Tylny amor VN800
- strzalek
- Posty: 21
- Rejestracja: śr lip 21, 2010
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: VN800 Drag Custom
- VROC: 32273
Tylny amor VN800
Witam jestem tu nowy i z góry przepraszam że mój pierwszy temat zaczynam od próśb, ale co zrobić
Krótko. Tylny centralny amortyzator jest "za miękki" - wyregulowany jest na najtwardszy, niestety przy takiej długości wahaczy jest zdecydowanie nie do zaakceptowania. Pomysły są trzy:
1 - wstawić jakiś "odbojnik"
2 - wywalić amor i zrobić motong na sztywnej ramie
3 - znaleźć jakiś sensowny zamiennik
Dochodząc do sedna: może ktoś z Was potrafi coś doradzić w tym temacie? Nie mam pojęcia czy jakikolwiek amortyzator akcesoryjny będzie pasował, nie wiem też jak sprawdzi się "ogranicznik", nie mówiąc o sztywnej ramie (ostateczność).
linka do dłubaniny
Hilfe
Krótko. Tylny centralny amortyzator jest "za miękki" - wyregulowany jest na najtwardszy, niestety przy takiej długości wahaczy jest zdecydowanie nie do zaakceptowania. Pomysły są trzy:
1 - wstawić jakiś "odbojnik"
2 - wywalić amor i zrobić motong na sztywnej ramie
3 - znaleźć jakiś sensowny zamiennik
Dochodząc do sedna: może ktoś z Was potrafi coś doradzić w tym temacie? Nie mam pojęcia czy jakikolwiek amortyzator akcesoryjny będzie pasował, nie wiem też jak sprawdzi się "ogranicznik", nie mówiąc o sztywnej ramie (ostateczność).
linka do dłubaniny
Hilfe
- Piotr
- Posty: 3249
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Warszawa-Wilanów
- Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
- VROC: 25311
Jesteś Mistrz, jeżeli fabryczny jest za słaby spróbuj z odbojem ale ja bym pokombinował może faktycznie jest walnięty tak jak sugerował Abrams ja i moje 120kg (czasami jeszcze plecak) wozimy się nie na maksymalnym ustawieniu i jest ok więc stawiam że Twój jest walnięty.
VROC#25311
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
- strzalek
- Posty: 21
- Rejestracja: śr lip 21, 2010
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: VN800 Drag Custom
- VROC: 32273
Dzięki za wskazówki. Uszkodzenie amortyzatora raczej odpada - myślę że chłopaki w warsztacie od razu by mi o tym powiedzieli, niemniej jednak zwrócę na to uwagę. Moja waga to około 85 kg - ze względu na długie wahacze (cale moto ma 2,65 m długości na nowej ramie) jak siadam, do tylnego kapcia od błotnika mam 2,5 cm (5 cm bez obciążenia) więc boję się że na jakiejś dziurze po prostu rozwalę błotnik, oponę i bóg wie co jeszcze...
- strzalek
- Posty: 21
- Rejestracja: śr lip 21, 2010
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: VN800 Drag Custom
- VROC: 32273
Dzieki - popytam i o to.Abramsm1a1 pisze:Jak wydłużyłeś wahacz to rzeczywiście może być za słaby
Można by było utwardzić sprężynę słyszałem kiedyś o gumach nakręcanych na sprężynę w celu ograniczenia jej skoku
Można by też zrobić sprężynę inną, ale pytałem kilku gości którzy się tym zajmują i każdy rozkłada ręce. Może ktoś z Was zna jakiegoś magika?
Abramsm1a1 pisze:Słuchaj a może masz walnięty amorek albo sprężynę pękniętą...
U mnie na najtwardszym ustawieniu jest twardo jak cholera prowadzi się świetnie ale dupa boli. Zatem ustawione mam jakoś po środku i jest ok dla dwóch osób.
u mnie jest podobnie istawienie jest na środek i przy jeżdzie z plecakiem (zoną) jest ok ale jazda solo jest jeszcze lepsza :P
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Jeżeli masz oryginalny zestaw narzędzi, jest tam odpowiedni klucz.mayones4 pisze:a jak najlepiej dostać się do śruby regulacji amorka i jak ją kręcić ? tam jest taka "koronka" wsadzić jakiś pręt i puk puk młotkiem ? czy jakieś inne sposoby ? przy śmiganiu solo jest oki, ale we dwoje( jakieś 150-160 kg)chyba siedzi za nisko
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
- Badger
- Posty: 6396
- Rejestracja: pn kwie 05, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Blue Lady + Osiołek
- VROC: 29218
w instrukcji jest napisane, ze regulację tylego zawieszenie koniecznie trzeba zlecić autoryzowanemu serwisowi
jest do tego specjalny klucz: 57001-1100
w realu dajesz radę tym co masz pod ręką - kręcisz pierścieniem przy sprężynie - im niższy numer tym bardziej miękko
jest do tego specjalny klucz: 57001-1100
w realu dajesz radę tym co masz pod ręką - kręcisz pierścieniem przy sprężynie - im niższy numer tym bardziej miękko
pie.....lę, nie myję
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
Z tej strony gdzie jest schowek boczny to raczej klucz Ci nie pomoże, a raczej pręt i motek. I tak radzę to zrobić. Gdy chcesz wyjąć (i później włożyć) ten schowek to postaraj się o klucz (chyba 8-ka) z wbudowaną grzechotką, inaczej można się załamać.mayones4 pisze:kurcze faktycznie był tam jeden albo dwa dziwne klucze koronkowe, sprawdzę to chyba faktycznie do tego a z której strony się do niego dostać ?, chyba od tej gdzie jest schowek boczny ?
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Po ostatniej walce z regulacją amora w VN 800 (klucza nie mam nadal) stwierdziłem, że najszybciej to wyjąć amorek - odkręcamy dwie śruby klucz 17, wyjmujemy dołem ustawiamy i wkładamy z powrotem.
najlepszy do tego jest podnośnik typu żaba pod tylnym wachaczem. Straciłem chyba z pół godziny próbując wyregulować przykręcony amor, aż się a czas wyjęcia+regulacji+włożenia amora - 10-15 minut z umyciem go z drogowego syfu.
najlepszy do tego jest podnośnik typu żaba pod tylnym wachaczem. Straciłem chyba z pół godziny próbując wyregulować przykręcony amor, aż się a czas wyjęcia+regulacji+włożenia amora - 10-15 minut z umyciem go z drogowego syfu.
- Pantani
- Posty: 263
- Rejestracja: pt mar 25, 2011
- Miejscowość: Ożarów Maz
- Motocykl: f650gs twin
- VROC: 0
To "zwykły" klucz hakowy, do nabycia w sklepach z narzędziami, nie wiem niestety jaki rozmiar.Mayones pisze:Czy ktoś posiadający klucz do regulacji amora w VN 800 ma czas i chęci odrysować go na A4 skala 1:1 zeskanować i wysłać mailem najlepiej w PDF, do Mayonesa ?
http://bi.gazeta.pl/im/3c/74/dc/z144476 ... -tylne.jpg
Kto jest online
Jest 37 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 37 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości