zakup vn1500 rocznik 98

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Jura
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 07, 2013
Miejscowość: Siedlce
Motocykl: honda shadow vt600
VROC: 0

zakup vn1500 rocznik 98

Post autor: Jura » pn sty 07, 2013

Witam, zastanawiam się nad zakupem 1500. Doradzcie na co zwrócić uwagę szczególnie. Niżej podsyłam link na zdjęcia motoru nad którym się zastanawiam. https://picasaweb.google.com/1057756582 ... yc6OvPLhTA# może ktoś coś doradzi na pierwszy rzut oka. Dzieki bardzo!

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pn sty 07, 2013

To motocykl z Chodowa jak mi się wydaje......
Na początek musisz obadać dlaczego brak emblematów gdyż sposób malowania wygląda na oryginalny. Nie jestem pewny czy akurat do tego rocznika były te kolory.
Sprawdź odbojniki od spodu główki ramy czy nie są za bardzo wybite lub pokrzywione co świadczyłoby o wypadkowości motocykla. Następnie obejrzyj pokrywy głowic. Są chromowane i jeżeli już ktoś nieumiejętnie grzebał to będą porysowane a to znaczy że coś może być nie w porządku z silnikiem. Brak podanego przebiegu.
Motocykl jest prawie "goły" więc musisz się liczyć z wydatkami na jego ubranie. A po za tym to sprawdź standardowo, klocki, tarcze, amortyzatory przód i tył.
Te modele miały pewną "wadę fabryczną" mianowicie jedno z kółek zębatych na pompie olejowej było wykonane z tworzywa i potrafiło się z czasem wyrobić a to już rozbiórka silnika (choć słyszałem że są magicy co i bez wyjmowania silnika potrafią to wymienić)......
Nie mniej jednak musisz o tym pamiętać.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pn sty 07, 2013

sprawdź jak wchodzi II bieg czy nie zgrzyta (odbija) nie wyskakuje itp. i czy działa wentylator chłodnicy bo termo włącznik do tanich nie należy
i czy go chcesz ubierać bo to może uczynić cenę wyższą niż inny już ubrany :antlers:

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » pn sty 07, 2013

Piotr_Classic pisze:Motocykl jest prawie "goły" więc musisz się liczyć z wydatkami na jego ubranie.
A to już indywidualnie od właściciela, ja kupując swoją 800-kę od razu wiedziałem że będę ją rozbierał tj(przeróbka na bobber'a) wiec szukałem motocykla gołego, a kosztem tego idealnie sprawnego mechanicznie, wiec doposażenie motocykla nie każdemu jest na rękę,

Dla mnie ubieranie motocykla to jego rozbieranie :mrgreen:
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Jura
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 07, 2013
Miejscowość: Siedlce
Motocykl: honda shadow vt600
VROC: 0

Post autor: Jura » wt sty 08, 2013

Piotr_Classic pisze:To motocykl z Chodowa jak mi się wydaje......
Na początek musisz obadać dlaczego brak emblematów gdyż sposób malowania wygląda na oryginalny. Nie jestem pewny czy akurat do tego rocznika były te kolory.
Sprawdź odbojniki od spodu główki ramy czy nie są za bardzo wybite lub pokrzywione co świadczyłoby o wypadkowości motocykla. Następnie obejrzyj pokrywy głowic. Są chromowane i jeżeli już ktoś nieumiejętnie grzebał to będą porysowane a to znaczy że coś może być nie w porządku z silnikiem. Brak podanego przebiegu.
Motocykl jest prawie "goły" więc musisz się liczyć z wydatkami na jego ubranie. A po za tym to sprawdź standardowo, klocki, tarcze, amortyzatory przód i tył.
Te modele miały pewną "wadę fabryczną" mianowicie jedno z kółek zębatych na pompie olejowej było wykonane z tworzywa i potrafiło się z czasem wyrobić a to już rozbiórka silnika (choć słyszałem że są magicy co i bez wyjmowania silnika potrafią to wymienić)......
Nie mniej jednak musisz o tym pamiętać.
Witam, co do emblematów to standardowo: "nie było". Co do malowania, nie wygląda na pomalowany ze względu na delikatną korozje tylnego błotnika pod ramką na tablice rejestracyjną, chyba że ktoś malował rdzę. Ogólnie lakier wygląda dobrze, sądze że dobrze wypolerowany. Na pokrywy głowic zwrócę uwagę, przebieg jest 66000 tyś.

Jura
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 07, 2013
Miejscowość: Siedlce
Motocykl: honda shadow vt600
VROC: 0

Post autor: Jura » wt sty 08, 2013

jak jest ze spalaniem w trasie i w mieście z własnego doświadczenia?

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » wt sty 08, 2013

Jura pisze:jak jest ze spalaniem w trasie i w mieście z własnego doświadczenia?
ile wlejesz tyle spali a nawet więcej :D
a tak na poważnie to między 7a9 litrów w zależności jak będziesz odwijał i co będziesz woził średnie 7,5l ma w katalogu wpisane przez kawę :antlers:

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » wt sty 08, 2013

Jura pisze:jak jest ze spalaniem w trasie i w mieście z własnego doświadczenia?
Trasa 5,5 (tak do 100km/h) ,miasto nawet 7 l. Ale ja mam wtrysk.

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » wt sty 08, 2013

6,0-6,5 to moje średnie spalanie, cykl mieszany...... wersja gaźnikowa.

Kasper
Posty: 2047
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: Białystok
Motocykl: Honda Varadero 1000XL
VROC: 0

Re: zakup vn1500 rocznik 98

Post autor: Kasper » wt sty 08, 2013

Jura pisze:Witam, zastanawiam się nad zakupem 1500. Doradzcie na co zwrócić uwagę szczególnie. Niżej podsyłam link na zdjęcia motoru nad którym się zastanawiam. https://picasaweb.google.com/1057756582 ... yc6OvPLhTA# może ktoś coś doradzi na pierwszy rzut oka. Dzieki bardzo!
Piotr_Classic chyba opisał większość punktów na które trzeba zwrócić uwagę. W związku z tym iż posiadam dokładnie taki sam model, rocznik i malowanie mogę potwierdzić , że to oryginalne malowanie dla rocznika 98. Brak emblematu na baku sugeruje jego powtórne malowanie. Tłumiki inne niż u mnie (mam oryginały). Lusterka i manetki masz w oryginałach.
Możesz zwrócić na uwagę tylni cylinder, czy w okolicy górnej pokrywy nie poci się lub nie ma wycieków oleju. To przypadłość tych silników. Poza tym mam vn1500 3 sezon i śmigam bezawaryjnie.
Spalanie 5.7l. jak nie przekroczę 100km/h na trasie solo. Miasto 7-8l. Olej od wymiany do wymiany.
Mój ojciec nie mówił jak żyć, po prostu pozwolił mi przyglądać się swojemu życiu.
Clarence Budington Kelland

driver24
Posty: 15
Rejestracja: pn gru 03, 2012
Miejscowość: KÓRNIK
Motocykl: FAZER 600 vs VN 1600
VROC: 0

Post autor: driver24 » wt sty 08, 2013

kolego a ile chcesz wydać na niego

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » śr sty 09, 2013

Sprawdź ile biegowy jest, w tym roku wyszły już skrzynie 5-cio biegowe ale trafiają się też 4 biegowe.
5 biegowa jest lepsza, ale za to 4 jest dużo elastyczniejsza i mniej trzeba wachlować.
A jeżeli chodzi o koło pompy olejowej to na pewno jest z tworzywa i najlepiej je zmienić od razu, robi się to bez wyciągania silnika.
Ostatnio zmieniony śr sty 09, 2013 przez Tiszo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » śr sty 09, 2013

Piotr_Classic pisze:6,0-6,5 to moje średnie spalanie, cykl mieszany...... wersja gaźnikowa.
Piotr u mnie więcej palił średnio 8, wrzucasz piątke ?? :D

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » śr sty 09, 2013

Tiszo pisze:
Piotr_Classic pisze:6,0-6,5 to moje średnie spalanie, cykl mieszany...... wersja gaźnikowa.
Piotr u mnie więcej palił średnio 8, wrzucasz piątke ?? :D
Zapinam, zapinam ale wcześniej :):):):) "mocą" go biorę i moment wykorzystuję :):):) :D

Liczone podczas ostatniej trasy na kongres :ok:

Jura
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 07, 2013
Miejscowość: Siedlce
Motocykl: honda shadow vt600
VROC: 0

Post autor: Jura » śr sty 09, 2013

Kristofer pisze:sprawdź jak wchodzi II bieg czy nie zgrzyta (odbija) nie wyskakuje itp. i czy działa wentylator chłodnicy bo termo włącznik do tanich nie należy
i czy go chcesz ubierać bo to może uczynić cenę wyższą niż inny już ubrany :antlers:
Dzisiaj się przejechałem sprzętem, właśnie problem z II biegiem, jakoś wskakuje opornie i ze zgrzytem, i troche szarpie przy wrzucaniu dwójki. Coś ze skrzynią, czy gdzie indziej leży problem?

Jura
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 07, 2013
Miejscowość: Siedlce
Motocykl: honda shadow vt600
VROC: 0

Post autor: Jura » śr sty 09, 2013

Tiszo pisze:Sprawdź ile biegowy jest, w tym roku wyszły już skrzynie 5-cio biegowe ale trafiają się też 4 biegowe.
5 biegowa jest lepsza, ale za to 4 jest dużo elastyczniejsza i mniej trzeba wachlować.
A jeżeli chodzi o koło pompy olejowej to na pewno jest z tworzywa i najlepiej je zmienić od razu, robi się to bez wyciągania silnika.
skrzynia 4-biegowa

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » śr sty 09, 2013

Jura pisze:Dzisiaj się przejechałem sprzętem, właśnie problem z II biegiem
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php? ... b3b#141093
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » śr sty 09, 2013

Jura pisze:Coś ze skrzynią, czy gdzie indziej leży problem?
wytarte kły następny objaw to wyskakiwanie biegu i koniec jazdy piec do wyjęcia :mad:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 37 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 37 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą