Pomocy ! przy gaznikach vn750.

Awatar użytkownika
WilQ666x
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 18, 2012
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: Kawasaki Vulcan VN750
VROC: 0

Pomocy ! przy gaznikach vn750.

Post autor: WilQ666x » śr kwie 03, 2013

Witam wszsytkich serdecznie. Moze ktos spotkal sie z problemem typu:
przypominam motocykl vulcan vn750.

Niedawno go zlozylem do konca.wsyzstko w miare ok. pali jak trzeba na zimnym ze 4 obroty walem na cieplym od strzala, lecz mianowicie odpalam go na ssaniu,pochodzi sobie chwilke opuszcze do polowy ssanie( jak opuszcze powoli do konca to motocykl gasnie) ale jak juz jest na tej polowie ssania i probuje dodawac gazu to zamiast sie wkrecac na obroty to jest mulandia i gasnie chyba ze szybko puszcze gaz to znow wskoczy na swoje obroty. Co to moze byc? Czy jakies zatkane dyszki? ( chociaz przed wlozeniem gaznik byl wyczyszczony przedmuchany itd. )

Czy to moze byc wina swiec?
czy to tylko nie zsynchronizowane gazniki?

ps. moze np za duza dawka paliwa wzgledem powietrza, bede bardzo wzdzieczny jesli ktos pokaze albo napisze ktore srobki przy gazniku sa za to odpowiedzialne.( z tego co sie orientuje powinno sie wkrecic do konca i pozniej kilka obrotow wykrecic, ael ile nei mam pojecia) i czy takie srobki sa za mieszanke odpowiedzialne przy dwoch gaznikach,tzn z kazdej str osobno czy tylko jedna? Drodzy Motocyklisci RATUNKU!

Qudłaty
Posty: 34
Rejestracja: pt mar 29, 2013
Miejscowość: Tczew
Motocykl: Kawasaki VN-15
VROC: 0

Post autor: Qudłaty » czw kwie 04, 2013

Witam.


Z tego co piszesz to może być zła synchronizację gaźników, potem wyreguluj. To mi przychodzi do głowy. Strzela ci na jednym cylindrze, czy na oba?
Witam.

Awatar użytkownika
WilQ666x
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 18, 2012
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: Kawasaki Vulcan VN750
VROC: 0

Post autor: WilQ666x » czw kwie 04, 2013

za bardzo nie strzela w cale bym powiedzial,czasem gdzies tam przy shcodzeniu z obr w rure kichnie,ale sporadycznie,bo sporadycznie udalo mi sie go wkrecic.....pracuje w miare rowno ale wlasnie problem z tym wkreceniem. pozdrawiam i dzieki za wszelkie cenne info.

Qudłaty
Posty: 34
Rejestracja: pt mar 29, 2013
Miejscowość: Tczew
Motocykl: Kawasaki VN-15
VROC: 0

Post autor: Qudłaty » czw kwie 04, 2013

Witam.
Wiesz jak synchronizować gaźniki ?
Witam.

Qudłaty
Posty: 34
Rejestracja: pt mar 29, 2013
Miejscowość: Tczew
Motocykl: Kawasaki VN-15
VROC: 0

Post autor: Qudłaty » czw kwie 04, 2013

iglicę od mieszanki masz sprawne lub zużyte. Jak masz dobre to zrób regulację igilicy od powietrza. Wkręć ja na max i 0,5 mm odkręć i tak po trochę aż bedzie dobrze to co jedynie teraz przyszło mi do głowy
Witam.

januszek

Post autor: januszek » czw kwie 04, 2013

Kolego , te objawy które opisujesz to wyrażnie wskazują na ubogą mieszankę tzn. za mało paliwa .
Otwierając ssanie robisz bogatą mieszankę , bo ssaniem dopływ powietrza zmiejszasz , tym samym ma więcej paliwa w stosunku do powietrza (mieszanka bogata) bo to ułatwia rozruch zimnego silnika . Gdy zamykasz ssanie , mieszankę robisz ubogą i już od połowy ssania - jak opisujesz - silnik zaczyna tracić obroty tzn. ma za mało paliwa (uboga) . Przyczyny mogą być cztery : nieszczelne doloty między gażnikami , a głowicami - za mały poziom paliwa w komorach pływakowych - zatkana któraś dysza główna lub też za mocno opuszczone iglice (ząbki na iglicy w suwaku).
Kolega powyżej dobrze ci tłumaczył z tą regulacją , a ja podpowiem Ci tylko , że zacznij od sprawdzenia iglic (ustaw na środkowe ząbki - jeżeli cztery to druga od dołu) - sprawdz szczelność połączenia gażników z głowicami i wtedy dopiero te śrubki od powietrza należy wkręcić do końca i wykręcić 1,5 obrotu . Silnik musi zaskoczyć i tu można ewentualnie podregulować mieszankę - pamiętając , że wkręcając mieszankę robisz bogatą (zamykasz powietrze) a wykręcając ubogą , bo więcej powietrza . Obie śrubki (jeden i drugi gażnik) ustawiaj jednakowo i jeżeli silnik na wolnych wchodzi na za wysokie obroty - zmiejszaj śrubką obrotów (przy dzwigni gdzie dochodzi linka gazu).
Powodzenia .

Awatar użytkownika
WilQ666x
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 18, 2012
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: Kawasaki Vulcan VN750
VROC: 0

Post autor: WilQ666x » pt kwie 05, 2013

zarabiscie.wsyzstko wiem...bede za niedlugo wszystko sprawdzal.Wielkie dzieki...ceizko mi ogarnac ten gaznik wszystko rozumiem oprocz jednego,to co opisujezs ze za mocno opuszczone iglice,tzn z tego co kumam iglice ktore odpowiadaja za przepustnice,tylko ktore to srobki i czy to trzbea wydzierac cale? jakby jakies foto bede bardzo wdzieczny. Pozdrawiam.

januszek

Post autor: januszek » pt kwie 05, 2013

Iglice są w górnej części gażnika i żadne śrubki , tylko musisz rozebrać tą część gażnika gdzie dochodzi linka gazu , bo one są bezpośrednio połączone z suwakami (przepustnice) w których zamocowane są iglice i na mocowaniu iglicy zobaczysz nacięcia poprzeczne w które wchodzi taki "sprytny" seger - włożenie go w odpowiednie nacięcie umożliwia podniesienie lub opuszczenie iglicy.
Wspominałeś , że gażniki "były czyszczone" dlatego sugeruję sprawdzenie ustawienia iglic , bo może ktoś (ten czyszczący) nie zapamiętał poprzednich ustawień i zrobił na "chybił - trafił". wracając do "uszczelnienia dolotów" zwróć uwagę na te gumy - one są tak zrobione , jakby mimośrodowo i dlatego trzeba je ustawić w odpowiedniej pozycji , żeby ładnie - bez oporów weszły na króćce głowic.
Przepraszam - pomyliłem gażniki - ty masz sterowanie przepustnicami(suwakami) pociśnieniowe więc tam linki nie dochodzą , a do dzwigenek z boku gażnika , więc do iglic musisz rozebrać górną część gażnika.

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » pt kwie 05, 2013

Kolego najprostrzy sposób na przedmuchanie gażnika to, wymontuj gumy te którymi dolatuje powietrze, odpal moto, zagrzej silnik, wkręć go na wysokie obroty i ręką zatykaj dolot powietrza i puszczaj, oczywiście będzie się zalewał, ale na pewno ta metoda od lat pomaga w wielu moto. :pedzi:
Bo liczy się droga, nie cel.

SAJMON84
Posty: 121
Rejestracja: pt paź 12, 2012
Miejscowość: rymań
Motocykl: vulcan 750
VROC: 0

Post autor: SAJMON84 » ndz kwie 07, 2013

Witam wszystkich.

Moto słabe, dymi na niebiesko, strzela 1oo km/h to max.
Dam w manete do końca to kręci tylko do 4 tys.
Zalewa 1 cylinder. Sprawdziłem i wymieniłem wszystkie świece, filtry, węże paliwowe i podciśnienia. Szukać przyczyny w gaźnikach? Czyszczenie i synchro? Czy może coś pominąłem by sprawdzić?
Kranik:
poz ON - nie leci paliwo
PRI - leci
RES - leci

Dziękuję za podpowiedzi.

Qudłaty
Posty: 34
Rejestracja: pt mar 29, 2013
Miejscowość: Tczew
Motocykl: Kawasaki VN-15
VROC: 0

Post autor: Qudłaty » ndz kwie 07, 2013

Masz prawdo podobnie problem z kranikem. Tak ja uważam.
czyściłeś kranik lub jest uszkodzony.
Witam.

SAJMON84
Posty: 121
Rejestracja: pt paź 12, 2012
Miejscowość: rymań
Motocykl: vulcan 750
VROC: 0

Post autor: SAJMON84 » ndz kwie 07, 2013

kranik nieciekawy poklejony

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » ndz kwie 07, 2013

Kolego miałem podobny problem, kombinowałem podobnie jak ty a okazało się, że czujniki indukcyjne były za daleko koła magnesowego, po dosunięciu ich problem ustał, oczywiści stało się to po wymianie pokrywy alternatora, bo raczej same się nie przestawią. :ok:
Bo liczy się droga, nie cel.

SAJMON84
Posty: 121
Rejestracja: pt paź 12, 2012
Miejscowość: rymań
Motocykl: vulcan 750
VROC: 0

Post autor: SAJMON84 » ndz kwie 07, 2013

to już zgłupłem do reszty. nagle wszystko chodzi cacy a za chwile strzały, dymienie i spadek mocy

Awatar użytkownika
Wojtek34
Posty: 334
Rejestracja: wt sty 15, 2013
Miejscowość: Bledzew - Lubuskie
Motocykl: VN750 92'
VROC: 0

Post autor: Wojtek34 » sob kwie 13, 2013

Jeśli kranik otwiera się na podciśnienie i masz te 3 tryby pracy, o których piszesz to paliwo powinno lecieć tylko w trybie PRI. Jesli leci na RES to radzę rozebrać i sprawdzić. Niebieski dym może świadczyć o obecności oleju w paliwie - takie mam doświadczenia z niezapomnianymi silnikami z Fiata 126p, tudzież Poloneza :antlers: a jeśli olej dostaje się do paliwa to może być coś nie tak z pierścieniami albo (i)uszczelką pod głowicą. Nie mam doświadczenia z silnikiem VN 750 ale zakładam, że co do zasady działają podobnie jak w maluchu :) Jeśli masz czym to sprawdź kompresję - to może dać Ci jakieś informacje i nakierować na dalsze poszukiwania.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 20 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 20 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą