VN 900 ładowanie

Tezis
Posty: 609
Rejestracja: śr lis 23, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 2000
VROC: 34451

VN 900 ładowanie

Post autor: Tezis » śr cze 20, 2012

Witam
Krótkie wprowadzenie
Powrót z Fijałkowa :) w niedzielę to około 300 km. Jazda z prędkością 80-110 km/h dojechałem na miejsce i wszystko było OK.
Próba odpalenia moto w piątek i usłyszałem tylko terkotanie z prawej strony. :mad: Podłączyłem woltomierz i widzę 12,2 V, naciskam na starter i widzę 4 V. Nie odpaliłem.
Krótkie ładowanie i moto odpala i jadę do znajomego elektryka, na woltomierzu widzę nieustannie zmieniające się odczyty w zakresie od 8,9 V do 12,4V.
Elektryk dokonuje pomiarów i wydaje wyrok-akumulator rozładowany – brak ładowania-jedź do serwisu. :(
Jadę do serwisu (Monster Bike) około 12km a wskazania woltomierza w czasie jazdy 8,9 V do 12,4V.
W serwisie (chłopaki super się zachowali) :ok: szybka pomoc i wymiana regulatora na nowy(700zł), moto odpala i wyświetlacz woltomierza pokazuje 9 -12,5V na postoju przy różnych obrotach silnika. Decyzja moto zostaje i będzie badane. :( Wynik badania stojan do wymiany (2800zł.) pomiary stojana w serwisie I-60V, II-51V, III-38V. :mad:
Następnego dnia odbieram nie naprawione z powodu kosztów moto z naładowanym akumulatorem, starym regulatorem(serwis twierdzi że jest sprawny jak nowy) i uszkodzonym alternatorem.
Pod serwisem zapalam moto włączam woltomierz (12,5-12,7V na wolnych obrotach) i ruszam do siebie. Przejeżdżam 12 km w ruchu miejskim i woltomierz pokazuje 14,2-14,5 nawet 14,7V w czasie jazdy !! . Jestem zaskoczony. W garażu na postoju robię pomiary:
akumulator na wyłączonym zapłonie 12,9V
800 obr/min 12,5V
1500obr/min 13,5V
3000obr/min 14,2V
Następnie mierzę stojan przy około 3000 obrotów: I-49V, II-47V, III-36V
Mierzę też opór (chyba prawidłowo): I-0,97Ω, II-0,36 Ω, III-1,11 Ω
Pomiary wskazują że stojan jest totalnym trupem więc skąd pojawia się 14,5V w czasie jazdy?
Co jest uszkodzone , co robić? ??
POMOCY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
mirek_vn
Posty: 191
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: łódzkie
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 31457

Post autor: mirek_vn » czw cze 21, 2012

Sprawdź akumulator.
Ładuj prostownikiem zgodnie z jego instrukcją. Po ok. 16 godz. od ładowania zmierz mu napięcie. Jeśli jest ok. 13V, to aku bd.
Padnięte aku [na stałe lub z przerwami] w pierwszej kolejności uszkodzi regulator napięcia z powodu jego przeciążenia.

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » czw cze 21, 2012

Miałem podobnie słabe ładowanie, mimo nowego akumulatora musiałem go co pewien czas doładowywać bo zaczynał "terkotać" ale wałem nie zakręcił. Po ładowaniu było OK, ale po powiedzmy miesiącu czy dwóch znowu. Myślałem że to regulator (sprawdziłem inny - bankowo sprawny) i wyniki pomiarów dokładnie takie same - czyli słabe. Już miałem cykora że trzeba będzie alternator wywalać, aż tu pewnego pięknego dnia akumulator po prostu klękł na max, pojechałem do roboty, potem na zakupy - i pod sklepem już mi nie odpalił, nawet nie zapaliły się kontrolki. Trup. Chwila zdumienia, krótkie pchanko do chaty - na szczęście blisko i częściowo z górki :D W domu telefon do mechaniora i sprawdzanie bezpieczników, stacyjki, kabli, kostek - ogólnie przyspieszony kurs budowy i działania - i nic, wszystko gra i buczy - a kontrolki nawet nie mrugnęły. Ostatnia deska ratunku - akumulator. Pokazywał 12V ale jak podłączyłem prostownik to nie chciał się ładować - zabrałem go do elektryka, zmierzył i wyrok - szrot. Kamień z serca mi zleciał. Od razu kurs do najbliższego sklepu, aku zamówione - na drugi dzień zalany, zamontowany, maszyna gada jak ta lala a i wreszcie ładowanie jest wyższe - czyli jak należy.
Polecam Ci Kolego drogi wymianę akumulatora w pierwszej kolejności, jak już się zorientowałeś to koszt wręcz śmieszny w porównaniu z częściami, a mój przykład pokazuje, że nawet w miarę nowy aku może być po prostu felerny.
Mam nadzieję że dałem Ci choćby iskierkę nadziei :D
Siemka.
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Awatar użytkownika
mirek_vn
Posty: 191
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: łódzkie
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 31457

Post autor: mirek_vn » czw cze 21, 2012

Na 99,9 % na tak. Większość mechaników naciąga na koszty.

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » czw cze 21, 2012

Tezis, podładuj akumulator prostownikiem, włóż do moto, odpal i wtedy sprawdż ładowanie (zmierz napięcie). Nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twój post ale raz mierzyłeś ładowanie przy rozładowanym aku (niskie napięcie), a pożniej na podładowanym i było ok!
Ja na początek wymieniłbym akumulator!

Tezis
Posty: 609
Rejestracja: śr lis 23, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 2000
VROC: 34451

Post autor: Tezis » czw cze 21, 2012

dzięki wszystkim za opinie i iskierkę nadzieji.
aku naładowane na full, pomiar pokazał 12,85V przy wyłączonym zapłonie.
na pracującym silniku ale nie w czasie jazdy
800 obr/min 12,2V
1500obr/min 13,1V
3000obr/min 13,5V
inne pomiary:
54V
50V
38V
pomiary rezystancji:
1,67Ω
0,87Ω
1,94Ω
pomiar statora (stojana) do masy motocykla 4,58MΩ

chyba wszystko wskazuje na uszkodzony stojan. :(
Czy to oznacza narazie koniec jazdy? :mad: Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
mirek_vn
Posty: 191
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: łódzkie
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 31457

Post autor: mirek_vn » pt cze 22, 2012

W dalszym ciągu podejrzewam akumulator.
Najpierw pomiary aku poza moto. czy trzyma prąd stale czy chwilowo. W 16-24 godz. po ładowaniu prostownikiem bez podłączania do moto zrobić pomiar. Jeśli będzie mniej niż 12.6V, to do wyrzucenia. Dobry aku winien mieć 13V. W czasie pracy motocykla na wolnych obrotach i ze światłami mijania winno być ok. 14V na klemach aku. co sprawdziłem miernikiem.

Tezis
Posty: 609
Rejestracja: śr lis 23, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 2000
VROC: 34451

Post autor: Tezis » pn cze 25, 2012

Ładowanie aku nic nie pomogło. :(
Krótka chwila namysłu i rozbiórka alternatora.
Po wyjęciu stojana (statora) gołym okiem widać zweglone trzy z piętnastu cewek.
Stojan "spalony" :mad:
jak nauczę się zamieszczć zdjęcia to wrzucę "historyjkę obrazkową"
Narazie czekam na zamówiony stojan i uszczelkę.

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pn cze 25, 2012

K...a. Słabo. Za młody motór, żeby takie problemy mieć - co miałeś kombinowane z instalacją? Lightbary? Gniazda zapalniczki? Jakiś dziwny alarm? Zalanie?
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Tezis
Posty: 609
Rejestracja: śr lis 23, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 2000
VROC: 34451

Post autor: Tezis » wt cze 26, 2012

Lightbary są 2 x 50/55 na poczatku, obecnie 2 x 35/35
gniazdo zapalniczki jest tylko do ładowania i nawigacji

posiedziałem na różnych przeważnie amerykańskich forach i wniosek jest jeden
cytuję (tłumaczenie moje) VN 900 jest kuloodporny ma tylko jeden słaby punkt STATOR

opinie są takie,że po przebiegu około 30k mil padają uzwojenia stojana i jest to powszechnie zgłaszana wada.
Kawasaki w stanach udaje "GŁUPA", ale jak usterka pojawiała sie w trakcie gwarancji bez szemrania szybciutko dokonywano naprawy.
Wiekszość montuje zamiennik firmy RICK's ponieważ jest o wiele lepszy od oryginału i
osiąga przebiegi 44k mil i nadal jest sprawny. Według amerykańców daje nawet lepsze parametry niż oryginał. Poza tym co nie jest bez znaczenia kosztuje tylko 150$ W (USA)

Awaria statorów dotyczy głównie roczników 2006, 2007, 2008. Nikt niewie co będzie się działo z innymi rocznikami jak osiągną większe przebiegi.

Niewiem skąd amerykance mają taką wiedzę, ale czesto pojawia się opinia że Kawasaki zaleca aby nie przekraczać 70W dodatkowego obciążenia.
Ja nigdzie nic takiego nie znalazłem.
Pytałem o to w MonsterBike ale zdecydowanej konkretnej odpowiedzi to na to pytanie nie dostałem, tylko takie sobie gdybania czyli nic pewnego.

A narazie ku :cenzura: koniec jazdy :wall: :mad: :diabelek: :mad: :rant:
więc znieczulenie :piwo: :butelka: :picie: :pije: :piwa:
i marzenie o :pedzi:

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt cze 26, 2012

mirek_vn pisze:W dalszym ciągu podejrzewam akumulator.
Najpierw pomiary aku poza moto. czy trzyma prąd stale czy chwilowo. W 16-24 godz. po ładowaniu prostownikiem bez podłączania do moto zrobić pomiar. Jeśli będzie mniej niż 12.6V, to do wyrzucenia. Dobry aku winien mieć 13V. W czasie pracy motocykla na wolnych obrotach i ze światłami mijania winno być ok. 14V na klemach aku. co sprawdziłem miernikiem.
mi wyszło na AKU 12,74, po ok 10 godzinach 12,60 V po jakichś 24 godzinach 12,54 V, czyli aku juz dogorywa ?, jak zmieniłem lighbary na ledowe ze 110 W 8/ , to nie mam problemów z odpaleniem i aku daje radę póki co, ale chetnie bym jeszcze wyjął alternator i pomierzył co i jak, czy ktoś ma "instrukcję" jak to zrobić w VN 800? :)

Tezis
Posty: 609
Rejestracja: śr lis 23, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 2000
VROC: 34451

Post autor: Tezis » wt cze 26, 2012

nic nie musisz wyjmować, zobacz
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=2830

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt cze 26, 2012

:ok: tak zrobię póki co mierzyłem tyko regulator i aku

Mairon
Posty: 49
Rejestracja: wt cze 21, 2011
Miejscowość: Jasło
Motocykl: Vulcan 900 Classic LT
VROC: 35374

Post autor: Mairon » pn cze 24, 2013

Witam szanowne grono. Podłacze sie do tematu ładowania, a mianowicie chodzi mi o zupełny brak ładowania. Prosze o pomoc gdzie szukac przyczyny? Dodam ze regulator sprawdzony i akumulator jest zupelnie nowy. Z góry serdecznie dziekuje za wszelka pomoc.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą