Rzuca kierą w "dwójce"

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Rzuca kierą w "dwójce"

Post autor: Tokar » pn wrz 23, 2013

No tak jak w temacie. Z każdym przejechanym kilometrem coraz bardziej "rzuca" kierownicą. Wiem, że w każdym VN2000 jest tak, że niewielkie ruchy są przy puszczeniu kierownicy. U mnie napie......la tak, że nie jestem w stanie utrzymać kiery jedną ręką.
W maju wymieniłem oponki, w czerwcu doważałem przednią, żeby OK było no i po przejechaniu kilku tysięcy km dupa. Zaczęło rzucać jak cholera. Bez względu na prędkość napindala. No może przy 30-40 km/h nie bardzo, ale powyżej jest dramat.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Łożyska główki ramy wymienione 2 sezony temu.

Yuzek
Posty: 1149
Rejestracja: sob sty 26, 2013
Miejscowość: Poznań/Kamionki
Motocykl: VN1700 Classic
VROC: 0

Post autor: Yuzek » wt wrz 24, 2013

może spadł ciężarek w felgi ? i jest do ponownego wyważenia
LwG Darek
Iguanas Poznań

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » wt wrz 24, 2013

Ja sprawdziłbym łożyska główki ramy i przedniego koła, jedne wytrzymują dłużej inne krócej, jak będzie OK to trzeba szukać dalej, z tego co pamiętam to Thomas miał podobną przypadłość wracając z jakiejś naszej imprezy.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Garciu
Posty: 2556
Rejestracja: pn lis 14, 2011
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN 1700 Classic LT
VROC: 34722

Post autor: Garciu » wt wrz 24, 2013

Mimo wszystko stawiam na łożyska, a fakt że wymienione były 2 sezony temu o niczym nie świadczy.Przerabiałem temat.
Pozdrawiam,

Garciu.

Grześ
Posty: 1338
Rejestracja: sob cze 16, 2012
Miejscowość: Mosina
Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561

Post autor: Grześ » wt wrz 24, 2013

Ja myślę że przyczyna może być w samej oponie. 2ki mają tendencję do schodkowego (nie równomiernego) zużycia bieżnika z uwagi na dużą masę motocykla i ogromne obciążenie przodu. Jeśli ciężarek się nie odkleił to może być opona. Miałem taką sytuację.
Waliło kierą i po wizycie u gumiarzy opinia ,, felga do wymiany,, nie posłuchałem i kazałem ważyć i sprawdzić samą felę. Okazała się ok a wina była w nie równo startej oponie mimo że miała 1 sezon i niecałe 5 tysi przebiegu. To był Dunlop.
Po wymianie jak ręką odioł. !! Niestety 6stów poszło się :cenzura:
--

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » wt wrz 24, 2013

Zaczynam sprawdzanie od łożysk główki ramy, pózniej tylne zawieszenie, a później opona.

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » wt wrz 24, 2013

Tokar pisze:Zaczynam sprawdzanie od łożysk główki ramy, pózniej tylne zawieszenie, a później opona.
Jak pisał Piotr u mnie napier... kierą od łożyska w kole , a myślałem że to coś innego , potem już wiedziałem na pewno łożysko koła , bo sypło się przy 120 km/h szarpło mocniej kierą i spokój , po jakimś czasie piski i co jakiś czas szarpnięcia , a do domu jeszcze 300km, po następnych 200-250 już nie dało się jechać max 40-60 , acha :!!!: wcześniej na lewarku koło było OK więc łożysk koła nie brałem pod uwagę :hammer:

Tyle to ode mnie , inni już pisali , a Ty sam też , więc życzę szybkiej i udanej diagnozy :ok:
No i naprawy :ok:
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

Awatar użytkownika
Pawelek450
Posty: 242
Rejestracja: śr lip 27, 2011
Miejscowość: Suwałki
Motocykl: VN 15 SE
VROC: 0

Post autor: Pawelek450 » wt wrz 24, 2013

u mnie mam koło do centrowania - niestety wyważanie nic by nie pomogło - nic nie biło przy 100-110km/h powyżej masakra, dół i góra. cały zbiornik lata i kiera. Przy obracaniu kołem na postoju nie było nic widać, ani słychać, dopiero jak na wyważenie pojechałem to się okazało wszystko, koleś powiedział, że nic nie zrobi dopóki nie zrobię centrowania. W Suwałkach nic nie znalazłem, najbliżej Białystok. Stary dziadek wystawił mnie do wiatru, bo niby w centrownicę koło nie wejdzie z tarczą(dzwoniłem dzień wcześniej i podałem wymiary), miałem telefon do drugiego majstra co ma sprzęt - no i.. centrowanie skończyło się na ułamaniu 2 szprych, dalej nie robił - wszystkie do wymiany bo strzelają jak struny w gitarze. Ponoć komplet kosztować mnie będzie 150 zł z centrowaniem, wyważaniem i wymianą szprych. Zrobię to po sezonie.

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » śr wrz 25, 2013

Zacząłem od opony i koła. Na wyważarce wszytko cacy-idealnie, "bicia"koła też nie ma, opona gładka i bez schodów, łożyska w kole GIT. Później sprawdziłem łożyska główki ramy i też GIT. Oczywiście próby na różnym ciśnieniu w oponach też nic nie dały. Sprawdziliśmy też ustawienie koła tylnego i też OK. Nawet sprawdzałem czy diabeł prosty jest, no i JEST. Na koniec zaplanowana regulacja tylnego zawieszenia: skręcona sprężyna na 85% i praca amorka na 100% no i wtedy przestało rzucać kierą przy prędkościach 20-40 km/h i 100-120 km/h. Ale w zakresie najistotniejszym, czyli 40-100 km/h daje równo w ręce.
Chyba pozostaje wymiana przedniej opony, no i przeważenie tylnego koła.
Tylko nie piszcie żebym omijał wskazany zakres bo i tak to robię :-)

Awatar użytkownika
Zdziś
Posty: 2086
Rejestracja: czw cze 24, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 NOMAD
VROC: 34481

Post autor: Zdziś » śr wrz 25, 2013

Tokar a oś koła sprawdzałeś Zeus miał podobne objawy
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=5351
zdziś

kawa 2000
Posty: 511
Rejestracja: sob kwie 10, 2010
Miejscowość: Warszawa-Piaseczno
Motocykl: VN 2000 WLA 42 WLD42
VROC: 31512

Post autor: kawa 2000 » śr wrz 25, 2013

została jeszcze wymiana oleju w lagach

franc1213
Posty: 450
Rejestracja: pt wrz 09, 2011
Miejscowość: Szwecja
Motocykl: Kawasaki VN 2000+EN 500
VROC: 37045

Post autor: franc1213 » śr wrz 25, 2013

U mnie pomogla wymiana opony , moto mam odnowsci i tez mie dziwila ta wada zwlaszcza przy przebiegu 11000km .
Franek

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » śr wrz 25, 2013

Chłopaki, ośka prosta, w lagach oliwa wymieniona 2 sezony temu, opona wymieniona w czerwcu. Od tego czasu przelatane ok 5 tysi.
Osobiście stawiam na oponę lub tylne koło-może niedoważone?

Awatar użytkownika
Pawelek450
Posty: 242
Rejestracja: śr lip 27, 2011
Miejscowość: Suwałki
Motocykl: VN 15 SE
VROC: 0

Post autor: Pawelek450 » śr wrz 25, 2013

ja stawiam nadal na centrowanie - lub jeszcze jedna rzecz, sprawdzenie tarczy hamulcowej, czy nie ma bicia. centrowanie koła, to nie tylko bicie na boki, ale góra i dół, Koło może być w formie elipsy, jaja, a wzrokowo za bardzo tego się nie zauważy jak jest opona założona. U mnie po naciągnięciu kilku szprych oraz 2 wyciągniętych mogę jechać trochę powyżej 120km/h, wcześniej nie mogłem(poprawa o jakieś 15km/h). Tarcza też może mieć bicie.

jeszcze jedna rzecz - może tulejki mocowania silnika masz zużyte lub szpilki są niedokręcone, na początku podejrzewałem u nie takie rzeczy

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » śr wrz 25, 2013

Centrowanie odpada bo w dwójce są alu-felasy :antlers:

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » czw wrz 26, 2013

Tokar.... a przed nęceniem Cię szarpało czy po nęceniu? bo to zasadnicza różnica ;)

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » czw wrz 26, 2013

centek pisze:Tokar.... a przed nęceniem Cię szarpało czy po nęceniu? bo to zasadnicza różnica ;)
Centuś :keep: Ty to potrafisz pocieszyć :D

Awatar użytkownika
kazuhira
Posty: 1382
Rejestracja: ndz sty 16, 2011
Miejscowość: Kotliska
Motocykl: KLE650
VROC: 33862

Post autor: kazuhira » pt wrz 27, 2013

tokar ... to przez te "żagle z tyłu" coś je założył :) musisz wolniej jeździć .. i mniej nęcić :haha: :!!!:
Nie jestem dziwny ... jestem z edycji kolekcjonerskiej :D

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » pt wrz 27, 2013

kazuhira pisze:tokar ... to przez te "żagle z tyłu" coś je założył :) musisz wolniej jeździć .. i mniej nęcić :haha: :!!!:
Próbowałem bez żagli i jest to samo :wall:

Awatar użytkownika
kazuhira
Posty: 1382
Rejestracja: ndz sty 16, 2011
Miejscowość: Kotliska
Motocykl: KLE650
VROC: 33862

Post autor: kazuhira » sob wrz 28, 2013

... a zmieniles te przednia opone ?
Nie jestem dziwny ... jestem z edycji kolekcjonerskiej :D

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 28 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 28 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą