Sprzęgło VN1500
- Korzik
- Posty: 53
- Rejestracja: wt lut 12, 2013
- Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
- Motocykl: vn1500
- VROC: 0
Sprzęgło VN1500
Witam.
Jaka ma być grubość tarczek i spręzyn w VN1500 ?
Po wymienie oleju coś zaczął od 2 biegu się ślizgać..
Zmienię z poworotem olej na Motul 10W40 6100 i rozkręce przy okazji sprzęgło i chciałbym pomierzyć tarczki czy to wina zmiany oleju czy zbieg okoliczności i tarczki się kończą
Jaka ma być grubość tarczek i spręzyn w VN1500 ?
Po wymienie oleju coś zaczął od 2 biegu się ślizgać..
Zmienię z poworotem olej na Motul 10W40 6100 i rozkręce przy okazji sprzęgło i chciałbym pomierzyć tarczki czy to wina zmiany oleju czy zbieg okoliczności i tarczki się kończą
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Czy sprzęgło ślizga się zawsze czy tylko po rozgrzaniu silnika? Czy wymieniałeś płyn w siłowniku sprzęgła? Grubość tarczek i budowę sprzęgła znajdziesz w ogólnie dostępnej instr. serwisowej.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Ja miałem tak,że na zimnym silniku było ok a jak się zagrzał po przejechaniu 10-30 km to sprzęgła praktycznie nie miałem. Po rozebraniu sprzęgła okazało się, że tarczki są jak nowe (grubość znajdziesz w instr. serwisowej). Doszedłem do wniosku, że mimo kilkukrotnej wymiany płynu i dokładnemu odpowietrzaniu musiała gdzieś zostawać banieczka powietrza, która po porządnym rozgrzaniu silnika powiększała swoją objętość na tyle by powodować częściowe wysprzęglanie. Wpadłem na pomysł by dobrze rozgrzać silnik w czasie jazdy i kiedy poczuję ślizganie sprzęgła podjechać pod garaż. Nie gasząc silnika zdjąłem pokrywę, pod którą jest siłownik i na gorącym pracującym silniku (by nie ostygł) odpowietrzyłem jeszcze raz układ (dzięki temu wypychając tą rozprężoną banieczkę powietrza). Sprzęgło natychmiast powróciło i nigdy więcej nie miałem z nim problemu.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
To ciekawe, jeszcze się z tym nie spotkałem.
Jeżeli było dobrze to stawiam na olej, ale to oznacza też że jeżeli nawet się poprawi to są już pewno przypalone przekładki. Każdy zawsze twierdz że to wina tarcz ale z reguły są winne sprężyny i przekładki a tarcze jeszcze ze 20 tys. wytrzymają. Oczywiście jest bezsensowne wymienianie sprężyn i przekładek a nie wymienieni za 140 zł tarcz .
Taki zabieg robi się tylko wtedy jeżeli nie myślimy za długo jeździć motocyklem.
Jeżeli było dobrze to stawiam na olej, ale to oznacza też że jeżeli nawet się poprawi to są już pewno przypalone przekładki. Każdy zawsze twierdz że to wina tarcz ale z reguły są winne sprężyny i przekładki a tarcze jeszcze ze 20 tys. wytrzymają. Oczywiście jest bezsensowne wymienianie sprężyn i przekładek a nie wymienieni za 140 zł tarcz .
Taki zabieg robi się tylko wtedy jeżeli nie myślimy za długo jeździć motocyklem.
- Korzik
- Posty: 53
- Rejestracja: wt lut 12, 2013
- Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
- Motocykl: vn1500
- VROC: 0
Którą to pokrywę zdejmowałeś do odpowietrzeniaPustelnik pisze:Ja miałem tak,że na zimnym silniku było ok a jak się zagrzał po przejechaniu 10-30 km to sprzęgła praktycznie nie miałem. Po rozebraniu sprzęgła okazało się, że tarczki są jak nowe (grubość znajdziesz w instr. serwisowej). Doszedłem do wniosku, że mimo kilkukrotnej wymiany płynu i dokładnemu odpowietrzaniu musiała gdzieś zostawać banieczka powietrza, która po porządnym rozgrzaniu silnika powiększała swoją objętość na tyle by powodować częściowe wysprzęglanie. Wpadłem na pomysł by dobrze rozgrzać silnik w czasie jazdy i kiedy poczuję ślizganie sprzęgła podjechać pod garaż. Nie gasząc silnika zdjąłem pokrywę, pod którą jest siłownik i na gorącym pracującym silniku (by nie ostygł) odpowietrzyłem jeszcze raz układ (dzięki temu wypychając tą rozprężoną banieczkę powietrza). Sprzęgło natychmiast powróciło i nigdy więcej nie miałem z nim problemu.
Wrzuć zdjęcie jak możesz
- Korzik
- Posty: 53
- Rejestracja: wt lut 12, 2013
- Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
- Motocykl: vn1500
- VROC: 0
A jaki to odpowietrznik , śrubka jakaś czy jak to wygląda, pamiętasz ?
Jutro rano odkręcam i zobaczę;)
Dzisiaj wymieniłem olej - Motul 5100 10W40 i nie wiem czy jest wyraźna różnica...
Idzie jak burza ale coś na 2 i 3 jakby turbo dziurę miał;)
obroty idą,idą i nagle zwala z siedzenia
No spróbuję jutro go jeszcze odpowietrzyć i zobaczymy czy jest różnica?
Jutro rano odkręcam i zobaczę;)
Dzisiaj wymieniłem olej - Motul 5100 10W40 i nie wiem czy jest wyraźna różnica...
Idzie jak burza ale coś na 2 i 3 jakby turbo dziurę miał;)
obroty idą,idą i nagle zwala z siedzenia
No spróbuję jutro go jeszcze odpowietrzyć i zobaczymy czy jest różnica?
A dobrze odpowietrzyłeś ? bo mi się też na początku wydawało że dobrze odpowietrzam.Korzik pisze:Zdjęte, odpowietrzone i nie widać różnicy..
Olej motul 5100 i odpowietrzony i jak było tak jest..
Polecam:
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=5959
Ex: 3x jawka, simson, Yamaha Dt80, 3x Jawa350 i Mz, Suzuki Gs, Kawasaki GPZ, DragStar, Shadow.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: ndz lis 27, 2011
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: byłVN 1500 Classic Tourer,Goldwing 1500
- VROC: 0
Panowie,co Wy z tym odpowietrzaniem!!!!Przecież źle odpowietrzony układ powoduje niecałkowite rozłączanie sprzęgła a nie ślizganie!Zmniejsza sie wtedy skok roboczy klamki.Na milion procent winne sprężyno-podkładki.Pozdr GRISZKA
Im więcej jeżdżę tym mniej jestem najeżdżony,tym bardziej chcę więcej i więcej...
- Korzik
- Posty: 53
- Rejestracja: wt lut 12, 2013
- Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
- Motocykl: vn1500
- VROC: 0
W poniedziałek dzwonię do serwisu bo nigdzie oprócz tarczek nie mogę wyszukać przekładek !
Allegro całe przekopane i tylko tarczki , zestawów też nie mają...
http://allegro.pl/tarcze-sprzeglowe-kaw ... 10074.html
tylko tarczki a o przekładkach wszędzie ani słowa
Allegro całe przekopane i tylko tarczki , zestawów też nie mają...
http://allegro.pl/tarcze-sprzeglowe-kaw ... 10074.html
tylko tarczki a o przekładkach wszędzie ani słowa
-
- Posty: 58
- Rejestracja: ndz lis 27, 2011
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: byłVN 1500 Classic Tourer,Goldwing 1500
- VROC: 0
Jak widzisz Kolego Korzik,umiejetność czytania ze zrozumieniem czasami się przydaje.Podkładki to coś innego jak przekładki.Pozdr Griszka
P.S.Proponuję od razu kupić uszczelkę pod dekiel,bo stara lubi popękać przy zdejmowaniu.
P.S.Proponuję od razu kupić uszczelkę pod dekiel,bo stara lubi popękać przy zdejmowaniu.
Im więcej jeżdżę tym mniej jestem najeżdżony,tym bardziej chcę więcej i więcej...
- Korzik
- Posty: 53
- Rejestracja: wt lut 12, 2013
- Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
- Motocykl: vn1500
- VROC: 0
GRISZKA pisze:Jak widzisz Kolego Korzik,umiejetność czytania ze zrozumieniem czasami się przydaje.Podkładki to coś innego jak przekładki.Pozdr Griszka
P.S.Proponuję od razu kupić uszczelkę pod dekiel,bo stara lubi popękać przy zdejmowaniu.
Rozróżniam przekładki a podkładki
W poniedziałek dzwonię do centrali Kawasaki i zobaczę co jest do dostania
Kto jest online
Jest 17 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 17 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości