"Wibracja" kierownicy w VN 2000
"Wibracja" kierownicy w VN 2000
Ostatnio pojawił się problemik w moim VN 2000. W pewnym zakresie prędkości po puszczeniu kierownicy, zaczyna ona ostro wibrować, tak że trzeba ją natychmiast ponownie chwycić. Problem pojawia się przy 50-70 km/h. Przy wyższych prędkościach problem znika.
Ostatnio wymieniłem oponki na nowe, koła zostały wyważone. W poprzednim sezonie wymieniałem także łożyska główki ramy.
Gdzie szukać problemu?
Po tej wymianie, także tylne koło mi ucieka na zakrętach jak odkręcam manetkę-wcześniej tego nie było.
Oponki które zmieniłem są tego samego producenta, nawet model ten sam :-)
Ostatnio wymieniłem oponki na nowe, koła zostały wyważone. W poprzednim sezonie wymieniałem także łożyska główki ramy.
Gdzie szukać problemu?
Po tej wymianie, także tylne koło mi ucieka na zakrętach jak odkręcam manetkę-wcześniej tego nie było.
Oponki które zmieniłem są tego samego producenta, nawet model ten sam :-)
Tokar, właśnie wibracje kierownicy mogą być spowodowane łożyskiem tylnego wahacza, kumpel w
CBR 600 F4 miał taki problem, kiera mu drgała, szukał na główce, piasta, opony, w końcu myślał że coś z ramą, problem zniknął po wymianie łożysk tylnego wahacza,
CBR 600 F4 miał taki problem, kiera mu drgała, szukał na główce, piasta, opony, w końcu myślał że coś z ramą, problem zniknął po wymianie łożysk tylnego wahacza,
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW
- TOM
- Posty: 158
- Rejestracja: czw maja 05, 2011
- Miejscowość: BOGUMIŁOWICE/TARNÓW
- Motocykl: KAWASAKI VULCAN 2000
- VROC: 0
Tokar końcem kwietnia pisałem o takim samym problemie w moim vn2000. Do Dzisiaj szukałem przyczyny i chyba znalazłem. Przy moim moto wymieniłem przednią oponę i wydało mi się że trochę się poprawiło, ale w powrotnej drodze z Vulcaneri odczułem że objaw jeszcze się nasilił. Dzisiaj po dokładnych oględzinach okazało się że podczas przykręcania koła pasowego do tylnego koła zrobiłem to zbyt lekko i pod wpływem jazdy otwory na śruby powoli rozkalibrowywały się . Nie zdając sobie z tego sprawy wyjeżdżając do Przusuchy podczas ostatniego przeglądu przed podróżą dokręciłem nakrętki mocno ale niestety nie wiedziałem że koło pasowe ciągnięte przez pas ustawiło się w innej osi niż koło. Mimośród koła pasowego powodował potężne drgania tyłu i przenosił się na kierownicę i był odczuwalny właśnie przy prędkości 50-80 km/h powyżej tej prędkości częstotliwość powodowała że drgania były odczuwalne lżej.
Niestety koło pasowe kosztuje 2490 zł więc będę tulejował otwory śrub żeby ustalić osiowe ustawienie koła pasowego względem tylnego koła. Myślę że zajmie mi to tydzień więc po zakończeni poinformuję o efektach.
Żeby sprawdzić czy koło pasowe jest w jednej osi z tylnym kołem - podnieś motocykl na podnośniku , odkręć osłonę pasa, włącz silnik ,wrzuć bieg ,po rozpędzeniu wrzuć na luz i sprawdź czy wszystko w porządku.
Pozdrawiam i przy okazji dzięki za SUPER FOTY
Niestety koło pasowe kosztuje 2490 zł więc będę tulejował otwory śrub żeby ustalić osiowe ustawienie koła pasowego względem tylnego koła. Myślę że zajmie mi to tydzień więc po zakończeni poinformuję o efektach.
Żeby sprawdzić czy koło pasowe jest w jednej osi z tylnym kołem - podnieś motocykl na podnośniku , odkręć osłonę pasa, włącz silnik ,wrzuć bieg ,po rozpędzeniu wrzuć na luz i sprawdź czy wszystko w porządku.
Pozdrawiam i przy okazji dzięki za SUPER FOTY
Kto jest online
Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości