CHŁODZENIE CIECZĄ A NIE OGRZEWANY GARAŻ MINUSOWE TEMPERATURY

Peblo
Posty: 447
Rejestracja: wt lip 23, 2013
Miejscowość: Łuków
Motocykl: Nomad 1500
VROC: 0

CHŁODZENIE CIECZĄ A NIE OGRZEWANY GARAŻ MINUSOWE TEMPERATURY

Post autor: Peblo » pt paź 18, 2013

Witam jak w temacie mam pytanie, jak radzicie sobie z wielkimi mrozami w nie ogrzewanych stajniach? zastanawiam się czy płyny w naszych motocyklach są odporne na niskie temperatury? a może należy spuszczać płyn tylko czy to gwarantuje że pozbyliśmy się całego płynu z układu ? jeśli ktoś zna odpowiedź na te pytania będę wdzięczny w końcu chodzi o dobro naszych rumaków :pedzi:
Pozdrawiam Cię Iron 75

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » pt paź 18, 2013

W chłodnicy powinien być płyn do tego przeznaczony, który nie zamarza w występujących w naszej strefie klimatycznej temperaturach.
Problem jest tylko wtedy jak masz tam wodę albo nie wiadomo co. Wtedy najlepiej wymienić, albo sprawdzić temp. zamarzania (przyrządem albo spuścić trochę i do zamrażarki wsadzić).
:ok:

Awatar użytkownika
Pawelek450
Posty: 242
Rejestracja: śr lip 27, 2011
Miejscowość: Suwałki
Motocykl: VN 15 SE
VROC: 0

Post autor: Pawelek450 » pt paź 18, 2013

płyny zabezpieczają cały układ przed dostaniem się tam powietrza i rdzewieniu elementów, jak spuścisz płyn, i zalęgnie się rdza to co zrobisz??a przy wilgoci +powietrze na pewno tam wlezie, bo tak ma.

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pt paź 18, 2013

Jeśli masz zalany płyn chłodniczy (oczywiście dobry wymieniany zgodnie z zasadami) a nie wodę to nic się nie stanie nie musisz się martwić. Spuszczanie i zalewanie układu co sezon może powodować "zimowa korozję" tzn. tam gdzie powinien być płyn jest powietrze i metal się utlenia.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » pt paź 18, 2013

Większość płynów chłodniczych jest przystosowana do -22 -25 stopni. Są też takie, które chronią przed zamarzaniem do -37 stopni. Najczęstszym błędem jest nie wymienianie płynu chłodniczego, a powinno się go wymieniać przynajmniej raz na 5 lat. Z biegiem czasu i eksploatacji, każdy płyn chłodniczy traci swoje parametry. Także dla pewności lepiej zmień płyn i masz po problemie.
Zawsze używaj płynów przeznaczonych do motocykli.
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » pt paź 18, 2013

Zeus pisze:wymieniać przynajmniej raz na 5 lat
:scrach: To już czas....chyba złożę zamówienie :mrgreen: :mrgreen:
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » pt paź 18, 2013

No i płyn chłodniczy nie jest drogi...
Ihaaaa VN750 -> VN1600 Mean Streak -> VN2000 Limited, FJR1300, Hayabusa

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » pt paź 18, 2013

Lacik pisze:No i płyn chłodniczy nie jest drogi...
W przeciwieństwie do płynu ustrojowego, który należy spożywać w trakcie wymiany płynu chłodniczego :rotfl22: :rotfl22: :rotfl22: bo przecież garaż nie ogrzewany :D
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt paź 18, 2013

Za motocyklowy trza dać 60-90 zeta, przynajmniej do 8setki wchodzi prawie 3 l :ok:

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » pt paź 18, 2013

Ceny płynów wahają się między 20 a 60 zł za 1 l.

Tylko niech nikt nie pisze, że można zlać petrygo czy borygo :D
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt paź 18, 2013

Zeus pisze:Ceny płynów wahają się między 20 a 60 zł za 1 l.

Tylko niech nikt nie pisze, że można zlać petrygo czy borygo :D
...oj tam oj tam dobry lejek i wszystko się wleje :D

FlasH
Posty: 146
Rejestracja: sob sie 11, 2012
Miejscowość: Warszawa / Rzepin
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: FlasH » pt paź 18, 2013

Czym się różnią płyny chłodnicze do moto od tych do samochodów?

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt paź 18, 2013

Ceną :ok:
Z tego co ja się dowiedziałem przed wymianą u mnie to wyższa temp wrzenia coś koło 130 st, i dodatki smarujące dla pompy wody :scrach:
Nie mniej jednak wydałem zamiast 30 zł na jakieś dynagele 60 zł na motula, co w przeliczeniu na 3 sezony chyba nie jest zbytnią rozrzutnością :)

Peblo
Posty: 447
Rejestracja: wt lip 23, 2013
Miejscowość: Łuków
Motocykl: Nomad 1500
VROC: 0

Post autor: Peblo » pt paź 18, 2013

No proszę co kilka głów to nie jedna :clap: tak więc panowie !! kto nie zmieniał lub nie ma pewności proponuję lejki w ruch nie zapominając o płynach do ustrojowych do zimnnnnnego garażu :butelka:
Pozdrawiam Cię Iron 75

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 26 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 26 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą