Rzuca kierą w "dwójce"
Rzuca kierą w "dwójce"
No tak jak w temacie. Z każdym przejechanym kilometrem coraz bardziej "rzuca" kierownicą. Wiem, że w każdym VN2000 jest tak, że niewielkie ruchy są przy puszczeniu kierownicy. U mnie napie......la tak, że nie jestem w stanie utrzymać kiery jedną ręką.
W maju wymieniłem oponki, w czerwcu doważałem przednią, żeby OK było no i po przejechaniu kilku tysięcy km dupa. Zaczęło rzucać jak cholera. Bez względu na prędkość napindala. No może przy 30-40 km/h nie bardzo, ale powyżej jest dramat.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Łożyska główki ramy wymienione 2 sezony temu.
W maju wymieniłem oponki, w czerwcu doważałem przednią, żeby OK było no i po przejechaniu kilku tysięcy km dupa. Zaczęło rzucać jak cholera. Bez względu na prędkość napindala. No może przy 30-40 km/h nie bardzo, ale powyżej jest dramat.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Łożyska główki ramy wymienione 2 sezony temu.
- Piotr
- Posty: 3249
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Warszawa-Wilanów
- Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
- VROC: 25311
Ja sprawdziłbym łożyska główki ramy i przedniego koła, jedne wytrzymują dłużej inne krócej, jak będzie OK to trzeba szukać dalej, z tego co pamiętam to Thomas miał podobną przypadłość wracając z jakiejś naszej imprezy.
VROC#25311
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
-
- Posty: 1338
- Rejestracja: sob cze 16, 2012
- Miejscowość: Mosina
- Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
- VROC: 35561
Ja myślę że przyczyna może być w samej oponie. 2ki mają tendencję do schodkowego (nie równomiernego) zużycia bieżnika z uwagi na dużą masę motocykla i ogromne obciążenie przodu. Jeśli ciężarek się nie odkleił to może być opona. Miałem taką sytuację.
Waliło kierą i po wizycie u gumiarzy opinia ,, felga do wymiany,, nie posłuchałem i kazałem ważyć i sprawdzić samą felę. Okazała się ok a wina była w nie równo startej oponie mimo że miała 1 sezon i niecałe 5 tysi przebiegu. To był Dunlop.
Po wymianie jak ręką odioł. Niestety 6stów poszło się
Waliło kierą i po wizycie u gumiarzy opinia ,, felga do wymiany,, nie posłuchałem i kazałem ważyć i sprawdzić samą felę. Okazała się ok a wina była w nie równo startej oponie mimo że miała 1 sezon i niecałe 5 tysi przebiegu. To był Dunlop.
Po wymianie jak ręką odioł. Niestety 6stów poszło się
--
- Thomas
- Posty: 3124
- Rejestracja: ndz paź 24, 2010
- Miejscowość: Chorzów, Bytom
- Motocykl: VN 2000 Limited
- VROC: 33040
Jak pisał Piotr u mnie napier... kierą od łożyska w kole , a myślałem że to coś innego , potem już wiedziałem na pewno łożysko koła , bo sypło się przy 120 km/h szarpło mocniej kierą i spokój , po jakimś czasie piski i co jakiś czas szarpnięcia , a do domu jeszcze 300km, po następnych 200-250 już nie dało się jechać max 40-60 , acha wcześniej na lewarku koło było OK więc łożysk koła nie brałem pod uwagęTokar pisze:Zaczynam sprawdzanie od łożysk główki ramy, pózniej tylne zawieszenie, a później opona.
Tyle to ode mnie , inni już pisali , a Ty sam też , więc życzę szybkiej i udanej diagnozy
No i naprawy
- Pawelek450
- Posty: 242
- Rejestracja: śr lip 27, 2011
- Miejscowość: Suwałki
- Motocykl: VN 15 SE
- VROC: 0
u mnie mam koło do centrowania - niestety wyważanie nic by nie pomogło - nic nie biło przy 100-110km/h powyżej masakra, dół i góra. cały zbiornik lata i kiera. Przy obracaniu kołem na postoju nie było nic widać, ani słychać, dopiero jak na wyważenie pojechałem to się okazało wszystko, koleś powiedział, że nic nie zrobi dopóki nie zrobię centrowania. W Suwałkach nic nie znalazłem, najbliżej Białystok. Stary dziadek wystawił mnie do wiatru, bo niby w centrownicę koło nie wejdzie z tarczą(dzwoniłem dzień wcześniej i podałem wymiary), miałem telefon do drugiego majstra co ma sprzęt - no i.. centrowanie skończyło się na ułamaniu 2 szprych, dalej nie robił - wszystkie do wymiany bo strzelają jak struny w gitarze. Ponoć komplet kosztować mnie będzie 150 zł z centrowaniem, wyważaniem i wymianą szprych. Zrobię to po sezonie.
Zacząłem od opony i koła. Na wyważarce wszytko cacy-idealnie, "bicia"koła też nie ma, opona gładka i bez schodów, łożyska w kole GIT. Później sprawdziłem łożyska główki ramy i też GIT. Oczywiście próby na różnym ciśnieniu w oponach też nic nie dały. Sprawdziliśmy też ustawienie koła tylnego i też OK. Nawet sprawdzałem czy diabeł prosty jest, no i JEST. Na koniec zaplanowana regulacja tylnego zawieszenia: skręcona sprężyna na 85% i praca amorka na 100% no i wtedy przestało rzucać kierą przy prędkościach 20-40 km/h i 100-120 km/h. Ale w zakresie najistotniejszym, czyli 40-100 km/h daje równo w ręce.
Chyba pozostaje wymiana przedniej opony, no i przeważenie tylnego koła.
Tylko nie piszcie żebym omijał wskazany zakres bo i tak to robię :-)
Chyba pozostaje wymiana przedniej opony, no i przeważenie tylnego koła.
Tylko nie piszcie żebym omijał wskazany zakres bo i tak to robię :-)
- Zdziś
- Posty: 2086
- Rejestracja: czw cze 24, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 NOMAD
- VROC: 34481
Tokar a oś koła sprawdzałeś Zeus miał podobne objawy
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=5351
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=5351
zdziś
- Pawelek450
- Posty: 242
- Rejestracja: śr lip 27, 2011
- Miejscowość: Suwałki
- Motocykl: VN 15 SE
- VROC: 0
ja stawiam nadal na centrowanie - lub jeszcze jedna rzecz, sprawdzenie tarczy hamulcowej, czy nie ma bicia. centrowanie koła, to nie tylko bicie na boki, ale góra i dół, Koło może być w formie elipsy, jaja, a wzrokowo za bardzo tego się nie zauważy jak jest opona założona. U mnie po naciągnięciu kilku szprych oraz 2 wyciągniętych mogę jechać trochę powyżej 120km/h, wcześniej nie mogłem(poprawa o jakieś 15km/h). Tarcza też może mieć bicie.
jeszcze jedna rzecz - może tulejki mocowania silnika masz zużyte lub szpilki są niedokręcone, na początku podejrzewałem u nie takie rzeczy
jeszcze jedna rzecz - może tulejki mocowania silnika masz zużyte lub szpilki są niedokręcone, na początku podejrzewałem u nie takie rzeczy
Kto jest online
Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości