problem z wymiana napedu VN800A

czajka67
Posty: 62
Rejestracja: czw kwie 21, 2011
Miejscowość: Lubin-Dolnyslask
Motocykl: Kawasaki Vulkan 800
VROC: 33822

problem z wymiana napedu VN800A

Post autor: czajka67 » śr maja 30, 2012

Witam wszystkich ,mianowicie cos mnie tknelo zeby przed zlotem wymienic naped w moim moto, i za cholere nie moge odkrecic malej zebatki napedu ,a co najgorsze ześlizgnął mi sie klucz uszkadzajac te pokrywe za mala zebatka (jednym slowem na chwile obecna jestem w d...ie)moze ktos ma pomysl ja te zebatke odkrecic , i czy mozliwe zeby tak mocno trzymala ?,i czy ktos moze wie gdzie kupic taka pokrywe (serwis odpada hihihih)jestem wsciekly z bezsilnosci
czajka67

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr maja 30, 2012

Proponuje użyć klucza pneumatycznego te zębatki są tak mocno przykręcane
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » śr maja 30, 2012

Konrad pisze:Proponuje użyć klucza pneumatycznego te zębatki są tak mocno przykręcane
Tak ona tak mocno jest przykręcona musisz użyć pneumatycznego udarowego klucza.Pokrywki szukaj na Alegro.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr maja 30, 2012

racja podobno tylko pneumatyczny da radę kolega serwisant mi to zaznaczył ostatnio, a co do napędu to przednią zębatkę radzili kupować porządną w sklepie, nie w tych zestawach 2+1
ma być pokryta tworzywem dla wyciszenia napędu, poprawcie mnie jeśli coś zamieszałem :ok:

Awatar użytkownika
bodzio61
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: szczecin
Motocykl: kawasaki vn800 clasic97r
VROC: 0

Post autor: bodzio61 » śr maja 30, 2012

dobry napęd to podstawa te tanie nie dość że krótka żywotność to dodatkowo wyją jak diabli Kolega kupił i ma ale już nie długo kupi jeszcze raz bo z tym tanim wstyd po mieście jeździć....pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr maja 30, 2012

przeciętny polak zawsze robi coś tanio i dobrze, za pierwszym razem tanio a za drugim dobrze :D ,
ALE! pamiętajmy że czasem płacimy więcej za logo firmy, bo na pewno nie za lepszą jakość

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » śr maja 30, 2012

Nakrętkę małej zębatki dokręcasz z siłą 127 Nm nakrętki tylnej 74 Nm . :ok:

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » śr maja 30, 2012

:) A to zrobił ci się mały klops, życzę ci byś sobie z tym poradził ale radzę na spokojnie bez walenia młotkiem :hammer:

Awatar użytkownika
Ryffka
Posty: 1398
Rejestracja: pn kwie 19, 2010
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
VROC: 24863

Post autor: Ryffka » czw maja 31, 2012

Mam nadzieję, że odgiąłeś podkładkę zabezpieczającą? :)
Ja odkręcałem normalnym kluczem. W łańcuch wkładałem jakiś pręt i blokowałem o ramę. Łatwo nie było, ale się udało :)

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » sob cze 02, 2012

co do wymiany napędu, to swojego czasu czytałem w necie że co po niektórzy zmieniają przednią zębatkę na taką np z większą ilością zębów niż oryginalna i że czasem to wychodzi na dobre dla motocykla, że niby szybciej przyśpiesza, czy że większa prędkość przy mniejszych obrotach, co prawda to czytałem przy okazji szukania maraudera 800, ale potem zobaczyłem vulcana i zmieniłem zainteresowania :D, ktoś coś w tym temacie wie sensownego, a może ma zmienioną zębatkę :ok:

Awatar użytkownika
Mastif
Posty: 206
Rejestracja: ndz lip 03, 2011
Miejscowość: Świętochłowice
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 0

Post autor: Mastif » sob cze 02, 2012

mayones4 pisze:co do wymiany napędu, to swojego czasu czytałem w necie że co po niektórzy zmieniają przednią zębatkę na taką np z większą ilością zębów niż oryginalna i że czasem to wychodzi na dobre dla motocykla, że niby szybciej przyśpiesza, czy że większa prędkość przy mniejszych obrotach, co prawda to czytałem przy okazji szukania maraudera 800, ale potem zobaczyłem vulcana i zmieniłem zainteresowania :D, ktoś coś w tym temacie wie sensownego, a może ma zmienioną zębatkę :ok:
Może chodziło o zmianę średnicy zębatki, większa ilość zębów nic nie da a tym bardziej już nie będzie pasowała do łańcucha.

Awatar użytkownika
Domel
Posty: 695
Rejestracja: sob lis 20, 2010
Miejscowość: Katowice
Motocykl: XX ;)
VROC: 0

Post autor: Domel » ndz cze 03, 2012

mayones4 pisze:co do wymiany napędu, to swojego czasu czytałem w necie że co po niektórzy zmieniają przednią zębatkę na taką np z większą ilością zębów niż oryginalna i że czasem to wychodzi na dobre dla motocykla, że niby szybciej przyśpiesza, czy że większa prędkość przy mniejszych obrotach, co prawda to czytałem przy okazji szukania maraudera 800, ale potem zobaczyłem vulcana i zmieniłem zainteresowania :D, ktoś coś w tym temacie wie sensownego, a może ma zmienioną zębatkę :ok:
mayones na mniejszą ilość zębów nie większą, ja zmieniałem przód na chyba 16 zębów, przyspieszenie jest lepsze w przypadku, wzniesień czy też jak moto jest załadowany mniej muszę bawić się biegami co prawda traci na prędkości ale na momencie jest lepiej. Jeżeli chodzi o wymianę napędu, ehh w to się nie bawiłem sam tylko robił mi to warsztat, zapłaciłem za to 120 zł więc chyba nie jest to jakiś kosmos kasa w odniesieniu do ceny napędu czy też późniejszych konsewkencji jak coś się zdupcy :)

Powodzenia i na spokojnie

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz cze 03, 2012

no racja, na mniejszą ilość zębów czyli średnica też będzie nieco mniejsza jak mniemam, to warto to chyba rozważyć bo mi na prędkości 160 km/h nie zależy, a jednak u mnie same górki i góreczki zjazdy podjazdy to może warto to przemyśleć, ale skoro zmienię na mniejszą to chyba łańcuch trzeba będzie naciągnąć bo będzie miał większy "zwis" ?, sprawdzę przy okazji ile zębów ma moja... :ok:
zębatka oczywiście

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr lut 13, 2013

Czy da się zdjąć łańcuch w całości z zębatek ? widziałem że jakiś kawalek blachy jest w okolicach regulatora napięcia, a że zima w pełni to chcialem sobie go ładnie wyprać w nafcie wyczyścić i założyć w calości :scrach:

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » śr lut 13, 2013

Bez zdejmowania wachacza łańcucha w całości nie wyjmiesz .

Gasman
Posty: 250
Rejestracja: czw maja 17, 2012
Miejscowość: Brodnica
Motocykl: HD FLHTCUI
VROC: 34836

Post autor: Gasman » śr lut 13, 2013

Jak chcesz wyjac w calosci to tak jak Jurekawasaki napisal , trzeba zdjac wachacz- moze da rade tylko go rozpiac na jednej srubie ( tej dolnej) i lancuch moze wyjdzie.

bez ruszania wachacza nie da rady, przerabialem to jak zmienialem naped.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr lut 13, 2013

Dzięki Panowie :ok: tak niestety myślałem :obraza:

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » śr lut 13, 2013

Mayones, A dlaczego nie możesz rozpiąć, (wymoczyć, wyczyścić) i ponownie założyć? :scrach:
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr lut 13, 2013

Coś mi się zdaje że mam zakuty łańcuch bez żadnej zapinki, w każdym razie nie znalazłem takowej.

Gasman
Posty: 250
Rejestracja: czw maja 17, 2012
Miejscowość: Brodnica
Motocykl: HD FLHTCUI
VROC: 34836

Post autor: Gasman » śr lut 13, 2013

Mozesz tak miec jak masz oryginal Kawasaki- sa oryginalnie zakute.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 34 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 34 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą