vn dla początkującego?

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
chmielu
Posty: 52
Rejestracja: wt wrz 11, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 800A
VROC: 35494

vn dla początkującego?

Post autor: chmielu » wt wrz 11, 2012

Witam.

Jestem nowy na forum, a po prawdzie nawet nie "nowy" w branży, gdyż dopiero przymierzam się do zakupu swojego pierwszego moto.

I pytanie: czy warto zaczynać przygodę z motocyklem od VN800 Classic bądź VN 750?
Generalnie czy cruiser/chopper to nie za ciężki sprzęt dla kogoś kto praktycznie na motorze nie jeździł (tylko kilkanaście godzin na kursie prawa jazdy na Yamaha YBR250)? Niby mały nie jestem (180cm/90kg), jednakże obawiam się, że ciężar motocykla może być dla takiego laika jak ja sporym problemem. Czy jest wygodny w prowadzeniu, obsłudze i nie nastręcza problemów?
Z drugiej strony, praktycznie zakochałem się od pierwszego wejrzenia w wyglądzie 800 classica (chyba całej serii VN zresztą), mam wrażenie, że ten motocykl zbudowano z myślą o mnie :p Od lat marzyłem o wygodnym i majestatycznym przemierzaniu krajowych i europejskich dróg, podziwianiu krajobrazów, kolekcjonowaniu owadziej fauny na zębach i brodzie :P itd... więc myśl, że musiałbym zaczynać od czegoś innego niezbyt mi się podoba.

tak więc pytanie do Was, weteranów - czy to nie za trudny wybór na początek? a jeśli tak, to co innego polecacie?
Ostatnio zmieniony wt wrz 11, 2012 przez chmielu, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2533
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » wt wrz 11, 2012

Moim zdaniem wybór jest idealny. Trochę treningu na placu (dużo o tym pisano) i będzie dobrze. :ok:
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

Gasman
Posty: 250
Rejestracja: czw maja 17, 2012
Miejscowość: Brodnica
Motocykl: HD FLHTCUI
VROC: 34836

Post autor: Gasman » wt wrz 11, 2012

Siemka, Z tego co piszesz to do jakichs nieduzych ludzi nie nalezysz, wymiary swoje masz.
ja mam 182 i 88 i spoko daje rade, a tez kupilem swojego po latach( za gowniarza jezdzilem jakimis sprzetami typu komar potem wsk 125, potem mZ ETZ 151 okazjonalnie- ale to bylo dobre 17-20 lat temu.), na poczatku tez sie balem czy dam rade, ale spoko na poczatek jest ok . Pierwsze powazne moto w zyciu wiec jazda tez ostrozniesza wskazana, braki w technice mozna nadrobic jak masz troche pary w rekach ale tez nie zawsze i nie wszedzie. przede wszystkim ie bac sie i jezdzic -najpierw na placu-polecam . potem na droge- najlepiej malo uczeszczana, jak nabierzesz wprawy na cruiserze to mozesz zaczac myslec o wybraniu sie w ruch miejski. Motocykl musisz czuc w kazdym momencie ze masz nad nim kontrole a nie on nad toba. A sprzet za ciezki nie jest-tylko troche rozsadku wymaga -jak kazdy zreszta.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » wt wrz 11, 2012

Kupuj 1,5 silne nogi, błędnik nie uszkodzony ;) i śmigasz bez problemu. Tym bardziej wzrost i waga preferuje 1500 :yeee:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » wt wrz 11, 2012

Ja po ponad dwudziestu latach przerwy kupiłem VN 800, wcześniej były motorowery, wsk-i itp, czułem się jakbym zaczynał od początku, bo to sporo cięższy motocykl ale zachowując respekt do motocykla spokojnie dałem radę go opanować i po kilku treningowych wyjazdach zaczęliśmy się dogadywać, więc myślę, że Ty również sobie poradzisz tylko na początku trzeba pamiętać żeby nie przegiąć, chodzi tu głównie o wagę motocykla i manewry przy małych prędkościach, bo jazda na dłuższych prostych odcinkach to od początku sama przyjemność.
Polecam Ci lekturę książki Motocyklista Doskonały jest tam sporo cennych wskazówek, które na pewno są przydatne dla kogoś kto zaczyna swoją przygodę z motocyklami.
Powodzenia w poszukiwaniach.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

Trufel

Post autor: Trufel » wt wrz 11, 2012

1500 na 1 moto ha to chyba jakiś żart

Awatar użytkownika
Jarecki
Posty: 195
Rejestracja: czw wrz 15, 2011
Miejscowość: irlandia
Motocykl: vn1500 classic
VROC: 0

Post autor: Jarecki » wt wrz 11, 2012

ja kupiłem vn 1500 jako pierwsze moto i to nie żart. Trochę respektu i szacunku dla motocykla i juz :pedzi: :pedzi: :pedzi: Jesteśmy juz razem od roku i nadal się poznajemy. Najważniejsze to nie przesadzać i spokojnie małymi kroczkami się rozjezdzić :)

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » wt wrz 11, 2012

Przy podobnych gabarytach, ja zacząłem śmigać VN-15. Jest trochę większy od VN 800,
Mimo wszystko po 1,5 roku przesiadłem się na Nomada 1600
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » wt wrz 11, 2012

Już to pisałem. VN 800, 900, Yamaha 950, małe Hondy tylko u nas są postrzegane jako sprzęt "groźny". Za wielką wodą jest to sprzedawane, jako motocykle dla początkujacych.

Rozum i szacunek do sprzętu trzeba mieć i na skuterze 50tce.

Ja kupiłem pierwsze moto sercem... I nie żałuję, chociaż to była 280kg VN900.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
eFKa
Posty: 456
Rejestracja: sob kwie 16, 2011
Miejscowość: Kasina Wielka
Motocykl: vn 2000
VROC: 34926

Post autor: eFKa » wt wrz 11, 2012

Trufel pisze:1500 na 1 moto ha to chyba jakiś żart
Moje pierwsze moto po 30stu latach przerwy( gdy to pomykalem komarkiem) to vn 2000 i jakos nie narzekam .
Tak jak pisze Piotr troche szacunku dla motonga i pomykasz :ok:
...bo kto sieje wiatr ten zbiera gumofilce...

chmielu
Posty: 52
Rejestracja: wt wrz 11, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 800A
VROC: 35494

Post autor: chmielu » wt wrz 11, 2012

dzięki za odpowiedzi :) zatem 800 Classic bądź 750tka....
1500tka to pewnie pieśń przyszłości, na razie ograniczone możliwości finansowe pozwalają na zakup i eksploatację trochę mniejszego moto, z kilkoma latkami na karku :) ale za parę lat kto wie :)

właśnie przebijam się przez dział Szkoła Jazdy, sporo świetnych rad. :) trzeba będzie rozejrzeć się za "Motocyklistą Doskonałym", placem do nauki by przyzwyczaić "dziewczę" do siebie :D (w Wawie bądź okolicy) i można zacząć myśleć o zakupie.
Generalnie planuję zakup późną jesienią, bądź zimą, wydaje mi się, że daje to kilka miesięcy czasu na dogłębne przemyślenie wszystkiego, znalezienie dobrego moto (oby) i przygotowanie do jazdy, by raźno zacząć w nowym sezonie....

Awatar użytkownika
Kubrick
Posty: 189
Rejestracja: wt maja 15, 2012
Miejscowość: Krk
Motocykl: Kawasaki VN 800 CL
VROC: 0

Post autor: Kubrick » wt wrz 11, 2012

Hej, VN 800 to dla mnie przesiadka ze 150, Tez sie bardzo balam wagi, ale jak dla mnie to moto prowadzi sie bajecznie. Czesto chodze na niego popatrzec, usmiechne sie i wracam :) Jest piekny. Pewnie, ciezej pchnac kierownice czy przepchac go nogami, ale dla faceta to nie bedzie problem. :) Kupuj smialo :)

Andy
Posty: 2540
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
VROC: 34888

Post autor: Andy » wt wrz 11, 2012

Niczego się nie bój, ale wszystko, co widzisz szanuj. Na drodze nie ufaj nikomu. Załączona funkcja JP ( jestem prorokiem ), przewiduję, staram się przewidzieć, wszystko co potencjalnie na najbliższym,odcinku 200-1000 m,( zależnie od prędkości i widoczności ) może się zdarzyć. Myśleć, cały czas myśleć...
Wiem, że może brzmieć to głupio. Ale stosuję to, jeszcze żyję.
Co do techniki jazdy... Cóż, po 30 latach przerwy wsiadłem na Ślicznotkę, olbrzymi, po Komarach, WSK- kach i MZ- tach stress... Tym bardziej, że natężenie ruchu wtedy i dziś. Dwa bieguny... Dzień zakupu- sobota rano -trening- parking.Start- stop. Nieśmiałe, pierwsze po tylu latach ósemki.Duuuże.. Niedziela. Kręcioły na parkingu Reala w Markach ( bardzo rano ) Później za miasto, jazda po prostej, wiraże, wychodzenie z łuku, techniki hamowania...Wzajemne się poznawanie.. Patrzę a ja już jestem w Szczytnie... Bak do pełna i do domu.. Dzisiaj, każda możliwa chwila -w siodle, nieważne,czy mam dokąd pojechać. Najczęściej jadę przed siebie... Nieustanna chęć jazdy...
Dasz radę. Jeśli będziesz rozsądny i przewidujący za wszystkich, dasz radę, a moto da Ci poczucie wolności, niezależności, tego czego nazwać jeszcze nie umiem, ale załącza się po pierwszych 2 km,kiedy bierzesz lalkę między kolana, głaszczesz lekko bak, i już jesteście razem....Łagodne na łukach przechyły, kołyska na prostej.. I jedziecie... Ciepło silnika, miękki pomruk wydechów... Smakujesz wiatr...Cudowne chwile... LwG dla wszystkich z naprzeciwka.. Gdy pierwszy zostałem pozdrowiony, przez anonimowego przecież, bikera, przeżyłem wspaniałą chwilę wzruszenia. Na takie momenty warto czekać. .. Niezmienny i nieustanny na twarzy uśmiech..
Tego Ci życzę, a będzie przecież jak zechcesz...
I czy to będzie 750, 800 , 900, 1500,1600, 1700, 2000 moim zdaniem nie ma znaczenia. Ważne, byście się poznali w sposób doskonały. Wzajemnie sobie zaufali.
I jeszcze jedno :

Pamiętaj, na moto, zanim poznasz opór manetki, poznaj sam siebie.

Przepraszam, że tak się rozpisałem, może nie na temat, może bez sensu. A co tam...
Się namądrzyłem..... :)

:ok:
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt wrz 11, 2012

bierz VN 800, to najpopularniejszy na forum z tego co ostatnio zauważyłem w statystykach :D, moim pierwszym w życiu moto jest 800 i jest jak najbardziej OK, 174,5 cm 90 kg wagi :antlers:, jedynie kiedy moto może być ZA CIĘŻKIE to gdy Ci niespodziewanie poślizgnie się noga choćby na odrobinie piasku wtedy te 250 kg robią się 3 razy cięższe :D , dwa razy to mi się zdarzyło i dwa razy go utrzymałem z tym że raz mnie ręka bolała przez 2 dni,
parking ósemki heblowanie zawracanie i po 2 tygodniach stwierdzisz że on tylko przy zakupie wydawał się taaaaaki duży ;)

Awatar użytkownika
Makus001
Posty: 216
Rejestracja: pt mar 02, 2012
Miejscowość: okolice Wolsztyna
Motocykl: NOMAD1600 z 2006 i VULCAN 1500 VNT 1998r
VROC: 36160

Post autor: Makus001 » śr wrz 12, 2012

Ja też miałem wski i inne podobne potem etz 150 i 220, cz i kilkanaście lat przerwy. Kupiłem EN 500 ,3 lata tym polatalem a od 1.marca mam 1500 clasic i życie jest piękne ciężki moze i jest ale ja go nie nosze za to jak nim jadę to mam wszystko o czym można marzyć.
Były komarki, jawka, różne WSKi, SHL, JAWA 350, CZ350, ETZ 250, EN500 od 1.03.2012 Kawasaki 1500 VNT od 20.10.2016 NOMAD 1600

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » śr wrz 12, 2012

Tylko 2000 plus obserwacja sytuacji 12 sekund do przodu. :diabelek:

Mam, stosuję, więc wiem. :ok:


:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr wrz 12, 2012

Andy pisze:Dzisiaj, każda możliwa chwila -w siodle, nieważne,czy mam dokąd pojechać. Najczęściej jadę przed siebie... Nieustanna chęć jazdy...:ok:
:ok: dobrze prawisz Andy

Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1304
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » śr wrz 12, 2012

Po zrobieniu prawa jazdy pierwszym motocyklem jaki dosiadłem był HD 1600.. Wzrostu mam 170 w kapeluszu i ważę 63.. To wszystko jest indywidualna kwestia kto i jak się czuję na siłach. Mam VN 800 classic i wiem że to jest to. Motocykl jest niesamowity. Gorąco polecam.
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

Awatar użytkownika
Spart
Posty: 153
Rejestracja: czw lis 03, 2011
Miejscowość: Pabianice
Motocykl: vulkan 800 A
VROC: 0

Post autor: Spart » czw wrz 13, 2012

Andy - sama prawda :yeee: , jest nas więcej :pedzi:
Spart

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » pt wrz 14, 2012

:) VN 800 lub VN 900 to sprzęty dobre dla zaczynających po przerwie znowu przygodę z motocyklem :ok:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 110 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 110 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą