Miejsce na kluczyk w osłonie
-
- Posty: 38
- Rejestracja: wt kwie 17, 2012
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: Kawasaki VN 900 VULCAN CLASSIC
- VROC: 0
Miejsce na kluczyk w osłonie
Mam do was pytanie dopiero teraz jak oglądam moto to zauważyłem po lewej stronie w takiej obudowie plastykowej jest jak by części zamek kluczyk wchodzi ale otworzyć nie mogę pewno nie pasuje i pewno pierwszy problem będzie by go zdobyć
- fitter
- Posty: 3035
- Rejestracja: pn lut 14, 2011
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: VN900LT '10
- VROC: 33352
A nie jest to przypadkiem Kolego zamek do odblokowania siedziska? Wtedy powinien pasować ten od stacyjki. Wykonujesz obrót kluczem o ok 30-45 stopni i słyszysz "klik" kanapa powinna lekko się unieść - wtedy łapiesz ją od tył i delikatnie unosząc popychasz w tył - wyjdzie z ucha przed zbiornikiem.
900-tka puszkę na narzędzia ma pod siedzeniem.
900-tka puszkę na narzędzia ma pod siedzeniem.
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"
W 800-tce jak już wspomniał Badgar znajduje się tam zestaw narzędzi, rzadko używany, więc rzadko otwierany, więc często zabrudzony (zamek oczywiście), koleś od którego kupiłem Franca był zdziwiony jak go o to spytałem. Ja mam dwa klucze, jeden tylko do blokady kierownicy, drugi - stacyjka, zapięcie do mocowania kasku oraz dwa schowki, w tym jeden do kluczy. Prawdopodobnie u Ciebie też jest to ten sam klucz co do stacyjki. Kup najlepiej jakiś środek do zamków (zwykły olej nie jest polecany bo później klei się). Przy podobnym problemie w puszce płukałem zamek zmywaczem, później kilkanaście razy wkładałem, wyjmowałem klucz, znów płukałem, znów włóż-wyjmij, powtórka...Dopiero po jakimś czasie próbowałem delikatnie przekręcić, parę stopni lewo-prawo, płukanie i tak do skutku, na koniec czymś nasmarowałem zamek, niestety nie pamiętam czym. Może spróbuj środka do odmrażania zamków - to mu na pewno nie zaszkodzi. Najważniejsze nie na siłę, aha i kluczyk niekoniecznie musi wejść cały. Druga sprawa to taka, że przynajmniej u mnie kluczy wydaje się być więcej niż miejsca, więc żeby to zamknąć trzeba trochę przycisnąć, przez co otwarcie robi się trudniejsze.
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy
No i tyle z mojego poprzedniego wywodu, ale niezależnie od tego do czego jest zamek jeśli jest zabrudzony to należy postąpić podobnie, w przypadku siedzenia czasem trzeba go spróbować trochę docisnąć w okolicach zamka gdyż również lubi się blokować.fitter pisze:A nie jest to przypadkiem Kolego zamek do odblokowania siedziska?
900-tka puszkę na narzędzia ma pod siedzeniem.
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Re: Miejsce na kluczyk w osłonie
Podjedź na spotkanie grupy Poznańskiej. Markov też 900tką jeździ, to Ci wytłumaczy co i jak.Tedi pisze:Mam do was pytanie dopiero teraz jak oglądam moto to zauważyłem po lewej stronie w takiej obudowie plastykowej jest jak by części zamek kluczyk wchodzi ale otworzyć nie mogę pewno nie pasuje i pewno pierwszy problem będzie by go zdobyć
Jeżeli to od kanapy, to naciśnij kanapę i wtedy kluczykiem kręć. Nie będzie pełnego obrotu, bo to ma za zadanie tylko linkę pociągnąć. Być może tu się gdzieś przyblokowało.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
-
- Posty: 38
- Rejestracja: wt kwie 17, 2012
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: Kawasaki VN 900 VULCAN CLASSIC
- VROC: 0
Dzięki koledzy faktycznie udało mi się jakoś od spodu ujrzeć linkę czyli ten zamek zwalnia siedzenie by dobrać się do schowka i akumulatora . Sprawa jest nadal nie rozwiązana bo mój kluczyk nie pasuje a i wchodzi go mniej niż do stacyjki zapłonu czy blokady kierownicy.Mam zamiar zadzwonić do ASO Kawasaki w Poznaniu z za pytaniem jak to jest czy powinien pasować mój kluczyk czy nie bo może coś tam jest wepchane skoro wchodzi płycej
Witam
Kluczyk powinien być jeden do wszystkiego: stacyjka, blokada kierownicy, korek do paliwa i zamek zwalniający kanapę.
Przy otwieraniu kanapy należy ja trochę docisnąć z tyłu, to pozwala zmniejszyć opory rygla, który jest otwierany za pomoca linki a ta jest pociągana za pomoca zamka i kluczyka z którym masz problem.
Jeżeli twój kluczyk otwiera wszystko i zacina sie tylko na zamku do kanapy to masz zabrudzony zamek( czyść , smaruj i nie upadaj na duchu). Istnieje opcja koleżenskiej "pomocy" czyli ktoś cos ci tam wepchnął.
Kluczyk powinien być jeden do wszystkiego: stacyjka, blokada kierownicy, korek do paliwa i zamek zwalniający kanapę.
Przy otwieraniu kanapy należy ja trochę docisnąć z tyłu, to pozwala zmniejszyć opory rygla, który jest otwierany za pomoca linki a ta jest pociągana za pomoca zamka i kluczyka z którym masz problem.
Jeżeli twój kluczyk otwiera wszystko i zacina sie tylko na zamku do kanapy to masz zabrudzony zamek( czyść , smaruj i nie upadaj na duchu). Istnieje opcja koleżenskiej "pomocy" czyli ktoś cos ci tam wepchnął.
Kluczyk "do końca" wchodzi w stacyjce, w pozostałych to już jest różnie, może wsunąć się tylko częściowo. Zrób tak jak kilka postów wcześniej pisałem. Pryskaj, włóż kluczyk, wyjmij, pryskaj..., za każdym razem próbuj delikatnie ale stanowczo wsunąć do końca (Lew Starowicz normalnie ze mnie ) i tak kilkadziesiąt razy, później pryskaj i lewo-prawo, pryskaj i lewo prawo, naciskaj kanapę i tak w kółeczko, w końcu powinno pójść. Delikatnie cobyś kluczyka nie ukręcił. Powodzenia.
PS. Użyj czegoś co rozpuszcza smary, w ostateczności, np. zmywacz w spraju - Wurth, Forch czy inne firma.
PS. Użyj czegoś co rozpuszcza smary, w ostateczności, np. zmywacz w spraju - Wurth, Forch czy inne firma.
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy
-
- Posty: 38
- Rejestracja: wt kwie 17, 2012
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: Kawasaki VN 900 VULCAN CLASSIC
- VROC: 0
No udało się dzięki koledzy za wszystkie rady i podpowiedzi siedzenie udało się od kluczyć i o dziwo kluczyk pasuje wszystko działa Mianowicie problem polegał na tym że moje moto ma sakwy zawieszone na jednej szacie to znaczy przewieszone są nad tylnym błotnikiem i stąd wynikał problem zrobiło się tam dość ciasno stąd zamek był tak napięty że kluczyk wyginał się a przekręcić się nie dało ale sprawa opanowana jeszcze raz dzięki wszystkim za rady. Szczególnie chcę podziękować koledze marekfg z naszego forum znalazł czas by do mnie podjechać i tym to sposobem udało mi się poznać i porozmawiać z bardziej doświadczonym użytkownikiem VN900 i napić kawy no i porównać nasze
-
- Posty: 38
- Rejestracja: wt kwie 17, 2012
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: Kawasaki VN 900 VULCAN CLASSIC
- VROC: 0
Sprawa wydaje się banalnie prosta po zakupie przez kilka dni próbowałem się dobrać do tego zamka lecz nie było konieczności pilnego otwarcia to też trwało to troszkę. Martwiło mnie jedynie to że gdyby trzeba doładować akumulator to było by kiepsko stad próby dobrania sie do tego.Kluczykiem nie mogłem więc kombinowałem jak dostać się do linki by ją wy chaczyć i zluzować siedzisko a że jest tam dość ciasno to obrałem pozycje taką by mieć jakić dostęp
Przypadkowo ciągnąc za pancerz linki oparłem sie o siedzisko pasażera by było wygodniej i o dziwo otwarłem wtedy wkładam kluczyk i zamek normalnie się otwierał he he po sprawdzeniu linki i zamka okazało się że wszystko działa. Wtedy ponownie za trzasłem siedzisko i to samo nie idzie od kluczyć To zrobiłem podobny manewr tylko usiadłem na siedzisko pasażera i dało się kluczyk przekręcić wtedy wstałem na nogi i podniosło się siedzisko
Kolejna próbą zdemontowałem sakwy i zapięcie siedziska i efekt jak w samochodzie przekręcam a siedzisko odskakuje jak maska
Jeśli to ci pomoże to super a jak nie to pisz coś wymyślimy.
Przypadkowo ciągnąc za pancerz linki oparłem sie o siedzisko pasażera by było wygodniej i o dziwo otwarłem wtedy wkładam kluczyk i zamek normalnie się otwierał he he po sprawdzeniu linki i zamka okazało się że wszystko działa. Wtedy ponownie za trzasłem siedzisko i to samo nie idzie od kluczyć To zrobiłem podobny manewr tylko usiadłem na siedzisko pasażera i dało się kluczyk przekręcić wtedy wstałem na nogi i podniosło się siedzisko
Kolejna próbą zdemontowałem sakwy i zapięcie siedziska i efekt jak w samochodzie przekręcam a siedzisko odskakuje jak maska
Jeśli to ci pomoże to super a jak nie to pisz coś wymyślimy.
Kto jest online
Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości