Lancuchy rozrzadu VN750

starusheck
Posty: 182
Rejestracja: ndz maja 02, 2010
Miejscowość: Biskupiec
Motocykl: VN 750 '97
VROC: 32179

Lancuchy rozrzadu VN750

Post autor: starusheck » pt maja 04, 2012

Witam wszystkich. Słuchajcie czy ktoś z was urzywał, stosował, cos wie o jakosci lancuchów rozrzadu firmy D.I.D.?:
http://moto.allegro.pl/lancuch-rozrzadu ... 38258.html

Pozdrawiam serdecznie. Robert :D
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » pt maja 04, 2012

W zeszłym roku wymieniałem łańcuchy rozrządu , właśnie DiDa.
Zrobiłem na nich prawie 10 tys. km i jest spoko.
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

starusheck
Posty: 182
Rejestracja: ndz maja 02, 2010
Miejscowość: Biskupiec
Motocykl: VN 750 '97
VROC: 32179

Post autor: starusheck » pt maja 04, 2012

Zeus pisze:W zeszłym roku wymieniałem łańcuchy rozrządu , właśnie DiDa.
Zrobiłem na nich prawie 10 tys. km i jest spoko.
Dzieki za odpowiedz. Tez byl rozkuty? Zakuwales w jakims wyspecjalizowanym warsztacie czy jak? Pozdrawiam
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » pt maja 04, 2012

Łańcuchy wymieniał mi mechanik i zakuwał je maszynką jakąś.
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » pt maja 04, 2012

Starusheck,
Ja wymieniałem łańcuchy rozrządu na oryginalne Kawasaki zamówione w serwisie bo są o dziwo TAŃSZE nież DIDy czy Tourmaxy (w zeszłym roku kosztowały ok 90zł/szt) ! Taki fenomen. Oryginalne łańcuchy przychodzą fabrycznie zapięte i trzeba je tylko załozyć na zębatki.
Pamiętaj że dolne łańcuchy są 4x5 płytek a górne 5x6 płytek. Z tego co się orientuję to DID i Tourmax robi chyba tylko 4x5.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

starusheck
Posty: 182
Rejestracja: ndz maja 02, 2010
Miejscowość: Biskupiec
Motocykl: VN 750 '97
VROC: 32179

Post autor: starusheck » sob maja 05, 2012

Rudy pisze:Starusheck,
Ja wymieniałem łańcuchy rozrządu na oryginalne Kawasaki zamówione w serwisie bo są o dziwo TAŃSZE nież DIDy czy Tourmaxy (w zeszłym roku kosztowały ok 90zł/szt) ! Taki fenomen. Oryginalne łańcuchy przychodzą fabrycznie zapięte i trzeba je tylko załozyć na zębatki.
Pamiętaj że dolne łańcuchy są 4x5 płytek a górne 5x6 płytek. Z tego co się orientuję to DID i Tourmax robi chyba tylko 4x5.
Szkoda ze nie widziales mojej miny :O
Zlozylem zapytanie do motomazury bo sie okazalo ze mam dilera pod nosem (Mragowo).

Jeszcze pytanie lamerskie: czym wykreca/wyjmuje sie trzpien kola posredniego miedzy dolnym a gornym lancuchem?
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?

starusheck
Posty: 182
Rejestracja: ndz maja 02, 2010
Miejscowość: Biskupiec
Motocykl: VN 750 '97
VROC: 32179

Post autor: starusheck » sob maja 05, 2012

Odkrylem juz wiem :D tam jest gwint sie wkreca srubke i wyciaga po prostu. :D Kolejne lamerskie pytania w przygotowaniu. Rudy Zeus tymczasem dzieki :D
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?

starusheck
Posty: 182
Rejestracja: ndz maja 02, 2010
Miejscowość: Biskupiec
Motocykl: VN 750 '97
VROC: 32179

Post autor: starusheck » sob maja 05, 2012

Rudy, a zdejmowales kosz sprzeglowy?
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » ndz maja 06, 2012

Tak zdejmowałem. Bez tego nie dostaniesz się swobodnie do dolnego łańcucha.

Do zablokowania go musiałem kupić taki odpowiedni klucz coś jak ten: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzIwMDc5OA== .

PS.
Instrukcja mówi że do wymiany łańcuchów trzeba zdjąć głowice - NIE PRAWDA. Można to zrobić bez zdejmowania głowic a to oszczędność czasu i kasy (nie trzeba kupować nowych uszczelek pod głowice które do tanich nie należą). Jak by co to służę wskazówkami jak to zrobić :mrgreen:
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

starusheck
Posty: 182
Rejestracja: ndz maja 02, 2010
Miejscowość: Biskupiec
Motocykl: VN 750 '97
VROC: 32179

Post autor: starusheck » ndz maja 06, 2012

Rudy pisze:Tak zdejmowałem. Bez tego nie dostaniesz się swobodnie do dolnego łańcucha.

Do zablokowania go musiałem kupić taki odpowiedni klucz coś jak ten: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzIwMDc5OA== .

PS.
Instrukcja mówi że do wymiany łańcuchów trzeba zdjąć głowice - NIE PRAWDA. Można to zrobić bez zdejmowania głowic a to oszczędność czasu i kasy (nie trzeba kupować nowych uszczelek pod głowice które do tanich nie należą). Jak by co to służę wskazówkami jak to zrobić :mrgreen:
Z pomocy chetnie skorzystam. Glowice juz zdjete :D okazalo sie ze...po ostatniej naprawie...nie bylo uszczelek i jednej sruby mocujacej :O jak to chodzilo nie wiem :O kanaly do plynu chlodniczego zalepione silikonem :O jakos to pooogarniam mam nadzieje. No i chyba trzeba kluca do zablokowania kola magnesowego? Bo tez trzeba je zdjac.
A przy okazji powiedz czy wszystko koloo, sprzeglo i zebatki maja wyrazne oznakowania konieczne do prawidlowego zamontowania?
Pozdrawiam i dzieki :D
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » ndz maja 06, 2012

Koło magnesowe jest nasadzone na stożkowy trzpień i przykręcone do niego śrubą. Samo koło ma po środku gwint wewnętrzny dużo szerszy niż średnica śruby mocującej. Służy on do zdejmowania koła z trzpienia. Wkręca się w ten szeroki gwint koła odpowiednio szeroką śrubę, która opiera się o trzpień i spycha koło z trzpienia.
Ja kupowałem taki ściągacz: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzIwMDk1MQ== ale taniej będzie posłużyć się po prostu szeroką śrubą i kluczem.

Tak, wszystkie elementy maja wyraźne znaczniki. Są tez znaczniki na obudowie.
W serwisówce są w miarę niezłe zdjęcia i dokładne opisy co i jak zmontować i które elementy powinny być spasowane.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

starusheck
Posty: 182
Rejestracja: ndz maja 02, 2010
Miejscowość: Biskupiec
Motocykl: VN 750 '97
VROC: 32179

Post autor: starusheck » wt maja 08, 2012

Rudy pisze:Koło magnesowe jest nasadzone na stożkowy trzpień i przykręcone do niego śrubą.
Rudy, a czy ta śruba nie ma czasem lewego gwintu?

Przy okazji czym zablokowales kolo magnesowe w czasie odkrecania?
Serwisowka mowi zeby tym ale nie mam :D
http://www.flickr.com/photos/kla6/6805506557/
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » śr maja 09, 2012

Śruba mocująca koła magnesowego ma normalny prawy gwint tylko jest przykręcona z siłą 125Nm (kosz sprzęgłowy 130Nm), więc trzeba się dobrze zaprzeć żeby odkręcić albo użyć baardzo dłuuugiego klucza zeby miec większe ramie sily. Ten szerszy gwint koła służący do zdejmowania też jest normalny prawy.

Też nie mam tego klucza i nigdzie nie mogłem go znaleźć więc znalazłem sposób. Koło magnesowe ma zębatkę która zazębia sie z zębatka wałka wyrównoważającego więc zaklinowałem miejsce zazębienia + tym kluczem do blokowania kosza sprzęgłowego zablokowałem zębatke wałka wyrównoważającego i dało radę :mrgreen:
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

przemkolodz
Posty: 18
Rejestracja: pn maja 14, 2012
Miejscowość: Koluszki Łódź
Motocykl: kawasaki vn700
VROC: 0

Post autor: przemkolodz » pn maja 14, 2012

Witam wszystkich

Chciałbym podpiąć się pod temat, jeśli źle usytuowałem pytanie to przepraszam.

Mam na oku motocykl kawasaki vn700 z 1985r. i zastanawiam się czy zakup ma sens. Sprawdzałem już na różnych stronach opinie i porady lecz nigdzie nie znalazłem konkretnej i jednoznacznej odpowiedzi.

Chodzi o rozrząd, czy wałki, łańcuszek, ślizgacze są te same czy zupełnie inne???
Czy jest możliwość założenia rozrządu od vn750?

Z tego co mi mówiono to rozrząd jest jedną z częstych i uciążliwych przypadłości tej maszyny. A koszt też podobno wysoki i trudno dostać do vn700

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » wt maja 15, 2012

Rozrząd jest dokładnie ten sam.
Poza tym praktycznie prawie cała reszta jest ta sama. Róznica miedzy tymi motocyklami jest tylko w średnicy cylindrów (no i tłoków oczywiście). Jak spojrzysz w serwisówkę to zobaczysz że jest wspólna do VN700 i VN750.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

przemkolodz
Posty: 18
Rejestracja: pn maja 14, 2012
Miejscowość: Koluszki Łódź
Motocykl: kawasaki vn700
VROC: 0

Post autor: przemkolodz » wt maja 15, 2012

Wiedziałem że jak zapytam specjalistów to na pewno dostanę konkretną odpowiedz.
Mimo, że jest to już stary motor to chyba się na niego zdecyduję. Główną obawą był ograniczony dostęp do części zamiennych. :hurra:

Reasumując według was ( specjalistów z dziedziny vulkanów ) opłaca się kupić takie cacko czy raczej zaczekać i kupić coś młodszego.

starusheck
Posty: 182
Rejestracja: ndz maja 02, 2010
Miejscowość: Biskupiec
Motocykl: VN 750 '97
VROC: 32179

Post autor: starusheck » wt maja 15, 2012

przemkolodz pisze: Reasumując według was ( specjalistów z dziedziny vulkanów ) opłaca się kupić takie cacko czy raczej zaczekać i kupić coś młodszego.
Wiesz to wszystko jest wzgledne. Patrzysz na maszyne i albo Ci cos w sercu gra albo nie. A czy sie oplaca? Nie wiem co to znaczy. 20 letni motocykl bez wzgledu na marke zawsze bedzie potrzebowal pracy i inwestycji. Tez bym chcial nowy motor...moze kiedys ale teraz robie rozrzad...yyyyyy probuje robic. Czesci do rozrzadu sa. Do roboty :D
Pozdrawiam Robert
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 20 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 20 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą