VN 1500 - Potworny luz na wahaczu

Kasiarz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 30, 2013
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vulcan VN1500 Classic Fi
VROC: 0

VN 1500 - Potworny luz na wahaczu

Post autor: Kasiarz » wt sty 14, 2014

Witajcie Dobrzy Ludzie
Czy mógłby mi ktoś posłużyć radą, co może być przyczyną takiego luzu poprzecznego na wahaczu? Sprawdzałem z serwisówką i wszystkie elementy są, byłem na laserowym badaniu ramy i z nią wszystko jest w najlepszym porządku. Luz mam taki jak na załączonym filmie i tylne koło przemieszcza się na prawo i lewo o około 1,5 cm. Masakra i nie wiem co robić.
Pomocy !!!

Link do filmu z luzem: http://www.youtube.com/watch?v=1dsyUrg- ... e=youtu.be

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » wt sty 14, 2014

Sprawdź wymiary tulejek

Obrazek
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Kasiarz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 30, 2013
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vulcan VN1500 Classic Fi
VROC: 0

Post autor: Kasiarz » śr sty 15, 2014

Dzięki. Tulejki są dokładnie o tych wymiarach. Jak założę śrubę i tulejki na sam wahacz, to wpasowują się długością idealnie pomiędzy ramionami wahacza. Jak założę wszystko na ramę, to wahacz lata razem z tulejkami. Zastanawiam się, czy nie zużyły się przypadkiem te uszczelniacze (na rysunku powyżej nr 92049). Czy one nie były przypadkiem grubsze i się nie starły? Nie widziałem na oczy nowych, bo u nas jest wszystko na zamówienie... No kurcze jest problem :(

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » śr sty 15, 2014

Nie sądzę, żeby się starły.
Może sama śruba jest wydłużona?
Śruba (nowa oryginał) 177 zł
Uszczelniacz szt. 37 zł (nowy oryginał).
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Jepi19
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 08, 2012
Miejscowość: Bieruń stary
Motocykl: vn 900
VROC: 0

Post autor: Jepi19 » śr sty 15, 2014

W vn900 jest w ramie łożysko kulkowe które niweluje opór tarcia po skręceniu wachacza

Podaj model i rocznik albo sprawdz
http://www.kawasakipartshouse.com/oempa ... ners-tools

Kasiarz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 30, 2013
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vulcan VN1500 Classic Fi
VROC: 0

Post autor: Kasiarz » śr sty 15, 2014

Są tylko łożyska igiełkowe, trzy tuleje, dwa uszczelniacze i śruba. Dokładnie tak jak na rysunku od Zeusa.

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » śr sty 15, 2014

a serwisówka dopuszcza jakiś luz?
NIC

Jepi19
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 08, 2012
Miejscowość: Bieruń stary
Motocykl: vn 900
VROC: 0

Post autor: Jepi19 » czw sty 16, 2014

Kasiarz podaj model rok sprawdze bo na rysunku niewiele widać

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » czw sty 16, 2014

Witam! Ja się zastanawiam czy przypadkiem wachacz nie był wymieniany z innego rocznika w którym obowiązywały inne wymiary np. tej tulei centralnej w ramie? Bo inaczej to trzeba wszystko zwymiarować i dorobić jakieś tuleje dystansowe...

Awatar użytkownika
marecki1981i
Posty: 82
Rejestracja: pt gru 07, 2012
Miejscowość: koniec swiata
Motocykl: Kawsaki VN 900
VROC: 0

Post autor: marecki1981i » czw sty 16, 2014

dodeks pisze:Witam! Ja się zastanawiam czy przypadkiem wachacz nie był wymieniany z innego rocznika w którym obowiązywały inne wymiary np. tej tulei centralnej w ramie? Bo inaczej to trzeba wszystko zwymiarować i dorobić jakieś tuleje dystansowe...
To samo przyszlo mi do glowy...mozliwe ze byl skladany z kilku rozbitkow :mad:

Kasiarz
Posty: 5
Rejestracja: śr paź 30, 2013
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vulcan VN1500 Classic Fi
VROC: 0

Post autor: Kasiarz » czw sty 16, 2014

No to pocieszyliście mnie jak sukę batem :(
Będę wszystko sprawdzał po kolei.

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » czw sty 16, 2014

Może wahacz jest od jakiegoś innego modelu, np. z silnikiem 1600?

Obrazek[/img]

Sprawdź swój wahacz albo strzel fotkę, będzie łatwiej dopasować.
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Wulbi
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2015
Miejscowość: Mieczewo
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Wulbi » czw kwie 16, 2015

To jak tam się zakończyło ?
Bo u mnie też taki problem ,tylko mniejszy luz.
I przy jezidzie prawie oki ,prucz ściągania przy przejeżdżaniu kolein.
Ale najgorzej jest jadąc na 1 biegu po dziurawej nawierzchni asfaltowej lub drodze polnej ,ciągnie raz w lewo raz w prawo .Czuje się to najeżdżając tylnym kołem w dołki na drodze .
Wieczny optymista

Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 . :ok:

Awatar użytkownika
Wulbi
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2015
Miejscowość: Mieczewo
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Wulbi » pt kwie 17, 2015

No to metoda prób i błędów i dedukcja ,
Po rozkręceniu w miejsce luzu 3 mm od strony wału włożyłem podkładkę i zlikwidowałem luz ,z czego nie za bardzo jestem zadowolony bo to takie chałupnictwo ,na próbę ,i co wyszło ?
Jazda po dziurach i polnych jak by dobra a na pewno inna .
Ale sprawdziłem ośiowość - zbieżność i wyszło mam o 1 cm przesunięty środek ,
Wychodzi że muszę przełożyć podkładkę na drugą stronę ,tylko że to jak takie leczenie syfa pudrem !!!
Jak naprawić luz na wahaczu ? A może taki luz ma tam być ?
Z przemyśleń wychodzi mnie że luz mógł powstać z uklepańa się tych elementów gumowych co zaślepiają łożysko są one z gumy i wtopionej metalowej podkładki ,CZY MOGŁY SIĘ UKLEPAĆ LUB WYTRZEĆ ?
Wieczny optymista

Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 . :ok:

Awatar użytkownika
Wulbi
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2015
Miejscowość: Mieczewo
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Wulbi » sob kwie 18, 2015

No to metoda prób i błędów i dedukcja ciąg dalszy.
Przełożyłem podkładkę na drugą stronę i nadal linia kuł o 1 cm przestawiona , i wzołem twarde podkładki po 1,5 mm i włożyłem z dwóch stron ,może troszkę lepiej ale nadal około 1 cm linia ,ośiowość zbieżność, przestawiona .Nie wiem co zrobić i jak ustawia się lub czym -koła żeby leciały w jednej lińi środkiem opony ?
Wieczny optymista

Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 . :ok:

Robrob
Posty: 205
Rejestracja: śr mar 06, 2013
Miejscowość: Łomża
Motocykl: BMW K1200 LT
VROC: 0

Post autor: Robrob » ndz kwie 19, 2015

a jesteś pewien że to wina tyłu a nie na przykład krzywej lagi lub ramy
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..

Awatar użytkownika
Wulbi
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2015
Miejscowość: Mieczewo
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Wulbi » ndz kwie 19, 2015

Przód sprawdzony i lagi prościutkie nowy olej i uszczelnienia przy okazji ,rama raczej prosta ,nie ściąga ,jazda bez trzymanki bez problemu.A po zastosowaniu podkładek przestał pływać na dziurach .
Wieczny optymista

Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 . :ok:

Awatar użytkownika
Wulbi
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2015
Miejscowość: Mieczewo
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Wulbi » czw kwie 23, 2015

TEN TYP TAK MA .
Byłem u kolesia co sprzedaje motory i ma 1600 w częściach ,
Sprawdziłem i u niego wahacz też chodzi na boki .
Chyba tak ma !
Wieczny optymista

Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 . :ok:

Gregory
Posty: 29
Rejestracja: pn cze 30, 2014
Miejscowość: Stasi Las
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Gregory » czw lut 23, 2017

Przepraszam za odgrzewanie kotleta ale mam dokładnie taki sam problem. Wymieniałem gumę łączącą wahacz z silnikiem i po zamontowaniu wahacza zauważyłem dokładnie taki luz jak na filmiku z pierwszego posta. Serwisowka nie mówi nic na temat takiego luzu. Wymieniłem uszczelki, które są po obu stronach ramy i nic się nie zmieniło. Mam w związku z tym prośbę do posiadaczy VN1500 o sprawdzenie czy w Waszych motocyklach występuje taki luz. Najlepiej sprawdzić to unosząc tylne kolo, chwycić za wał jak najbliżej silnika i spróbować poruszać całym wahaczem. Dzięki z góry.
Amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica...

Leo
Posty: 863
Rejestracja: czw lip 26, 2012
Miejscowość: Świnoujście
Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
VROC: 37144

Post autor: Leo » czw lut 23, 2017

Musiałeś coś złożyć nie tak jak trzeba, ja swoje poprzednie moto rozłożyłem w drobny mak, po sprawdzeniu i złożeniu na starych częściach nie było najmniejszego luzu. Poza tym taki osiowy luz jest niebezpieczny, nie da się prowadzić motocykla.
Pozdrawiam Grzegorz.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 21 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 21 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą