Zalewanie świecy VN 800

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Zalewanie świecy VN 800

Post autor: biggus » wt sty 07, 2014

Witam,

Czy spotkaliście się z następującym problemem.
VN 800 ma wymienione świece na nowe i jest wszystko OK. Oczywiście jest odpowiednio dogrzewany itd. Ale po jakimś czasie zaczyna sobie trochę gorzej pracować garnek nr 2 - ten od siodła.
Tak sobie pracuje, że świeca pada i nadaje się tylko do śmietnika. Kolejna świeca i tak dalej.
Jest to już trochę irytujące żeby wymieniać tak często świece.
Zawory na pewno OK - sprawdzałem luzy.
Pozostają przewody wysokiego napięcia lub fajka albo cewka - czy to możliwe?
Na końcu pozostaje gaźnik - ale problem tkwi w 1 cylindrze to raczej chyba nie. Może za bardzo go przelewa?
Wydechy Cobra zamontowane.

Może mieliście taki przypadek lub macie jakieś ciekawe pomysły HELP !!!

Pozdrawiam
biggus

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt sty 07, 2014

Sprawdź kabel i fajkę, ja musiałem wymienić kabel bo nie stykał idealnie i zdarzało się że drugi gar nie pracował tylko wypluwał paliwo przez wydech, po zmianie kabla problem znikł.

Awatar użytkownika
Ryffka
Posty: 1398
Rejestracja: pn kwie 19, 2010
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
VROC: 24863

Post autor: Ryffka » wt sty 07, 2014

W mojej starej vn800 też była ta przypadłość :) Chyba taki urok modelu. Wszystko musi być na cacy, żeby garnek nie robił problemów ze świecą. U mnie pomogła wymiana dysz na DynoJet i filtr K&N. Świec używałem irydowych, ale wydaje mi się, że przy tej konfiguracji zwykłe też by się dobrze sprawowały. Teraz moim sprzętem śmiga Wyder więc możesz go zapytać czy ma jakieś problemy z tym garkiem :)

PS. Przewody wysokiego też wymieniałem już wcześniej. Było lepiej, ale nie idealnie.

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » wt sty 07, 2014

biggus, U mnie problem też był w ten deseń, rozwiązanie problemu było kosztowne. Otóż drugi gar był przegrzany, pierścienie nie spełniały swojej roli. Olej przedostawał się do komory spalania i problem się ciągnął. Musiałem robić drugi gar bo nie było jazdy. Mam nadzieję że u ciebie to tylko drobnostka.
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » wt sty 07, 2014

Dzięki za podpowiedzi.

Mam pytanie jak można sprawdzić fajki i przewody napięcia?
Cewki nie podejrzewacie?

Jeżeli chodzi o dysze to nie wiem jakie mam bo się nie dobierałem do gaźnika.
Filtr powietrza KN.
A co powoduje zamiana dysz?

Co proponujecie Panowie, co można zrobić w warunkach domowych ?


biggus
VN 800 Classic

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » wt sty 14, 2014

Ma ktoś pomysł jak to najłatwiej posprawdzać?

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » śr sty 15, 2014

Kable najlepiej potraktuj spryskiwaczem do kwiatków oczywiście z wodą w środku?! Zapal silnik i spryskaj mgiełką przewody oczywiście w jakiejś ciemnicy....będzie widać gdzie iskierki sobie skaczą!

Legion
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 15, 2013
Miejscowość: Oleśnica
Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
VROC: 0

Post autor: Legion » pt sty 17, 2014

A jak wygląda ta padnięta świeca (rodzaj uszkodzeń)? Co dokładnie się z nią dzieje że pada? W jakim czasie od jej wymiany na nową dochodzi do powtórnego uszkodzenia (orientacyjny przebieg).

Druga sprawa to rozwiń jak mamy rozumieć to zdanie: "zaczyna sobie trochę gorzej pracować garnek nr 2 - ten od siodła"? Co dokładnie dzieje się z pracą tego cylindra / tłoka i na czym polega jego gorsza praca?

Ostatnie pytanie, to czy problem nie pojawił się np. po wymianie wydechów na Cobry lub innej przeróbce motocykla?

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » sob sty 18, 2014

Świeca jest zakopcona i rozrzuca iskrę na prawo i lewo. Jeżeli chodzi o garnek nr 2 to zaczyna sobie gorzej pracować czyli przerywa i nie równo pracuje co idzie za tym wolniej sie dogrzewa w porównaniu do pierwszego.
Na Cobrach go kupiłem to nie wiem co było na oryginalnych wydechach.

Legion
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 15, 2013
Miejscowość: Oleśnica
Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
VROC: 0

Post autor: Legion » ndz sty 19, 2014

Ok, coś już wiadomo. Co nieco o świecach, ich stanie i diagnozowaniu problemów z nimi związanych znajdziesz tutaj:

http://chudzikj.republika.pl/Technika/Swiece/swiece.htm

Ważne, że świeca nie jest zaolejona.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz sty 19, 2014


ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 17 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 17 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą