Tylny amor VN800

Awatar użytkownika
strzalek
Posty: 21
Rejestracja: śr lip 21, 2010
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: VN800 Drag Custom
VROC: 32273

Tylny amor VN800

Post autor: strzalek » pn sie 30, 2010

Witam jestem tu nowy i z góry przepraszam że mój pierwszy temat zaczynam od próśb, ale co zrobić ;)

Krótko. Tylny centralny amortyzator jest "za miękki" - wyregulowany jest na najtwardszy, niestety przy takiej długości wahaczy jest zdecydowanie nie do zaakceptowania. Pomysły są trzy:
1 - wstawić jakiś "odbojnik" ;)
2 - wywalić amor i zrobić motong na sztywnej ramie
3 - znaleźć jakiś sensowny zamiennik

Dochodząc do sedna: może ktoś z Was potrafi coś doradzić w tym temacie? Nie mam pojęcia czy jakikolwiek amortyzator akcesoryjny będzie pasował, nie wiem też jak sprawdzi się "ogranicznik", nie mówiąc o sztywnej ramie (ostateczność).

linka do dłubaniny

Hilfe

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pn sie 30, 2010

Słuchaj a może masz walnięty amorek albo sprężynę pękniętą...
U mnie na najtwardszym ustawieniu jest twardo jak cholera prowadzi się świetnie ale dupa boli. Zatem ustawione mam jakoś po środku i jest ok dla dwóch osób.
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » pn sie 30, 2010

piękny custom, ja bym poszedł "na sztywniaka", w klasykę - ale wydaje się, że wygodniej bedzie z amorem. Szukaj więc mocniejszego zamiennika.

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » pn sie 30, 2010

Jesteś Mistrz, jeżeli fabryczny jest za słaby spróbuj z odbojem ale ja bym pokombinował może faktycznie jest walnięty tak jak sugerował Abrams ja i moje 120kg (czasami jeszcze plecak) wozimy się nie na maksymalnym ustawieniu i jest ok więc stawiam że Twój jest walnięty.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
strzalek
Posty: 21
Rejestracja: śr lip 21, 2010
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: VN800 Drag Custom
VROC: 32273

Post autor: strzalek » pn sie 30, 2010

Dzięki za wskazówki. Uszkodzenie amortyzatora raczej odpada - myślę że chłopaki w warsztacie od razu by mi o tym powiedzieli, niemniej jednak zwrócę na to uwagę. Moja waga to około 85 kg - ze względu na długie wahacze (cale moto ma 2,65 m długości na nowej ramie) jak siadam, do tylnego kapcia od błotnika mam 2,5 cm (5 cm bez obciążenia) więc boję się że na jakiejś dziurze po prostu rozwalę błotnik, oponę i bóg wie co jeszcze...

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pn sie 30, 2010

Jak wydłużyłeś wahacz to rzeczywiście może być za słaby
Można by było utwardzić sprężynę słyszałem kiedyś o gumach nakręcanych na sprężynę w celu ograniczenia jej skoku
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
strzalek
Posty: 21
Rejestracja: śr lip 21, 2010
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: VN800 Drag Custom
VROC: 32273

Post autor: strzalek » śr wrz 01, 2010

Abramsm1a1 pisze:Jak wydłużyłeś wahacz to rzeczywiście może być za słaby
Można by było utwardzić sprężynę słyszałem kiedyś o gumach nakręcanych na sprężynę w celu ograniczenia jej skoku
Dzieki - popytam i o to.

Można by też zrobić sprężynę inną, ale pytałem kilku gości którzy się tym zajmują i każdy rozkłada ręce. Może ktoś z Was zna jakiegoś magika?

Duch

Post autor: Duch » śr wrz 01, 2010

Abramsm1a1 pisze:Słuchaj a może masz walnięty amorek albo sprężynę pękniętą...
U mnie na najtwardszym ustawieniu jest twardo jak cholera prowadzi się świetnie ale dupa boli. Zatem ustawione mam jakoś po środku i jest ok dla dwóch osób.


u mnie jest podobnie istawienie jest na środek i przy jeżdzie z plecakiem (zoną) jest ok ale jazda solo jest jeszcze lepsza :P :twisted:

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz cze 03, 2012

a jak najlepiej dostać się do śruby regulacji amorka i jak ją kręcić ? tam jest taka "koronka" wsadzić jakiś pręt i puk puk młotkiem ? czy jakieś inne sposoby ? przy śmiganiu solo jest oki, ale we dwoje( jakieś 150-160 kg)chyba siedzi za nisko

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr cze 06, 2012

??

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » śr cze 06, 2012

mayones4 pisze:a jak najlepiej dostać się do śruby regulacji amorka i jak ją kręcić ? tam jest taka "koronka" wsadzić jakiś pręt i puk puk młotkiem ? czy jakieś inne sposoby ? przy śmiganiu solo jest oki, ale we dwoje( jakieś 150-160 kg)chyba siedzi za nisko
Jeżeli masz oryginalny zestaw narzędzi, jest tam odpowiedni klucz.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » śr cze 06, 2012

w instrukcji jest napisane, ze regulację tylego zawieszenie koniecznie trzeba zlecić autoryzowanemu serwisowi ;)


jest do tego specjalny klucz: 57001-1100

w realu dajesz radę tym co masz pod ręką - kręcisz pierścieniem przy sprężynie - im niższy numer tym bardziej miękko
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr cze 06, 2012

kurcze faktycznie był tam jeden albo dwa dziwne klucze koronkowe, sprawdzę to chyba faktycznie do tego :wall: a z której strony się do niego dostać ?, chyba od tej gdzie jest schowek boczny ?

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2533
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » śr cze 06, 2012

mayones4 pisze:kurcze faktycznie był tam jeden albo dwa dziwne klucze koronkowe, sprawdzę to chyba faktycznie do tego :wall: a z której strony się do niego dostać ?, chyba od tej gdzie jest schowek boczny ?
Z tej strony gdzie jest schowek boczny to raczej klucz Ci nie pomoże, a raczej pręt i motek. I tak radzę to zrobić. Gdy chcesz wyjąć (i później włożyć) ten schowek to postaraj się o klucz (chyba 8-ka) z wbudowaną grzechotką, inaczej można się załamać.
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt sie 30, 2013

Czy ktoś posiadający klucz do regulacji amora w VN 800 ma czas i chęci odrysować go na A4 skala 1:1 zeskanować i wysłać mailem najlepiej w PDF, do Mayonesa ? ;)

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » sob cze 28, 2014

Po ostatniej walce z regulacją amora w VN 800 (klucza nie mam nadal) stwierdziłem, że najszybciej to wyjąć amorek - odkręcamy dwie śruby klucz 17, wyjmujemy dołem ustawiamy i wkładamy z powrotem.
najlepszy do tego jest podnośnik typu żaba pod tylnym wachaczem. Straciłem chyba z pół godziny próbując wyregulować przykręcony amor, aż się :cenzura: a czas wyjęcia+regulacji+włożenia amora - 10-15 minut z umyciem go z drogowego syfu.

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » sob cze 28, 2014

Mayones pisze:Czy ktoś posiadający klucz do regulacji amora w VN 800 ma czas i chęci odrysować go na A4 skala 1:1 zeskanować i wysłać mailem najlepiej w PDF, do Mayonesa ? ;)
To "zwykły" klucz hakowy, do nabycia w sklepach z narzędziami, nie wiem niestety jaki rozmiar. :ok:

http://bi.gazeta.pl/im/3c/74/dc/z144476 ... -tylne.jpg

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 33 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 33 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą