Ile przejedziemy kilometrów na baku

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » czw lip 25, 2013

U mnie wchodzi 15,2 dm3.
:ok:

Awatar użytkownika
RadekSłupsk
Posty: 302
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
VROC: 35633

Post autor: RadekSłupsk » czw lip 25, 2013

Przy spokojnej jezdzie solo 4,5L. Po miescie i dynamicznie i wypad na trase 60, 70mp/h 5,7L, jesli dobrze pamketam. Ogolnie, u mnie, to norma w okolicach 5 L
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed

VROC #35633

Awatar użytkownika
Tim
Posty: 75
Rejestracja: pn sie 05, 2013
Miejscowość: Warszawa, Praga Płn.
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Tim » pn sie 26, 2013

Witajcie.
Dopiero uczę się swojego Nomada i intensywnie obserwuję, co się z nim dzieje.
Zatankowałem już kilka zbiorników i na oko wychodzi mi, że spalanie w trasie mam umiarkowane.
Podzielę się z wami krótką historią.
Wybrałem się w ostatni łikend w dłuższą trasę. Droga równa i szeroka, prędkość 100-110km/h, deszczyk mży. Na drogomierzu 270km i zamigała rezerwa. Jadę dalej twardo, bo na rezerwie książka przewiduje 4l, czyli wystarczy jeszcze na jakieś 60km. Na drogomierzu pojawia się zasięg 300km. Lekki długi zakręt w prawo na obwodnicy. 301... 302km. I nagle BUUUuuuueeeeee... K...a, ja pi...ę i już widzę spacer w deszczu po autostradzie w poszukiwaniu butelki i litra paliwa. Zakręt się skończył i motocykl odżył. Opanowałem zamieszanie w ruchu wokół. Teraz już intensywnie szukam stacji paliwa jadąc wolniej. Po chwili BUUUuuuueeeee... Pot na czole. I tak jeszcze kilka razy przez kolejne 7km. Jest zjazd. Ale niema znaku o paliwie. Zjeżdżam. Oby tylko dotoczyć się bliżej jakichś zabudowań. I jest. Nie opodal. Czerwony orzeł. Dziękuję Wszyscy Święci. Na stacji tankuję do pełna – 18 litrów. I tu zdziwienie. Bańka ma mieć 20l. Czyli jeszcze 2l były w zbiorniku. Zatem skąd ta niemiła niespodzianka na trasie. Wygląda na to, że zbiornik w VN 1600 jest tak skonstruowany, że resztka paliwa chlupie się po nim we wszystkie strony a pompka łyka powietrze. Wniosek – użyteczna pojemność zbiornika to maksymalnie 18l, co w ciężkim turystyku nie nastraja długodystansowo.
W efekcie kilku spalonych zbiorników wynika spalanie w granicach 5,8 – 6,3l/100km na trasach w proporcji 70% za miastem 30% w mieście. Przy jeździe spokojnej i umiarkowanej tzn. utrzymując 100-120km/h, bez pałowania od świateł do świateł. Dodam jeszcze, że mój Nomad 1600 ma kompletnie przerobiony układ zasilania: wysoko przepływowy filtr powietrza, chip Cobra FI2000, wolny wydech.
Taka to historia z zasięgiem na zbiorniku paliwa.
Tim

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pn sie 26, 2013

TiM,

Mój Nomad potrafi się zadławić, jak ma jeszcze pięć litrów w baku. Ale jak się ma ramę kołyskową, to trzeba motór parę razy na boki machnąć i w końcu przeleje się tyle, ile trzeba do dalszych kilometrów.

I mogę Ci powiedzieć, że w weekend dolewałem co 150 km (ca ~90 mil) równo po 10 litrów. Ale 120 km/h to była dolna przelotowa :motos: (ekspresówki i autostrady)
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
Tim
Posty: 75
Rejestracja: pn sie 05, 2013
Miejscowość: Warszawa, Praga Płn.
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Tim » pn sie 26, 2013

Powyżej 120km/h to już mi plomby z zębów wypadają ;) I jakoś od czasu zmiany z typowego turystyka na krążownik przestało mi się spieszyć ;)

Bawię się też pokrętłami, które są w tym procesorze Fi2000. Jeśli zejdę poniżej zalecanych fabrycznie wartości: silnik słabo zapala, nierówno pracuje na wolnych obrotach, zapowietrza się, bardziej grzeje i słabo ciągnie, o dziwo spalanie wzrasta, a wydech dudni głośniej.
Jakby nie patrzeć zasięg 300km na zbiorniku to nieco mniej niż się spodziewałem ale i tak spalanie jest bardzo dobre jak na ten rozmiar motocykla i jego ceglaną areodynamikę.

Migrant
Posty: 23
Rejestracja: ndz mar 17, 2013
Miejscowość: małopolska
Motocykl: VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Migrant » wt sie 27, 2013

.... JA miałem to samo w moim 1,6 classic . I też się nieźle wystraszyłem , bo stacja daleko i wstyd dzwonić do kogoś po pomoc . Na wskaźniku paliwa dopiero co zaczęła zanikać ostatnia kreska i "buuuuu ......" . Teraz to dolewam częściej . Ale faktycznie paliwo było słychać w zbiorniku więc to faktycznie chyba efekt tej ramy kołyskowej . Mój spala poniżej 5l przy 70-90km/h :) .
VN 1600.... i wszystko jasne

Awatar użytkownika
Długi Lech
Posty: 1000
Rejestracja: ndz lis 14, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: EN 500 C3
VROC: 33639

Post autor: Długi Lech » sob wrz 21, 2013

Przydatny kalkulator zużycia paliwa - http://moto.wieszjak.pl/kalkulatory/31, ... aliwa.html#
Pozdrawiam Leszek

VROC #33639

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » sob wrz 21, 2013

Super sprawa, podałem dane i włala :)

Przejechałeś 441 km spalając 15.63 l paliwa.
Twój motocykl spala średnio 3.54 l/100km.
Koszt przejechania 100km wynosi 20.85 zł.

:p :thumbup:
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Yoo!
Posty: 53
Rejestracja: wt wrz 26, 2017
Miejscowość: Chorzów
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Yoo! » wt wrz 26, 2017

Witam, widzę że temat troszkę przestarzały, ale nigdzie nie moge znaleźć odpowiedzi do tego konkretnego modelu, mowa tu bowiem o VN800. Czy jest jakaś szansa zamontować jakiąś kontrolkę rezerwy ?
Widziałem już w innych motocyklach jak z boku baku montowali rurkę, w której można zobaczyć ile mamy benzyny, ale średnio mi się to podoba.

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » wt wrz 26, 2017

chyba zostaje tylko patrzenie na kilometry uwzględniając czy się dzidowało, czy była to spokojna jazda.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr wrz 27, 2017

Kranik zepsułeś ?

Awatar użytkownika
Borys
Posty: 215
Rejestracja: sob kwie 11, 2015
Miejscowość: Prostki k/ Ełku
Motocykl: Kawasaki VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: Borys » śr wrz 27, 2017

U mnie cały zbiornik zalany około 15 litrów...Do momentu konieczności przełączenia kranika na "rezerwę" przejeżdżam w granicach 140 mil.. :pedzi:
Borys - pozdrawiam.

mua
Posty: 76
Rejestracja: pt sie 12, 2016
Miejscowość: dolnyśląsk
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: mua » czw wrz 28, 2017

U mnie podobnie :ok:

Awatar użytkownika
Yoo!
Posty: 53
Rejestracja: wt wrz 26, 2017
Miejscowość: Chorzów
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Yoo! » czw wrz 28, 2017

Przemo pisze:chyba zostaje tylko patrzenie na kilometry uwzględniając czy się dzidowało, czy była to spokojna jazda.
W poprzednim moto miałem kontrolkę i jakoś się tak przyzwyczaiłem :p
W dodatku w obecnym Vulkanie mam zepsuty licznik,może linka,może co innego narazie nie działałem w tym kierunku, więc nie wiem ile km przyjadę :)

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » pt wrz 29, 2017

chyba prościej będzie wymienić linkę niż bawić się w kontrolki :)

Awatar użytkownika
Yoo!
Posty: 53
Rejestracja: wt wrz 26, 2017
Miejscowość: Chorzów
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Yoo! » pt wrz 29, 2017

Iron75 pisze:chyba prościej będzie wymienić linkę niż bawić się w kontrolki :)
Tymczasowo pewnie tak,ale jeszcze pogrzebię :)

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt wrz 29, 2017

Zbiornik akrylowy i będzie widać :D

Awatar użytkownika
Yoo!
Posty: 53
Rejestracja: wt wrz 26, 2017
Miejscowość: Chorzów
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Yoo! » pt wrz 29, 2017

Taki jak ten :D

http://motormania.com.pl/wp-content/upl ... paliwa.jpg



Na Alliexores jest masa pływaków i czujników poziomu paliwa, może coś w tym kierunku

https://pl.aliexpress.com/popular/senso ... level.html

Gre8
Posty: 27
Rejestracja: sob gru 09, 2017
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Mean Streak 1600B
VROC: 0

Post autor: Gre8 » śr kwie 04, 2018

odświeżę trochę kotleta ....

Mean Streak 1600 wg. serwisówki ma pojemność zbiornika paliwa 17L .
Nie napisane jest nigdzie w serwisówce o ilości paliwa, która pozostaje w zbiorniku z chwilą włączenia się żółtej kontrolki (rezerwa).

Ktoś wcześniej napisał, że rezerwa w Vulcan Nomad 1600 to 4L .

Czy ma ktoś potwierdzone informacje jak jest z rezerwą w Mean Streak 1600 ?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą