Chłodzenie silnika vn 1700
-
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz mar 03, 2013
- Miejscowość: okolice Poznania
- Motocykl: vulcan 1700 classic
- VROC: 0
Chłodzenie silnika vn 1700
witam wszystkich posiadaczy vn 1700.Moje pytanie jest następujące.Jak czesto załancza się Wam wentylator chlodnicy np. w mieście w temeraturach ok. 20 stopni.Dodam, że w moim moto jest zamontowana chromowana osłona.Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.Pozdrawiam.
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Wentylatory w Vulcanach latem mają sporo pracy zwłaszcza w korkach. Jest to normalne zjawisko nieszkodliwe dla motocykla w przeciwieństwie do jego kierowcy bo jajka zaczynają się gotować na twardo
Osłona chromowana w zależności od wykonania może jeszcze zmniejszyć skuteczność chłodzenia. Jeśli tylko Twój Vulcan nie przypomina parowozu ruszającego w kłębach pary to nie należy się tym zbytnio przejmować.
Osłona chromowana w zależności od wykonania może jeszcze zmniejszyć skuteczność chłodzenia. Jeśli tylko Twój Vulcan nie przypomina parowozu ruszającego w kłębach pary to nie należy się tym zbytnio przejmować.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
- Sheriff
- Posty: 1254
- Rejestracja: pt cze 11, 2010
- Miejscowość: Koog aan de Zaan
- Motocykl: Versys 1000 GT
- VROC: 30486
Claus po kiego grzyba drugi raz pytasz się o to samo i zaśmiecasz forum?
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=6330
Oczekujesz innych odpowiedzi czy może ich nie rozumiesz?
Zapraszam na Vulcanerię 2013 tam będziesz mógł porozmawiać na żywo może wyjaśnią się Twoje wątpliwości.
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=6330
Oczekujesz innych odpowiedzi czy może ich nie rozumiesz?
Zapraszam na Vulcanerię 2013 tam będziesz mógł porozmawiać na żywo może wyjaśnią się Twoje wątpliwości.
Re: Chłodzenie silnika vn 1700
Cześć, montuję zbiorniczek wyrównawczy (którego nie miałem). Zakupiłem nowy oryginał.
Zbiorniczek ma króciec do wężyka w dolnej części i tu nie ma problemu.
Posiada on również zaślepiony górny króciec przy korku (jakby przelew), czy macie w swoich tam wężyk czy jest zaślepione?
Zbiorniczek ma króciec do wężyka w dolnej części i tu nie ma problemu.
Posiada on również zaślepiony górny króciec przy korku (jakby przelew), czy macie w swoich tam wężyk czy jest zaślepione?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Chłodzenie silnika vn 1700
Siwy_B
Jak mamy to odpalamy „Manualek” w ver. PDF i szukamy, a jak nie mamy to w necie online.
1. W „manualku” – wpisujemy „reserve tank”.
2. W katalogu części – wpisujemy „Reservoir”
Dla ułatwienia:
- VN 1700 Classic i Nomad – strona 231;
- VN 1700 Voyager – strona 52;
- VN1700 Nomad Tourer - strona 49;
- Vulcan 1700 Vaquero - strona 158.
Schematy, zdjęcia połączenia – WSZYSTKO jest.
Ten „zaślepiony górny króciec przy korku” – trzeba …….. „ODŚLEPIĆ” !
Dlaczego? – no to troszeczkę teorii:
„Korek chłodnicy ma dwa zawory (ciśnieniowy i próżniowy). Jednym z nich jest zawór ciśnieniowy, który utrzymuje ciśnienie w układzie gdy silnik pracuje. Gdy ciśnienie przekracza 0,95 ÷ 1,25 kgf / cm², zawór ciśnieniowy otwiera się i uwalnia ciśnienie do zbiornika wyrównawczego.
Gdy tylko ciśnienie spadnie, zawór zamyka się, utrzymując ciśnienie na poziomie 0,95 ÷ 1,25 kgf / cm². Gdy silnik ostygnie, kolejny mały zawór - zawór próżniowy w korku otwiera się. Gdy chłodziwo chłodzi się, powoduje to jego kurczenie się (zmniejszenie objętości). Zawór próżniowy otwiera się i pozwala, aby płyn chłodzący ze zbiornika wyrównawczego dostał się do chłodnicy.”
Jak mamy to odpalamy „Manualek” w ver. PDF i szukamy, a jak nie mamy to w necie online.
1. W „manualku” – wpisujemy „reserve tank”.
2. W katalogu części – wpisujemy „Reservoir”
Dla ułatwienia:
- VN 1700 Classic i Nomad – strona 231;
- VN 1700 Voyager – strona 52;
- VN1700 Nomad Tourer - strona 49;
- Vulcan 1700 Vaquero - strona 158.
Schematy, zdjęcia połączenia – WSZYSTKO jest.
Ten „zaślepiony górny króciec przy korku” – trzeba …….. „ODŚLEPIĆ” !
Dlaczego? – no to troszeczkę teorii:
„Korek chłodnicy ma dwa zawory (ciśnieniowy i próżniowy). Jednym z nich jest zawór ciśnieniowy, który utrzymuje ciśnienie w układzie gdy silnik pracuje. Gdy ciśnienie przekracza 0,95 ÷ 1,25 kgf / cm², zawór ciśnieniowy otwiera się i uwalnia ciśnienie do zbiornika wyrównawczego.
Gdy tylko ciśnienie spadnie, zawór zamyka się, utrzymując ciśnienie na poziomie 0,95 ÷ 1,25 kgf / cm². Gdy silnik ostygnie, kolejny mały zawór - zawór próżniowy w korku otwiera się. Gdy chłodziwo chłodzi się, powoduje to jego kurczenie się (zmniejszenie objętości). Zawór próżniowy otwiera się i pozwala, aby płyn chłodzący ze zbiornika wyrównawczego dostał się do chłodnicy.”
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Chłodzenie silnika vn 1700
Proponuję zaopatrzyć się w instrukcję serwisową – „manual”.
Bez tego ani rusz.
Nie na każde pytanie uzyska się tu odpowiedź, zwłaszcza z tych dziecinnie prostych.
Troszkę wysiłku Siwy.
Bez tego ani rusz.
Nie na każde pytanie uzyska się tu odpowiedź, zwłaszcza z tych dziecinnie prostych.
Troszkę wysiłku Siwy.
Tex66
Re: Chłodzenie silnika vn 1700
I to są rzeczowe porady, dziękuję.
Macie rację, manuala nie miałem. Z nim dużo łatwiej.
Macie rację, manuala nie miałem. Z nim dużo łatwiej.
Kto jest online
Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości