VN 1500 spalanie oleju
-
- Posty: 1338
- Rejestracja: sob cze 16, 2012
- Miejscowość: Mosina
- Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
- VROC: 35561
Moj w zeszlym sezonie przelecial 6 tysi i nie ubylo nic. Niestety to takze nie jest powod do radosci. Prawidlowo spasowany silnik powinien ciutke spalic. To przez te szczeliny na zamkach pierscieni powinno cos sie przedostac( to jest srednio 0,05/0,08 )Jesli nic nie schodzi to po pewnym przebiegu trodnym do okreslenia nastapi wieksze zuzycie gladzi niz w takim silniku co odrobine pali. Oczywiscie z mojego skromnego doswiadczenia i na zdrowy rozsadek powinno to byc nie wiecej jak do 0.4/05 l na 10 tysiecy kilometrow.
Tak jak moj poprzednik pisze cisnienie powinno byc rowne a jesli juz sa roznice to max 0,2/0,5 bara.
Jak masz roznice 4 to pierscienie szlak trafil lub zamki ustawily sie w jednej lini i to takze powoduje chlapnieie oleju.
Tak jak moj poprzednik pisze cisnienie powinno byc rowne a jesli juz sa roznice to max 0,2/0,5 bara.
Jak masz roznice 4 to pierscienie szlak trafil lub zamki ustawily sie w jednej lini i to takze powoduje chlapnieie oleju.
--
- Basin Raider
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 04, 2011
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
- VROC: 0
Zrób na początek próbę olejową. Zrób pomiar ciśnienia w cylindrze I i II. Zanotuj wyniki a następnie wstrzyknij trochę oleju przez otwór świec i powtórz pomiar. Jeżeli masz nieszczelne pierścienie to po wstrzyknięciu oleju wynik pomiaru powinien być większy. Świadczyć to będzie o zużytych pierścieniach. Jeżeli wynik pozostanie bez zmian to przyczyny należy szukać m.in w uszczelniaczach zaworowych.
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
Sauro, sprawdziłem raz jeszcze w serwisówce od mojej wersji VN-1500 E. Na pierwszym cylindrze "usable range" 3,5 - 6,5 a na drugim 7,7-12.0. Wersja D posiada na obu cylindrach zakres 7,0-11,0.
Może niekoniecznie masz silnik do kapitalki. Podaj dokładnie swoją wersję to poszukam w papierach jakie wartości powinieneś mieć. Zrób też tak jak radził Basin Rider - próbę olejową.
Może niekoniecznie masz silnik do kapitalki. Podaj dokładnie swoją wersję to poszukam w papierach jakie wartości powinieneś mieć. Zrób też tak jak radził Basin Rider - próbę olejową.
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
Mam manuala do Twojej wersji
Dla wszystkich wersji G1 niezależnie od rynku przeznaczenia przedstawia się to następująco:
Cylinder compression usable range:
Front cylinder
(3.5 ,.... 6 kglcm2, 50 .... 85 psi)
@300 rlmin (rpm)
755 _ 11 80 kPa ---
Rear cylinder
(7.7 .... 12 kglcm2, 109 ... 171 psi)
@300 r/min (rpm) by electric starter
--- 0.05 mm
"Żywcem" przepisane z serwisówki......
Jakie masz jeszcze objawy poza spalaniem oleju? dymi? sprawdzałeś jak wyglądają świece?
Dla wszystkich wersji G1 niezależnie od rynku przeznaczenia przedstawia się to następująco:
Cylinder compression usable range:
Front cylinder
(3.5 ,.... 6 kglcm2, 50 .... 85 psi)
@300 rlmin (rpm)
755 _ 11 80 kPa ---
Rear cylinder
(7.7 .... 12 kglcm2, 109 ... 171 psi)
@300 r/min (rpm) by electric starter
--- 0.05 mm
"Żywcem" przepisane z serwisówki......
Jakie masz jeszcze objawy poza spalaniem oleju? dymi? sprawdzałeś jak wyglądają świece?
Ostatnio zmieniony wt kwie 16, 2013 przez Piotr_Classic, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
- SAURO
- Posty: 2157
- Rejestracja: pn maja 03, 2010
- Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
- Motocykl: VN 1500 Nomad
- VROC: 30956
Piotr bardzo ci dziękuję za pomoc ..... wychodzi na to że ciśnienie jest ok? nie dymi nie kopci. Przyspieszenie ok , na obroty wkręca się bez problemów, nie stuka nie puka, nie ma wycieków. Chyba dam sobie spokój z wywalaniem . Już chyba taka jego uroda że popija oliwkę Powolutku zacznę gromadzić potrzebne części do silnika i jesienią zrobię mu kapitalkę. Na ten czas zmienię mu olej na 15W50 bo u mnie troszkę cieplej bywa (dzisiaj było 27st ) Piotrek jak możesz to pchnij mi na mail tą serwisówkę proszę.
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Sauro krótka piłka, masz coś spieprzone bo olej to może i bierze VN 15 a nie VN 1500.SAURO pisze:Panowie zaczyna robić się nie na temat Tu ma być o ojeju w VN 1500
Ci co piszą że 1500 może brać olej w takich ilościach to wprowadzają Cie w błąd.
VN 15 była znana z tego że żarła olej i Kawasaki wypuszczając silnik 1500 ( mając na myśli 1500 mówię o silniku nowszej generacji ) usunął te błędy robiąc inny silnik o tej pojemności montowany już od 98 r. pierwszo w wersji 4 biegowej potem w pięcio.
Jedz do znachora.
- Piotr
- Posty: 3249
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Warszawa-Wilanów
- Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
- VROC: 25311
Wiedziałem, że wiedzą więcej ode mnie, fajnie, że coś udało się ustalić.SAURO pisze:Piotr bardzo ci dziękuję za pomoc
VROC#25311
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Nie we wszystkich modelach. Ja mam 1500A z 99 roku i mam cztery biegi - oleju nie bierze.Racja, a od 98 r. zaczeli robić 5-biegowe. Sory za gafę
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Sory że cię zasmucę ale masz moto z 98 r. (dokładnie silnik) tylko został sprzedany w 99 r. i jak będziesz sprawdzał vin to podadzą Ci że jest z 99 r. Tak robi Kawasaki, to odbywa się tak że rama jest z 99 r. a silnik zostal na półkach magazynowych i został zamontowany w twoim modelu. Może też być tak że zamawiający moto zamówił sobie 4 biegowy i wcale się mu nie dziwie bo ma większą ,, studnie,, za to jest mniej żywy. Lub koleś kupił w promocyjnej cenie i dali mu z pułki tańszy model. Nie jest to jakaś obraza ale po prostu tak się odbywa. Czy 1500 4 biegowy czy 5-biegowy to i tak konstrukcja jest inna niż VN15 tyle że ma skrzynie 4 biegową. Jak byś kiedyś rozbierał swoje serce to bez problemu zamontujesz tam skrzynie 5 biegową , ale po co ? i tak 4 czy pięcio nieda rady VN 750 nwet nie zmodyfikowanemuPustelnik pisze:Nie we wszystkich modelach. Ja mam 1500A z 99 roku i mam cztery biegi - oleju nie bierze.Racja, a od 98 r. zaczeli robić 5-biegowe. Sory za gafę
Kto jest online
Jest 18 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 18 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości