Chłodzenie silnika vn 1700

claus
Posty: 86
Rejestracja: ndz mar 03, 2013
Miejscowość: okolice Poznania
Motocykl: vulcan 1700 classic
VROC: 0

Chłodzenie silnika vn 1700

Post autor: claus » sob maja 25, 2013

witam wszystkich posiadaczy vn 1700.Moje pytanie jest następujące.Jak czesto załancza się Wam wentylator chlodnicy np. w mieście w temeraturach ok. 20 stopni.Dodam, że w moim moto jest zamontowana chromowana osłona.Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.Pozdrawiam.

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » sob maja 25, 2013

U mnie jak tylko zatrzymam sie na 30 sek. już się kręci. Dodatkowo po wyłączeniu silnika i załączeniu w pozycję zapłon jeszcze się kręci wentylator. To norma. ;)

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » sob maja 25, 2013

Wentylatory w Vulcanach latem mają sporo pracy zwłaszcza w korkach. Jest to normalne zjawisko nieszkodliwe dla motocykla w przeciwieństwie do jego kierowcy bo jajka zaczynają się gotować na twardo :D
Osłona chromowana w zależności od wykonania może jeszcze zmniejszyć skuteczność chłodzenia. Jeśli tylko Twój Vulcan nie przypomina parowozu ruszającego w kłębach pary to nie należy się tym zbytnio przejmować.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » ndz maja 26, 2013

Claus po kiego grzyba drugi raz pytasz się o to samo i zaśmiecasz forum?
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=6330
Oczekujesz innych odpowiedzi czy może ich nie rozumiesz?
Zapraszam na Vulcanerię 2013 tam będziesz mógł porozmawiać na żywo może wyjaśnią się Twoje wątpliwości.

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » pn maja 27, 2013

Hmm. :scrach:

Siwy_B
Posty: 10
Rejestracja: pn sie 03, 2020
Motocykl: VN1700

Re: Chłodzenie silnika vn 1700

Post autor: Siwy_B » ndz wrz 13, 2020

Cześć, montuję zbiorniczek wyrównawczy (którego nie miałem). Zakupiłem nowy oryginał.

Zbiorniczek ma króciec do wężyka w dolnej części i tu nie ma problemu.
Posiada on również zaślepiony górny króciec przy korku (jakby przelew), czy macie w swoich tam wężyk czy jest zaślepione?

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Chłodzenie silnika vn 1700

Post autor: Tex66 » ndz wrz 13, 2020

Siwy_B
Jak mamy to odpalamy „Manualek” w ver. PDF i szukamy, a jak nie mamy to w necie online.
1. W „manualku” – wpisujemy „reserve tank”.
2. W katalogu części – wpisujemy „Reservoir
Dla ułatwienia:
- VN 1700 Classic i Nomad – strona 231;
- VN 1700 Voyager – strona 52;
- VN1700 Nomad Tourer - strona 49;
- Vulcan 1700 Vaquero - strona 158.

Schematy, zdjęcia połączenia – WSZYSTKO jest.
Ten „zaślepiony górny króciec przy korku” – trzeba …….. „ODŚLEPIĆ” !

Dlaczego?no to troszeczkę teorii:
„Korek chłodnicy ma dwa zawory (ciśnieniowy i próżniowy). Jednym z nich jest zawór ciśnieniowy, który utrzymuje ciśnienie w układzie gdy silnik pracuje. Gdy ciśnienie przekracza 0,95 ÷ 1,25 kgf / cm², zawór ciśnieniowy otwiera się i uwalnia ciśnienie do zbiornika wyrównawczego.
Gdy tylko ciśnienie spadnie, zawór zamyka się, utrzymując ciśnienie na poziomie 0,95 ÷ 1,25 kgf / cm². Gdy silnik ostygnie, kolejny mały zawór - zawór próżniowy w korku otwiera się. Gdy chłodziwo chłodzi się, powoduje to jego kurczenie się (zmniejszenie objętości). Zawór próżniowy otwiera się i pozwala, aby płyn chłodzący ze zbiornika wyrównawczego dostał się do chłodnicy.”
Tex66

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Chłodzenie silnika vn 1700

Post autor: Tex66 » pn wrz 14, 2020

Proponuję zaopatrzyć się w instrukcję serwisową – „manual”.
Bez tego ani rusz.
Nie na każde pytanie uzyska się tu odpowiedź, zwłaszcza z tych dziecinnie prostych.
Troszkę wysiłku Siwy.

Obrazek

:yeee:
Tex66

Siwy_B
Posty: 10
Rejestracja: pn sie 03, 2020
Motocykl: VN1700

Re: Chłodzenie silnika vn 1700

Post autor: Siwy_B » pn wrz 14, 2020

I to są rzeczowe porady, dziękuję.

Macie rację, manuala nie miałem. Z nim dużo łatwiej.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą