip 02, 2015

Darecki pisze:tak czy siak po dobroci nie zeszła
A konkretnie?

Ja zazwyczaj przednią odkręcam jedną ręką, a w drugiej trzymam bułkę z rybą. :smoke:
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Post autor: Darecki » czw lip 02, 2015

Konkretnie to nie dało rady ani pneumatykiem ani kluczem z metrowym przedłużaczem. Dopiero szlifierka kontowa pomogła. Temu kto to przykręcał trzeba by zdrowo :hammer:

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » czw lip 02, 2015

Darecki pisze:Temu kto to przykręcał trzeba by zdrowo :hammer:
Jeśli masz adres to pomogę, :bicz:
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw lip 02, 2015

Shepherd pisze:
Darecki pisze:Temu kto to przykręcał trzeba by zdrowo :hammer:
Jeśli masz adres to pomogę, :bicz:
Kawasaki - Japan ? :D
Może to głupie pytanie, ale podkładkę wyprostowałeś przed odkręcaniem ? :ok:

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Post autor: Darecki » czw lip 02, 2015

To tam była podkładka 8/ ...


Żartuję oczywiście, że była wyprostowana a i sama nakrętka lekko ostukana.
I nic nawet nie drgnęło cholerstwo.

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » czw sie 13, 2015

A więc pierwsze wrażenia na nowym napędzie. 17/39 (takie same z plecaczkiem i bez)

Na razie przejechane jakieś 30km - jazda po mieście i pod miastem do 80km/h

- rzeczywiście nie ma już potrzeby zmieniania biegów co chwile i jeżdżenia na 5. 3-4 wystarczy w zupełności, czasem dojeżdżając do świateł, zdziwiony byłem, że jadę na 3
- jeździ się jakoś ... hmm "dostojniej", może jest minimalnie mniej zrywny, ale przez to czuje większy komfort i przyjemność z jazdy, mam wrażenie większej nad nim kontroli

Jutro 200km autostradą więc zobaczymy jak wrażenia przy większych prędkościach i przy wyprzedzaniu. Sprawdzę też spalanie, czy driftery tak niskie spalanie zawdzięczają podobnemu napędowi do 17/39 ;)

Awatar użytkownika
Vulcano
Posty: 12
Rejestracja: śr lip 31, 2019
Motocykl: Vulcan VN800

Re: Zamiana zębatek VN 800

Post autor: Vulcano » pt sie 23, 2019

Panowie, a miał ktoś próby z 18/42?
Chyba najtańsze i najłatwiej zrobic bez kombinacji, rozkuwania łańcucha itd, jako próbę na szybko?
Czy tez sie mylę?
Było: WSK 175 ; ETZ 251
Jest VN 800

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Re: Zamiana zębatek VN 800

Post autor: Mayones » pt sie 23, 2019

A po co chcesz rozkuwać łańcuch ? najtańsze na pewno ;)

Awatar użytkownika
Vulcano
Posty: 12
Rejestracja: śr lip 31, 2019
Motocykl: Vulcan VN800

Re: Zamiana zębatek VN 800

Post autor: Vulcano » pt sie 23, 2019

Właśnie wcale nie chcę, a ciekawi mnie jazda na innym przełożeniu. Przednia zębatka łatwiejsza w wymianie niż tył i tańsza. A wg przelicznika to ten jeden ząbek wiecej z przodu robi sporą różnice w rpm, prędkościach i zapewne zużyciu paliwa ( to ostatnie najmniej istotne).
Było: WSK 175 ; ETZ 251
Jest VN 800

Kozioł
Posty: 458
Rejestracja: wt lip 31, 2018
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 1600classic
VROC: 0

Re: Zamiana zębatek VN 800

Post autor: Kozioł » pt sie 23, 2019

No ale chyba nie masz zamiaru wymieniać samej przedniej zębatki a zostawić stary łańcuch ? Ja na wiosnę wymieniłem u siebie na 17/40 i jak narazie jestem zadowolony.... Komplikacji zero....

Awatar użytkownika
Vulcano
Posty: 12
Rejestracja: śr lip 31, 2019
Motocykl: Vulcan VN800

Re: Zamiana zębatek VN 800

Post autor: Vulcano » pt sie 23, 2019

Łańcuch ma 6 tys wiec nie wymaga wymiany...
Było: WSK 175 ; ETZ 251
Jest VN 800

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Re: Zamiana zębatek VN 800

Post autor: Mayones » pn sie 26, 2019

RafałWwa pisze:
pt sie 23, 2019
No ale chyba nie masz zamiaru wymieniać samej przedniej zębatki a zostawić stary łańcuch ?
Zmieniałem zębatkę po przejechaniu na nowym zestawie ok 4-5 tyś km jeżeli dobrze pamiętam, to jest jeszcze moim! zdaniem bezpieczny przebieg ani łańuch ani zębatki nie będa jeszcze wytarte i wszystko było OK :ok: więc testowo załozyć czemu nie :ok:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą