Painkiller pisze:No to hyc!
Było, stawiasz piwo
Painkiller pisze:Podejrzewam że w tle stoi F4F Wildcat...
Na razie nie zaprzeczam, już nie pamiętam dobrze szczegółów antyków.
Painkiller pisze:wypadek MiGa-29 na pokazach
Z tymi manewrami poważnych samolotów odrzutowych na małych wysokościach wiąże się moja refleksja. Duży ciąg i wydajność komputerów wspomagających stateczność i manewrowość dają duże możliwości popisów. Jest tyko jeden haczyk. Co w momencie gdy silnik "kichnie"? Ponieważ jest nisko, położenie w przestrzeni przypadkowe i doskonałość aerodynamiczna siekiery nie ma czasu na nic. W tym przypadku ewidentnie coś stało się z napędem i
.
Nie wiem jaka była ostateczna wersja przyczyny katastrofy białoruskiej Suki 27 w Radomiu. Byłem świadkiem tego zdarzenia. Można zobaczyć na yutubie. Goście robili z tym ełroplanem cuda wianki, imponujące naprawdę. W ostatniej fazie lotu tuz przed zniknięciem s-tu za drzewami widać było dużą prędkość zniżania tak jakby nie było ciągu. I za chwilę dym. Ponieważ dużo ćwiczyłem trajektorie samolotów wiedziałem, że z tego nie wyjdzie.
Tak sobie gaworzę o tej sprawie, bo wiążę się to z pewną sytuacją na naszych drogach. Otóż obserwuje się jak pojazdy czekające na skręt w lewo wyrywają ostro przed nadjeżdżającymi z prawej rozpędzonymi pojazdami, czasem tirami. Pytanie: co będzie jak silnik "stanie dęba" w takim momencie? Mielone w sosie własnym. Nie robię tego i innym odradzam.
============================================
Na koniec coś na weekend. Jak zwykle w ciepłym klimacie.
Ale się porobiło.......