Post
autor: Rokers » pt lis 23, 2012
To po odpaleniu i mówisz że gaśnie - stojąc na wolnych obrotach, spróbuj zapalić jak troszkę uda Ci się go podgrzać, postaraj się jechać - jak podczas jazdy jest ok i będzie jeździł normalnie to przyczyną może być przytkana dysza wolnych obrotów, jeśli w średnich i wyższych obrotach podczas jazdy będzie dobrze. Trzeba będzie wyczyścić dyszę wolnych obr. i powinno wrócić do normy. Jeśli podczas jazdy będzie się krztusił nie będzie się dało jechać to przyczyn może być parę, zależnie czy za mało czy za dużo paliwa dostaje - wstępnie zdiagnozujesz to po kolorze świec. Jeśli po zgaszeniu ssania chwilę pojeździsz - a będzie się krztusił, świece będą jasne - to za uboga mieszanka (sprawdzić drożność kranika, przeczyścić dysze gaźnika i sprawdzić czy nie za niski poziom paliwa), jeśli świece po jeździe czarne i mokre, znaczy że zalewa się, za baogata mieszanka, sprawdzić stan zaworka iglicowego i poziom paliwa (może być za wysoki), jeśli na zimnym silniku - ładnie zapala bez ssania to może być za bogata dawka paliwowa. To wszystko przy założeniu że filtr powietrza jest czysty i suchy - bo sam zabrudzony filtr powietrza też może dawać takie same objawy jak za bogata mieszanka i na przytkanym filtrze powietrza motocykl będzie łatwiej zapalał na zimnym silniku bez ssania (bo ssanie to właśnie ograniczenie dopływu powietrza - wzbogacenie mieszanki paliwowej).