Coś cieknie z bliżej mi nieznanego elementu. VN750

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Coś cieknie z bliżej mi nieznanego elementu. VN750

Post autor: Fursiak » pn paź 08, 2012

Witam
Wczoraj śmigałem sobie turystycznie w stronę Włocławka i zobaczyłem że lewa noga jest zawalona jakimś olejem. Oczywiście zatrzymałem się niezwłocznie i zobaczyłem kapiący (jakby) olej/płyn z fajki z tylnego gara. Po poszukiwania przyczyny i przecierając zawalony silnik odkryłem ze to nie ze świecy tylko z tego czegoś
Obrazek
Obrazek
śrubka była luźna i z tego czegoś pryskało na świece a przy okazji na silnik i moje portki.
Co to panowie jest i jaką przyczyną jest wymiotowanie z tego ustrojstwa.
Dodam iż dokręciłem ręka śrubkę i wróciłem do domku.
Ostatnio zmieniony czw mar 06, 2014 przez Fursiak, łącznie zmieniany 3 razy.
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » pn paź 08, 2012

Popraw link do fotki, bo bez tego nie poradzimy ;)
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » pn paź 08, 2012

To soś to zaślepka napinacza łańcuszka rozrządu , po prostu nie dokręcona śruba .

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » pn paź 08, 2012

jurekawasaki pisze:To soś to zaślepka napinacza łańcuszka rozrządu , po prostu nie dokręcona śruba .
Tak sama od siebie się wykręciła i zapaskudziła silnik i portki ?
Rozumiem że nie muszę się martwić po prostu dokręcić i zwiedzać Polskę dalej.
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn paź 08, 2012

to może ja dopytam też w podobnej sprawie, w vn 800 z boku w garach jest taka plastikowa zaślepka spod niej ostatnio też zauważyłem że coś jakby ciekło, mało co ale jednak, w przednim garze sucho przy tej zaślepce :scrach: co to za zaślepka własciwie ?

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » pn paź 08, 2012

Tak jak pisze Jurekawasaki - to jest śruba-zaślepka napinacza. Pod nią jest oring. Sprawdź oring (ew. wymień jak zużyty) , dokręć i śmigaj. Do przykręcenia możesz jak chcesz użyć kleju anaerobowego do śrub - tylko łagodnego żeby można to było w razie co odkręcić.

Mayones, sorki ale na 800kach się nie znam niestety. Może ktoś z kolegów kto ma poradzi? Wrzuć fotke o co chodzi to będzie łatwiej.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » pn paź 08, 2012

Mayones pisze:to może ja dopytam też w podobnej sprawie, w vn 800 z boku w garach jest taka plastikowa zaślepka spod niej ostatnio też zauważyłem że coś jakby ciekło, mało co ale jednak, w przednim garze sucho przy tej zaślepce :scrach: co to za zaślepka własciwie ?
Ta zaślepka to otwór technologiczny ,wykonuje się go podczas obróbki głowicy a dokładnie podczas wykonania gniazd ( łoża )pod wałek rozrządu .
Jeśli wycieka olej to go wyjmij i po odtłuszczeniu wklej na jakąś epoksyde .

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn paź 08, 2012

:ok: dzięki w takim razie go uszczelnię

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » wt paź 09, 2012

Dzięki chłopaki za odpowiedzi.
Kolejny raz mogłem liczyć na Waszą pomoc. Mam nadzieję że i ja będę mógł Wam kiedyś pomóc.

Pozdrawiam
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » pn paź 15, 2012

Witajcie
To znowu ja.
Problem z tą śrubką nadal się powtórzył.
Przy dokręcaniu nie ma oporu ( kręci się w koło)
Znacie jakiś patent/podpowiedź co z tym zrobić ?
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pn paź 15, 2012

Jeżeli masz gwint uszkodzony to weź klej do śrub średni najlepiej i wkręć śrubę na niego, będzie trzymać i po kłopocie. Albo zdemontuj napinacz popraw gwint, jeżeli nie uda się już go uratować to powiększ na większy i dorób śrubkę.

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » pn paź 15, 2012

O kleju nie pomyslałem.
Dzięki za pomoc ...
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » pn paź 15, 2012

Tak jak pisze Tiszo - wklej ja klejem do śrub. Tylko takim średnim żeby w razie czego dało się odkręcić.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » wt paź 16, 2012

Dzięki panowie
klei zdał egzamin śmiga aż miło

PS
kurczę jak wczoraj było gorąco, u Was też ?
Trzeba będzie z powrotem wyjąć letnie wdzianko z szafy.
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Kalapit
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 18, 2012
Miejscowość: Kietrz Opolskie
Motocykl: Kawasaki Vulcan VN 1500
VROC: 0

Post autor: Kalapit » ndz paź 21, 2012

Witam Panowie mi natomiast zaczelo saczyc z pod uszczelki tego napinacza.Mam pytanko ,czy moge sie pokusic samemu o wzmiane uszczelki czy lepiej do warsztatu.Dzieki z gory.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » ndz paź 21, 2012

kalapit wrzuc fotkę skąd dokładnie ci cieknie. Generalnie takie rzeczy to się samemu wymienia. No chyba że cierpisz na nadmiar kasy.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

junak26
Posty: 4
Rejestracja: pn sty 17, 2011
Miejscowość: Radawie
Motocykl: vn 800 classic
VROC: 0

Post autor: junak26 » wt wrz 10, 2013

Koledzy gdzie można do vn 800 kupić tą zaślepkę co jest z boku cylindra bo też mi tam się moczy a nie chcę na kleju tego robić . Jeszcze jedno pytanie , wybija się ją od środka ? :yeee:
junak26

Awatar użytkownika
Święty79
Posty: 39
Rejestracja: czw paź 01, 2015
Miejscowość: Łask
Motocykl: KAWASAKI VN 750
VROC: 0

Post autor: Święty79 » czw gru 17, 2015

Witka. widzę że trochę czasu już minęło od ostatniego wpisu w tym temacie.Mi również zacieka olej z prawej strony silnika z napinacza łańcucha rozrządu. Rudy prośba do Ciebie bo jak czytam tu różne tematy to widzę że jesteś ogarnięty w temacie, ale żeby nie było że opinia innych mnie nie interesuję :fu :D U mnie objaw pokazał się po tym jak wymieniłem olej i wykręciłem napinacz właśnie z prawej strony za zbiorniczkiem płynu chłodzącego. Po złożeniu zauważyłem że olej zacieka i od tamtej pory nie mogę sobie poradzić z tym wyciekiem. Dorobiłem uszczelkę z brystolu posmarowałem hermetykiem, silikonem i klejem do skręcania koloru niebieskiego. Nic nie może wyeliminować wycieku oleju. wymieniłem oring w śrubie zaślepiającej i na samym korpusie napinacza który wchodzi w głowicę. Głupieje już i nie wiem czy przypadkiem olej nie wydostaje się z innego miejsca i zacieka tylko po tym napinaczu Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc. Napiszę jeszcze że olej nie cieknie ciurkiem tylko występuje pocenie i dopiero jak się go więcej nazbiera to kapnie . Można tak jeździć ale ja nie lubię jak coś gdzieś się dzieje ktoś podejdzie zobaczy i powie że smarowóz a nie VULKAN. Zapytam również Was czy możliwe jest żeby uszczelkę wydmuchało pod głowicą i taki zaciek własnie może się pojawić bo dokładnie nie mogę miejsca zlokalizować a jak się na to spojrzy to widać tam gdzieś właśnie wyżej nad napinaczem też takie zapocenie.Nie mam już pomysłu Proszę o Pomoc przez duże P. z góry dziękuję za odpowiedzi wszystkim z Vulkaneria.pl

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 8 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 8 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą