Kawasaki EN 450 LTD

gracymon
Posty: 22
Rejestracja: śr mar 21, 2012
Miejscowość: Łańcut
Motocykl: LTD 450
VROC: 0

Kawasaki EN 450 LTD

Post autor: gracymon » śr mar 21, 2012

Witam,
Jestem (puki co) szczęśliwym posiadaczem tego motocykla z roku 86'. Motocykl działa normalnie ale mam problem. W garach coś stuka cały czas jakby o obudowe, zanika to np. przy 3tys. obrotów. Jest to ewidentny stuk metalu o metal. Zastanawiam się czy to nie jest łańcuszek rozrządu :|. Mam jeszcze jeden problem, otóż gdy zapale motor na zimnym silniku działa on na jednym garze, gdy wkręce go na obroty to po chwili zaczyna być już normalnie. Czym to może być spowodowane? Zamierzam również wymienić olej na Motul 5100 dobrze wam znany, kiedyś brat zalał mineralny taki jak do samochodów :O, ile muszę wlać tego oleju, żeby go zaspokoić? bo nie wiem ile mam kupić :), szukam jeszcze tylnego lewego kierunkowskazu, ponieważ mam urwany. Szukałem kierunku na allegro itp., i widzę, że wszędzie jest jeden rozmiar kierunkowskazu, a ja z tyłu mam dłuższe kierunki niż z przodu. Długość przedniego to około 14cm a tylnego około 17, także widać różnice, może posiada ktoś z was kierunkowskaz lewy tylni na sprzedaż, jeśli nic nie znajdę to będę musiał zamówić dwa, co wciąga mnie w kolejne koszty :|
pozdrawiam wszystkich motocyklistów! :)
lewa w góre.. :)


edit: Jeszcze jedno, mianowicie 50km zablokowane do x (x&#8712;R; x < 50), jakieś inne sposoby poza wymianą podzespołów?

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » śr mar 21, 2012

Witam, przede wszystkim zapraszam Cię do powitalni, grzeczność by tego nakazywała.

Co do stuków w cylindrach, to wątpię w łańcuch, chyba że naprawdę był by już strasznie luźny i wpadał w takie wibrację, łańcuch idzie miedzy cylindrami i jeśli był by naprawdę bardzo zaniedbany napinacz wysunięty na max to w sumie istnieje taka możliwość, mógł też przeskoczyć i z przestawionym rozrządem też będą takie jaja. Musisz zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić położenie wałków i wału czy wszystko zgadza się na znakach, jeśli będziesz zainteresowany to wyśle Ci serwisówki jak się za to zabrać.

Co do palenia na jeden cylinder, to przede wszystkim czyszczenie, regulacja i synchro gaźników na początek. Przestawiony rozrząd też może mieć wpływ.

Oleju wchodzi niecałe 4L.
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr mar 21, 2012

Jest dokładnie tak jak pisze Orzech łańcuch raczej nie ale uważaj u nie było podobnie i za chwilę łańcuch się urwał a wszystko przez to że na jednym z wałków rozrządu odkręciło i przekosiło się koło więc proponuję zdjąć pokrywę i zweryfikować czy to nie właśnie ten problem. Palenie na jeden gar - czyszczenie i regulacja gaźników powinno problem usunąć, oleju wchodzi dokładnie 3,4l. Co do odblokowania proponuję poszukać na allegro gaźników od GPZ500, KLE500, ER5 lub EN500.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

gracymon
Posty: 22
Rejestracja: śr mar 21, 2012
Miejscowość: Łańcut
Motocykl: LTD 450
VROC: 0

Post autor: gracymon » śr mar 21, 2012

Ja się za to sam raczej nie chce zabierać bo mogę coś sknocić i raczej dam koledze, tylko chce się dowiedzieć mniej więcej co go boli :), jeszcze jedno pytanie, czy da się inaczej spuścić olej niż przez filtr?
a i jeszcze jeżeli ten rozrząd by się przeręcił to jakie koszty remontu tego?

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » śr mar 21, 2012

Tak, da się, a nawet nie da się inaczej - w misce na dole jest korek który do tego służy :)

Jeśli nic nie uległo uszkodzeniu (zawory) to koszt samego łańcucha 250-300zł
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr mar 21, 2012

Spust oleju jest w misce olejowej, naprawa trudno powiedzieć ja kupiłem drugi silnik. Wymieniłem w nim łańcuch i napinacz łańcuch 200zł napinacz 400zł bo tylko serwis chyba że chcesz kupić używany czego nie polecam.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

gracymon
Posty: 22
Rejestracja: śr mar 21, 2012
Miejscowość: Łańcut
Motocykl: LTD 450
VROC: 0

Post autor: gracymon » śr mar 21, 2012

ale szczerze powiem, że odkąd pamiętam tak stuka i puka, koszt silnika ile wynosi?

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr mar 21, 2012

Szukaj na allegro nie koniecznie od EN450 może być również od GPZ500, KLE500, ER5 różnią się troszkę ale bezproblemowo można je założyć do tego modelu jak kupiłem od GPZ. Zyskałem tym sposobem na pojemności (z 454ccm na 498ccm) i dodatkowy bieg było 5 ma teraz 6
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

gracymon
Posty: 22
Rejestracja: śr mar 21, 2012
Miejscowość: Łańcut
Motocykl: LTD 450
VROC: 0

Post autor: gracymon » śr mar 21, 2012

o kurde to ltd 450 ma 5 biegow? moj ma 6, 86'

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » śr mar 21, 2012

mój też ma 6, w pełni oryginał
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

gracymon
Posty: 22
Rejestracja: śr mar 21, 2012
Miejscowość: Łańcut
Motocykl: LTD 450
VROC: 0

Post autor: gracymon » śr mar 21, 2012

patrze na allegro i ceny mnie nie pocieszają, silnik od gpz 1000zł, istnieje mozliwosc naciagniecia lancuszka rozrzadu?

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr mar 21, 2012

Mój 87 miał 5 biegów naciąg łańcucha realizowany jest przez napinacz, jeśli łańcuch jest już mocno wyciągnięty żaden napinacz tego nie zrobi.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

gracymon
Posty: 22
Rejestracja: śr mar 21, 2012
Miejscowość: Łańcut
Motocykl: LTD 450
VROC: 0

Post autor: gracymon » śr mar 21, 2012

a jakie sa skutki przestawionego rozrzadu? moto moze mi sie poprostu rozleciec?

Awatar użytkownika
Painkiller
Posty: 504
Rejestracja: czw sie 18, 2011
Miejscowość: wRock...
Motocykl: Kawa VN800 A
VROC: 34211

Post autor: Painkiller » śr mar 21, 2012

Co do palenia na jeden gar to sprawdził bym jeszcze świece i przewody. Trzeba by wykręcić świecę i sprawdzić czy jest iskra

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw mar 22, 2012

Przestawiony rozrząd skutkuje gorszymi osiągami zawory nie otwierają i zamykają się wtedy kiedy potrzeba. Istnieje również ryzyko spotkania tłoka z zaworem i uszkodzeniem głowicy. Naprawa głowicy na pewno nie jest tania.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

gracymon
Posty: 22
Rejestracja: śr mar 21, 2012
Miejscowość: Łańcut
Motocykl: LTD 450
VROC: 0

Post autor: gracymon » czw mar 22, 2012

Jakoś braku mocy nie zauważyłem, aczkolwiek motor jest ograniczony od jakiś 6-7 tys. obrotów

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw mar 22, 2012

To stukanie to nie koniecznie przestawiony rozrząd pytasz czym skutkuje więc dostajesz odpowiedź :) :) :) . Tak jak pisałem jeśli możesz zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź, jeśli nie czujesz się na siłach daj komuś kto ma ten temat pojęcie. ;) ;) ;)
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

gracymon
Posty: 22
Rejestracja: śr mar 21, 2012
Miejscowość: Łańcut
Motocykl: LTD 450
VROC: 0

Post autor: gracymon » czw mar 22, 2012

Obecnie nie mam oleju w silniku więc musze kupić jakis tanszy za 30-40 bo brat chyba spuscil :p

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw mar 22, 2012

30-40 zł to chyba za litr ;) ;) ;)
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

gracymon
Posty: 22
Rejestracja: śr mar 21, 2012
Miejscowość: Łańcut
Motocykl: LTD 450
VROC: 0

Post autor: gracymon » czw mar 22, 2012

fakt, moja pomylka. kupie motula a jak cos to powiem koledze ze jakby go spuszczal to niech go nie wylewa, bo bez oeju to do niego nie dojade wiec musze kupic :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą