Zalany gar

RAFAŁ 17
Posty: 96
Rejestracja: śr wrz 12, 2012
Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
Motocykl: VN 800 CLASIC
VROC: 35538

Zalany gar

Post autor: RAFAŁ 17 » pn kwie 08, 2013

Witam panowie pomocy!!!
Wczoraj przyjechał mój motor do NL dzisiaj trochę polatałem z kumplem i okazało się że jeden gar zalany(miałem to samo w październiku ale wtedy ssania nie wdusiłem) a teraz świeżo co z serwisu przyjechał i to samo. Nie wiem który jeszcze gar to który ale ten od siedzenia nie pali. Najgorsze jest to że musiałem do domu wrócić jakieś 30 km. Czytałem o sytuacji jaką miał BABEK ale tam była inna sytuacja bo BABEK miał na postoju zalanego a ja wracałem jeszcze do domu. Co robić pomocy? Dlaczego go znowu zalało? w jakiej pozycji ma być kranik?

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » pn kwie 08, 2013

W trakcie jazdy przestał palić ten uszkodzony cylinder? czy już od uruchomienia motocykla? a co serwis w nim robił? rozumiem ze już nie możesz reklamować naprawy.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn kwie 08, 2013

Sprawdź iskrę na świecy i połączenie od cewki mi nie palił jeden garnek, przy przerwie na kablu, też mi się zdarzyło wracać na jednym garze( moc skutera ), a drugi pluł paliwem z wydechu, po zmianie kabla cewka-fajka na nowy problem odszedł w zapomnienie :ok:
Może też cewka coś nie teges.

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » pn kwie 08, 2013

Przyczyn może być kilka, począwszy od "podwieszenia" zaworu, poprzez "zmostkowaną" świecę, a skończywszy na uszkodzeniu cewki lub samego przewodu WN....... musisz to wszystko sprawdzić, ale skoro motong był w serwisie to tam zwróciłbym się w pierwszej kolejności.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 658
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » wt kwie 09, 2013

RAFAŁ 17 pisze: jeden gar zalany(miałem to samo w październiku ale wtedy ssania nie wdusiłem) a teraz świeżo co z serwisu przyjechał i to samo
Co robił serwis? Ty masz gaźniki, prawda? Nie zablokował się pływak?
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1261
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Post autor: Jurek » wt kwie 09, 2013

RAFAŁ 17 pisze: Dlaczego go znowu zalało? w jakiej pozycji ma być kranik?
Pozycja kranika jest ważna. Kurek paliwa jest typu podciśnieniowego tzn. że paliwo przepływa tylko wtedy gdy pracuje silnik. Kranik powinien być normalnie pozycją do dołu. Rezerwa to pozycja w górę. W bok to tzw. pozycja "na przelew" kiedy chcemy zalać puste gaźniki lub całkowicie opróżnić bak. W tej pozycji kurek nie powinien być w czasie normalnej eksploatacji, bo może zalać cylindry.
Obrazek
A - kranik
B - otwarty
C - przelew
D - rezerwa

RAFAŁ 17
Posty: 96
Rejestracja: śr wrz 12, 2012
Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
Motocykl: VN 800 CLASIC
VROC: 35538

Post autor: RAFAŁ 17 » wt kwie 09, 2013

Witam, na wstepie chcialem podziekowac za zainteresowanie moim problemem. Co do pytan: w pazdzierniku mialem ten sam problem i serwis zmienil olej, filtr oleju, swiece i spuscili paliwo z cylindrów. Od tego czasu wszystko bylo wporzadku. Pozniiej motor stal na zimowaniu, wtedy zostala wykonana regulacja zaworow i zmieniona opona przednia. Nastepnie w ostatni weekend motor zostal odebrany z serwisu i przywieziony na przyczepce 1000km do holiandii. Wczoraj po odpaleniu wydaje mi sie, ze motor nie chodzil jak powinien i nie mial mocy. Przejechalismy z kolega wczoraj lacznie 70km, ale naprawde zle motor zaczal chodzic po 30km.

Martwi mnie to czy nie bedzie w oleju paliwa?
Czy do swiec potrzebuje jakis specjalny klucz? Poniewaz z motorem takiego nie uzyskalem.

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » wt kwie 09, 2013

Prawdopodobnie jeden gar nie pracuje, możesz to sprawdzić w prosty sposób, wystarczy że dłonią dotkniesz cylindrów i jeżeli jeden będzie ciepły, a drugi gorący to masz odpowiedź dlaczego motocykl jest slaby...... oczywiście najpierw musisz motocykl odpalić i nagrzać :p
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » wt kwie 09, 2013

:) Wydaje mi się że jedną świece szlak trafił :ok:

Awatar użytkownika
WiecznieŻywy
Posty: 307
Rejestracja: wt paź 02, 2012
Miejscowość: Elbląg
Motocykl: Kawasaki Vulcan 2000
VROC: 35625

Post autor: WiecznieŻywy » wt kwie 09, 2013

Rowniez mialem taki problem ,wymiana swiecy spowodowala powrot usmiechu na mojej twarzy . zacznij od swiec a potem mozna sie martwic , czego nie zycze .

RAFAŁ 17
Posty: 96
Rejestracja: śr wrz 12, 2012
Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
Motocykl: VN 800 CLASIC
VROC: 35538

Post autor: RAFAŁ 17 » wt kwie 09, 2013

A więc tak zdemontowałem zbiornik wykręciłem świeczkę mokra, w sumie kapło z niej. Następnie pokreciłem troszkę rozrusznikiem myślałem że coś wypluje ale nic. Nie mam na razie nowej więc wkręciłem tą z poprzedniej zmiany. Poskręcałem wszystko no i próba odpalił na dwa, pochodził tak z 30min i wszystko dobrze ( ciekawe na jak długo? ). Teraz zastanawia mnie jedno czy jest w oleju paliwo? odkręciłem wlew oleju i nie mogę wyczuć. Czy jest jakiś wizjer stanu oleju żeby sprawdzić czy przybyło? Tak po za tym kolanko wydechu w miejscu przykręcenia do cylindra było całe mokre. Zostawiłem też odkręcony wlew oleju może jak znajduje się tam paliwo to odparuje, co o tym myślicie? :scrach:

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt kwie 09, 2013

Okienko stanu oleju masz prawie że pod wlewem oleju :ok:
sprawdzałeś na wykręconej świeczce czy iskra jest ok?

RAFAŁ 17
Posty: 96
Rejestracja: śr wrz 12, 2012
Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
Motocykl: VN 800 CLASIC
VROC: 35538

Post autor: RAFAŁ 17 » wt kwie 09, 2013

Sprawdzałem była iskra tylko jak zaczął kręcić to morze tak po 2 sek pojawiała się ale była przez cały czas powyginałem nawet roszke przewód żeby sprawdzić czy nie jest pęknięty.

RAFAŁ 17
Posty: 96
Rejestracja: śr wrz 12, 2012
Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
Motocykl: VN 800 CLASIC
VROC: 35538

Post autor: RAFAŁ 17 » wt kwie 09, 2013

Mayones pisze:Okienko stanu oleju masz prawie że pod wlewem oleju :ok:
sprawdzałeś na wykręconej świeczce czy iskra jest ok?

nie mam pojęcia gdzie jest to okienko wpatrywałem się chyba z pół godziny w ten silnik i nie znalazłem. Może jest to czymś zakryte?

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr kwie 10, 2013

RAFAŁ 17 pisze:
Mayones pisze:Okienko stanu oleju masz prawie że pod wlewem oleju :ok:
sprawdzałeś na wykręconej świeczce czy iskra jest ok?

nie mam pojęcia gdzie jest to okienko wpatrywałem się chyba z pół godziny w ten silnik i nie znalazłem. Może jest to czymś zakryte?
Przede wszystkim nie jesteś w stanie sprawdzić stanu oleju jeśli motocykl stoi na stopce. Poproś kogoś żeby przytrzymał Ci motocykl w pionie to na pewno uda Ci się zobaczyć okienko wielkości około dwuzłotówki w miejscu o którym pisał Mayones. Powodzenia w poszukiwaniach ;) ;) ;)
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

RAFAŁ 17
Posty: 96
Rejestracja: śr wrz 12, 2012
Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
Motocykl: VN 800 CLASIC
VROC: 35538

Post autor: RAFAŁ 17 » śr kwie 10, 2013

OK spróbuję znaleźć dzisiaj. :scrach:

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1261
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Post autor: Jurek » śr kwie 10, 2013

Tu masz gdzie szukać wizjera.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr kwie 10, 2013

Podrzuć mi swojego maila na PW to Ci prześlę manuale tam masz zobrazowane co i jak :ok:

RAFAŁ 17
Posty: 96
Rejestracja: śr wrz 12, 2012
Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
Motocykl: VN 800 CLASIC
VROC: 35538

Post autor: RAFAŁ 17 » śr kwie 10, 2013

Dzieki za fotke teraz napewo znajde. Chyba podest zasłania mi to i dlatego nie znalazłem. :ok:

RAFAŁ 17
Posty: 96
Rejestracja: śr wrz 12, 2012
Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
Motocykl: VN 800 CLASIC
VROC: 35538

Post autor: RAFAŁ 17 » sob kwie 13, 2013

Wczoraj znalazłem wizjer stanu oleju i okazuje się że jest nad stan, teraz tylko pytanie czy w serwisie za dużo zalali czy paliwo się w dostało po zalaniu tego jednego gara. Czy jest taka opcja żeby upuścić trochę tego oleju i jakoś sprawdzić czy jest tam benzyna? :scrach:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 22 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 22 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą