Filtry powietrza vn 15
- daro37
- Posty: 125
- Rejestracja: czw sie 16, 2012
- Miejscowość: Maćkowice koło Przemyśla
- Motocykl: kawasaki vn 15 se
- VROC: 35403
Filtry powietrza vn 15
Witam
mam pytanie czy wkłady gąbkowe do filtrów powietrza nasączamy jakimś olejem
Bo ktoś mi mówił że jest specjalny olej.
mam pytanie czy wkłady gąbkowe do filtrów powietrza nasączamy jakimś olejem
Bo ktoś mi mówił że jest specjalny olej.
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Najpierw trzeba wyprać filtr w specjalnym zmywaczu lub w ciepłej wodzie z dużą ilością płynu do naczyń, najlepiej kilkakrotnie. Następnie wysuszyć i nasączyć specjalnym lepkim olejem np takim: LINK
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
-
- Posty: 4986
- Rejestracja: czw mar 17, 2011
- Miejscowość: Lublin
- Motocykl: VN1700 NOMAD
- VROC: 34019
Nasączania wymagają jedynie filtry gąbkowe. Papierowych nie trzeba wręcz nie można niczym nasączać.Porter pisze:Nie wiedziałem, że trzeba nasączać filtry jakimś płynem ... na początku sezonu kupiłem nowe i je wsadziłem je do obudowy...rozumiem że teraz przed nowym sezonem powinienem zrobic tak jak piszesz,ale pytano co to poprawia?
Pozdrawiam Konrad
VROC #34019
VROC #34019
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Wszystkie filtry gąbkowe powinny być nasączane niezależnie od typu motocykla. Gąbka w przeciwieństwie do papieru ma dużo większe pory a przez to większą przepuszczalność. Zaletą jest mniejszy opór na ssaniu czyli więcej powietrza a wadą to, że koniecznie należy stosować olej. Do niego to przyklejają się najdrobniejsze pyłki. Wd 40 nic nie daje bo zaraz wyschnie. Olej do filtrów ma specjalną lepką konsystencję i nie wysycha. Brak nasączania powoduje, że do cylindrów dostaje się więcej pyłu, który tworzy z olejem niezły materiał ścierny. Efektem tego jest przyspieszone zużycie silnika. Cierpią panewki, gładzie cylindrów, łożyska itp.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
Sugerowałbym jednak stosować się do zaleceń opisanych w serwisówkach......Pustelnik pisze:Wszystkie filtry gąbkowe powinny być nasączane niezależnie od typu motocykla. Gąbka w przeciwieństwie do papieru ma dużo większe pory a przez to większą przepuszczalność. Zaletą jest mniejszy opór na ssaniu czyli więcej powietrza a wadą to, że koniecznie należy stosować olej. Do niego to przyklejają się najdrobniejsze pyłki. Wd 40 nic nie daje bo zaraz wyschnie. Olej do filtrów ma specjalną lepką konsystencję i nie wysycha. Brak nasączania powoduje, że do cylindrów dostaje się więcej pyłu, który tworzy z olejem niezły materiał ścierny. Efektem tego jest przyspieszone zużycie silnika. Cierpią panewki, gładzie cylindrów, łożyska itp.
Zgoda, słyszałem i czytałem o tego typu rozwiązaniach lecz dotyczyło to silników pracujących w środowisku o dużym i wysokim stężeniu pyłu w powietrzu. Począwszy od kosiarek spalinowych a na enduro, crossie itp. skończywszy. Śmiem twierdzić że w skrajnych przypadkach nieumiejętne zastosowanie tego specyfiku może doprowadzić do utrudnionego przepływu powietrza a co za tym idzie do większego zużycia paliwa.
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Tu bym polemizował bo producentom aż tak bardzo nie zależy by ich produkty były wieczne. Przykład: Jeżdżę autem ze skrzynią automatyczną, której producent zaleca wymianę oleju co 60 tys.km. Producent auta w swojej instrukcji serwisowej wyraźnie pisze, że oleju w automacie się nie wymienia bo starcza on na całą żywotność auta. Nie podaje niestety, że automat bez wymiany oleju zaczyna kończyć swój żywot (jak się ma szczęście-bo często już wcześniej) w okolicach 200 tys.km, Kiedy producent skrzyni gwarantuje średni bezawaryjny przebieg w okolicach 500 tys. Takich przykładów jest tysiące.Sugerowałbym jednak stosować się do zaleceń opisanych w serwisówkach......
Wniosek nasuwa się sam, a jak kto zrobi to już jego sprawa. Mój Vulcan jeździ na spryskanym olejem filterku. A niech ma odrobinę luksusu
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
Kto jest online
Jest 11 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 11 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości