Spalanie w Vulcanie

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » śr cze 27, 2012

Piker pisze:
bartazzz pisze:mi w trasie do 120km/h w miarę spokojnie pali nie całe 6 litrów, po mieście nie liczę bo pewnie dużo, zresztą nie ma to większego sensu.
Jest sens.
Po primo, po co masz wydawać więcej niż musisz na paliwo
Po drugie :p , jak zaczyna chlać ponad normę, znaczy że coś się dzieje
jak będzie chlał ponad normę to będe czuł po spalinach, ale racji Ci nie odmawiam...

Piker

Post autor: Piker » śr cze 27, 2012

bartazzz pisze:
jak będzie chlał ponad normę to będe czuł po spalinach, ale racji Ci nie odmawiam...
Tak z ciekawości. czym śmierdzi, paliwem?

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » czw cze 28, 2012

miałem tak w Yamaha Maxim że miała ustawione gaźniki na bogato to dawała tak spalinami że aż oczy szczypały i czasami czarnego dyma puściła

Lucas
Posty: 596
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 34525

Post autor: Lucas » wt sie 21, 2012

Minimalne spalanie jakie udało mi się zanotować to 4,0 przy prędkości do 90/100 km/h (jechałem pusty ,trasa , spokojna jazda).
W mieście widziałem nawet coś pod 9 l lecz przy ostrej jeździe.
VROC 34525

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » wt sie 21, 2012

Mój Vulcan 1500 na trasie 1000 km w terenie raczej górzystym spalił 6,30/100km. Większość trasy na trzecim biegu.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Lucas
Posty: 596
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 34525

Post autor: Lucas » wt sie 21, 2012

Pustelnik, skad masz to oznaczenie A13?
VROC 34525

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » wt sie 21, 2012

Pustelnik, skad masz to oznaczenie A13?
Jest to oznaczenie wersji rocznikowej. "A"-wersja "nadwozia", "13" liczba lat od rozpoczęcia produkcji tego modelu. Znalazłem takie oznaczenie w którejś wyszukiwarce numerów VIN jak chciałem sprawdzić czy nie jest "kopnięty" na roczniku. A wygląda kropka w kropkę dokładnie tak samo jak ten.
By jednak nie odbiegać od tematu to myślę, że to oznaczenie nie ma jednak wpływu na spalanie :)
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Lucas
Posty: 596
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 34525

Post autor: Lucas » wt sie 21, 2012

Pustelnik, ciut ma (wtrysk czy gaźnik), ale to nie jest istotne :)
VROC 34525

Awatar użytkownika
Juzwa
Posty: 24
Rejestracja: ndz lis 13, 2011
Miejscowość: Bielsko-Biała
Motocykl: Kawasaki VN 1500 Drifter
VROC: 0

Post autor: Juzwa » śr wrz 26, 2012

Podepnę się pod wątek. Mój drifter pije 8,5 - 9 l w mieście.
Jak czytam wypowiedzi innych użytkowników 1,5 litrówki to mnie trafia. Ostatnio dolałem takiego "specyfiku" do czyszczenia układu zasilania, odczuwalnie wzrosła moc, ale spalanie - porażka - 130 km stacja - 11,5 litra :( Ssanie nie działa, jak go odpalam na zimnym silniku podkręcam obroty albo na rolgazie albo pokrętłem od wolnych obrotów. Mam wrażenie jakby go zalewało. Tankowanie "boli" kieszeń. Gdzie szukac przyczyny? Poradźcie

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » śr wrz 26, 2012

a filtr powietrza zmieniałeś??.... moja 8steka, jeszcze nie dawno paliła na trasie koło 6L na setke pod czas gdy inne koło 5L, wymieniłem filtr i w traske by sprawdzić rezultat, spalanie spadło o 1L :antlers:

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » śr wrz 26, 2012

Masz dwa miejsca na dzień dobry do sprawdzenia .Pierwsz to stan filtra powietrza .dalej pożiom paliwa w gażnikach ,dodam że warto skontrolować działanie podcisnieniowo otwieranego kranika .

Awatar użytkownika
Juzwa
Posty: 24
Rejestracja: ndz lis 13, 2011
Miejscowość: Bielsko-Biała
Motocykl: Kawasaki VN 1500 Drifter
VROC: 0

Post autor: Juzwa » śr wrz 26, 2012

Filtr zmieniany miesiąc temu, bez zmian. Zastanawia mnie brak reakcji na ssanie.
Ale dzięki, sprawdzę.

Lucas
Posty: 596
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 34525

Post autor: Lucas » śr wrz 26, 2012

Juzwa, nie traktuj mojej podpowiedzi jako pewnik gdyż żaden ze mnie mechanik.
Może Twoja kawa jeździ na permanentnym ssaniu?
Ja takie spalanie mam w mieście gdy trochę szaleję
VROC 34525

Awatar użytkownika
Juzwa
Posty: 24
Rejestracja: ndz lis 13, 2011
Miejscowość: Bielsko-Biała
Motocykl: Kawasaki VN 1500 Drifter
VROC: 0

Post autor: Juzwa » śr wrz 26, 2012

To jest zrozumiałe, gdybym kręcił go na maksa, to bym się nie dziwił, ale ja po lekutku gazem kręce, jeżdżę praktycznie na dotknięciu gazu a i tak ssie potężnie.
Będę szukał.

ROBSON966
Posty: 35
Rejestracja: wt paź 25, 2011
Miejscowość: PIOTRKÓW TRYBUNALSKI
Motocykl: KAWASAKI VN 15 SE
VROC: 0

Re: Spalanie w Vulcanie

Post autor: ROBSON966 » śr wrz 26, 2012

Pozwolę podpiąć się pod temat .Mam kawasaki vn 1500se na gaźnikach .Spalanie w mieście 8 -9 zależy od korków ,trasa przy prędkości 120 7,5 Wydech pusty ,ruszanie dość ostre .Uważam że nie ma co porównywać co do setki spalanie,każdy inaczej jeździ ,każdy z nas ma różną wagę ciał ,a i przebieg silnika jest też różny .Uważam że u kolegi nie ma paniki ,jak będzie palił 16 na 100 to jest kłopot i trzeba szukać przyczyny .POZDRAWIAM I OBY PALIWO było tańsze :D
ROBSON966

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » śr wrz 26, 2012

Juzwa pisze:Filtr zmieniany miesiąc temu, bez zmian. Zastanawia mnie brak reakcji na ssanie.
Ale dzięki, sprawdzę.
Musi reagować na ssanie .Ssanie to ponad jednokrotnie wieksz dawka paliwa która w momencie rozruchu źimnego silnika ma ułatwic rozruch .

Awatar użytkownika
Juzwa
Posty: 24
Rejestracja: ndz lis 13, 2011
Miejscowość: Bielsko-Biała
Motocykl: Kawasaki VN 1500 Drifter
VROC: 0

Post autor: Juzwa » czw wrz 27, 2012

Pojechałem do ludzi, pomogli znaleźć przyczynę, uratowali przed dewastacją wkrętów, nakrętków i takich tam pompków, wtrysków, ... zrobione, zatankowałem pod korek sprawdzę ile teraz łyknie. Problem był taki, że poprzedni właściciele (właściciel) jeździł tym drifterem chyba niezbyt często, w gardzielach dolotowych listwy zasilającej wtrysk było po prostu brudno (kurz, nagar?, inne takie). A jak moto było odpalane sporadycznie i nie trzymał wolnych obrotów, to każdy podkręcał linką do regulacji wolnych w górę (ja zresztą też tak robiłem). Ale wolne obroty ustawiane są pozycją przepustnic (ssanie też podnosiło przepustnice w tym samym miejscu), więc jak były kręcone w górę, to dźwignia ssania nie podnosiła obrotów bo jej już zabrakło.
Więc "popsikali" jakimś sprayem do czyszczenia gaźników, przeczyściliśmy toto szmatką, gardziele są czyste, obroty na lince regulacyjnej znacznie (znacznie znacznie)obniżone, dźwignia ssania działa jak należy, silnik inaczej reaguje, świece mają kolor jasno brązowy.
Lalunia, teraz tylko sprawdzić ile toto będzie ssać.
Dzięki za pomoc. :)

Lucas
Posty: 596
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 34525

Post autor: Lucas » czw wrz 27, 2012

Juzwa, czyli byłem blisko bo nie pomyślałem o lince gazu :D
Napisz ile teraz pali !!
VROC 34525

Awatar użytkownika
Juzwa
Posty: 24
Rejestracja: ndz lis 13, 2011
Miejscowość: Bielsko-Biała
Motocykl: Kawasaki VN 1500 Drifter
VROC: 0

Post autor: Juzwa » czw wrz 27, 2012

Blisko, ale ...
Moje jeździ na wytrysku :), ale gardziele z przepustnicami (chyba) są i tu i tu, na razie zrobiłem tylko 20 km, nie było zbytnio czasu żeby polatać, na razie dom, praca,praca, dom - po kilka kilometrów. Ale mam wrażenie, że silnik pracuje dużo swobodniej (może być to tylko moje subiektywne odczucie), łagodniej. Może jutro, czy w sobotę nawinę trochę i zatankuję, to się odezwę.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Juzwa
Posty: 24
Rejestracja: ndz lis 13, 2011
Miejscowość: Bielsko-Biała
Motocykl: Kawasaki VN 1500 Drifter
VROC: 0

Post autor: Juzwa » pn paź 01, 2012

Cześć.
Zatankowałem pod korek - wychodzi na to, że miasto = 7,25 litra wachy na 100-tkę.
W porównaniu z poprzednim lepiej, oczekiwania ?? jakby tak dało się zejść poniżej 7-miu, byłoby super.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą