Filtry powietrza vn 15

Awatar użytkownika
daro37
Posty: 125
Rejestracja: czw sie 16, 2012
Miejscowość: Maćkowice koło Przemyśla
Motocykl: kawasaki vn 15 se
VROC: 35403

Filtry powietrza vn 15

Post autor: daro37 » pn paź 22, 2012

Witam
mam pytanie czy wkłady gąbkowe do filtrów powietrza nasączamy jakimś olejem
Bo ktoś mi mówił że jest specjalny olej.

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » pn paź 22, 2012

Najpierw trzeba wyprać filtr w specjalnym zmywaczu lub w ciepłej wodzie z dużą ilością płynu do naczyń, najlepiej kilkakrotnie. Następnie wysuszyć i nasączyć specjalnym lepkim olejem np takim: LINK
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
Porter
Posty: 232
Rejestracja: ndz gru 18, 2011
Miejscowość: Pieńsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan VN750
VROC: 34775

Post autor: Porter » pn paź 22, 2012

Nie wiedziałem, że trzeba nasączać filtry jakimś płynem :surprise: ... na początku sezonu kupiłem nowe i je wsadziłem je do obudowy...rozumiem że teraz przed nowym sezonem powinienem zrobic tak jak piszesz,ale pytano co to poprawia?
VROC#34775

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pn paź 22, 2012

Porter pisze:Nie wiedziałem, że trzeba nasączać filtry jakimś płynem :surprise: ... na początku sezonu kupiłem nowe i je wsadziłem je do obudowy...rozumiem że teraz przed nowym sezonem powinienem zrobic tak jak piszesz,ale pytano co to poprawia?
Nasączania wymagają jedynie filtry gąbkowe. Papierowych nie trzeba wręcz nie można niczym nasączać.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Porter
Posty: 232
Rejestracja: ndz gru 18, 2011
Miejscowość: Pieńsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan VN750
VROC: 34775

Post autor: Porter » pn paź 22, 2012

No właśnie ja mam gąbkowe...
VROC#34775

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pn paź 22, 2012

Nie słyszałem o tym aby standardowe filtry gąbkowe w naszych maszynach nasączać dodatkowo olejem...... piszę tu o mojej poprzedniej maszynie VN750.

Awatar użytkownika
Porter
Posty: 232
Rejestracja: ndz gru 18, 2011
Miejscowość: Pieńsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan VN750
VROC: 34775

Post autor: Porter » pn paź 22, 2012

No właśnie ja też nie a cały sezon przejechałem na nienasączonych ... i zastanawiam się czy miało to na coś wpływ
VROC#34775

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn paź 22, 2012

też o tym oleju słyszałem od znajomego mechaniora że bez niego filtr gąbkowy nie do końca jest "szczelny" :scrach: to mi nawet kazali za czasów skuterka 50ccm nasączać :ok: poszedłem na łatwiznę popryskałem go wd-40, w motocyklu bym tego wd nie zastosował !!

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » pn paź 22, 2012

Wszystkie filtry gąbkowe powinny być nasączane niezależnie od typu motocykla. Gąbka w przeciwieństwie do papieru ma dużo większe pory a przez to większą przepuszczalność. Zaletą jest mniejszy opór na ssaniu czyli więcej powietrza a wadą to, że koniecznie należy stosować olej. Do niego to przyklejają się najdrobniejsze pyłki. Wd 40 nic nie daje bo zaraz wyschnie. Olej do filtrów ma specjalną lepką konsystencję i nie wysycha. Brak nasączania powoduje, że do cylindrów dostaje się więcej pyłu, który tworzy z olejem niezły materiał ścierny. Efektem tego jest przyspieszone zużycie silnika. Cierpią panewki, gładzie cylindrów, łożyska itp.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
daro37
Posty: 125
Rejestracja: czw sie 16, 2012
Miejscowość: Maćkowice koło Przemyśla
Motocykl: kawasaki vn 15 se
VROC: 35403

Post autor: daro37 » pn paź 22, 2012

Dzięki,to od nowego sezonu trzeba nasączyć i jazda. :pedzi: :pedzi:

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pn paź 22, 2012

Pustelnik pisze:Wszystkie filtry gąbkowe powinny być nasączane niezależnie od typu motocykla. Gąbka w przeciwieństwie do papieru ma dużo większe pory a przez to większą przepuszczalność. Zaletą jest mniejszy opór na ssaniu czyli więcej powietrza a wadą to, że koniecznie należy stosować olej. Do niego to przyklejają się najdrobniejsze pyłki. Wd 40 nic nie daje bo zaraz wyschnie. Olej do filtrów ma specjalną lepką konsystencję i nie wysycha. Brak nasączania powoduje, że do cylindrów dostaje się więcej pyłu, który tworzy z olejem niezły materiał ścierny. Efektem tego jest przyspieszone zużycie silnika. Cierpią panewki, gładzie cylindrów, łożyska itp.
Sugerowałbym jednak stosować się do zaleceń opisanych w serwisówkach......
Zgoda, słyszałem i czytałem o tego typu rozwiązaniach lecz dotyczyło to silników pracujących w środowisku o dużym i wysokim stężeniu pyłu w powietrzu. Począwszy od kosiarek spalinowych a na enduro, crossie itp. skończywszy. Śmiem twierdzić że w skrajnych przypadkach nieumiejętne zastosowanie tego specyfiku może doprowadzić do utrudnionego przepływu powietrza a co za tym idzie do większego zużycia paliwa.

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » pn paź 22, 2012

ja nasączałem ale filtr KN do Yamahy Maxim

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » pn paź 22, 2012

Sugerowałbym jednak stosować się do zaleceń opisanych w serwisówkach......
Tu bym polemizował bo producentom aż tak bardzo nie zależy by ich produkty były wieczne. Przykład: Jeżdżę autem ze skrzynią automatyczną, której producent zaleca wymianę oleju co 60 tys.km. Producent auta w swojej instrukcji serwisowej wyraźnie pisze, że oleju w automacie się nie wymienia bo starcza on na całą żywotność auta. Nie podaje niestety, że automat bez wymiany oleju zaczyna kończyć swój żywot (jak się ma szczęście-bo często już wcześniej) w okolicach 200 tys.km, Kiedy producent skrzyni gwarantuje średni bezawaryjny przebieg w okolicach 500 tys. Takich przykładów jest tysiące.
Wniosek nasuwa się sam, a jak kto zrobi to już jego sprawa. Mój Vulcan jeździ na spryskanym olejem filterku. A niech ma odrobinę luksusu :ok:
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pn paź 22, 2012

A niech ma odrobinę luksusu :ok:
:) :) :)

Awatar użytkownika
Porter
Posty: 232
Rejestracja: ndz gru 18, 2011
Miejscowość: Pieńsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan VN750
VROC: 34775

Post autor: Porter » wt paź 23, 2012

No i konkluzja jaka :scrach: ? W oleju czy nie? Przejechałem sezon bez oleju a następny przejadę z olejem i zobaczę czy różnica będzie ??
VROC#34775

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » wt paź 23, 2012

Porter pisze:No i konkluzja jaka :scrach: ? W oleju czy nie? Przejechałem sezon bez oleju a następny przejadę z olejem i zobaczę czy różnica będzie ??
Moje zdanie znasz..... nie zgadzam się z kolegą Pustelnikiem ale wybór należy do Ciebie.

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » wt paź 23, 2012

No i namieszaliście w głowie Porterowi :D
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Porter
Posty: 232
Rejestracja: ndz gru 18, 2011
Miejscowość: Pieńsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan VN750
VROC: 34775

Post autor: Porter » wt paź 23, 2012

Teraz lipa... :wall:
VROC#34775

Awatar użytkownika
Mirko
Posty: 176
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011
Miejscowość: Łódź
Motocykl: EN 500B '94
VROC: 0

Post autor: Mirko » wt paź 23, 2012

Ja zawsze przed wymianą spryskuje filtr przeznaczonym do tego preparatem i jest gitara
:)
Kiedyś go nie spryskałem a przez przypadek dobrali się do niego mechaniory. Był opierdol, że stary mechanik a taki paściak ;).

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » ndz lis 04, 2012

Spryskiwać, po prostu nie zaszkodzi a zawsze pomóc może.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą