"Wibracja" kierownicy w VN 2000

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

"Wibracja" kierownicy w VN 2000

Post autor: Tokar » śr cze 19, 2013

Ostatnio pojawił się problemik w moim VN 2000. W pewnym zakresie prędkości po puszczeniu kierownicy, zaczyna ona ostro wibrować, tak że trzeba ją natychmiast ponownie chwycić. Problem pojawia się przy 50-70 km/h. Przy wyższych prędkościach problem znika.
Ostatnio wymieniłem oponki na nowe, koła zostały wyważone. W poprzednim sezonie wymieniałem także łożyska główki ramy.
Gdzie szukać problemu?

Po tej wymianie, także tylne koło mi ucieka na zakrętach jak odkręcam manetkę-wcześniej tego nie było.
Oponki które zmieniłem są tego samego producenta, nawet model ten sam :-)

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » śr cze 19, 2013

Łożyska tylnego wahacza?? ;) chyba gdzieś to było na forum, jak znajdę to ci podeśle watek.
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » śr cze 19, 2013

Tył to mniejszy problem-chyba zacząłem odkręcać manetkę bardziej i pewnie dlatego takie uślizgi, gorzej z przodem.........

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » śr cze 19, 2013

Tokar, właśnie wibracje kierownicy mogą być spowodowane łożyskiem tylnego wahacza, kumpel w
CBR 600 F4 miał taki problem, kiera mu drgała, szukał na główce, piasta, opony, w końcu myślał że coś z ramą, problem zniknął po wymianie łożysk tylnego wahacza,
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » śr cze 19, 2013

nie puszczaj kierownicy:)
NIC

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » śr cze 19, 2013

Może sprawdź luz na łożyskach główki ramy.... jakiej firmy są te łożyska ??
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » śr cze 19, 2013

Łożyska są dokładnie takie jakich używa Kawasaki....... nawet Made in Japan miały wytłoczone...

Bzq - no weź tu nie puszczaj kiery, jak się sama o to prosi :-)

Awatar użytkownika
TOM
Posty: 158
Rejestracja: czw maja 05, 2011
Miejscowość: BOGUMIŁOWICE/TARNÓW
Motocykl: KAWASAKI VULCAN 2000
VROC: 0

Post autor: TOM » śr cze 19, 2013

Tokar końcem kwietnia pisałem o takim samym problemie w moim vn2000. Do Dzisiaj szukałem przyczyny i chyba znalazłem. Przy moim moto wymieniłem przednią oponę i wydało mi się że trochę się poprawiło, ale w powrotnej drodze z Vulcaneri odczułem że objaw jeszcze się nasilił. Dzisiaj po dokładnych oględzinach okazało się że podczas przykręcania koła pasowego do tylnego koła zrobiłem to zbyt lekko i pod wpływem jazdy otwory na śruby powoli rozkalibrowywały się . Nie zdając sobie z tego sprawy wyjeżdżając do Przusuchy podczas ostatniego przeglądu przed podróżą dokręciłem nakrętki mocno ale niestety nie wiedziałem że koło pasowe ciągnięte przez pas ustawiło się w innej osi niż koło. Mimośród koła pasowego powodował potężne drgania tyłu i przenosił się na kierownicę i był odczuwalny właśnie przy prędkości 50-80 km/h powyżej tej prędkości częstotliwość powodowała że drgania były odczuwalne lżej.
Niestety koło pasowe kosztuje 2490 zł więc będę tulejował otwory śrub żeby ustalić osiowe ustawienie koła pasowego względem tylnego koła. Myślę że zajmie mi to tydzień więc po zakończeni poinformuję o efektach.
Żeby sprawdzić czy koło pasowe jest w jednej osi z tylnym kołem - podnieś motocykl na podnośniku , odkręć osłonę pasa, włącz silnik ,wrzuć bieg ,po rozpędzeniu wrzuć na luz i sprawdź czy wszystko w porządku.

Pozdrawiam i przy okazji dzięki za SUPER FOTY

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » śr cze 19, 2013

Dzięki, tak zrobię.....w sumie objawy podobne....... Czekam na relacje za tydzień i sam też dam znać.

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » ndz mar 09, 2014

co z tymi wibracjami? u mnie to samo jest w vn 900, aleprzy niższych prędkościach, tak ok 50-60 km/h, jak puszcze kierownice to masakra jakas, rzuca ze szok, ale mam wrazenie ze cos jest z łożyskiem główki ramy

Awatar użytkownika
TOM
Posty: 158
Rejestracja: czw maja 05, 2011
Miejscowość: BOGUMIŁOWICE/TARNÓW
Motocykl: KAWASAKI VULCAN 2000
VROC: 0

Post autor: TOM » pn mar 10, 2014

Witam.
U mnie wszystko Ok. Sprawdź obydwa koła. Bardzo często drganie kierownicy są wynikiem
tylnego koła.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą