Sprzęgło VN1500

Awatar użytkownika
Korzik
Posty: 53
Rejestracja: wt lut 12, 2013
Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Motocykl: vn1500
VROC: 0

Sprzęgło VN1500

Post autor: Korzik » czw lut 28, 2013

Witam.

Jaka ma być grubość tarczek i spręzyn w VN1500 ?

Po wymienie oleju coś zaczął od 2 biegu się ślizgać..

Zmienię z poworotem olej na Motul 10W40 6100 i rozkręce przy okazji sprzęgło i chciałbym pomierzyć tarczki czy to wina zmiany oleju czy zbieg okoliczności i tarczki się kończą :)

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » czw lut 28, 2013

Czy sprzęgło ślizga się zawsze czy tylko po rozgrzaniu silnika? Czy wymieniałeś płyn w siłowniku sprzęgła? Grubość tarczek i budowę sprzęgła znajdziesz w ogólnie dostępnej instr. serwisowej.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » czw lut 28, 2013

Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Korzik
Posty: 53
Rejestracja: wt lut 12, 2013
Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Motocykl: vn1500
VROC: 0

Post autor: Korzik » czw lut 28, 2013

Tylko jak jest ciepły..

|Juto wymieniam olej na motul 5100 i zobaczymy ;)

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » czw lut 28, 2013

Ja miałem tak,że na zimnym silniku było ok a jak się zagrzał po przejechaniu 10-30 km to sprzęgła praktycznie nie miałem. Po rozebraniu sprzęgła okazało się, że tarczki są jak nowe (grubość znajdziesz w instr. serwisowej). Doszedłem do wniosku, że mimo kilkukrotnej wymiany płynu i dokładnemu odpowietrzaniu musiała gdzieś zostawać banieczka powietrza, która po porządnym rozgrzaniu silnika powiększała swoją objętość na tyle by powodować częściowe wysprzęglanie. Wpadłem na pomysł by dobrze rozgrzać silnik w czasie jazdy i kiedy poczuję ślizganie sprzęgła podjechać pod garaż. Nie gasząc silnika zdjąłem pokrywę, pod którą jest siłownik i na gorącym pracującym silniku (by nie ostygł) odpowietrzyłem jeszcze raz układ (dzięki temu wypychając tą rozprężoną banieczkę powietrza). Sprzęgło natychmiast powróciło i nigdy więcej nie miałem z nim problemu.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pt mar 01, 2013

To ciekawe, jeszcze się z tym nie spotkałem.
Jeżeli było dobrze to stawiam na olej, ale to oznacza też że jeżeli nawet się poprawi to są już pewno przypalone przekładki. Każdy zawsze twierdz że to wina tarcz ale z reguły są winne sprężyny i przekładki a tarcze jeszcze ze 20 tys. wytrzymają. Oczywiście jest bezsensowne wymienianie sprężyn i przekładek a nie wymienieni za 140 zł tarcz :D.
Taki zabieg robi się tylko wtedy jeżeli nie myślimy za długo jeździć motocyklem.

Awatar użytkownika
Korzik
Posty: 53
Rejestracja: wt lut 12, 2013
Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Motocykl: vn1500
VROC: 0

Post autor: Korzik » pt mar 01, 2013

Pustelnik pisze:Ja miałem tak,że na zimnym silniku było ok a jak się zagrzał po przejechaniu 10-30 km to sprzęgła praktycznie nie miałem. Po rozebraniu sprzęgła okazało się, że tarczki są jak nowe (grubość znajdziesz w instr. serwisowej). Doszedłem do wniosku, że mimo kilkukrotnej wymiany płynu i dokładnemu odpowietrzaniu musiała gdzieś zostawać banieczka powietrza, która po porządnym rozgrzaniu silnika powiększała swoją objętość na tyle by powodować częściowe wysprzęglanie. Wpadłem na pomysł by dobrze rozgrzać silnik w czasie jazdy i kiedy poczuję ślizganie sprzęgła podjechać pod garaż. Nie gasząc silnika zdjąłem pokrywę, pod którą jest siłownik i na gorącym pracującym silniku (by nie ostygł) odpowietrzyłem jeszcze raz układ (dzięki temu wypychając tą rozprężoną banieczkę powietrza). Sprzęgło natychmiast powróciło i nigdy więcej nie miałem z nim problemu.
Którą to pokrywę zdejmowałeś do odpowietrzenia ??
Wrzuć zdjęcie jak możesz

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pt mar 01, 2013

Korzik pisze:Którą to pokrywę zdejmowałeś do odpowietrzenia ??
Wrzuć zdjęcie jak możesz
_________________
lewy boczek (karter) to atrapa pod którą znajduje się odpowietrznik aby ją zdemontować musisz jeszcze zdemontować podest bonie wylezie :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Korzik
Posty: 53
Rejestracja: wt lut 12, 2013
Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Motocykl: vn1500
VROC: 0

Post autor: Korzik » pt mar 01, 2013

A jaki to odpowietrznik , śrubka jakaś czy jak to wygląda, pamiętasz ???

Jutro rano odkręcam i zobaczę;)

Dzisiaj wymieniłem olej - Motul 5100 10W40 i nie wiem czy jest wyraźna różnica...

Idzie jak burza ale coś na 2 i 3 jakby turbo dziurę miał;)

obroty idą,idą i nagle zwala z siedzenia :D

No spróbuję jutro go jeszcze odpowietrzyć i zobaczymy czy jest różnica?

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » pt mar 01, 2013

Odpowietrznik jak każdy inny. Wygląda jak kalamitka na którą możesz nałożyć wężyk. Odkręcasz kluczem chyba nr8
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
Korzik
Posty: 53
Rejestracja: wt lut 12, 2013
Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Motocykl: vn1500
VROC: 0

Post autor: Korzik » pt mar 01, 2013

ok, dzięki.
Jutro z rana działam i dam znać czy coś pomogło :p

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » sob mar 02, 2013

Pustelnik pisze:. Odkręcasz kluczem chyba nr8
klucz nr 10
śruby od pokrywy odkręcaj po kolei stopniowo nie do końca bo one zostają razem z pokrywą dwa trzy obroty i nastepna

Awatar użytkownika
Korzik
Posty: 53
Rejestracja: wt lut 12, 2013
Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Motocykl: vn1500
VROC: 0

Post autor: Korzik » sob mar 02, 2013

Zdjęte, odpowietrzone i nie widać różnicy..
Olej motul 5100 i odpowietrzony i jak było tak jest.. :(

Larry
Posty: 34
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Kościan
Motocykl: vn 1500
VROC: 0

Post autor: Larry » sob mar 02, 2013

Korzik pisze:Zdjęte, odpowietrzone i nie widać różnicy..
Olej motul 5100 i odpowietrzony i jak było tak jest.. :(
A dobrze odpowietrzyłeś ? bo mi się też na początku wydawało że dobrze odpowietrzam.
Polecam:
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=5959
Ex: 3x jawka, simson, Yamaha Dt80, 3x Jawa350 i Mz, Suzuki Gs, Kawasaki GPZ, DragStar, Shadow.

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » sob mar 02, 2013

Stawiam na sprężyno-podkładki . One powodują docisk tarcz do siebie. Mnie padły po wymianie oleju.

GRISZKA
Posty: 58
Rejestracja: ndz lis 27, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: byłVN 1500 Classic Tourer,Goldwing 1500
VROC: 0

Post autor: GRISZKA » sob mar 02, 2013

Panowie,co Wy z tym odpowietrzaniem!!!!Przecież źle odpowietrzony układ powoduje niecałkowite rozłączanie sprzęgła a nie ślizganie!Zmniejsza sie wtedy skok roboczy klamki.Na milion procent winne sprężyno-podkładki.Pozdr GRISZKA
Im więcej jeżdżę tym mniej jestem najeżdżony,tym bardziej chcę więcej i więcej...

Awatar użytkownika
Korzik
Posty: 53
Rejestracja: wt lut 12, 2013
Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Motocykl: vn1500
VROC: 0

Post autor: Korzik » sob mar 02, 2013

W poniedziałek dzwonię do serwisu bo nigdzie oprócz tarczek nie mogę wyszukać przekładek !!!

Allegro całe przekopane i tylko tarczki , zestawów też nie mają...

http://allegro.pl/tarcze-sprzeglowe-kaw ... 10074.html

tylko tarczki a o przekładkach wszędzie ani słowa :(

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » sob mar 02, 2013

Przekładki odpuść sobie również. Sprawdź tylko czy mają na sobie punkciki na całym obwodzie . Kup tylko te trzy sprężyny talerzowe i będzie git.

GRISZKA
Posty: 58
Rejestracja: ndz lis 27, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: byłVN 1500 Classic Tourer,Goldwing 1500
VROC: 0

Post autor: GRISZKA » sob mar 02, 2013

Jak widzisz Kolego Korzik,umiejetność czytania ze zrozumieniem czasami się przydaje.Podkładki to coś innego jak przekładki.Pozdr Griszka
P.S.Proponuję od razu kupić uszczelkę pod dekiel,bo stara lubi popękać przy zdejmowaniu.
Im więcej jeżdżę tym mniej jestem najeżdżony,tym bardziej chcę więcej i więcej...

Awatar użytkownika
Korzik
Posty: 53
Rejestracja: wt lut 12, 2013
Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Motocykl: vn1500
VROC: 0

Post autor: Korzik » sob mar 02, 2013

GRISZKA pisze:Jak widzisz Kolego Korzik,umiejetność czytania ze zrozumieniem czasami się przydaje.Podkładki to coś innego jak przekładki.Pozdr Griszka
P.S.Proponuję od razu kupić uszczelkę pod dekiel,bo stara lubi popękać przy zdejmowaniu.

Rozróżniam przekładki a podkładki :)

W poniedziałek dzwonię do centrali Kawasaki i zobaczę co jest do dostania :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 19 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 19 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą