Wymiana oleju, łańcuch, filtr powietrza co jeszcze? VN800A
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
- Robson
- Posty: 4167
- Rejestracja: ndz lip 17, 2011
- Miejscowość: Tychy
- Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
- VROC: 34475
Zlazłem te piętro niżej do garażu i sprawdziłem rozmiary tych śróbecek:BubRb pisze:znacie średnice podkładki... !?
qrde, to ide zmierzyć łeb śruby
a/. spuszczanie oleju - klucz 17
b/. spuszczanie płynu chłodniczego - klucz 10
c/. czyszczenie filtra siatkowego (z boku przy biegach) - klucz 17 i zajebiście wielka specjalna podkładka
Powodzenia, bez leżenia nie ma sprawdzenia
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.
- BubRb
- Posty: 154
- Rejestracja: pt kwie 06, 2012
- Miejscowość: Babimost k.Zielonej Góry
- Motocykl: VN 800
- VROC: 35149
Witajcie...
"(...) Siara i wszystko jasne...."
wymiana oleju już prawie prosta.... muszę jeszcze poleżeć pod moto i znaleźć śrubę do spuszczania oleju ))) śrubę od filtr chyba znalazłem
A z tą podkładką to i tak problem… nie mam u siebie sklepu z moto-części… najbliższy jakieś 12km. W takim razie musze rozpocząć wymianę oleju w godzinach południowych, w godzinach pracy aby
– wykręcić korek spustowy i pojechać dobrać uszczelke
- wykręcić filtr sitkowy – pojechać poszukać uszczelki…
A oringi mogą być ?!
No to powiedzcie jeszcze co z tym małym plastikowym zbiorniczkiem na olej co wisi pod chłodnicą ?! - a wogóle po co on jest.... czy jego się opróżnia czasowo ?!
Zaskoczenie - Niespodzianka.
A teraz opiszę, co mnie wczoraj zaskoczyło.
1. idę odpalić moto - ssanie włącz..... potem cyk rozrusznik...... a tu pół obrotu i przygasają kontrolki.... i tak kilka/kilkanaście razy.... i nic.... umarł
2. w takim razie wyłączam ssanie.... i znowu cyk rozrusznik.... pół obrotu rozrusznika.... i kontrolki przygasają....
3. po kilkunastu żałosnych próbach moto odpala BEZ SSANIA........jak odpalił...wyciągnąłem ssanie....
4. ponieważ czekałem na mają dame... postanowiłem kulnąć moto jakieś 500 metrów.... no może się rozgrzeje i będzie git.
5. poleciałem… wróciłem i kiedy włączyłem przed domem na luz moto zgasło….. kulając się jeszcze wrzuciłem jakiś bieg i korzystając z rozpędu próbowałem uruchomić puszczając sprzęgło….. NIE CHWYCIŁ…..
6. wepchnąłem moto do garażu….
7. po chwili…. bez ssania odpalam ponownie…. Ku mojemu zaskoczeniu, już bez problemu na pierwsze klik – odpala i chodzi.
8. no to biorę moją dame na moto i ruszamy… ujeżdżam jakieś 500 metrów i moto gaśnie….
9. no i w tym momencie moja dama pyta: „A paliwo masz.. ”
10. przekręciłem kranik na rezerwe i problemy znikły….. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
11. dobrze czasami zabrać Dame na motor )))
12. obaczymy co będzie dziś…. Popołudniu sprawdzę….
Podsumowując:
A/ po co ten plastikowy zbiorniczek z olejem pod chłodnicą i co z nim robić.
B/ brak paliwa, nie przełączony moto na rezerwe i podczas odpalania przygasają kontrolki i nie kręci rozrusznik……????????? to normalne…… myślałem, że aku padło….
PS. Pozdrawiam serdecznie skrzydło zachodnie.
"(...) Siara i wszystko jasne...."
wymiana oleju już prawie prosta.... muszę jeszcze poleżeć pod moto i znaleźć śrubę do spuszczania oleju ))) śrubę od filtr chyba znalazłem
A z tą podkładką to i tak problem… nie mam u siebie sklepu z moto-części… najbliższy jakieś 12km. W takim razie musze rozpocząć wymianę oleju w godzinach południowych, w godzinach pracy aby
– wykręcić korek spustowy i pojechać dobrać uszczelke
- wykręcić filtr sitkowy – pojechać poszukać uszczelki…
A oringi mogą być ?!
No to powiedzcie jeszcze co z tym małym plastikowym zbiorniczkiem na olej co wisi pod chłodnicą ?! - a wogóle po co on jest.... czy jego się opróżnia czasowo ?!
Zaskoczenie - Niespodzianka.
A teraz opiszę, co mnie wczoraj zaskoczyło.
1. idę odpalić moto - ssanie włącz..... potem cyk rozrusznik...... a tu pół obrotu i przygasają kontrolki.... i tak kilka/kilkanaście razy.... i nic.... umarł
2. w takim razie wyłączam ssanie.... i znowu cyk rozrusznik.... pół obrotu rozrusznika.... i kontrolki przygasają....
3. po kilkunastu żałosnych próbach moto odpala BEZ SSANIA........jak odpalił...wyciągnąłem ssanie....
4. ponieważ czekałem na mają dame... postanowiłem kulnąć moto jakieś 500 metrów.... no może się rozgrzeje i będzie git.
5. poleciałem… wróciłem i kiedy włączyłem przed domem na luz moto zgasło….. kulając się jeszcze wrzuciłem jakiś bieg i korzystając z rozpędu próbowałem uruchomić puszczając sprzęgło….. NIE CHWYCIŁ…..
6. wepchnąłem moto do garażu….
7. po chwili…. bez ssania odpalam ponownie…. Ku mojemu zaskoczeniu, już bez problemu na pierwsze klik – odpala i chodzi.
8. no to biorę moją dame na moto i ruszamy… ujeżdżam jakieś 500 metrów i moto gaśnie….
9. no i w tym momencie moja dama pyta: „A paliwo masz.. ”
10. przekręciłem kranik na rezerwe i problemy znikły….. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
11. dobrze czasami zabrać Dame na motor )))
12. obaczymy co będzie dziś…. Popołudniu sprawdzę….
Podsumowując:
A/ po co ten plastikowy zbiorniczek z olejem pod chłodnicą i co z nim robić.
B/ brak paliwa, nie przełączony moto na rezerwe i podczas odpalania przygasają kontrolki i nie kręci rozrusznik……????????? to normalne…… myślałem, że aku padło….
PS. Pozdrawiam serdecznie skrzydło zachodnie.
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
w kreskach
przy wymianie samego oleju musisz wlać 2,9 litra, a o ile mnie pamięć nie myli przy wymianie z filtrem wchodzi 3,1 l , choć sam się zastanawiam bo warto wlać do filtra olej przed przykręceniem, czyli i tak lejemy 2,9 do silnika , czy mam rację ?
PS co do tego zbiorniczka to można go odczepić jak jest olej w silniku ? nic się nie wyleje z silnika ?
przy wymianie samego oleju musisz wlać 2,9 litra, a o ile mnie pamięć nie myli przy wymianie z filtrem wchodzi 3,1 l , choć sam się zastanawiam bo warto wlać do filtra olej przed przykręceniem, czyli i tak lejemy 2,9 do silnika , czy mam rację ?
PS co do tego zbiorniczka to można go odczepić jak jest olej w silniku ? nic się nie wyleje z silnika ?
- Robson
- Posty: 4167
- Rejestracja: ndz lip 17, 2011
- Miejscowość: Tychy
- Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
- VROC: 34475
Lejemy olej tylko do silnika, jakieś 2,7l czekamy, odpalamy na chwilę, gasimy, czekamy aż wystygnie i dolewka do 2,9l... Tak u mnie robiliśmy.mayones4 pisze:w kreskach
przy wymianie samego oleju musisz wlać 2,9 litra, a o ile mnie pamięć nie myli przy wymianie z filtrem wchodzi 3,1 l , choć sam się zastanawiam bo warto wlać do filtra olej przed przykręceniem, czyli i tak lejemy 2,9 do silnika , czy mam rację ?
PS co do tego zbiorniczka to można go odczepić jak jest olej w silniku ? nic się nie wyleje z silnika ?
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.
- BubRb
- Posty: 154
- Rejestracja: pt kwie 06, 2012
- Miejscowość: Babimost k.Zielonej Góry
- Motocykl: VN 800
- VROC: 35149
Zbiorniczek plastikowy - dedukuje... że skoro trzeba zbiorniczek plastikowy opróżniać... to można go wyczepić w każdym momencie...... jeżeli mówię źle, proszę mnie poprawić.
Poziom oleju - rozumiem, że w okienku są widoczne kreski poziome.... i prawidłowy poziom oleju winien zawierać się pomiędzy kreskami.....tak ?!
I dalej nie wiem, jakie podkładki pod śruby, jakie średnice... i ile ))) - to jakieś tabu ?!
Poziom oleju - rozumiem, że w okienku są widoczne kreski poziome.... i prawidłowy poziom oleju winien zawierać się pomiędzy kreskami.....tak ?!
I dalej nie wiem, jakie podkładki pod śruby, jakie średnice... i ile ))) - to jakieś tabu ?!
- BubRb
- Posty: 154
- Rejestracja: pt kwie 06, 2012
- Miejscowość: Babimost k.Zielonej Góry
- Motocykl: VN 800
- VROC: 35149
Oki... Oki.....
Zamiast w serwisówce, czy też Wikipedia, trza szukać w alledrogo tam wszytsko jest jasne
Otóż śruba spustu oleju do VN800 95-06 to śruba M12x1,5....i wszystko jasne.
Góral - jak zapytałem gościa o podkładkę...to wysypał mi cały karto i zaptał A JAKA ŚREDNICA ?! i nie wiedziałem co powiedzieć.... stąd te moje może głupie pytania....
A teraz podsumowując temat śrub przy zmianie oleju:
1.Wykręcamy spust oleju - śruba M12x1,5 - przy wkręcaniu spowrotem trza załadować nową uszczelką, najlepiej miedziana dmuchana.
2. wykręcamy filtr sitkowy - wkręcamy spowrotem - i tu już żadnych dodatkowych uszczelek - wkręcamy tylko to co wykręciliśmy.
3. wykręcamy śrubę wlewu oleju - i wkręcamy spowrotem również bez dodatkowych uszczelek - wkręcamy to co wykręciliśmy.
CZY TAK ?!
W TAKIM RAZIE ZAKAŃCZAM TEMAT ŚUB PRZY WYMIANIE OLEJU.
ps. a co sądzicie o śubach magnetycznych !? ))
Zamiast w serwisówce, czy też Wikipedia, trza szukać w alledrogo tam wszytsko jest jasne
Otóż śruba spustu oleju do VN800 95-06 to śruba M12x1,5....i wszystko jasne.
Góral - jak zapytałem gościa o podkładkę...to wysypał mi cały karto i zaptał A JAKA ŚREDNICA ?! i nie wiedziałem co powiedzieć.... stąd te moje może głupie pytania....
A teraz podsumowując temat śrub przy zmianie oleju:
1.Wykręcamy spust oleju - śruba M12x1,5 - przy wkręcaniu spowrotem trza załadować nową uszczelką, najlepiej miedziana dmuchana.
2. wykręcamy filtr sitkowy - wkręcamy spowrotem - i tu już żadnych dodatkowych uszczelek - wkręcamy tylko to co wykręciliśmy.
3. wykręcamy śrubę wlewu oleju - i wkręcamy spowrotem również bez dodatkowych uszczelek - wkręcamy to co wykręciliśmy.
CZY TAK ?!
W TAKIM RAZIE ZAKAŃCZAM TEMAT ŚUB PRZY WYMIANIE OLEJU.
ps. a co sądzicie o śubach magnetycznych !? ))
Kod: Zaznacz cały
Góral - jak zapytałem gościa o podkładkę...to wysypał mi cały karto i zaptał A JAKA ŚREDNICA ?! i nie wiedziałem co powiedzieć.... stąd te moje może głupie pytania....
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy
- Lecho
- Posty: 4598
- Rejestracja: śr maja 12, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 Classic
- VROC: 32224
Nic nie odczepiamy, jeżeli inżynierowie Kawasaki zaprojektowali zbiorniczek, to znaczy że jest potrzebny.mayones4 pisze:PS co do tego zbiorniczka to można go odczepić jak jest olej w silniku ? nic się nie wyleje z silnika ?
Zbiorniczek jest na przewodzie z odmy filtru powietrza, jest to jedyne miejsce z którego w naszych motocyklach ma prawo coś wyciekać (no chyba że zatankujemy do pełna, postawimy motocykl na słońcu i pójdziemy coś przekąsić w barze ).
Jeżeli dbamy o środowisko (ci co trzymają Vulcan w domu - o dywan), to zbiorniczek ma być.
Co kilka kkm warto opróżnić i przemyć.
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości