Ceramizer - mit czy nie?
Ceramizer - mit czy nie?
Trafiłem w sieci na filmik TVN Turbo prezentujący test działania dodatku do oleju "Ceramizer" na Polonezie ...oglądałem to z lekkim przymrużeniem oka ale wszedłem na stronę producenta i okazuje się, że mają sporo różnych specyfików i ponoć wyrobioną "renomę" na rynku. W zarysie produkt ma powodować zmniejszenie tarcia części metalowych w silniku.
A teraz odnośnie moto...
Jest też dodatek do oleju dla silników motocyklowych czterosuwowych.
Opis zasad działania:
http://www.ceramizer.pl/content/view/29/41/
Zasady stosowania dla motocykli:
http://www.ceramizer.pl/content/view/172
Jakie macie opinie na ten temat? Interesuje mnie podejście wyłącznie merytoryczne, a nie cos w stylu "fajne, może wleję" albo "a feee, nigdy bym nie wlał coś co nie jest motulem albo castrolem, ale w sumie na mechanice sie nie znam"
Acha...jeszcze w uwagach jest coś takiego:
1. Nie zaleca się stosowania ceramizera w przypadku konstrukcji mokrego sprzęgła, w którym występują metalowe pary okładzin. Ten przypadek dotyczy około 5% konstrukcji silników.
2. W przypadku gdy okładziny mokrego sprzęgła są niemetalowe lub na przemian metalowe-niemetalowe wówczas można stosować ceramizer. Ten przypadek dotyczy około 95% konstrukcji silników.
No to jak to jest z tymi naszymi sprzęgłami w VNach?
A teraz odnośnie moto...
Jest też dodatek do oleju dla silników motocyklowych czterosuwowych.
Opis zasad działania:
http://www.ceramizer.pl/content/view/29/41/
Zasady stosowania dla motocykli:
http://www.ceramizer.pl/content/view/172
Jakie macie opinie na ten temat? Interesuje mnie podejście wyłącznie merytoryczne, a nie cos w stylu "fajne, może wleję" albo "a feee, nigdy bym nie wlał coś co nie jest motulem albo castrolem, ale w sumie na mechanice sie nie znam"
Acha...jeszcze w uwagach jest coś takiego:
1. Nie zaleca się stosowania ceramizera w przypadku konstrukcji mokrego sprzęgła, w którym występują metalowe pary okładzin. Ten przypadek dotyczy około 5% konstrukcji silników.
2. W przypadku gdy okładziny mokrego sprzęgła są niemetalowe lub na przemian metalowe-niemetalowe wówczas można stosować ceramizer. Ten przypadek dotyczy około 95% konstrukcji silników.
No to jak to jest z tymi naszymi sprzęgłami w VNach?
-
- Posty: 146
- Rejestracja: sob sie 11, 2012
- Miejscowość: Warszawa / Rzepin
- Motocykl: VN800 Classic
- VROC: 0
Ja z pobłażliwym uśmiechem zawsze spoglądałem na takie wynalazki, aż któregoś razu mój brat zastosował to na silniku forda probe... wskaźnik turbo momentalnie zaczął pokazywać 10-12 PSI, a wcześniej było 6-8 PSI.
Gdyby to było tylko na zasadzie jakiegoś odczucia/wrażenie, to miałbym sporo wątpliwości. Tu poprawił się konkretny parametr na wskaźniku.
Gdyby to było tylko na zasadzie jakiegoś odczucia/wrażenie, to miałbym sporo wątpliwości. Tu poprawił się konkretny parametr na wskaźniku.
Spoko Flash - tylko to "momentalnie" mnie zastanawia , bo według producenta to proces na jakieś 1000 Km ma być, do tego pierwsze 100 Km spokojnej jazdy.FlasH pisze:wskaźnik turbo momentalnie zaczął pokazywać 10-12 PSI
O puszkach trochę opinii i owszem można spotkać, o moto - szczególnie cruiserach/chopperach trudniej...
No - to w sumie taka ciekawostka, choć tłumaczenia i prezentacja/animacja działania produktu zrobione są przyzwoicie moim zdaniem....silniki bardziej zużyte notują poprawę, w tych nowszych jako profilaktyka.
Oczywiście nic nie zastąpi wymiany oleju na czas i ogólnie dobrego traktowania moto przez właściciela
Ceramizer.pl faktycznie obok dodatku do oleju silnikowego oferuje dodatki do paliwa, a także do skrzyń biegów i układów wspomagania w autach i pojazdach ciężarowych.
Mnie w sumie najbardziej ciekawił dodatek to oleju silnikowego w moto.
Stąd moje pytanie o budowę okładzin mokrego sprzęgła w naszych maszynach.
Jeśli wszystkie są metalowe ( co ma być rzadkością w motocyklach?) to producent odradza stosowanie dodatku.
Także pytanie powraca - co z tym sprzęgłem w VNach?
Mnie w sumie najbardziej ciekawił dodatek to oleju silnikowego w moto.
Stąd moje pytanie o budowę okładzin mokrego sprzęgła w naszych maszynach.
Jeśli wszystkie są metalowe ( co ma być rzadkością w motocyklach?) to producent odradza stosowanie dodatku.
Także pytanie powraca - co z tym sprzęgłem w VNach?
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
W Vn-ach przekładki sprzęgła są na przemian metalowe i niemetalowe (rozbierałem sprzęgło). Mój kolega leje ceramizer do wszystkiego co ma i bardzo sobie chwali. Widziałem jak po kilku dniach stania odpalił swojego starego craislera-diesla przy -17 st.C. Silnik zaskoczył natychmiast po dotknięciu rozrusznika. Sam jestem nadal sceptycznie do tego nastawiony i dlatego zakupiłem miernik ciśnienia sprężania w cylindrach. Najpierw wypróbuję ten specyfik na ruskiej myśli technicznej czyli na motocyklu Dniepr. Przed wlaniem sprawdzę ciśnienie w cylindrach i po przejechaniu przepisowych 2000 km powtórzę pomiar. Ciśnienie oleju też będę miał pod kontrolą bo mam zamontowany manometr. Zobaczymy czy cokolwiek się poprawi.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
Kto jest online
Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości