POMOC W WYBORZE NOWEJ MASZYNY

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz gru 29, 2013

Smoku pisze:Tomasz napisał/a:
Najgorsze jest to, że najczęściej francuzy sawyeksploatowane, a moze trafniej bedzie napisac mocno zaniedbane wiec ostrożnie!!!
Motocykl jest dokładnie taki jak ktoś o niego dbał. Niezależnie czy jest sprowadzony z Francji, Tadżykistanu czy Republiki Demokratycznej Konga.
No może poza Anglią w której zawsze jest mokro i wilgotno i rdza bierze :D
Co do tych wyższości w zakrętach tego a na prostej tamtego to wystarczy zmienić kierę w jednym czy drugim i już nowe wrażenia ;) także spora przewaga nas 4oooo bo każde moto można zrobić "pod siebie" :ok: bierz to co Ci się podoba i Ci najbardziej "leży" pod zadkiem.
Ja w swojej 800 zmieniłem kierę i profil kanapy i teraz jest O niebo lepiej choć jeszcze nie to co szukam :D

Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1304
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » ndz gru 29, 2013

O wyspach zapomniałem, fakt :ok:
Ale jeszcze co do porównania 800 i 1500. 800 jest lżejsze, ale mocy ma niewiele mniej, można bardziej się złożyć w zakręcie więc da się go pokonać szybciej. (jakby to o to chodziło) :ok:
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

Groncześ
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 31, 2013
Miejscowość: Płońsk
Motocykl: Kawasaki LTD 454
VROC: 0

Post autor: Groncześ » ndz gru 29, 2013

Co do Francuza, to pytanie z której części Francji został przyprowadzony. Jeśli z południa, to jest szansa, że był eksploatowany cały rok. Co za tym idzie może być zjeżdżony - stąd okazyjna cena. Miałem nadzieję, że może ktoś już widział ten motocykl i podzieli się spostrzeżeniami.
Co do "golasa", to moim zdaniem rzecz gustu, czy ktoś chce ubrać moto, czy pozostawić w stanie surowym. Ja wolę żeby motocykl był "saute", jedynie z prostymi sakwami :ok: .
Myślałem o vn 800, bo póki co taki by mnie urządzał, bo co w tym przedziale cenowym pozostaje - maruder, shadow vt 750c2, drag star 650 :hammer: . Przeca nie będę zmieniał marki :!!!:
Wolność ma zapach beznzyny

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » ndz gru 29, 2013

Posłałem ci na pw info, ale standardowo zawsze wszyscy maja gdzies odp... Kwestia przyzwyczajenia...
Jak Mayones pisał zmiana kiery to nawet czasem 180st zwrot w kierowaniu moto. Ja też mam szeroką kierę i siadając na innej 800 mam zupełnie odmienne wrażenia (gorsze). Ale sama w sobie 800 nieźle sobie radzi, szczególnie na mieście.
Wyszczególniony francuz za takie pieniądze to duży znak zapytania, standardowo 800 chodzą pow. 10kPLN, chyba, że Ktoś ma moc kasy i nie zależy mu przy sprzedaży na dużym proficie... Ale zawsze się potwierdza, że kupujący chce kupić jak najtaniej :p
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn gru 30, 2013

Groncześ pisze:Myślałem o vn 800, bo póki co taki by mnie urządzał, bo co w tym przedziale cenowym pozostaje - maruder, shadow vt 750c2, drag star 650
maruder jest tańszy, mniejszy i wali się w zakrętach ;), 650 większy ale w dwie osoby to tylko "na emeryta" :D
Ja myślę że moto jeżdżone cały rok powinno być zdrowsze od takiego pół na pół, a znowu dobrze utrzymany golas 800 z roku 98-00 powinien kosztować z 10 tyś minimum i basta.

Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1304
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » pn gru 30, 2013

Stałem przed podobnym dylematem: Vulcan, Drag Star, Shadow, Maruder..
Od początku skłaniałem się ku Vulcanowi, wizualnie mnie oczarował.
Drag star 650 nie jeździ nawet z jedną osobą
O reszcie się nie wypowiadam, bo nie mam pojęcia.
Ale z czystym sumieniem polecam Vulcana. Dwa sezony za nami i 800 to jest zdecydowanie to czego szukałem, do miasta w trasę, do lansu gdzie sobie zapragniesz tylko. :ok:
Szukaj okazji, nie miny, przeglądaj ogłoszenia, główkuj.
A jeszcze co do motocykla sauté to pomyśl jednak o gmolu.. :ok:
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

Awatar użytkownika
WiecznieŻywy
Posty: 307
Rejestracja: wt paź 02, 2012
Miejscowość: Elbląg
Motocykl: Kawasaki Vulcan 2000
VROC: 35625

Post autor: WiecznieŻywy » pn gru 30, 2013

Wiadomo? cena zawsze odgrywa duzo role w doborze motocykla, ale pamietaj dobierajac motocykl musisz czuc sie na min dobrze wyjatkowo , swobodnie , "pewnie". Kiedy poczulem własnie cos takiego siadajac na vn 1500 niebyo mnie stac a pragnienie było duze, czekałem i zbieralem pieniadze przez dwa lata . WARTO BYŁO CZEKAC :)

Tomasz
Posty: 6
Rejestracja: wt paź 08, 2013
Miejscowość: Cieśle
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Tomasz » wt gru 31, 2013

Polemizowac masz pewne prawo. Jednak w sprawie zakretow to juz kwestia gustu, a o gustach sie nie dyskutuje ;O). Jesli chodzi o kraj pochodzenia to zeby wiedziec jak kto dba to trzeba znac kulture techniczna danego kraju i troche tam pomieszkac, a niestety francja poza serem i winem nie koijarzy mi sie z niczym pozytywnym. Mechanicy raczej na poziomie niezbyt wysokim co gorsza wlasciciele nie maja swiadomosci tego ze samochod czy motocykl to sie serwisuje nie tylko jezdzi.

Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1304
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » wt gru 31, 2013

Myślę, że poza gustami można porównać fakty więc waga, moc, rozmiar. Nie złożysz się tak 1500 jak 800.
Bardzo nie lubię uogólnień i staram się ich nie stosować. Zdecydowanie wolę ocenić stan techniczny danego modelu i mieć pewność niźli wybierać po kraju pochodzenia.
:ok:
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

Awatar użytkownika
Angelus
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 07, 2014
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vn 800
VROC: 0

Post autor: Angelus » pt lut 07, 2014

Odkopię temat, bo widzę, że jest tu wielu miłośników VN 800 i może ktoś będzie umiał mi doradzić :)

Na początek powiem, że jestem raczej drobną kobietą 166 wzrostu i jakieś 50 kg wagi.
Zastanawiam się nad kupnem nowego motocykla i myślałam nad VN 800, aktualnie posiadam Kawasaki LTD, ale kupując go byłam zupełnie zielona, zaraz po zrobieniu prawka i zupełnie nie wiedziałam na co zwrócić uwagę. Teraz wiem, że ten motocykl jest dla mnie za wysoki. Chciałabym coś mocniejszego i niższego. Więc czy VN 800 się nada? ma ktoś porównanie?

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » sob lut 08, 2014

VN800 jest zdecydowanie niższy od LTD wiem co mówię bo takim kiedyś jeździłem więc na pewno dasz radę niemniej jednak musisz wziąć pod uwagę fakt, że "800" jest cięższa od "454" o jakieś 70 - 90 kg w zależności od modelu. Jeśli zależy Ci na wysokości to w tej samej mniej więcej wadze masz nowszy model VN900 który jest jeszcze niższy. Najlepszym rozwiązaniem jest umówienie się z kimś kto posiada VN800 i przymierzenie się na pewno znajdzie się ktoś w Twojej okolicy kto Ci pomoże.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Angelus
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 07, 2014
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vn 800
VROC: 0

Post autor: Angelus » sob lut 08, 2014

Super, wielkie dzięki za odpowiedź.
Najbardziej zależy mi właśnie na wysokości, LTD jeździło się fajnie, ale średnia zabawa na parkingach, jak ledwo sięgałam nogami do ziemi :P
Chciałabym się zmieścić cenowo w 15000 zł i szperając po necie widziałam w większości "800" ale za "900" też się rozejrzę.
Waga może być niestety dla mnie pewnym problemem, Przy LTD miałam kłopot gdy trzeba było podnieść moto z ziemi, Mission: Impossible
Chyba czas zapisać się na siłownię :P

Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1304
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » sob lut 08, 2014

Oby nie było powodów do podnoszenia :ok:
Co do wagi, środek ciężkości jest niżej więc większy ciężar jest mniej odczuwalny i łatwiejszy do opanowania.
Kwota 15000zł jest sensowną na zakup 800 w dobrym stanie i wyposażonej.
Na 900 może być to już mało.
Generalnie z czystym sercem polecam 800 (sam jestem z tych, co to jak dawali wzrost to byłem w innej kolejce)
Przymierz się czy Ci pasuje a jeśli tak to nie pożałujesz. :ok:
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » sob lut 08, 2014

Moja mama mniej więcej Twojego wzrostu jeździła na mojej 800 i ogarniała bez problemu. Więcej nawet podniosła sama, bo jej też chciałem udowodnić, że da radę i położyłem dla niej moto na trawie w jej własnym ogródku.

Mama narzekała wprawdzie, że podnóżki są za bardzo wysunięte do przodu. Dla Ciebie to też może być problem po LTD, ale moim zdaniem to kwesta przyzwyczajenia. Pozostałe aspekty powinny Cię zadowolić a budżet wystarczy aż nadto.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1304
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » sob lut 08, 2014

Skrobel pisze:
Mama narzekała wprawdzie, że podnóżki są za bardzo wysunięte do przodu. Dla Ciebie to też może być problem po LTD, ale moim zdaniem to kwesta przyzwyczajenia. Pozostałe aspekty powinny Cię zadowolić a budżet wystarczy aż nadto.
Co do podnóżków to można przerobić, więc problemem dużym to nie jest.
A jeśli chodzi o budżet to pamiętaj, że dojdą podstawowe czynności serwisowe etc.
Ale na pewno za tę kwotę uda się coś wartego uwagi znaleźć.
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

Awatar użytkownika
Angelus
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 07, 2014
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vn 800
VROC: 0

Post autor: Angelus » sob lut 08, 2014

Dzięki za rady panowie, jesteście cudowni :hug:

Smoku, Położyłam motocykl (na parkingu) po części przez własną głupotę, a po części dlatego, że był za wysoki i zabrakło mi podparcia. Dlatego koniecznie szukam czegoś niższego. Pod koniec miesiąca planuję się przejechać do komisu przymierzyć do różnych modeli i zobaczymy :)

Skrobel, Musisz mieć zaje*istą mamę! :D moja się boi patrzeć jak jeżdżę. W podnoszeniu, kiedy brak siły jest podobno ważna technika, ja jej widać nie opanowałam... Jak znajdę kogoś kto mi motocykl położy i ewentualnie podniesie, to może poćwiczę w najbliższym czasie :P Mój leżał na żwirowym parkingu więc bałam się kombinować, żeby nie porysować lakieru. Na szczęście szybko znaleźli się chętni do pomocy :)
Z inaczej ustawnymi podnóżkami będzie pewnie początkowo dziwnie, ale wizualnie wydają mi się dość komfortowe, szczególnie na dłuższe trasy.

VN800 zachwyciło mnie swoją urodą i mam nadzieję, że do jazdy też mi spasuje :)
Ostatnio zmieniony ndz lut 09, 2014 przez Angelus, łącznie zmieniany 1 raz.

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » ndz lut 09, 2014

Angelus pisze: Mój leżał na żwirowym parkingu więc bałam się kombinować, żeby nie porysować lakieru.
pooglądaj sobie ten filmik, spokojnie sobie poradzisz, jeszcze jak moto ma gmole to łatwiej i w zasadzie bez szkód w takich parkingówkach :)

FILM

Awatar użytkownika
Angelus
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 07, 2014
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vn 800
VROC: 0

Post autor: Angelus » ndz lut 09, 2014

crazytomi, gmoli niestety nie miałam, przy nowym moto muszę to zmienić.
Dzięki za filmik. Wygląda naprawdę łatwo. Będę musiała poćwiczyć. :)

Awatar użytkownika
Kubrick
Posty: 189
Rejestracja: wt maja 15, 2012
Miejscowość: Krk
Motocykl: Kawasaki VN 800 CL
VROC: 0

Post autor: Kubrick » śr lut 12, 2014

Hej. Widzę że koleżanka TEŻ z Krakowa :) Powiem tak - ja VN800 kupiłam właśnie "na czuja", wzrostu mam pewnie podobnie do Ciebie - rewelacja. :) A podnoszenie to wiesz, technika jedno, ale i jakiś chętny też się zawsze znajdzie rycerz na białym... bez konia. ;) Przymierzałaś się w ogóle do niego kiedykolwiek?

Awatar użytkownika
Angelus
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 07, 2014
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vn 800
VROC: 0

Post autor: Angelus » śr lut 12, 2014

Kubrick, no proszę, a już myślałam, że Kraków nie jeździ na Vulcanach :)
Przymierzałam się do VN800 i śliniłam nad nim delikatnie mówiąc, ale fundusze nie pozwalały, więc wybrałam co innego. Przejechać się niestety nie miałam okazji, ale planuje to zmienić już niebawem.
Na szczęście rycerzy na białych koniach faktycznie nie brakuje i szybko się znajduje ktoś do pomocy, ale w środku nocy na pustej drodze może być gorzej, więc i technikę muszę opanować :)
Dzięki za opinię, w zasadzie jestem już prawie w 100% przekonana do kupna, teraz tylko czekam na okazję!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 13 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 13 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą